Izobraževalni program: KAMNOSEK (ds)
PRAKTIČNI POUK
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| Letnik | Oblike izobraževalnega dela | ||
| 
 | Teorija (ur) | Vaje (ur) | Skupaj (ur) | 
| 1. | 168 | 168 | |
| 2. | 96 | 96 | |
| 3. | 208 | 208 | |
| skupaj | 
 | 472 | 472 | 
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo,
**V - vaje, individualno projektno delo oz.projektno delo v skupinah, storitev.
Praktični pouk je temeljni strokovni predmet, ki združuje in dopolnjuje teoretična znanja iz drugih strokovnih predmetov. V šoli vajenci osvojijo temeljno znanje izključno ročne obdelave kamna, ki je le en, vendar najpomembnejši del kamnoseškega poklica. Pri predmetu vajenci:
| INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CIILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI | 
| ORGANIZACIJA DELOVNEGA MESTA | Vajenec | Vajenec | VAJE: PRIPRAVA OBDELOVANCA | 
|  |  | Razume pomen doslednega upoštevanja pravil vedenja in dela zaradi lastne varnosti. Krepi čut za timsko delo. Razvija občutek za sodelovanje v skupini. |  | 
| ZAČETNA – GROBA OBDELAVA KAMNA | 
 | 
 | VALJASTI STEBRIČEK S KROGLASTIM ZAKLJUČKOM | 
|  |  | Razvijajo čut za varno in odgovorno delo. |  | 
| ŠPIČENJE RAVNE PLOSKVE | 
 | 
 | OBDELAVA POVRŠIN KAMNITE PRIZME | 
|  |  | Pridobiva vztrajnost in natančnost. Krepi čut za urejeno delovno okolje. |  | 
| OBDELAVA PRVE RAVNE PLOSKVE | 
 | 
 | KLESANEC | 
|  |  | Poglablja in širi znanje o kamnu ter pridobiva izkušnje. |  | 
| OBDELAVA MED SEBOJ PRAVOKOTNIH PLOSKEV | 
 | 
 | KLESANEC Z MED SEBOJ PRAVOKOTNIMI PLOSKVAMI | 
|  |  | Pridobiva občutek za plemenitost kamna. Razvija potrpežljivost in natančnost.. |  | 
| ŠARIRANJE IN ZASEKAVANJE ROBOV – KANTONOV | 
 | 
 | ŠARIRANJE KANTONA | 
|  |  | Pridobi sposobnosti natančnega opazovanja. Zaveda se nepopravljivosti morebitnih napak. |  | 
| ROČNO BRUŠENJE IN POLIRANJE KAMNA | 
 | 
 | ROČNO BRUŠENJE IN POLIRANJE PLOSKEV KLESANCA | 
|  |  | Razvija sposobnost natančnega in zanesljivega dela. |  | 
| PRIPRAVA ŠABLON ZA IZDELAVO PROFILA | 
 | 
 | PRIPRAVA ŠABLON PROFILA | 
|  |  | Poveže teoretična znanja s konkretnimi nalogami v praksi. |  | 
| PROFILI | 
 | 
 | TEKOČI PROFIL | 
|  |  | Naučijo se reševati strokovne probleme. Začutijo pomembnost znanja tradicionalnega načina obdelave kamna, kot temeljnega poklicnega znanja. |  | 
| 
 | 
 | 
 | PROFILNI VOGAL | 
| 
 |  | ||
| 
 | 
 | 
 | PROFILNI KOT | 
| 
 |  | ||
| ZASNOVA IN IZDELAVA KAMNITE POSODE | 
 | 
 | POSODA ZA CVETJE | 
|  |  | Poveže teoretična znanja s praktičnim. Razvija čut za estetiko. Razvija samostojnost in ustvarjalnost. |  | 
|  |  | Pridobiva ročne spretnosti. |  | 
| ROČNA OBDELAVA KAMNITE PLOŠČE (deb. do 4 cm) | 
 | 
 | POKRIVNA PLOŠČA Z ODPRTINO | 
|  |  | Krepi zavest o neodvisnosti od energetskih virov pri klasičnih kamnoseških delih. |  | 
| ROČNO PRESEKAVANJE | 
 | 
 | FORMATIZIRANJE TANJŠE PLOŠČE | 
|  |  | Pridobiva poklicno samozavest. |  | 
| 
 | 
 | 
 | PRESEKAVANJE DEBELE PLOŠČE | 
| 
 |  | ||
| GRAVIRANJE ČRK IN SIMBOLOV | 
 | 
 | NAPISI IN ORNAMENTI | 
|  |  | Krepi ustvarjalnost, ročne spretnosti in natančnost. Pridobi samozavest v poklicni komunikaciji. Razvija čut za odgovorno delo in ekonomično uporabo kamna. Pridobi delovne navade in smisel za urejenost delovnega mesta. |  | 
| UPORABA ROČNIH STROJČKOV | 
 | 
 | REZANJE, BRUŠENJE IN VRTANJE | 
|  |  | Razvijajo smisel za odgovorno delo s strojčki. |  | 
| POPRAVILO POŠKODB NA OBDELOVANCIH | 
 | 
 | POPRAVILA NAPAK NA KAMNU | 
|  |  | Usposobi se za odgovorno ukrepanje v primeru morebitnih naravnih ali povzročenih napak na kamnitem izdelku. |  | 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Učitelj preverja znanje z opazovanjem vajenčevega dela med nastajanjem izdelka. Pregled kvalitete izdelave posamezne faze je pogoj, da vajenec lahko nadaljuje z naslednjo fazo obdelave.
Znanje se ocenjuje ob zaključenih izdelkih ali zahtevnejših fazah obdelave.
| Znanja | Povezava s predmetom | |
| 
 | Predmet | Znanja | 
|  | Tehnologija |  | 
|  | Materiali |  | 
|  | Osnove varovanja kulturne dediščine |  | 
|  | Tehnično risanje z opisno geometrijo |  |