| INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI | 
 
 
  | GRADBENA
  DEJAVNOST | Vajenec | Vajenec | VAJE | 
 
  | visoke gradnje,
  
  inženirske gradnje. | spozna širše gradbeno področje;
  
  osvaja poklicno terminologijo; | Pridobiva zanimanje za gradbeno stroko. Zaveda se pomena timskega dela. | zasnova terminološkega slovarja, ki ga učenci vodijo
  skozi celotno izobraževanje tudi v povezavi s prakso; | 
 
  | ZAKLJUČNA
  GRADBENA DELA |   |   |   | 
 
  | obrtniška dela,
  
  montaža oblog in opreme,
  
  zunanje ureditve. | spozna vrste zaključnih gradbenih del;
  
  opredeli vlogo kamnoseških del med zaključnimi deli;
  
  spozna področje zunanjih ureditev terena ter opreme
  ulic; | Pridobiva poklicno identifikacijo. | obisk gradbišča z izdelavo poročila; | 
 
  | KAMNOSEŠKA
  DEJAVNOST |   |   |   | 
 
  | kamnolomi,
  
  obrtna dejavnost,
  
  kamnarska industrija,
  
  restavratorska dela
  
  kiparska dela,
  
  kamnoseška galanterija. | spozna različne dejavnosti znotraj kamnoseške stroke;
  
  razlikuje obrtna dela od industrijske proizvodnje;
  
  spozna zgodovinske in sodobne načine pridobivanja
  kamna;
  
  spozna kamnoseška dela v zvezi z ohranjanjem kulturne
  dediščine;
  
  seznani se z izdelki kamnite galanterije; | Pridobiva motivacijo za kvalitetno delo. | ogled diapozitivov s komentarjem; | 
 
  | OSNOVE
  GRADBENIH KONSTRUKCIJ |   |   |   | 
 
  | obtežbe na objektih,
  
  gradbeni sistemi,
  
  masivni,
  
  skeletni
  
  izvedba gradbenih del,
  
  monolitna,
  
  montažna,
  
  polmontažna. | spozna vpliv obtežbe na materiale in konstrukcije;
  
  določi deformacije konstrukcij zaradi delovanja
  obtežb;
  
  izbere ustrezen material za konstrukcije glede na
  posledice delovanja obtežb;
  
  spozna vrste ležišč elementov;
  
  razlikuje gradbene sisteme;
  
  rešuje primere konstrukcijskih sklopov glede na
  izbrani material;
  
  določi konstrukcije, ki jih je smiselno graditi iz
  kamna; | Pridobiva poklicno samozavest Razvija samostojnost.. | skiciranje konstrukcijskih sklopov;
  
  skiciranje masivnih kamnitih konstrukcij; | 
 
  | PRIPRAVA
  GRADBENIH DEL |   |   |   | 
 
  | prenos podatkov iz načrta na teren,
  
  zakoličevanje,
  
  profiliranje,
  
  zemeljska dela - izkop temeljev,
  
  ukrepi varstva pri zemeljskih delih. | spozna načine in tehnike prenašanja podatkov na
  teren;
  
  spozna obseg pripravljalnih del pri montaži kamnitih
  elementov na terenu;
  
  razloži postopek izkopa terena za enostavne temelje; | Razume pomen poznavanja in upoštevanja gradbenih
  predpisov za lastno varnost. | Vaje na
  terenu:zakoličba in izdelava gradbenih profilov za enostaven
  kamniti element na terenu. | 
 
  | GRADBENI
  ELEMENTI |   |   |   | 
 
  | temelji,
  
  zidovi,
  
  stebri,
  
  plošče,
  
  preklade,
  
  nosilci,
  
  stropovi,
  
  loki,
  
  oboki,
  
  kupole,
  
  stopnice,
  
  strehe,
  
  okna, vrata in vzidave,
  
  izolacije,
  
  talne in stenske obloge. | spozna nalogo in delovanje gradbenih elementov od
  temeljev do strehe;
  
  razume gradbeno fiziko in osnove mehanike;
  
  določi vrste materialov, uporabnih za posamezne
  elemente;
  
  razloži posledice delovanja obremenitev na gradbenih
  elementih;
  
  zna določiti tiste elemente, ki jih je mogoče
  izdelati iz kamna;
  
  zna skicirati in narisati posamezne elemente;
  
  zna načrtovati detajle enega ali spoje več elementov;
  
  načrtuje elemente iz kamna v okviru pristojnosti
  svojega poklica;
  
  poveže znanja s spoznanji iz drugih strokovnih in
  splošnih predmetov; | Pridobiva poklicno identifikacijo. Zaveda se pomena kvalitetnega dela. Pridobiva občutek za sodelovanje z drugimi poklici
  v okviru gradbene stroke. Krepi vztrajnost in natančnost. | izdelava načrtov in maket gradbenih elementov;
  
  ogled sejmov in razstav s področja gradbeništva***; | 
 
  | KAMEN V
  ZGODOVINI |   |   |   | 
 
  | Pregled kamnitih elementov v arhitekturnih
  obdobjih:Mezopotamija,
  
  Egipt,
  
  megalitska kultura,
  
  Grčija,
  
  Rim,
  
  romanika,
  
  gotika,
  
  renesansa,
  
  barok,
  
  klasicizem,
  
  historični slogi,
  
  modern, | zna kronološko uvrstiti kamnite elemente po
  arhitekturnih obdobjih;
  
  pozna oblikovnne značilnosti kamnitih elementov po
  obdobjih;
  
  zna imenovati značilne člene kamnitih elementov iz
  različnih obdobij;
  
  pozna elemente zgodovinskih profilov;
  
  spozna klasične tehnike obdelave kamna skozi
  zgodovinska obdobja; | Poglablja občutek za kulturne vrednote. Širi spoznanja o povezanosti “sveta”. Bogati besedni zaklad. Razvija samostojnost v poklicni komunikaciji. | Seminarska
  naloga:izdelava plakata in poročilo o značilnih kamnitih
  elementih izbranega obdobja v zgodovini arhitekture. | 
 
  | PRIDOBIVANJE
  KAMNA |   |   |   | 
 
  | rezanje, lomljenje, žaganje,
  
  obrezava blokov,
  
  kategorizacija blokov,
  
  cepljenje kock in robnikov,
  
  transport in dobava kamna,
  
  deponiranje kamna. | spozna sodobne stroje in načine za pridobivanje
  kamna;
  
  razloži razliko med pridobivanjem granitov in
  apnencev oz. marmorjev;
  
  pozna tehnologijo cepljenja kock in robnikov;
  
  pozna vse slovenske kamnolome;
  
  pozna načine transportiranja kamna; | Krepi ekološko zavest. Zaveda se dragocenosti naravnih virov. | ogled vseh kamnolomov arhitektonskega kamna v
  Sloveniji v okviru strokovnih ekskurzij ***;
  
  ogled transportnih naprav in deponije blokov ter
  izdelkov v večjem kamnoseškem podjetju; | 
 
  | UPORABA
  KAMNITIH PLOŠČ V SODOBNI ARHUTEKTURI |   |   |   | 
 
  | prezračevana fasada,
  
  kontaktna fasada,
  
  notranje stenske obloge,
  
  zunanji tlaki,
  
  notranji tlaki,
  
  marmete.
  
  rezane okenske police.
  
  rezane obložene stopnice. | spozna gradbene predpise s področja sidranja kamnitih
  plošč;
  
  spozna razliko med delovanjem prezračevane in
  kontaktne fasade s stališča gradbene fizike;
  
  razume vpliv delovanja gradbenih konstrukcij na
  kamnite obloge;
  
  spozna vrste sider in tehnike sidranja kamnitih
  plošč;
  
  razlikuje mokro, polsuho in suho montažo oblog;
  
  zna narisati fasadni pas z detalji;
  
  zna razložiti postopke polaganja tlakov na klasično
  podlago ali na lepilo;
  
  zna razložiti postopek oblaganja stopnic z rezanimi
  ploščami;
  
  pozna postopek montaže rezane okenske police;
  
  pozna ukrepe varnosti pri oblaganju stenskih in
  talnih oblog; | Razvija smisel za estetiko. Krepi natančnost. Razvija sposobnost povezovanja znanj med
  strokovnimi predmeti. | fasadni pas;
  
  vrste tlakov:
   standardni,
   nestandardni,
   rimski,
   venecianski,
   dvojci
  in četverci,
   zvezde,
   veliki
  mozaik,
   mali
  mozaik,
   tlakovanje
  s kockami,
  
  detajli izdelave in vzidave rezane okenske police;
  
  načrt oblaganja armiranobetonskih stopnic s kamnitimi
  ploščami;
  
  dimenzioneranje;
  
  oblikovanje;
  
  izdelava kosovnice;
  
  načrt oblaganja kopalnice z marmetami; | 
 
  | KAMNOSEŠKI
  PROFILI |   |   |   | 
 
  | Osnovni
  profili: |   |   |   | 
 
  | žleb,
  
  greben,
  
  pas,
  
  pasni kot,
  
  objeti valj ali palica,
  
  obvalj ali žlebasti profil,
  
  val. | pozna strokovno terminologijo;
  
  zna konstruirati enostavne in sestavljene profile;
  
  zna izdelati šablone, protišablone in delne šablone
  za poljubne profile;
  
  upošteva proporcionalne velikosti elementov
  sestavljenega profila; | Pridobiva prostorsko predstavo. Povezuje teoretična znanja na konkretnih primerih
  iz prakse. | skiciranje profilov;
  
  geometrijske konstrukcije osnovnih profilov;
  
  zasnove kombiniranih profilov po lastni zamisli; | 
 
  | Oblike
  enostavnih ali sestavljenih profilov: |   |   |   | 
 
  | tekoči profil,
  
  profilni kot,
  
  profilni vogal,
  
  krivinski profil,
  
  krožni profil. | razloži postopek izdelave profilov s postopnim
  odvzemanjem materiala;
  
  zna konstruirati tlorisni profil elementov;
  
  zna kombinirati več oblik profila pri zapletenih
  kamnoseških izdelkih; |  | načrt profiliranega kamnitega elementa z obveznimi
  sestavinami:
  
  karakteristični pogled,
  
  karakteristični prerezi,
  
  aksonometrični prikaz. | 
 
  | MASIVNI
  ELEMENTI IZ KAMNA |   |   | Načrtovanje
  za kamen: | 
 
  | kamniti zidovi,
  
  obloge iz debelih plošč,
  
  stebri,
  
  masivne stopnice,
  
  loki, oboki in kupole, | pozna oblikovne zakonitosti masivnih kamnitih
  izdelkov;
  
  zna zasnovati stike sestavljenih kamnitih sklopov;
  
  zasnuje izdelku primeren profil;
  
  določi površinsko obdelavo; | Krepi vztrajnost in natančnost. Zaveda se pomena klasičnega kamnoseškega dela. Pridobiva poklicno samozavest. | zasnova izdelka,
  
  skiciranje,
  
  karakteristični pogledi in prerezi,
  
  načrtovanje detajlov,
  
  kosovnica. | 
 
  | okenski okvirji,
  
  vratni okvirji,
  
  masivne okenske police,
  
  venci,
  
  konzole,
  
  rozete,
  
  balustri.
 | pozna tehniko ročne obdelave elementov;
  
  pozna tehniko strojne obdelave elementov;
  
  zna pripraviti dokumentacijo do oddaje del v
  delavnico;
  
  razloži potek montaže elementov;
  
  pozna ukrepe zaščite zunaj vgrajenih elementov; | Zaveda se odgovornosti za kvaliteto del. |  | 
 
  | DEKORATIVNA
  KAMNITA OPREMA |   |   |   | 
 
  | vrtne mize,
  
  vrtne klopi,
  
  senčnice,
  
  vodnjaki,
  
  kamini,
  
  svetilniki,
  
  posode. | spozna značilnosti urejanja eksteriera po slovenskih
  pokrajinah;
  
  po lastni zasnovi načrtuje dekorativne elemente
  zunanjih ureditev iz kamna;
  
  upošteva predpisane dimenzije zunanje opreme;
  
  spoštuje tradicijo oblikovanja po področjih;
  
  zna načrtovati izdelku primeren ornament ali relief;
  
  pozna postopke montaže in zaščite elementa; | Krepi odnos do kulturne dediščine. Pridobi sposobnost reševanja strokovnih nalog na
  osnovi teoretičnega znanja. | načrti dekorativnih elementov iz kamna;
  
  zasnova in načrt kamnite posode za izdelavo pri
  praktičnem pouku:
  
  skica,
  
  karakteristični pogledi in prerezi,
  
  detajli,
  
  šablone za profile,
  
  risba ornamenta ali reliefa. | 
 
  | MEMORIALNA
  ARHITEKTURA |   |   |   | 
 
  | spomeniki po namenu (oseba, dogodek, kraj, ...),
  
  “mesta mrtvih” v zgodovini,
  
  tradicija arhitekture spomina na slovenskem,
  
  tipi spomenikov,
  
  izdelava spomenikov. | pozna predpise s področja izdelave spomenikov;
  
  upošteva statične zakonitosti pri zasnovi spomenika;
  
  zna načrtovati skladno oblikovan spomenik;
  
  zna izbrati obliki spomenika primerno vrsto kamna in
  kamnu primerno površinsko obdelavo;
  
  pozna tehniko ročne in strojne izdelave napisov;
  
  pozna več tipov pisav;
  
  pozna tehniko barvanja in zlatenja črk;
  
  pozna tehniko montaže kovinskih črk;
  
  zna narisati skico za večstopenjski relief;
  
  zna razložiti potek opravil pri montaži spomenika;
  
  zna izbrati pomožne materiale za montažo spomenika;
  
  pozna ukrepe za zaščito in vzdrževanje spomenikov;
  
  pozna ukrepe varnosti pri montaži spomenika; | Pridobiva občutek za estetiko. Širi besedni zaklad s strokovnega področja. Zaveda se pomembnosti spoštovanja tradicionalnih
  vrednot kamnoseškega poklica. | Načrti:spominska plošča,
  
  kompozicija napisa in simbola,
  
  spominski steber,
  
  edikula, stela, “piramida”,
  
  klasični nagrobni spomenik,
  
  simetrična zasnova,
  
  zasnova v zlatem rezu,
  
  uravnotežene poljubna zasnova. | 
 
  | ORODJA IN
  STROJI V KAMNOSEŠTVU |   |   |   | 
 
  | ročna orodja,
  
  kotni strojčki,
  
  kompresorska orodja,
  
  stroji za razrez kamna,
  
  stroji za obrezavo kamna,
  
  stroji za površinsko obdelavo kamna,
  
  specialni stroji,
  
  CNC stroji. | pozna vrste ročnega orodja za obdelavo kamna;
  
  pozna vrstni red uporabe orodij pri ročni obdelavi;
  
  razlikuje videz površinske obdelave pri ročnem orodju
  in orodju na komprimiran zrak;
  
  pozna vrste in delovanje strojev za razrez, obrezavo
  in površinsko obdelavo;
  
  pozna možnosti obdelave kamna s specialnimi stroji;
  
  pozna ukrepe varnosti pri delu z ročnim orodjem in s
  stroji; | Razume nujnost upoštevanja predpisov varnosti pri
  delu. Razlikuje kvaliteto strojnega in ročnega dela. Usposobi se za strokovne odločitve v konkretnih
  situacijah. | zbiranje slikovnega gradiva;
  
  izdelava plakata s poročilom na temo orodja ali
  strojev v kamnoseštvu;
  
  ogled sejmov in razstav; | 
 
  | DELOVNA
  EVIDENCA IN DOKUMENTACIJA |   |   |   | 
 
  | načrti, delavniške risbe,
  
  projektna dokumentacija,
  
  delovni nalog,
  
  gradbena knjiga,
  
  gradbeni dnevnik,
  
  standardi in normativi,
  
  kalkulacije. | spozna standarde in normative s poklicnega področja;
  
  zna brati načrte;
  
  zna izpolniti delovno dokumentacijo;
  
  zna narediti predizmere in kalkulacijo enostavnega
  dela ali storitve. | Pridobi spoznanje o pomenu natančnega
  dokumentiranja svojega dela. Usposobi se za dosledno spoštovanje predpisov iz
  širšega strokovnega področja. | simulacije naročil;
  
  izpolnjevanje obrazcev delovne evidence;
  
  kalkulacija enostavnega izdelka ali storitve;
  
  branje in komentar projektne dokumentacije; |