Izobraževalni program: KAMNOSEK (ds)
OSNOVE VAROVANJA KULTURNE DEDIŠČINE
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| Letnik | Oblike izobraževalnega dela | ||
| 
 | Teorija (ur) | Vaje (ur) | Skupaj (ur) | 
| 1. | 
 | ||
| 2. | 33 | 15 | 48 | 
| 3. | 
 | ||
| skupaj | 33 | 15 | 48 | 
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo
**V - vaje, pri katerih vajenci niso deljeni v skupine
*** - oznaka vsebin, integriranih iz kemijskega dela naravoslovnih predmetov
Predmet obravnava osnove zakonodaje, teorije in načrtovanja del s področja ohranjanja in podaljšanja obstoja materialne in nematerialne kulturne dediščine. Pri predmetu vajenci:
| INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI | 
| SPLOŠNO O DEDIŠČINI | Vajenec | Vajenec | VAJE | 
|  |  | Pridobi spoznanja o pomenu kulturne dediščine za nacionalno samobitnost. Razvija čut za vrednote tradicionalnega stavbarstva. | Oznaka kulturnih spomenikov na karti domačega kraja. Ogled označenih spomenikov na terenu. Poročilo o ogledu. | 
| ORGANIZIRANJE IN ZAKONODAJA S PODROČJA VARSTVA KULTURNE DEDIŠČINE | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Zna ceniti vlogo drugih sodelujočih pri skupinskem delu. Pridobiva poklicno samozavest. Razvija čut za odgovorno delo. | Obisk in ogled dejavnosti arhiva, muzeja, knjižnice ali zavoda za varstvo naravne in kulturne dediščin. | 
| PATOLOGIJA MATERIALOV | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija ekološko zavest. Pridobiva čut osebne odgovornosti za kvaliteto dela. | Ogled laboratorija za raziskavo materialov. *** V tem poglavju so integrirane vsebine kemijskega dela naravoslovnih predmetov v obsegu najmanj pet ur. | 
| RESTAVRATORSKO KONSERVATORSKI POSEGI | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Krepi sposobnost za načrtovanje dela. Razvija poklicno odgovornost. Predvideva posledice napačnih odločitev. | Obisk restavratorske delavnice ali lokacije restavratorsko konservatorskega posega. | 
| SIMULACIJA RESTAVRATORSKO KOSERVATORSKEGA POSEGA NA MODELU | 
 | 
 | 
 | 
|  | Zna na modelu predvideti in pripraviti: | Krepi ustvarjalnost pridobiva spretnost in natančnost. Pridobiva poklicno identifikacijo. Ceni delo prednikov in razvija odgovornost za zaščito njihovega dela. | Seminarska naloga: | 
| DOKUMENTIRANJE IN IZDELAVA POROČILA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Zaveda se pomembnosti svojega dela. | Izdelava poročila kot sestavnega dela seminarske naloge | 
| PREZENTACIJA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Zaveda se pomembnosti širjenja zavesti o kulturnih vrednotah. Pridobiva poklicno samozavest. Pridobiva samozavest pri nastopanju pred poslušalci. | Seminarsko nalogo predstavi: | 
Iz navedenega seznama in drugih virov učitelj pomaga vajencu izbrati primerno literaturo kot pomoč pri izdelavi seminarske naloge.
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Vsebine predmeta Osnove varovanja kulturne dediščine so prilagojene nivoju zahtevnosti srednje poklicne šole. Program s prilagoditvami je zasnovan na osnovi enako imenovanega predmeta za umetniške gimnazije, katerega avtor je prof. Ivan Bogovčič ter Restavratorski center Slovenije.
| Znanja | Povezava s predmetom | |
| 
 | Predmet | Znanja | 
| Definicija dediščine Terminologija | Umetnost |  | 
| Poškodbe na materialih Nadomestni materiali | Materiali Tehnologija Naravoslovni predmeti – fizika |  | 
| Priprave na restavratorsko konservatorski poseg | Tehnično risanje z opisno geometrijo |  | 
| Postopek saniranja poškodb Izbira nadomestnega kamna | Tehnologija Materiali Praktični pouk |  | 
| Prezentacija naloge | Tehnologija Materiali Tehnično risanje z opisno geometrijo |  |