Izobraževalni program: KUHAR (ds)
PRAKTIČNI POUK - OSNOVE STREŽBE
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| Letnik | Oblike izobraževalnega dela | ||
| 
 | Teorija (ur) | Vaje (ur) | Skupaj (ur) | 
| 1. | 
 | ||
| 2. | 
 | ||
| 3. | 32 | 32 | |
| skupaj | 32 | 
 | 32 | 
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev;
Vajenci:
| Informativni cilji | Formativni cilji | Socializacijski cilji | Posebnosti v izvedbi | 
| Vajenec | Vajenec | ||
| Vrste gostinskih obratov | Spozna razne gostinske lokale. Ugotavlja razlike med vrstami. Zna ločiti vrste in pomembnost posameznih oddelkov in povezave med njimi. Spozna možnosti organiziranja delovnega procesa. | Spozna obrate, oddelke s poudarkom na pomembnosti povezave med njimi. | Ogled gostinskih obratov. | 
| Strežno osebje | Vajenec spozna posebne psihofizične lastnosti,delovna mesta in zahteve dela strežnega osebja. | S pridobljenim znanjem se lažje poveže z delom strežnega osebja in spozna pomen gostoljubja. | |
| Strežni inventar v gostinskih obratih | Loči vrste inventarja. Loči strežni inventar po kvaliteti. Ugotavlja potrebo po inventarju za opravljanje določenih del in nalog. Zna deliti inventar po skupinah. | S pridobljenim znanjem spozna pomen pravilne uporabe inventarja. | |
| Obroki hrane redni izredni | Loči posamezne vrste obrokov in ponudbo. Ugotovi pomembnost obrokov. Spozna kako in kdaj ponudimo obrok. | Sestavi obroke, jih razporedi po skupinah. Aktivno si prizadeva sestaviti obrok. Loči izredne obroke. | |
| Jedilni list, cenik pijač, vinski list | Spozna vrste posameznih ponudb. Sestavi pisno dokumentacijo. | Zna uporabljati jedilni list, cenik pijač in vinski list. | Oblike ponudbe. | 
| Menu | Spozna različne vrste menijev. Zna uskladiti vina z jedmi | Razvije si čut odgovornosti pri sestavi menija. | Meniji. | 
| Priprava pogrinjkov | Pozna pravila priprave pogrinjkov. Zna pripraviti pogrinjke v naprej in pred gostom. | Zna jih opredeliti, kdaj in kje kateri pogrinjek. | |
| Načini postrežbe | Razlikuje sisteme in načine strežbe. Pravilna uporaba določenega načina ali sistema. | S pridobljenim znanjem se pri vajencu utrdi samozavest in s tem sigurnost pri posameznem načinu oz. Sistemu. | |
| POSTREŽBA JEDI NA NAVADNI NAČIN po jedilnem listu | Zna postreči jedi in pijače na navadni način. Zna z gostom komunicirati. | Zaveda se pomena gostoljubnosti in pravilno opravljenega dela. | |
| POSTREŽBA ODPRTIH IN STEKLENIČENIH PIJAČ ter napitkov | Zna postreči odprte in stekleničene pijače ter napitke. | To znanje zna uporabiti v različnih tipih lokalov. | |
| IZREDNI OBROKI HRANE | Spozna raznolikost posameznih prireditev in izrednih obrokov. | Spozna, da je poleg dobre priprave jedi pomembna tudi postrežba. | 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Splošno:
Znanja tega predmeta se povezujejo z znanji naslednjih predmetov: prehrana, kuharstvo, gostinsko poslovanje.
Konkretno:
| Znanja | Povezava s predmetom | |
| 
 | Predmet | Znanja | 
| Vrste gostinskih obratov | Gostinsko poslovanje | Pravna urejenost gostinstva | 
| Postrežba jedi | Kuharstvo in prehrana | poznavanje jedi | 
| Postrežba pijač | Prehrana | Vino, pivo, in druge pijače |