Izobraževalni program: PEČAR-KERAMIK (ds)
Sprejeto na 39.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 19. 5. 2000
MATERIALI
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| Letnik | Oblike izobraževalnega dela | ||
| 
 | Teorija (ur) | Vaje (ur) | Skupaj (ur) | 
| 1. | 59 | 25 | 84 | 
| 2. | 22 | 10 | 32 | 
| 3. | 
 | ||
| skupaj | 81 | 35 | 116 | 
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Pomaga razvijati tehniško kulturo in pozitiven odnos do novih tehnologij. Predmet dopolnjuje strokovno teoretična znanja tehnologije, praktičnega pouka in osnov varovanja kulturne dediščine.
Vajenci:
| INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | Socializacijski cilji | Posebnosti v izvedbi | 
| LASTNOSTI MATERIALOV | Vajenec | Vajenec | |
|  |  | Razvija sposobnost za sistematično in samostojno opazovanje, razločevanje in primerjanje. | |
| PREIZKUŠANJE LASTNOSTI MATERIALOV | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija osebno odgovornost pri izbiri materiala. | Ogled laboratorija za raziskavo materialov in konstrukcij. Poročanje o ogledu laboratorija. | 
| STANDARDIZACIJA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija odgovoren odnos do poklica. Spozna širino poklicnega področja. | V knjižnici ali na internetu poišče standarde s svojega poklicnega področja. | 
| LES | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija ekološko zavest in odgovornost do uporabe naravnih virov. | Strokovna ekskurzija: ogled lesno predelovalnega obrata. | 
| KAMEN | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija sposobnost izbire in uporabe gradiv. | Ogled muzejske zbirke kamnin. | 
| VEZIVA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija zavest v zvezi s spoznavanjem naravnih materialov. | Vaje: mešanje, vezanje, strjevanje in trdnost veziv (15 ur) ***. | 
| MALTE | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija občutek zahtevnosti kvalitetnega dela. | Vaja: analiza navodil proizvajalcev. | 
| BETONI | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Se zave nujnosti natančnega izvajanja in reševanja problemov. Se zaveda posledic nepravilnih odločitev. Razvija občutek za strokovno odgovornost. | Ogled betonarne. | 
| KOVINE | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija strokovnost pri delu. | Ekskurzija na gradbišče. | 
| IZOLACIJSKI MATERIALI | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija čut za skupinsko delo. | |
| Hidroizolacije | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | ||
| Toplotne izolacije | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija ekološko zavest. Spozna pomen varčevanja. | Predstavitev izolacije s pomočjo vzorcev, prospektov, slikovnega materiala ali video posnetka. | 
| Zvočne izolacije |  | 
 | 
 | 
| KERAMIČNO GRADIVO | 
 | 
 | 
 | 
| Glina | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija poklicno identiteto. | Ogled opekarne. Nariše shemo postopka. | 
| Opečni izdelki | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija strokovno odgovornost. Razvija poklicno samostojnost. | |
| Keramične ploščice | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija zavest o povezavi teoretičnega in praktičnega znanja. Zaveda se posledic nepravilnih odločitev. | Vaja: Ogled vzorcev in prospektov različnih proizvajalcev keramičnih ploščic. | 
| Šamotni izdelki | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija samostojnost. Razvija strokovno znanje. | |
| Pečarski izdelki | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija občutek za estetiko. Razvija poklicno identiteto in sposobnost samostojnega odločanja. | Ogled: | 
| LEPILA IN PREDPREMAZI ZA KERAMIČNE PLOŠČICE | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija strokovnost. Razvija ekološko zavest. Se usposobi za spremljanje novosti na področju materialov. | Analiza podatkov proizvajalcev. Ogled predstavitve proizvajalca lepil za keramiko. Ugotavljanje lastnosti sinteznih polimerov. | 
| FUGIRNE MASE | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija zavest o varovanju okolja. Razvija občutek za estetske vrednote. | Analiza navodil proizvajalca. | 
| POMOŽNI MATERIALI | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija poklicno samostojnost. | Analiza pomožnega materiala različnih proizvajalcev. | 
| LASTNOSTI KERAMIČNIH IZDELKOV | 
 | 
 | 
 | 
| Fizikalne | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija poklicno samozavest. Razvija zavest o povezavi teoretičnega in praktičnega znanja. | Vaje: (10 ur) | 
| Kemijske | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | ||
| Mehanske | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Ogled preizkusov keramičnega gradiva v laboratorijih za raziskavo materiala in konstrukcij. | |
| Tehnološke | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
| Znanja | Povezava s predmetom | |
| 
 | Predmet | Znanja | 
| MATERIALI | ||
|  | Tehnologija |  | 
|  | Tehnično risanje z osnovami opisne geometrije |  | 
|  | Praktični pouk Praktično izobraževanje v delovnem procesu |  | 
|  | Osnove varovanja kulturne dediščine |  |