Izobraževalni program: PEČAR-KERAMIK (ds)
Sprejeto na 39.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 19. 5. 2000
OSNOVE VAROVANJA KULTURNE DEDIŠČINE
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| Letnik | Oblike izobraževalnega dela | ||
| 
 | Teorija (ur) | Vaje (ur) | Skupaj (ur) | 
| 1. | 
 | ||
| 2. | 
 | ||
| 3. | 33 | 15 | 48 | 
| skupaj | 33 | 15 | 48 | 
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Predmet spodbuja pozitiven odnos do kulturne dediščine, širi obzorja in razvija občutek za likovne in estetske vrednote
Vajenci:
| INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | Socializacijski cilji | POSEBNOSTI V IZVEDBI | 
| Vajenec | Vajenec | ||
| UVOD |  | Razvija pozitiven odnos do naravne in kulturne dediščine. | Prosojnice z različnimi primeri spomenikov s področja kulturne dediščine. | 
| TERMINOLOGIJA | |||
|  |  | Bogati svoj besedni zaklad. Razvija zavest o kompleksnosti pomena besede ali pojma. Razvija sposobnost opazovanja in analiziranja. Razvija pozitiven odnos do kulturne dediščine. Razvija samozavest. | VAJE: SEMINARSKA NALOGA (4 ure): | 
| ORGANIZACIJA NA PODROČJU VAROVANJA KULTURNE DEDIŠČITE | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija spoznanje o pomembnosti sodelovanja različnih strok. Razvija strokovno identiteto. | Obisk in ogled ustanove, ki se ukvarja z varstvom naravne in kulturne dediščine. | 
|  |  | ||
| PROJEKTNA DOKUMENTACIJA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija spoznanje o kompleksnosti in zahtevnosti projekta za obnovo kulturne dediščine. Spozna pomen timskega dela. Razvija poklicno samozavest. | Pregled in analiza projektne dokumentacije. | 
| RAZVOJ PEČI | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija občutek za estetiko in pomen likovnih vrednot. Razvija zavest o vplivu različnih zgodovinskih obdobij na členjenost in arhitekturno podobo lončene peči. | Obisk muzeja, ki ima lončene peči v svoji zbirki. VAJA: | 
| RAZVOJ PEČNIC | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija spoznanje o vplivu različnih zgodovinskih obdobij na obliko pečnice. Spozna pomen raziskovanja kulturne dediščine s področja pečarstva. Razvija sposobnost analiziranja. | Ogled pečnic v muzejskih zbirkah. VAJA | 
| ARTEFAKTI PEČNICE | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija sposobnost analiziranja. Razvija sposobnost ustvarjalnega dela in ročne spretnosti. | Ogled artefaktov pečnic v muzeju. | 
|  | Razvija zavest o pomembnosti dela in raziskovanja arheologov. | VAJA (3 ure): | |
| MOTIVNI SVET PEČNIC | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija zavest o vplivu načina življenja in kulture na motivni svet pečnic. Razvija zavest o pomembnosti raziskovalnega dela. Razvija sposobnost analiziranja. Razvija sposobnost sklepanja na osnovi analize. Razvija ustvarjalnost. razvija sposobnost skupinskega dela. | Ogled muzejske zbirke pečnic. VAJA (2 uri): izdelava pozitiva in negativa originalne pečnice v mavcu. | 
| BARVITOST PEČNIC |  | Razvija sposobnost strokovne analize. Razvija občutek za estetiko in pomen likovnih vrednot. | VAJA (6 ur): | 
| POSODJE |  | Razvija strokovnost. Širi svoja obzorja. | Ogled muzejske zbirke posode. | 
| MOZAIK | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija občutek za likovne in estetske vrednote. Razvija pozitiven odnos do preteklosti. | Ogled mozaikov na arheoloških lokacijah in v muzejskih zbirkah. | 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
| Znanja | Povezava s predmetom | |
| 
 | Predmet | Znanja | 
|  | Umetnost |  | 
|  | Tehnologija Praktični pouk |  | 
|  | Materiali |  | 
|  | Tehnično risanje z osnovami opisne geometrije |  |