Izobraževalni program: PEČAR-KERAMIK (ds)
Sprejeto na 39.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 19. 5. 2000
TEHNOLOGIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| Letnik | Oblike izobraževalnega dela | ||
| 
 | Teorija (ur) | Vaje (ur) | Skupaj (ur) | 
| 1. | 159 | 65 | 224 | 
| 2. | 99 | 45 | 144 | 
| 3. | 99 | 45 | 144 | 
| skupaj | 357 | 155 | 512 | 
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Tehnologija posreduje temeljno strokovno teoretično znanje, ki je osnova in dopolnilo praktičnemu pouku.
Vajenci:
| INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | Socializacijski cilji | Posebnosti v izvedbi | 
| GRADBENIŠTVO | |||
| SPLOŠNI POJMI | Vajenec | Vajenec | |
|  |  | Razvija odnos do izobraževanja in poklica. Zaveda se pomena poklicnega dela. Razvija poklicno identiteto. | Ogled diapozitivov. Ogled gradbišča. | 
| GRADBENI ELEMENTI | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija sposobnost samostojnega mišljenja ter povezovanja teoretičnega in praktičnega znanja. Razvija čut za odgovorno strokovno delo. | Vaja skicira primere. | 
| PRIPRAVLJALNA GRADBENA DELA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razume pomen upoštevanja predpisov varstva pri delu. Razvija čut za strokovno odgovornost. | Vaja | 
| OBREMENITVE GRADBENIH KONSTRUKCIJ | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija sposobnost logičnega povezovanja dejstev. | Ponazoritev z modeli. | 
| GRADBENI ELEMENTI | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Pridobiva poklicno identifikacijo. Razvija občutek za sodelovanje z drugimi gradbenimi poklici. Razvija poklicno odgovornost. Razvija ekološko zavest. Spozna pomembnosti natančnega in strokovnega dela. | Vaja: Ogled: | 
| ZIDANJE | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija strokovnost. Razvija prostorsko predstavljivost. | Vaja | 
| OMETI, FASADE | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija smisel za natančno delo in estetiko. Razvija ekološko zavest. Spozna nujnost upoštevanja predpisov o varstvu pri delu. | Vaja: nariše prerez fasadnega pasu po predlogi. | 
| KANALIZACIJA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija ekološko zavest. Spozna pomembnost natančnega dela. | Vaja: analizira enostaven načrt hišne kanalizacije. | 
| OBLAGANJE S KERAMIČNIMI PLOŠČICAMI | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija poklicno identiteto. Spozna pomembnost natančnega in strokovnega dela. | Prospekti, vzorci. Ogled orodja in njegove uporabe. | 
| oblaganje notranjih tlakov | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Pridobiva poklicno identiteto. Spozna pomembnost natančnega in strokovnega dela. | Branje podatkov iz načrta. Vaja: nariše risbo za različne primere oblaganja. | 
| oblaganje sten in stebrov | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija smisel za estetiko. | Vaja: v načrt kopalnice oz. kuhinje nariše predlog polaganja talne in stenske keramike. | 
| oblaganje stopnic | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Spozna pomembnost natančnega in strokovnega dela. Pridobi smisel za estetiko. | Vaja: | 
| zunanji tlaki | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Spozna pomembnost natančnega in strokovnega dela. pridobi smisel za estetiko. | Vaja: nariše primer izbranega zunanjega tlaka. | 
| MOZAIK | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija čut do likovnih vrednot. | Ogled mozaika na arheološkem terenu (3 ure). | 
| LONČENA PEČ | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija prostorsko predstavo in čut za mere v prostoru. Razvija ustvarjalnost. Razvija zavest o strokovni odgovornosti. | Vaje: | 
|  |  |  | |
|  |  | Razvija ekološko zavest. Razvija motivacijo za kakovostno delo. Krepi samozavest. Razvija ročne spretnosti. Razvija poklicno odgovornost. Razvija zavest o odgovornosti svojega dela. | Vaje: | 
|  |  | Razvija zavest o pomembnosti upoštevanja navodil. | Vaje: risanje povezovanja pečnic. | 
|  |  | Razvija sposobnost analiziranja in sklepanja. Razvija občutek za urejenost in sistematičnost pri svojem delu. | |
| LONČENA PEČ S TOPLIM ZRAKOM | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija sposobnost opazovanja in analiziranja. Razvija strokovnost. | Tehnični podatki peči s toplim zrakom. Ogled peči s toplim zrakom. | 
| ZIDAN ŠTEDILNIK | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija čut za poklicno odgovornost. | Vaja: Ogled proizvodnje zidanih štedilnikov. | 
| ZIDANA KRUŠNA PEČ (KMEČKA PEČ) | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija občutek vrednotenja kulturne dediščine. Razvija odnos do preteklosti, sedanjosti in prihodnosti. Bogati svoje strokovno znanje. | Grafični posnetek konstrukcijskih elementov zidane kmečke peči. Zapis o starih krušnih pečeh. Vaja: izdelava modela (5 ur) konstrukcijskih elementov v predstavitveni tehniki papirja. | 
| SODOBNA KRUŠNA PEČ | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Zna ovrednotiti vpliv industrijskih izdelkov na pečarstvo. Razvija sposobnosti razumevanja in upoštevanja navodil. Razvija čut o vplivu ergonomije na prostor. | Analiza tehničnih podatkov proizvajalca in navodil za montažo. | 
| KAMIN | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija občutek za likovne vrednote. Razvija spoznanje o povezavi pečarske stroke z gradbeno panogo. Pozna pomen upoštevanja predpisov s področja varstva pred požarom. Razvija samozavest, strokovnost, čut za strokovno odgovornost. Razvija ekološko zavest. | Tehnični podatki. Analiziranje tehničnih podatkov. Slikovni material. Vaja: | 
| SODOBNE TEHNOLOGIJE KAMINA |  | Razvija zavest o stalnem izobraževanju. | Analiza tehničnih podatkov proizvajalca (2 uri). | 
| REDNO VZDRŽEVANJE | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija ekološko zavest. Razvija čut odgovornosti. Razvija zavest o varovanju okolja. | |
| DELOVNA EVIDENCA IN DOKUMENTACIJA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija zavest o pomenu upoštevanja predpisov. Razvija strokovnost. | Analiza projektne dokumentacije (5 ur). Analiza primopredajnega zapisnika. | 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
| Znanja | Povezava s predmetom | |
| 
 | Predmet | Znanja | 
| TEHNOLOGIJA | 
 | |
|  | Materiali |  | 
|  | Tehnično risanje |  | 
| in krušne peči | Praktični pouk Praktično izobraževanje v delovnem procesu |  | 
|  | Varovanje kulturne dediščine |  |