Izobraževalni program: PEK (ds)
Sprejeto na 28.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 10. 6. 1999
PRAKTIČNI POUK
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| Letnik | Oblike izobraževalnega dela | ||
| 
 | Teorija (ur) | Vaje (ur) | Skupaj (ur) | 
| 1. | 204 | 204 | |
| 2. | 132 | 132 | |
| 3. | 136 | 136 | |
| skupaj | 
 | 472 | 472 | 
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu vajenec:
1. letnik
| VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI | 
| 1. DELO V PEKARSTVU – PRAKTIČNI POUK PEKARSTVA | |||
| HIGIENA PRI DELU | Vajenec | Vajenec | |
|  |  | Zaveda se pomena higiene pri delu. Navaja se na natančno upoštevanje higienskih predpisov. | Delo poteka v učnih delavnicah za pekarstvo s spremljajočimi prostori. Vaja: uporaba pravilnika o higienskem minimumu. Obisk zdravstvenega zavoda. | 
| VARSTVO PRI DELU | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija osebno odgovornost za varno delo Razvija čut za urejenost Razvija sposobnost pravilnega reagiranja ob morebitni nesreči. | Vaja: reševanje testa varstvo pri delu in požarne varnosti Vaja: uporaba osebnih zaščitnih sredstev. | 
| DELAVNIŠKI PROSTORI | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija zavest o odgovornem ravnanju s prostori in opremo v njih. | Ogled prostorov. | 
| DELOVNO POROČILO | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Vaja: pisanje delovnega poročila. Uporaba obrazcev za delovno poročilo. | |
| DELOVNA SREDSTVA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Navaja se na delo v okviru svojega delovnega mesta. Spozna bodoče delovno mesto. | Vaja: čiščenje delovnih površin, delovnih sredstev, pripomočkov in talnih površin. Demonstracija delovanja strojev. Vaja: uporaba strojev naprav in pripomočkov v pekovski delavnici. | 
| PRIPRAVA DELOVNIH PRIPOMOČKOV | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Dojame pomen spoštovanja varstva pri delu. | Vaja: čiščenje, mazanje pekačev; čiščenje, posipavanje košaric in odlagalnih mest. | 
| 2. SUROVINE V PEKARSTVU | 
 | 
 | 
 | 
| OSNOVNE SUROVINE V PEKARSTVU | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija čut za ekonomičnost in gospodarno uporabo surovin. | Demonstracija: prikaz osnovnih surovin. Vaja: sejanje moke in priprava surovin. | 
| POMOŽNE SUROVINE V PEKARSTVU | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Demonstracija: prikaz pomožnih surovin. Vaja: urejanje skladišč za surovine. | |
| 3. PRIPRAVA TESTA | 
 | 
 | 
 | 
| PRIPRAVA IN OBDELAVA SUROVIN | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Navaja se na natančno pripravo surovine. Razvija natančnost pri tehtanju in merjenju. Razvija občutek pomembnosti delnih nalog za celoto. | Vaja: sejanje moke in priprava surovin. Vaja: tehtanje surovin in merjenje surovin. Vaja: doziranje vode. | 
| MEŠANJE TESTA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Zave se pomembnosti določenih del. | Demonstracija: mešanje testa v različnih strojih. Vaja: mešanje testa. | 
| 4. OBLIKOVANJE TESTA | |||
| OSNOVNO OBLIKOVANJE TESTA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija natančnost pri tehtanju. Razvija ročne spretnosti. | Vaja: posipavanje in strganje testa z robov posod za mešanje. Praktični prikaz osnovnega oblikovanja testa. Vaja: osnovno oblikovanje testa. | 
| KONČNO OBLIKOVANJE TESTA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija ročne spretnosti. | Praktičen prikaz končnega oblikovanja testa. Vaja: končno oblikovanje testa za krušne izdelke in pekovsko pecivo. | 
| 5. VZHAJANJE TESTENIH IZDELKOV | 
 | 
 | 
 | 
| VZHAJALNE KOMORE | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | ||
| POGOJI VZHAJANJA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija natančnost pri delu. Razvija občutek pomembnosti delnih nalog za celoto. | Demonstracija: nastavitve različnih komor (vzhajalne, kombinirane, skladiščne šok). Vaja: ocenjevanje vzhajanosti testenih izdelkov. | 
| 6. PEČENJE IZDELKOV | 
 | 
 | 
 | 
| PRIPRAVA IZDELKOV ZA PEKO | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija ročne spretnosti. | Vaja: premazovanje, zarezovanje, prebadanje. | 
| PEČENJE IZDELKOV | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija natančnost pri delu. | Vaja: delo pri peči. | 
|  |  | ||
| OBDELAVA PO PEKI | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija občutek pomembnosti delnih nalog za celoto. Razvija občutek odgovornosti za opravljeno delo. | |
| SKLADIŠČENJE IZDELKOV | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Vaja: ročno pakiranje izdelkov. Vaja: strojno pakiranje izdelkov. Vaja: nalaganje izdelkov v transportno embalažo. | |
| 7. IZDELAVA PEKOVSKEGA PECIVA | 
 | 
 | 
 | 
| ENOSTAVNE VRSTE PEKOVSKEGA PECIVA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija ročne spretnosti. | Demonstracija: izdelava pekovskega peciva. Vaja: izdelava pekovskega peciva. | 
| ZAVITO PECIVO | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Vaja: izdelava zavitega peciva. | |
| PLETENO PECIVO | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija ročne spretnosti. | Vaja: izdelava pletenega peciva. | 
| POLNJENO PEKOVSKO PECIVO | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija ročne spretnosti. | Vaja: izdelava polnjenega pekovskega peciva. | 
| POSEBNE VRSTE PEKOVSKEGA PECIVA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija ročne spretnosti. | Vaja: izdelava posebne vrste peciva. | 
| VELIKI PLETENI IZDELKI | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija ročne spretnosti. | Vaja: izdelava velikih pletenih izdelkov. | 
| POSEBNI PEKOVSKI IZDELKI | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija ročne spretnosti. | Vaja: izdelava posebnih pekovskih izdelkov. | 
| 8. IZDELAVA KRUHA | 
 | 
 | 
 | 
| PŠENIČNI KRUH | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija ročne spretnosti. | Demonstracija: izdelava kruhov. Vaja: izdelava pšeničnega kruha. | 
| MEŠANI KRUH | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija ročne spretnosti. | Vaja: izdelava mešanih kruhov. | 
| POSEBNI KRUHI | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija ročne spretnosti. | Vaja: izdelava posebnih vrst kruha. | 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
| Znanja | Povezava s predmetom | |
| 
 | Predmet | Znanja | 
|  | Tehnologija prehrane z mikrobiologijo |  | 
|  | Tehnologija Gospodarsko poslovanje |  | 
|  | Tehnologija |  | 
|  | Tehnologija Psihologija prodaje |  |