Izobraževalni program: PEK (ds)
Sprejeto na 28.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 10. 6. 1999
TEHNOLOGIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| Letnik | Oblike izobraževalnega dela | ||
| 
 | Teorija (ur) | Vaje (ur) | Skupaj (ur) | 
| 1. | 118 | 47 | 165 | 
| 2. | 99 | 25 | 99 | 
| 3. | 102 | 25 | 102 | 
| skupaj | 269 | 97 | 366 | 
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu vajenci:
1. letnik
| VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI | 
| OSNOVE FIZIKE | VajencI | VajencI | |
|  |  | Spoznajo sile, ki delujejo v okolju; Naučijo se razlikovati med navorom in močjo; Dobijo pregled nad napravami, povezanimi s tlakom; Naučijo se, da lahko s pomočjo električne energije uravnavamo različne parametre v živilstvu; | |
| PROIZVODNJA IN PROIZVODNI PROCESI | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijejo tehnološko zavest. | Shema: povezava proizvodnje tehnike in tehnologije. | 
|  |  | Shema: prikaz določenega tehnološkega procesa v pekarski industriji. | |
|  |  | Razvijajo občutek poklicne identitete. | Ogled šolske delavnice in pekarne. | 
|  |  | Razvijajo osebno odgovornost glede varstva pri delu. | Vaja: določi sredstva za zaščito delavca pri različnih poklicih. | 
| OSNOVE HIGIENSKEGA MINIMUMA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Navajajo se na upoštevanje higienskih predpisov in dojamejo njihov pomen. Dojamejo prisotnost mikroorganizmov kljub nevidnosti. Zavedajo se gospodarske škode, ki jo lahko povzročijo mikroorganizmi. | Obravnava pravilnika o higienskem minimumu. | 
| GRADIVA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijajo čut za ekonomičnost in gospodarnost. Dojamejo pomen spoštovanja pravil o varstvu pri delu. | Slikovni material gradiv. Shema: pridobivanje železa in jekla. | 
|  |  | Delo v laboratoriju: ugotavljanje lastnosti raznih zlitin. | |
| STROJI IN NAPRAVE | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Sheme pogonskih in delovnih strojev. | |
|  |  | Dojamejo pomen spoštovanja pravil o varstvu pri delu. Razvijajo tehnološko zavest o uporabi opreme. Pridobijo občutek poklicne identitete. | Sheme in prospekti strojev. Ogled strojev v šolski delavnici in pekarni. | 
| EMBALAŽA, SKLADIŠČENJE ŽIVIL | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijajo občutek za ekonomičnost. Zavedajo se pomena kvalitetno opravljenega dela. | Vzorci različnih embalažnih materialov. Vzorci različno embaliranih živil z deklaracijo. | 
| MERILNE NAPRAVE | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijajo natančnost pri merjenju. | Merjenje temperatur z različnimi napravami v različnih medijih. | 
|  |  | Merjenje zračnega tlaka v prostoru in na prostem. | |
|  |  | Razvijajo tehnološko disciplino glede pogojev v skladišču in pomena upoštevanja navodil za delo. | |
|  |  | ||
| TRANSPORTNE NAPRAVE | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Slikovni material transportnih naprav. | |
| KONZERVIRANJE ŽIVIL | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijajo tehnološko disciplino in se navajajo na delo. Razvijajo tehnološko zavest. Razvijajo varčnost in ekološko zavest pri uporabi hladilnih sredstev. Razvijajo tehnološko zavest o pomenu zamrzovanja in kvaliteti živil. | Slikovni material hladilnih naprav v različnih tehnologijah. Ogled posameznih delov hladilne naprave. Ogled zamrzovalnika v učni delavnici. | 
|  |  | Vaja: sušenje sadja. | |
|  |  | 
 | |
|  |  | Vaje v laboratoriju: z uporabo različnih kemičnih sredstev. Konzervirajo različna živila. | |
|  |  | ||
| SPECIFIČNI KEMIJSKO-TEHNOLOŠKI PROCESI V ŽIVILSKI INDUSTRIJI | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Šolska delavnica - ogled delovanja mešalnih naprav v pekarstvu (določijo mešalne naprave in načine mešanja). | |
|  |  | Vaja:pripravijo filtrirno sredstvo in izvedejo filtracijo. | |
| DELITEV ŽIT | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Zavejo se pomena poznavanja osnovnih surovin. | Slikovni material in vzorci različnih vrst žit (zrna in rastline). | 
| ZGRADBA ŽITNEGA ZRNA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Shema zgradbe žitnega zrna. | |
| ANALIZE ŽITA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijajo odgovoren odnos do dela. Razvijajo občutek za ocenjevanje. Razvijajo občutek za natančnost Zavedajo se gospodarske škode, ki jo škodljivci lahko povzročijo. | Prikaz uporabe vzorčne sonde, pravilnik o kvaliteti žit. Vaja: Slikovni material bolezni, škodljivcev in pleveli žit. | 
| SUŠENJE ŽITA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijajo odgovoren odnos do dela. | |
| SKLADIŠČENJE ŽITA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Zavedajo se gospodarske škode, ki lahko nastane pri nepravilnem skladiščenju. | 
2. letnik
| VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI | 
| PRIPRAVA ŽITA NA MLETJE | Vajenci | Vajenci | 
 | 
|  |  | Zavedajo se kvalitetno opravljenega dela. | Slikovni material naprav. | 
| MLETJE ŽITA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijajo tehnološko zavest. | Vaja: mletje žita, sejanje moke. Vzorci različnih mlevskih izdelkov. | 
| MOKA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijajo zavest o zdravem načinu prehranjevanja. Razvijajo občutek za ocenjevanje. Razvijajo občutek za natančnost. | Slikovni material škodljivcev v moki. Vaja: | 
| SUROVINE V PEKARSTVU | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Pridobijo občutek poklicne identitete. Zavedajo se pomena kakovosti surovin za končni izdelek. Znajo ohraniti kakovost surovin. | Vaja: aktivnost pecilnega praška in kvasa. Vzorci različnih vrst surovin. | 
| PRIPRAVA SUROVIN NA MEŠANJE | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijajo odgovoren odnos do dela. | Ogled sejalne naprave v šolski delavnici, prospekti sejalnih naprav. Ogled dozatorja v šolski delavnici. | 
| TEHNIKE MEŠANJA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Pridobivajo občutek poklicne identitete. | 
3. letnik
| VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI | 
| MESILNI STROJI IN PREKUCNIKI | Vajenci | Vajenci | 
 | 
|  |  | Razvijajo tehnološko zavest o namenu in uporabi opreme. Zavedajo se pomena o osveščenosti delavca o varnem delu. | Prospekti mesilnih strojev različnih proizvajalcev. | 
| MESITEV TESTA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijajo zavest o natančnosti in občutek za količine. | Računske naloge. Izdelava kislega testa. | 
| OBLIKOVANJE TESTA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Spoznajo pomen osebne odgovornosti pri upravljanju z različnimi stroji. | Prospekti strojev različnih proizvajalcev. Shema linije za proizvodnjo štruc in žemelj. | 
| VZHAJANJE TESTA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Dojamejo pojem zanesljivosti pri delu. | Merjenje temperature testa med vzhajanjem. Prospekti vzhajalnih komor različnih proizvajalcev. | 
| PRIPRAVA IZDELKOV NA PEČENJE | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijajo tehnološko disciplino pri pripravi izdelkov na pečenje. | |
| PEČENJE IZDELKOV | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Dojamejo pomen spoštovanja pravil varstva pri delu. | Prospekti peči različnih proizvajalcev. | 
| POSTOPKI PO PEČENJU IZDELKOV | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Presojajo ekonomičnost pri različnih vrstah skladiščenja. | Ogled skladišča v šolski delavnici. | 
| BOLEZNI IN NAPAKE IZDELKOV | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijajo odnos do vestno opravljenega dela. | Vaja: opazovanje vzorca kruha, starega nekaj dni. Primeri napak na kruhu. | 
| ANALIZE IZDELKOV | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijajo občutek za ocenjevanje in estetiko. Razvijajo občutek za natančnost pri delu. | Vaja: organoleptična ocena kruha po pravilniku o ocenjevanju kruha. Vaja: določanje kislinske stopnje,vlage, maščob, in beljakovin v kruhu. | 
| VRSTE KRUHA IN PECIVA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Navajajo se na upoštevanje predpisov in dojamejo njihovo pravilnost. | Pravilnik | 
| PAKIRANJE | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Spoznajo pomen zanesljivosti pri delu. Spoznajo pomen vzdrževanja osebne higiene. | Vzorci različnih vrst embalaže za pekarske izdelke. | 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
| Znanja | Povezava s predmetom | |
| 
 | Predmet | Znanja | 
|  | Ekonomika |  | 
|  | Prehrana z mikrobiologijo živil |  | 
|  | Prehrana z mikrobiologijo živil |  | 
|  | Praktični pouk |  |