Izobraževalni program: PRODAJALEC (ds)
Sprejeto na 35.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 1. 2000
GOSPODARSKO POSLOVANJE
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| Letnik | Oblike izobraževalnega dela | ||
| 
 | Teorija (ur) | Vaje (ur) | Skupaj (ur) | 
| 1. | 66 | 66 | |
| 2. | 66 | 66 | |
| 3. | 64 | 64 | |
| skupaj | 196 | 
 | 196 | 
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Vajenci:
1. letnik
| INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | Socializacijski cilji | Posebnosti v izvedbi | 
| Temeljni pojmi o gospodarstvu | Vajenec | Vajenec | Vajenec | 
| Potrebe, dobrine | |||
|  |  | Razvija varčnost. | |
| Pomen in vrste delitve dela | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija ekonomičnost in občutek za vključevanje v delovno okolje. Razvija občutek za kvalitetno delo. | |
| Gospodarska ureditev in trg | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Skupinsko delo: analizira značilnosti naše gospodarske ureditve. | |
| Podjetje | 
 | 
 | 
 | 
| Pojem, naloge in vrste podjetij z različnih vidikov | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Spozna možnosti za delovno kariero. | Vaja: primerjava proizvodnega podjetja s trgovskim. | 
| Firma podjetja | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija občutek za estetiko. | Izdela osnutek firme podjetja z zaščitnim znakom. | 
| Dejavniki poslovanja podjetja (delovna sila, premoženje, lokacija) | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija zavest o strokovni odgovornosti in zahtevah kvalitetnega poklicnega dela. | Skupinsko delo: pripravi postopek ustanovitve podjetja. | 
| Tržna usmeritev podjetja | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Motivacija za nenehno samoizobraževanje. | |
| Ustanovitev in prenehanje delovanja podjetja | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Ozaveščanje relacij: posameznik-podjetje-družba. Možnosti za delovno kariero. | Skupinsko delo: iz okolja poišče podjetje, ki je prenehalo poslovati – vzroki. | 
| Trgovina | 
 | 
 | 
 | 
| Funkcije trgovine | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | ||
| Temeljni predpisi v trgovini | 
 | 
 | 
 | 
|  | Razvija strokovno odgovornost, strpnost, spoštovanje zakonitosti | Obisk trgovskega podjetja na debelo vajenci opravijo primerjavo s trgovskim podjetjem, kjer bodo opravljali praktično izobraževanje pri delodajalcu. | |
| Vloga inšpekcijskih služb | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | ||
| Varstvo konkurence | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija poklicno identiteto, odgovornost, solidarnost | K učni uri povabimo tržnega ali zdravstvenega inšpektorja, ki predstavi svoje delo. | 
2. letnik
| INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | Socializacijski cilji | Posebnosti v izvedbi | 
| Poslovanje trgovskih družb na drobno (dejavniki, značilnosti in kazalci učinkovitosti poslovanja, načini prodaje na drobno) | Vajenec | Vajenec | |
| 
 
 | 
 
 | Razvija zavest o zahtevah kvalitetnega poklicnega dela in ekonomičnost poslovanja. | |
| Trgovinske storitve | 
 | 
 | 
 | 
| 
 | 
 | Razvija občutek za delitev dela. | Obisk podjetja, ki opravlja trgovske storitve (npr. špeditersko, zastopniško, transportno, ...). | 
| Poslovne funkcije in organiziranost trgovskih družb | 
 | 
 | 
 | 
| 
 
 
 | 
 
 
 | Razvija strpnost, odgovornost in komunikativnost. | |
| Komercialna funkcija v trgovskem podjetju | 
 | 
 | |
| 
 
 
 
 
 
 
 | 
 
 
 | Razvija smisel za odgovornost, poštenost, natančnost in 
          strokovnost. 
 | Ogled sodobnih skladišč, kjer se vajenci seznanijo s postopki skladiščenja ter dokumentacijo. | 
| Trženje v trgovskem podjetju | 
 | 
 | |
| 
 
 
 
 
 
 
 | 
 
 | Razvija smisel za opazovanje. Razvija iniciativnost, poklicno etiko, zavest o strokovni odgovornosti. 
 | Primerja sortiment bližnje prodajalne s sortimentom prodajalne, kjer kupuje. Izdela enostavno in sestavljeno kalkulacijo cene. Skupinsko delo: pripravi načrt oglaševanja za različno blago. | 
| Blago kot predmet prodaje | 
 | 
 | |
| 
 
 | 
 
 | Razvija odnos do blaga ter strokovno odgovornost. Razvija odnos do kvalitetnega dela. | 
3. letnik
| INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | Socializacijski cilji | Posebnosti v izvedbi | ||||
| Komunikacija v prodajnem procesu | 
 | 
 | 
 | ||||
| 
 
 
 
 | 
 | Razvija komunikativnost, iniciativnost, inovativnost. Razvija poklicno identiteto in pravila vedenja v delovnem okolju. Razvija strpnost in odgovornost. | Igra vlog: prodajalec – kupec, analizirajo prodajni razgovor, spoznajo pomanjkljivosti v komuniciranju. | ||||
| Prodajni postopek | 
 | 
 | 
 | ||||
| 
 
 
 | 
 
 
 | Razvija poklicno identiteto in strokovno odgovornost | Igra vlog: reševanje kupčevih reklamacij. Izpolnjevanje obrazcev za prodajo na potrošniški kredit. | ||||
| Temeljni pojmi in naloge računovodstva | 
 | 
 | 
 | ||||
| 
 
 
 
 | 
 
 
 
 | Razvija natančnost, odgovornost in vestnost | Izpolni popisne liste za potrebe inventure. | ||||
| Poslovno dopisovanje | 
 | 
 | 
 | ||||
| 
 | 
 | Razvija čut za estetiko, strokovno odgovornost | |||||
| Poslovna korespondenca v komercialnem poslovanju | 
 | 
 | 
 | ||||
| 
 
 
 
 
 | 
 | Razvija spretnost komuniciranja, strokovno odgovornost, odnos do poslovnih partnerjev | Izdelava vzorcev na računalniku: povpraševanje, ponudbe, naročilo, potrditve naročila, odklonitev naročila, reklamacije, opomina. | ||||
| 
 
 
 | 
 
 | Razvija poklicno etiko, odnos do strokovnih doktrin in kvalitetnega poklicnega dela. Razvija odnos do poslovnih partnerjev. | 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Splošno
Znanje tega predmeta nadgrajujejo naslednji predmeti: naravoslovje s poznavanjem blaga, praktični pouk, psihologija prodaje, računovodstvo.
| Znanja | Povezava s predmetom | |
| 
 | Predmet | Znanja | 
|  | Psihologija prodaje |  | 
|  | Praktični pouk |  | 
|  | Naravoslovje s poznavanjem blaga |  | 
|  | Psihologija prodaje |  | 
|  | Poslovna matematika |  | 
|  | Psihologija prodaje Poslovna matematika |  |