Izobraževalni program: PRODAJALEC (ds)
Sprejeto na 35.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 1. 2000
NARAVOSLOVJE S POZNAVANJEM BLAGA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| Letnik | Oblike izobraževalnega dela | ||
| 
 | Teorija (ur) | Vaje (ur) | Skupaj (ur) | 
| 1. | 118 | 36 | 154 | 
| 2. | 110 | 110 | |
| 3. | 64 | 64 | |
| skupaj | 292 | 36 | 328 | 
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Vajenci:
1. letnik
| INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE | FORMATIVNI CILJI | Socializacijski cilji | Posebnosti v izvedbi | 
| OSNOVE POZNAVANJA BLAGA | Vajenec | Vajenec | Vajenec | 
|  |  | Se zaveda odvisnosti življenjske ravni od proizvodnje blaga. Razvija odgovornost za pravilno ravnanje in shranjevanje izdelkov v trgovini. Razvije kritičen odnos do pomanjkanja hrane. Razvije odnos do kruha kot osnovnega živila. | Vaje-organoleptično ugotavljanje kakovosti živil. Vaje-analiza ean znakov. | 
| ŽIVILA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija sposobnost subjektivnega in objektivnega preizkušanja kakovosti izdelkov. | Zbirka listin, ki spremljajo izdelke v prometu. | 
|  |  | Razvija pozornost, ustrežljivost in vljudnost do kupcev. | |
|  |  | Razvija ekološko zavest. | |
|  |  | Razvije human odnos do prehranjevanja različnih skupin ljudi. | |
|  |  | Razvije human odnos do zdravega prehranjevanja. | Vaje- izračun energijske vrednosti obrokov. Film-prebava hrane. Film- konzerviranje živil. Vaje- lastnosti ogljikovih hidratov, beljakovin, maščob. | 
| OGLJIKOHIDRATNA ŽIVILA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija odnos do okolja do čiste vode. Razvije zdrave prehrambene navade. | Zbirka žit in mlevskih izdelkov. Vaje-organoleptično ocenjevanje vzorcev kruha. Obisk pekarne in slaščičarne. | 
|  |  | 
 | |
|  |  | Razvije odgovornost do higienskega ravnanja z živili. Razvija odgovornost za natančnost. Razvije skrb za zdravje zob. | Vaja-zbirka bonbonov. Obisk čebelarja. | 
| BELJAKOVINSKA ŽIVILA |  | 
 | |
| Mleko in mlečni izdelki | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvije natančnost in strokovnost. Razvije odnos do zdravega prehranjevanja | Obišče mlekarno in pripravi referat. Vaje – organoleptično ocenjevanje sirov. | 
| Meso in mesni izdelki | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Širi splošno razgledanost. Razvije skrb za zdravje. Razvije zdrave prehrambene navade. Razvije natančnost in strokovnost. | Obišče mesnico in pripravi referat. Pripravi referat o divjadi. Vaje - ugotavljanje svežosti jajc. | 
| Maščobna živila | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | 
 | |
| Vitaminsko mineralna živila | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Osvaja strokovnost. Razvije zdrave prehrambene navade. Razvije odnos do zdravega prehranjevanja. | Obišče tržnico in priprava zbirke sadja in vrtnin. | 
| Gobe | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | 
 | Pripravi razstavo gob. | 
| Dišave in začimbe | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | 
 | Pripravi zbirko dišav, začimb. | 
| Alkaloidna poživila | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Se zave škodljivosti prekomernega uživanja alkaloidnih poživil. Se zave delovne in strokovne odgovornosti. | Film - fiziološki učinki drog. | 
| Alkoholne pijače | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Zave se pomena kulture pitja alkoholnih pijač. Pozna alkoholizem kot družbeno zlo. | Pripravi referat o kulturi pitja alkoholnih pijač. Film – alkoholizem kot družbeno zlo. Ekskurzija v pivovarno. | 
| Brezalkoholne pijače | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | 
2. letnik
| INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI 
 | 
| Agrokemični proizvodi | Vajenec | Vajenec | Vajenec | 
| 
 | 
 | Razvija komunikacijo in medsebojno sodelovanje. Razvija odgovoren odnos do uporabe gnojil in kemičnih sredstev za varstvo rastlin. | Obišče trgovino z agrokemičnimi proizvodi. Pripravi zbirko prospektov z agrokemičnimi prozvodi. | 
| Gnojila | 
 | 
 | 
 | 
| 
 | 
 
 
 
 | Razvija ekološko zavest o varovanju okolja. Zaveda se nevarnosti kemičnih sredstev za človekovo okolje. | Izdela plakat s predstavitvijo proizvodov na tržišču. Laboratorijski eksperimenti: sinteza mineralnega gnojila. | 
| Kemična sredstva za varstvo rastlin | 
 | 
 | 
 | 
| 
 
 
 
 | 
 
 | Zaveda se nevarnosti odpadne embalaže kemičnih sredstev za okolje in človeka. Razvija odgovornost do živali. 
 | Z referati predstavi povzročitelje bolezni in življenje žuželk. Izdela plakat o vrstah proizvodov na tržišču. | 
| 
 
 
 
 
 | 
 
 | Pripravi zbirko različnih vrst proizvodov in izdela plakat. 
 
 
 
 Ogled proizvodnega procesa. | |
| Pralna in čistilna sredstva | 
 | 
 | 
 | 
| 
 
 
 
 | 
 
 
 | Razvija ekološko zavest o uporabi detergentov. 
 | Ogled proizvodnega procesa. Ogled proizvodov v trgovini in izdelava plakata. Laboratorijski eksperimenti: sinteza mila. | 
| Kozmetična sredstva | 
 | 
 | 
 | 
| 
 
 
 
 
 
 
 
 | 
 
 | Razvija odnos do sebe in svojega telesa. Razvija samozavest. Razvija komunikativnost in human odnos do ljudi in kupcev. Razvija zanesljivost svetovanja kupcem. Razvija občutek za estetsko naličen obraz. 
 | Obisk kozmetičarke in demonstracija nege in ličenja. Ogled proizvodov v trgovini in izdelava zbirke embalažnih enot. | 
| Tekstilije | 
 | 
 | 
 | 
| 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 | 
 
 
 | Razvije strokovnost in ustvarjalnost. Razvija občutek za modne smernice. Razvije občutek za svetovanje glede na posebne želje kupca. Razvija odnos do športne aktivnosti. 
 | Laboratorijski eksperimenti: 
 
 | 
| Usnje | 
 | 
 | 
 | 
| 
 
 
 
 
 
 | 
 
 
 
 
 | Razvija strokovnost in odgovornost do kupcev. Razvija komunikativnost, prijaznost. | |
| Krzno | 
 | 
 | 
 | 
| 
 
 
 | 
 
 | Razvija ekološko zavest. | Ogled proizvodnega procesa. Priprava zbirke usnja. Priprava referatov. Priprava plakatov s predstavitvijo proizvodov in blagovnih znamk. Zbirka blagovnih znamk in njihovo prepoznavanje. | 
3.letnik
| INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | Socializacijski cilji | Posebnosti v izvedbi | 
| Les | Vajenec | Vajenec | 
 | 
|  |  | Razvija odgovoren odnos do narave. Razvija natančnost Razvija ozaveščanje o racionalni rabi lesa. | Film - propadanje gozdov. Vaje - razpoznavanje različnih vrst lesa in lesnih plošč. | 
| PAPIR | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija odnos do pisane besede. Razvija iniciativnost pri zbiranju odpadnega papirja. | Film - izdelovanje papirja. Pripravi zbirko izdelkov papirne konfekcije. | 
| GORIVA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija odgovornost do preprečevanja požarov. Razvija varčnost in ekonomičnost. Skrbi za varovanje okolja Razvija prizadevnost uporabe okolju prijaznih goriv. Razvija odgovornost do varčne rabe energije. | Demonstracija gašenja z gasilnim aparatom. Film - predelava nafte. | 
| GRADBENO GRADIVO | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija skrb za varovanje okolja. | |
| KERAMIKA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | ||
| STEKLO | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija odnos do zbiranja odpadnega stekla. Razvija odgovornost do varovanja okolja. | Obiščejo steklarno. | 
| BARVILA IN PREMAZNA SREDSTVA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija ozaveščanje relacij: človek - znanost – tehnika – delo. Razvija odgovoren odnos do okolja. | |
| KOVINE IN KOVINSKI IZDELKI | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | ||
|  |  | Razvija odnos do varnega dela z vozili. Razvija odgovornost pri delu. | |
| ELEKTROTEHNIKA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija poslovnost. Razvija poklicno odgovornost. | Pripravi zbirko prospektov elektrotehniških izdelkov. | 
|  |  | ||
|  |  | Razvija odnos do pomena igrače za osebnostni razvoj. Razvija odnos do kulturne dediščine. | 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
| Znanja | Povezava s predmetom | |
| 
 | Predmet | Znanja | 
|  | Gospodarsko poslovanje Geografija |  | 
|  | Kemija Ekologija |  | 
|  | Kemija Biologija |  | 
|  | Kemija Ekologija Biologija |  | 
|  | Kemija Geografija |  | 
|  | Kemija Fizika Ekologija |  | 
|  | Kemija |  | 
|  | Fizika Računalništvo |  |