Izobraževalni program: PRODAJALEC (ds)
Sprejeto na 35.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 1. 2000
NEMŠČINA KOT 2. TUJI JEZIK
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| Letnik | Oblike izobraževalnega dela | ||
| 
 | Teorija (ur) | Vaje (ur) | Skupaj (ur) | 
| 1. | 44 | 44 | |
| 2. | 44 | 44 | |
| 3. | 48 | 48 | |
| skupaj | 136 | 
 | 136 | 
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Vajenec:
a) razume sporočilo v tujem jeziku
b) uspešno uporablja jezik pri komuniciranju s tujci
c) uspešno uporablja jezik v svojem poklicu
d) uspešno uporablja jezik v pisni obliki
e) širi svoje znanje in razvija pozitivne osebnostne lastnosti
1. letnik
| INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | Socializacijski cilji | Posebnosti v izvedbi | 
| POZDRAVLJANJE | Vajenec | Vajenec | |
|  |  | Se nauči osnov komuniciranja. Zna reagirati v novi situaciji. Se uči, kako biti vljuden in strpen. | Pri igranju vlog zna pozdraviti in reagirati na pozdrav. | 
| IZRAZI: Guten Morgen/Tag,, wie geht es dir/ Ihnen,… | |||
| STRUKTURE: osebni zaimki v 1. sklonu | 
 | ||
| PREDSTAVITEV | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija osebno odgovornost, komunikativnost in zanimanje za druge. | Izpolni obrazec z osebnimi podatki. | 
| IZRAZI: Ich bin…, Das ist …, Sie kommt aus …, | |||
| STRUKTURE: glagoli sein, haben, wohnen, kommen, haißen, pravilna postavitev glagola v stavku, svojilni zaimki v 1. sklonu | |||
| ZEMLJEVID | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Širi svojo splošno razgledanost. Razvija narodno pripadnost. | Na prazen zemljevid Evrope vnese imena držav in glavnih mest v nemškem jeziku. | 
| IZRAZI: das Land, Deutschland, Deutscher, Süd, Nord, westllich, … | |||
| STRUKTURE: tvorba vprašanj, glagolsko vprašanje, tvorba vprašanj z vprašalnicami | |||
| ŠTEVILA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Širi splošno razgledanost. Razvija poklicno odgovornost. | Pri igranju vlog zna vprašati po ceni in jo navesti tudi v tujih plačilnih sredstvih. | 
| IZRAZI: Wie weit ist es …, | |||
| STRUKTURE: glavni števniki, množina samostalnika | |||
| ORIENTACIJA V MESTU | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija komunikativnost in samozavest. Zna reagirati v novi situaciji. | Tujcu predstavi mesto (izdela turistično karto mesta). | 
| IZRAZI: links, rechts, geradeaus, die Post, das Hotel, …. | |||
| STRUKTURE: glagoli, ki se v 2. in 3. Osebi preglasijo (fahren, wissen, essen,…), modalni glagoli (können, dürfen, müssen) | |||
| POD STREHO | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija osebno in poklicno odgovornost. Razvija kreativnost (igranje vlog in samostojno opisovanje). | Napiše časopisni oglas (oddaja ali iskanje stanovanja). | 
| IZRAZI: die Klasse, das Haus, das Wohnzimmer, die Küche, der Tisch, der Stuhl,… | |||
| STRUKTURE: sklanjatev samostalnikov, 1., 3. in 4. sklon | 
2. letnik
| INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | Socializacijski cilji | Posebnosti v izvedbi | 
| ČAS | Vajenec | Vajenec | 
 | 
|  |  | Razvija kreativnost (pisanje vabil). Razvija svojo komunikativnost in samozavest. Razvija sposobnost ustnega sporočanja. | Izdela povabilo na rojstni dan. Pri igranju vlog zna povabiti in reagirati na povabilo. | 
| IZRAZI: Es ist der…, wie spät ist es, die Woche, der Monat, das Jahr, … | |||
| STRUKTURE: vrstilni števniki, predlogi an, in, um, enostavni preteklik | |||
| OBISK LOKALA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija sposobnost komuniciranja. Razvija pozitivne osebnostne lastnosti: strpnost, osebno in poklicno odgovornost, zanesljivost in vztrajnost. | Izdela jedilni list. | 
| IZRAZI: das Restaurant, bestellen, der Kellner, | |||
| STRUKTURE: velelnik, modalni glagol möchten | 
 | ||
| NAKUPOVANJE V TRGOVINI Z ŽIVILI | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija osebno in poklicno odgovornost. Razvija komunikativnost in samozavest. Razvija kreativnost. | Izdela reklamni oglas za nek izdelek. | 
| IZRAZI: das Geschäft, der Laden, die Lebensmittel, bezahlen, | |||
| STRUKTURE: ločljivo sestavljeni glagoli (einkaufen, …) | 
3. letnik
| INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | Socializacijski cilji | Posebnosti v izvedbi | 
| NAKUPOVANJE V TRGOVINI Z OBLAČILI IN OBUTVIJO | Vajenec | Vajenec | 
 | 
|  |  | Razvija komunikativnost in zanimanje za tuje običaje. Razvija komunikativnost in inovativnost . Razvija poklicno odgovornost (igranje vlog). | Opiše sliko manekenke , izrazi svoje mnenje o njej in trenutni modi. Izdela referat (predstavi modne stile oblačenja ali pripoveduje o vlogi oblačil, npr. “Kleider machen Leute”). | 
| IZRAZI: die Kleider, die Mode, das Hemd, die Hose, teuer/billig, … | |||
| STRUKTURE: vprašanja „welch__?“ , „was für ein?“, modalni glagoli: wollen, sollen | |||
| PROSTI ČAS | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija sposobnost komuniciranja in kreativnost Se zave vloge prostega časa v svojem življenju in vloge, ki jo imajo v našem življenju prijatelji | Sestavi vabilo na zabavo in napiše program. | 
| IZRAZI: meine Hobbys, die Freizeit, die Musik, das Kino, … | |||
| STRUKTURE: sestavljeni pretekli čas | |||
| POTOVANJE | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija komunikativnost in zanimanje za druge in pripravljenost pomagati drugim Razvija delovno odgovornost Razvija ustvarjalnost | Prijatelju napiše razglednico s potovanja. Napiše in razloži vozni red avtobusa oziroma vlaka, ki ga pripelje v šolo. | 
| IZRAZI: der Zug, der Bus, die Fahrkarte, reisen, …. | |||
| STRUKTURE: osebni zaimki v 1., 3. in 4. sklonu, ponovitev sestavljenega preteklega časa | 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
| Znanja | Povezava s predmetom | |
| 
 | Predmet | Znanja | 
|  | Geografija |  | 
|  | Matematika Gospodarsko poslovanje |  | 
|  | Geografija Zgodovina |  | 
|  | Poznavanje blaga |  | 
|  | Športna vzgoja, umetnost, slovenski jezik |  |