Izobraževalni program: PRODAJALEC (ds)
Sprejeto na 35.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 1. 2000
PRAKTIČNI POUK
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| Letnik | Oblike izobraževalnega dela | ||
| 
 | Teorija (ur) | Vaje (ur) | Skupaj (ur) | 
| 1. | 44 | 44 | |
| 2. | 44 | 44 | |
| 3. | 32 | 32 | |
| skupaj | 
 | 120 | 120 | 
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Vajenec:
1. letnik
| INFOMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI v izvedbi | 
| VIZUALNI DEJAVNIKI POSPEŠEVANJA PRODAJE | Vajenec | Vajenec | |
|  |  | Razvija sposobnost opazovanja in vrednotenja. | Anketa priljubljenosti trgovine glede na svoje ime. | 
|  |  | Razvija estetski čut. | |
|  |  | Se seznani z delom aranžerja. | |
|  |  | Razvija prostorski čut in razmišlja o prodajnem procesu. | |
|  |  | Razvija estetski čut in občutek za skladnost. | |
|  |  | Razvija kreativnost. | Vaja z reflektorji-usmerjanje svetlobe na skupino izdelkov. | 
|  |  | Razvija estetski čut in čut za kompozicijo. | Vaja v zlaganju blaga. | 
|  |  | Razvija natančnost, estetski čut in poklicno odgovornost. | Izdelava napisne ploskve(razprodaja, voščilo, cena). | 
|  |  | Razvija ekološko zavest, estetski čut in občutek za varčnost. | Izdelava vrečke iz ekoloških papirjev. | 
|  |  | Razvija čut pripadnosti. | Uporabi celostno podobo na vsaj treh različnih elementih. | 
|  |  | Razvija estetski čut, kreativnost. | Izdela vzorec za novoletno dekoracijo, okrasi darilni zavitek. | 
|  |  | Razvija sposobnost komuniciranja, čut za ekonomičnost. | Opazuje in beleži trgovske akcije v svojem okolju. | 
2. letnik
| INFOMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | Socializacijski cilji | Posebnosti V izvedbi | 
| INFORMATIKA V PRODAJALNI | Vajenec | Vajenec | |
| Informacijska tehnologija v prodajalni | |||
|  |  | Razvija občutek za ekonomičnost. Razvija natančnost. | Računalniška učilnica z ustrezno opremo: blagajna, čitalci črtnih kod. | 
| PROGRAMSKA OPREMA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija natančnost. Razvija zanesljivost. | Program za podporo trgovinskega poslovanja. | 
| INFORMACIJSKI PROCESI V PRODAJALNI | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija natančnost. Razvija strokovnost. | 
3. letnik
| INFOMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | Socializacijski cilji | Posebnosti V izvedbi | 
| PSIHOLOGIJA in TEHNIKE PRODAJE | Vajenec | Vajenec | 
 | 
| RAZISKAVE KUPCEV | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Izvedba enostavne raziskave kupcev in predstavitev rezultatov. | |
| KOMUNIKACIJSKE SPRETNOSTI | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija komunikacijske spretnosti. Razvija samozavest in uspešnost v medosebnih odnosih. Razvija občutek sposobnosti obvladovanja konfliktnih situacij. | Vaje (16) najdemo v knjigi Lamovec, T.: Spretnosti v medosebnih odnosih, Ljubljana, ZRS za produktivnost dela, 1991. | 
| NEVERBALNA KOMUNIKACIJA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija spretnosti neverbalnega komuniciranja. Bolje se zaveda samega sebe v odnosih z drugimi. | Igra vlog | 
| PSIHOLOGIJA PRODAJE | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija osebno in strokovno odgovornost. Razvija spretnost opazovanja. Razvija spretnost vživljanja v kupca. Razvija spretnost komuniciranja. Razvija spretnosti timskega dela. | Igra vlog pri prodaji. Analiza video posnetka igre vlog. | 
| TEHNIKE PRODAJE | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija tolerantnost. | 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
| Znanja | Povezava s predmetom | |
| 
 | Predmet | Znanja | 
|  | Računalništvo in informatika |  | 
|  | Gospodarsko poslovanje |  | 
|  | Psihologija prodaje |  | 
|  | Tehnike prodaje |  |