Izobraževalni program: ŠIVILJA/KROJAČ (ds)
TEHNOLOGIJA KONFEKCIJE
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| Letnik | Oblike izobraževalnega dela | ||
| 
 | Teorija (ur) | Vaje (ur) | Skupaj (ur) | 
| 1. | 130 | 10 | 140 | 
| 2. | 58 | 6 | 64 | 
| 3. | 74 | 6 | 80 | 
| skupaj | 262 | 22 | 284 | 
Predmet POKLICNA TEHNOLOGIJA posreduje temeljna strokovnoteoretična znanja, ki so osnova in dopolnilo praktičnemu pouku in ostalim strokovnoteoretičnim predmetom.
Pri predmetu vajenci:
1. letnik
| Informativni cilji | Formativni cilji | Socializacijski cilji | Posebnosti v izvedbi | 
| Uvod | Vajenci | Vajenci | |
|  |  | Vadijo komuniciranje. (vezani strokovni razgovor). Se motivirajo za spoznavanje stroke in poklica. | Strokovne ekskurzije in ogledi v bližnji okolici: ogled velikoserijske proizvodnje, obrtniške delavnice, prodajalne. | 
| osnove varnega dela | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Se zavedajo posledic nesreč pri delu za delavca, družino in širšo družbo. Pridobivajo čut odgovornosti za varnost pri delu. | Vaja: Demonstracija uporabe ročnih gasilnih aparatov. | 
| priprava za krojenje | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | 
 | Vaja: Izračun izkoristka krojnih slik. | 
|  |  | 
 | Vaja: Uporaba strokovnih demonstracijskih programov. | 
|  |  | Strokovna ekskurzija v obrat računalniške priprave. Demonstracija izdelave krojnih slik s pomočjo računalniških programov. | |
| vhodna kontrola materialov | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijanje sposobnosti opazovanja. | 
 | 
| polaganje materialov | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija zavest za kakovostno delo. Navajanje na uporabo in upoštevanje predpisov, pisnih ter ustnih navodil. | 
 | 
| krojenje | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Uporaba ustreznih naravoslovnih znanj iz fizike. Spoznavajo pomen discipline, urejenosti in odgovornosti pri delu. | Vaja: Merjenje trdnosti in rastegljivosti vzorcev različnih tekstilnih materialov. Vaja: Polaganje in ročno krojenje karirastih in lasastih materialov. | 
| osnove fiksiranja | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Povezovanje naravoslovnih spoznanj s poklicnimi znanji. | Demonstracija termoplastičnosti sintetičnih vlaken | 
|  |  | Vaja: Preizkus pogojev fiksiranja. Demonstracija fiksiranja različnih medvlog in osnovnih materialov. | |
| delitev šivalnih strojev | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Povezuje strokovnoteoretična znanja s praktičnim delom. Si razvijajo in urijo ročne spretnosti. | Strokovna ekskurzije v obrat konfekcijske proizvodnje ali na sejem konfekcijske opreme. Vaja: Simulacija strojnih vbodov Demonstracija vbodov z računalniško animacijo. | 
| zgradba osnovnega šivalnega stroja za prešivni vbod | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Utrjujejo in povezujejo poklicno znanje. | Vaja: Izdelava vzorcev prešivnega vboda z različnimi nastavitvami regulatorjev za sukance, oz. Z uporabo različnih sukancev in igel. | 
| vzdrževanje stroja | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | ||
|  |  | Samostojno reševanje problemov pri delu. | Demonstracija napak pri šivanju pri praktičnem pouku. | 
| sukanci za šivanje | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Praktično uporabljanje znanja. | Vaja: Številčenje sukancev. Izračun porabe sukanca. | 
2. letnik
| Informativni cilji | Formativni cilji | Socializacijski cilji | Posebnosti v izvedbi | 
| Specialni šivalni stroji | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Vaja: Izdelava vajenic šivov na specialnih strojih. | |
| oprema specializiranih šivalnic |  | ||
| stroji za breznitno sestavljanje tekstilij |  | ||
| dodatna oprema šivalnih strojev |  | 
 | |
| osnove likanja | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Ogled in prikaz ročnega in strojnega likanja. Demonstracija delovanja: Vaja: Izračun porabe električnega toka pri ročnem likanju. | 
3. letnik
| Informativni cilji | Formativni cilji | Socializacijski cilji | Posebnosti v izvedbi | 
| Avtomatizacija šivalne tehnologije | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Povečanje razgledanosti, pridobivanje dodatnih znanj. | 
 | 
| tehnična navodila za šivanje različnih materialov: | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | 
 | 
 | 
| adjustiranje in pakiranje |  | 
 | Seminarska naloga: Izdelava lahkega izdelka za široko uporabo. | 
| ergonomija delovnega mesta |  | 
 | Vaja: Meritve dimenzij na učnem mestu v delavnici PP. | 
| notranji transport | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | 
 | 
 | 
| kontrola kakovosti |  | Osvajanje načel celovite kakovosti pri delu.. | 
 | 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
| Znanja | Povezava s predmetom | |
| 
 | Predmet | Znanja | 
|  | Osnove konstruiranja Estetika oblačenja Praktični pouk Poznavanje tekstilij |  |