Izobraževalni program: SLAŠČIČAR - KONDITOR (ds)
Sprejeto na 29.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 9. 7. 1999
TEHNOLOGIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| Letnik | Oblike izobraževalnega dela | ||
| 
 | Teorija (ur) | Vaje (ur) | Skupaj (ur) | 
| 1. | 118 | 47 | 165 | 
| 2. | 74 | 25 | 99 | 
| 3. | 77 | 25 | 102 | 
| skupaj | 269 | 97 | 366 | 
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu vajenci:
1. letnik
| VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI | 
| OSNOVE FIZIKE | Vajenci | Vajenci | |
|  |  | Spozna sile, ki delujejo v okolju Nauči se razlikovati med navorom in močjo Dobi pregled nad napravami, povezanimi s tlakom Nauči se, da lahko s pomočjo električne energije uravnavamo različne parametre v živilstvu | |
| proizvodnja in proizvodni procesi | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijejo tehnološko zavest. Razvijajo osebno odgovornost glede varstva pri delu. Navajajo se na natančno upoštevanje higienskih predpisov in dojamejo pomembnost le teh. | Shema: povezava proizvodnje tehnike in tehnologije Shema: prikaz določenega tehnološkega procesa. Vaja: določi sredstva za zaščito delavca pri različnih poklicih. | 
| gradiva | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Dojamejo pomen poznavanja gradiv. Dojamejo pomen poznavanja vrst goriv in maziv pri kontroli in vzdrževanju naprav. Dojamejo pomen delitve po sistemih. | Slikovni material: vrste gradiv in njihove lastnosti. Shema. Pridobivanje železa in jekla. Delo v laboratoriju: ugotavljanje lastnosti zlitin. Ogled motorja in mesta za mazanje z oljem in mastmi. Sheme pogonskih in delovnih strojev. | 
| merilne naprave | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijajo natančnost pri merjenju in dojamejo pomen merjenja in ugotavljanje parametrov. | Merjenje temperatur z različnimi napravami v različnih medijih. Merjenje zračnega tlaka v prostoru in na prostem. Pregled tabel različnih relativnih vlag pri konzerviranju različnih živil. Ogled vodnega števca. Ogled vodokaznega stekla in plovca za merjenje nivoja. | 
| konzerviranje živil | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijajo tehnološko zavest | |
|  |  | Razvijajo tehnološko disciplino in se navajajo na delo. Razvijajo tehnološko zavest. Razvijajo ekološko zavest. | Ogled hladilnih naprav v različnih tehnologijah. Ogled posameznih delov hladilne naprave. Strokovni ogled obrata, kjer vidijo postopke hlajenja in zmrzovanja. | 
|  | Vaja: sušenje sadja za kandiranje. | ||
|  |  | Dojamejo pomen konzerviranja za trajnost živil in izdelkov. | |
| kemijsko – tehnološki procesi v živilski industriji | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Osvojeno znanje prenesejo na primere iz stroke. | Vaja v laboratoriju: filtracija. | 
|  |  | Ogled proizvodnje močnih alkoholnih pijač. | |
|  |  | ||
|  |  | Spoznajo surovine, ki jih pridobivajo z ekstrakcijo. | |
|  |  | ||
|  |  | ||
| uvod v slaščičarstvo in konditorstvo | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razumejo razvoj in napredek v poklicu. Zavedajo se pomena pravilnega strokovnega izražanja. Razvijejo poklicno zavest. Dobijo občutek preglednosti v slaščičarski stroki. | Pregled literature o zgodovini slaščičarstva. Vaja: uporaba kazala strokovnih izrazov iz literature. | 
| surovine | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijejo mnenje o uporabi moke višjih tipov in pomenu za zdravo prehrano. | Vzorci posameznih žit, shema zgradbe žitnega zrna. Diagram mletja. Vaja: ugotavljanje kakovosti moke. | 
|  |  | Razvijejo osebno mnenje o uporabi rjavega sladkorja, medu in umetnih sladil. | Vaja: prepoznavanje rjavega, kandis, demerada sladkorja. | 
|  |  | Razvijejo pravilen odnos do surovin. | Vaja: ugotavljanje vzhajalne moči kvasa. | 
|  |  | Dojamejo pomen uporabe sveže surovine in vpliv na kakovost izdelkov. | Vaja: ugotavljanje starosti jajc. | 
|  |  | Zavedajo se odgovornosti pri uporabi in ravnanju s surovinami. | |
|  |  | Zavedajo se odgovornosti pri ravnanju s surovinami in vpliva surovin na kakovost izdelkov. | |
|  |  | ||
|  |  | Vaja: priprava in uporaba želirnih sredstev. | 
2. letnik
| VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI | 
| SUROVINE V SLAŠČIČARSTVU IN KONDITORSTVU | Vajenci | Vajenci | 
 | 
|  |  | ||
| proizvodnja čokolade | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijejo čut za kakovostno surovino. Ovrednotijo ekonomičnost postopkov. Razvijajo natančnost in zanesljivost pri delu. Ovrednotijo ekonomičnost proizvodnje. Razvijajo tehnološko zavest. Razvijajo osebno odgovornost pri delu s stroji. | Ogled proizvodnje čokolade. | 
| sanitarno tehnična ureditev obratov | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijajo zavest o pomenu okolja za proizvodnjo zdrave prehrane. Razvijajo zavest o pomenu urejenosti delovnih prostorov. | Shema: načrt slaščičarskega obrata. | 
| stroji in naprave | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Zavedajo se pomena osebne odgovornosti pri ravnanju z različnimi stroji. | Vaja: sheme strojev in naprav. | 
|  |  | Razvijajo čut za ekonomično in natančno delo. | Sheme in prospekti strojev. | 
|  |  | ||
|  |  | Zavedajo se osebne odgovornosti. | Sheme peči. | 
|  |  | ||
|  |  | Dobijo občutek za higiensko delo. | |
| strokovno računanje | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijejo zavest o strokovni odgovornosti. Razvijajo čut za ekonomičnost in gospodarnost. | Vaja: strokovno računanje. | 
| tehnologija izdelave polizdelkov | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijajo natančnost in zanesljivost pri delu. | Vaja: različne mesitve testa. | 
|  |  | Pazijo na higiensko proizvodnjo. Razvijajo natančnost in zanesljivost pri delu. | |
|  |  | Razvijajo natančnost in Vestnost. | |
|  |  | Razvijajo natančnost in vestnost. | |
|  |  | ||
|  |  | ||
|  |  | Razvijajo odnos do poklica in kakovostnega dela. | Vaja: priprava hladnih in toplih mas. | 
|  |  | Pazijo na higiensko proizvodnjo. | |
|  |  | Razvijajo natančnost in strpnost. Razvijajo poklicno identiteto in etiko. | |
|  |  | Razvijajo natančnost in čut za estetsko oblikovanje. | 
3. letnik
| VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V ZVEDBI | 
| TRAJNO PECIVO | Vajenci | Vajenci | 
 | 
|  |  | Razvijajo poklicno identiteto. Razvijajo natančnost in vestnost pri delu. | |
| poltrajno pecivo | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijajo poklicno etiko. Oblikujejo poklicno identiteto. | |
| sveže polnjeno pecivo | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijajo čut za estetsko oblikovanje. Pokažejo inovativnost. Razvijejo sposobnost reševanja nepredvidljivih situacij. | Vaja: opis in izdelava različnih vrst tort. | 
| slaščice v gostinstvu | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijejo odnos do poklicnih skrivnosti. Dobijo čut za zdrav način prehranjevanja. | |
| slovenske narodne in praznične slaščice | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijejo čut za etnografijo. | |
| dekoracija v slaščičarstvu | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijajo poklicno identiteto. Razvijejo čut za estetsko oblikovanje. Razvijajo kreativnost. Razvijejo zavest o strokovno odgovornosti. | |
| sladkorne raztopine v slaščičarstvu | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijajo zavest o poklicni odgovornosti. Razvijajo čut za natančnost in estetsko oblikovanje. | Vaja: merjenje gostote sladkornih raztopin. | 
| pralineji | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijajo poklicno identiteto. Zavedajo se pomena higienske izdelave. Razvijejo odgovoren odnos do potrošnika. Razvijejo samoiniciativnost in kreativnost. | |
| industrijska proizvodnja peciva | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijajo tehnološko zavest. Razvijajo poklicno identifikacijo. Pridobijo pravilen odnos do potrošnika. | Shema: industrijska izdelava peciva. | 
| sladoled | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijajo tehnološko zavest. Pazijo na higiensko proizvodnjo. Ovrednotijo ekonomičnost postopkov. Razvijajo poklicno identifikacijo. Razvijajo odgovoren odnos do potrošnika. | Ogled proizvodnje sladoleda v mlekarnah. | 
| proizvodnja bonbonov | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijejo tehnološko zavest. Ovrednotijo ekonomičnost postopkov. Spoznajo relacijo: človek, tehnika, delo. | Ogled proizvodnje bonbonov. | 
| prodaja slaščic | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijejo pravilen odnos do potrošnika. Ovrednotijo pomen estetike in higiene pri prodaji slaščic. Zavedajo se pomena dobre predstavitve svojih izdelkov za uspešno prodajo. | Opazovanje urejenosti različnih slaščičarn. Ogled vzorno urejenih izložb. | 
| embaliranje in pakiranje slaščičarskih in konditorskih izdelkov | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijajo občutek za pravilno embaliranje in pakiranje izdelkov. | |
| prekinjena fermentacija in zmrzovanje v slaščičarstvu | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijajo natančnost in kreativnost. | Vaja: ocenjevanje kakovosti izdelkov. | 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
| Znanja | Povezava s predmetom | |
| 
 | Predmet | Znanja | 
|  | Praktični pouk |  | 
|  | Prehrana z mikrobiologijo živil |  | 
|  | Matematika |  | 
|  | Praktični pouk |  | 
|  | Praktični pouk Umetnost Prehrana z mikrobiologijo živil |  | 
|  | Psihologija prodaje Gospodarsko poslovanje |  |