Izobraževalni program: TAPETNIK (ds)
TEHNOLOGIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| Letnik | Oblike izobraževalnega dela | |||||
| 
 | Teorija (ur) | Vaje (ur) | Skupaj (ur) | |||
| 1. | 100 | 35 | 135 | |||
| 2. | 115 | 20 | 135 | |||
| 3. | 195 | 195 | ||||
| skupaj | 410 | 55 | 465 | |||
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev, ...
Tehnologija posreduje temeljno strokovno teoretično znanje, ki je osnova in dopolnilo praktičnemu pouku.
Vajenci:
| INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI | 
| BIVALNA KULTURA | Vajenec | Vajenec | |
| Zgodovinski razvoj stanovanjske opreme Kultura bivanja Sedežno in ležalno pohištvo |  | Razvija pozitiven odnos do zgodovine. Gradi human odnos do posameznika, ožjega in širšega okolja. Razvija sposobnost opazovanja in spoznavanja. | Vajenci si ogledajo film o stilnih značilnostih pohištva. Ekskurzija v mestni muzej. Slikovno gradivo strokovnih revij. | 
| ERGONOMIJA BLAZIN-JENEGA POHIŠTVA | 
 | 
 | 
 | 
| Mere, potrebe in lastnosti človeka Mere blazinjenega pohištva za sedenje, ležanje, počitek, delo |  | Spozna pomen standardov za gospodarno delo in uspešno prodajo. Se seznani s standardi. | Standardi za blazinjeno pohištvo. | 
| Usklajenost blazinjenega pohištva s prostorom in ostalo opremo Estetika blazinjenega pohištva in vpliv na počutje |  | Dobi informacijo o razsežnosti in pomenu problematike oblikovanja prostora. Razvija sposobnost opazovanja, primerjanja in usklajevanja. Razvija smisel za estetiko. Razvija sposobnost razpoznavanja. | |
| MASIVNI LES IN LESNE PLOŠČE | 
 | 
 | 
 | 
| Masivni les - konstrukcijski material Domače drevesne vrste Fizikalne, mehanske in kemijske lastnosti masivnega lesa Napake v lesu Standardi za žagan les Krivljen les |  | Pravilno vrednoti uporabnost lesa za konstrukcije in ogrodja. Razvija sposobnost opazovanja in opisovanja. Povezuje in dopolnjuje kemijska in fizikalna znanja. | Zbirka lesov domačih drevesnih vrst. Merjenje vlažnosti lesa z električnim vlagomerom. Merjenje krčenja in nabrekanja lesa. Zbirka napak v lesu. Standardi za žagan les. | 
| Plošče |  | Pravilno vrednoti lesne plošče za konstrukcijske materiale. Povezuje kemijska znanja (pozna pomen razvoja proizvodnje plošč za stroko ) s kvaliteto končnih izdelkov. | Zbirka lesnih plošč. Vaje (delitev v skupine - 35 ur): | 
| KOVINSKI MATERIALI | 
 | 
 | 
 | 
| Kovina v tapetništvu Korozija in zaščita Kovinska ogrodja |  | Navaja se na natančnost izražanja. Gradi odnos do racionalne rabe in zaščite materialov. | Zbirka kovinskih materialov. Katalogi sodobnih kovinskih materialov. | 
| Vzmeti, vzmetni sistemi Žičniki, vijaki, sponke in drugi drobni kovinski materiali Mehanizmi za sedežno in ležalno pohištvo |  | Navaja se na uporabo katalogov. Razvija sposobnost razločevanja in prepoznavanja; Navaja se na uporabo tehničnih navodil za uporabo. Uči se opisovati po danih kriterijih. | Tehnična navodila za uporabo (montažo). | 
| UMETNE SNOVI | 
 | 
 | 
 | 
| Umetne snovi v tapetništvu |  | Razvija ekološko zavest. | |
| Lepila |  | Spozna, da so strupene snovi v nekaterih lepilih škodljive za človeka in okolje. Zaveda se pomena razvoja kemijske stroke za boljšo kakovost in varnejšo uporabo lepil. | Katalogi proizvajalcev lepil. | 
| Pene |  | Vzorci pen. | |
| TEKSTILIJE | 
 | 
 | 
 | 
| Naravna vlakna |  | Razvija sposobnost opazovanja. | Zbirka naravnih vlaken. | 
| Umetno pridobljena vlakna |  | Razpoznava blago iz naravnih in umetnih vlaken. | Vzorci tkanin iz naravnih in umetnih vlaken. | 
| Sukanci, vrvice, motvozi |  | Katalog proizvajalcev sukancev. | |
| Ploske tekstilije |  | Zbirka tekstilnih vzorcev. | |
| Umetno usnje |  | Vzorci umetnega usnja. | |
| USNJE |  | Razvija sposobnost ocenjevanja uporabnosti po estetskih lastnostih. Razvija skrben odnos do materialov. | Vzorci naravnega usnja: | 
| LEPENKA |  | Vzorec lepenke. | |
| VARNO DELO | 
 | 
 | 
 | 
| Pomen varnega dela Navodila za varno delo s stroji in napravami Škodljivi vplivi v delovnem okolju Ukrepi za preprečevanje škodljivih vplivov |  | Razvija odgovornost do dela, sebe in sodelavcev. | Pravilnik o varstvu pri delu. | 
| Nezgoda pri delu Poklicne bolezni |  | Povezuje vzrok in posledico. | |
| POŽARNA VARNOST | 
 | 
 | 
 | 
| Vzroki za nastanek požara Pravilniki o varstvu pri delu, požarnem varstvu in varovanju okolja Ukrepi za preprečevanje požara |  | Spozna pomen varovanja okolja. Razume pomen upoštevanja navodil in pravilnikov. Osvoji pravila vedenja v delovnem okolju v skladu s požarnim redom. | Časopisni članki o ekološki problematiki. Video filmi o gašenju požara. | 
| VAROVANJE OKOLJA | 
 | 
 | 
 | 
| Ekologija Odpadki Drugi onesnaževalci okolja Ukrepi za zmanjševanje onesnaženosti okolja |  | Vzgaja se za pravilno ravnanje z odpadki ( predelava, shranjevanje in skladiščenje). Razvija razumevanje za kemijske spremembe kot energijske in snovne spremembe za dobrobit človeka in okolja. | |
| ORODJA, ROČNI STROIČKI | 
 | 
 | 
 | 
| Ročna orodja in pripomočki Ročni strojčki Shranjevanje in vzdrževanje |  | Navaja se na uporabo tehničnih navodil in predpisov. Navaja se na odgovornost pri delu. | Katalogi za orodja in ročne strojčke. | 
| RAZREZ MATERIALOV | 
 | 
 | 
 | 
| Princip rezanja in striženja Razrez pen |  | Razvija pozitiven odnos do strojev in dela. Navaja se na upoštevanje varnostnih predpisov. | Ekskurzija v podjetje: ogled proizvodnje in strojev. Vaje (delitev v skupine - 20 ur) delo s strojčki: | 
| Razrez tekstilij |  | Razvija odnos do odpadkov in njihove uporabe. | |
| Razrez drugih materialov |  | ||
| KROJENJE PREVLEK |  | Razvija odnos do kvalitete in racionalnosti dela. | |
| VARJENJE TEKSTILIJ |  | Se zave pomena varovanja zdravja delavcev; | |
| LEPLJENJE | 
 | 
 | 
 | 
| Strjevanje in vezanje Kakovost lepljenja Nanos lepila Varnost pri lepljenju |  | Razvija sposobnosti opazovanja in opisovanja kemijskih sprememb ter posredovanja zaznav. Zaveda se pomena varovanja zdravja človeka in okolja. | |
| Lepljenje pen Oblike spojev Lepljenje tekstilij |  | ||
| ŠIVANJE | 
 | 
 | 
 | 
| Ročno šivanje |  | Vzgaja se v natančnosti dela. | |
| Šivalni stroj Dodatna oprema Vzdrževanje šivalnega stroja |  | Razvija pozitiven odnos do strojev. Zaveda se pomena slediti novostim na področju strojne opreme in vpliva na kakovost šivanja. | Katalogi proizvajalcev šivalnih strojev. Ogled šivalnega stroja v delavnici. | 
| Šivanka Sukanec |  | Tabele. | |
| Šivanje |  | Navaja se na natančnost izražanja. Razvija odnos do kvalitete dela. | |
| PRITRJEVANJE | 
 | 
 | 
 | 
| Pritrjevanje z žičniki |  | Navaja se na samostojno odločanje. | |
| Pritrjevanje s sponkami |  | Zaveda se prednosti dela s pomočjo strojev. | |
| Pištola za pritrjevanje s sponkami |  | Navaja se na previdnost in varno delo. | |
| PREVLAČENJE | 
 | 
 | 
 | 
| Pravila prevlačenja |  | Razvija pozitiven odnos do dela. Razvija osebno odgovornost. Razvija kritičnost in natančnost. | Folije, didaktični pripomočki. | 
| Ročno prevlačenje Strojno prevlačenje Vrste prevlačenja |  | Razvija estetski čut, sposobnost opazovanja in primerjanja. | |
| Prevlačenje vogalov in okroglin |  | ||
| Razdeljevanje blazinjenih površin pri prevlačenju |  | ||
| Prevlačenje z umetnim usnjem Prevlačenje z usnjem |  | ||
| BLAZINJENJE | 
 | 
 | 
 | 
| Osnove pri nizkih blazinah Vrste nizkih blazin glede na konstrukcijo Nizko blazinjen stol s trdo osnovo in naloženo blazino Nizko blazinjen stol z osnovo iz oprt Visoko blazinjenje Garniranje |  | Zaveda se pomena restavriranja blazinjenega pohištva. | |
| IZDELAVA PENASTIH POLNIL |  | Razvija ekološko zavest. Se zave škodljivosti nekaterih nevarnih snovi. Se zave pomena varovanja zdravja ljudi in okolja. Razvija sposobnost opazovanja in opisovanja kemijske spremembe. | Vzorci. Ogled proizvodnje. | 
| SEDEŽNO IN LEŽALNO BLAZINJENO POHIŠTVO |  | Zaveda se pomena dobro oblikovanega izdelka. Razvija sposobnost opazovanja; Spozna ergonomske vplive na oblikovanje izdelka. | Slikovno gradivo, načrti. | 
| OGRODJA |  | Pridobiva sposobnost komuniciranja v tehnični stroki preko skic, načrtov. | Slikovno gradivo, načrti. | 
| PROSTE BLAZINE |  | ||
| POSTELJNI VLOŽKI |  | Zaveda se pomena dobrega počitka in spanja. | Slikovno gradivo | 
| PRIPRAVA IZDELKA |  | 
 | 
 | 
| Konstrukcijska priprava izdelka Operativna priprava izdelka Predkalkulacija |  | Razvija sposobnost načrtovanja; Razvija osebno odgovornost. Spozna pomen iskanja najugodnejših dobaviteljev. | Vajenec uporabi določeno obliko obrazcev. | 
| RESTAVRIRANJE BLAZINJENIH IZDELKOV |  | Seznani se z restavratorstvom. Seznani se s pomenom ohranjanja kulturne dediščine. | Strokovna literatura. | 
| OBLAGANJE STEN IN TAL | 
 | 
 | 
 | 
| Dekoriranje Oblaganje sten in tal |  | Razvija smisel za estetiko. Razvija sposobnost opazovanja. | Vzorci , katalogi. | 
| AVTOMOBILSKE PREVLEKE |  | 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Ocenijo se tudi, grafični in pisni izdelki, ki jih vajenci izdelajo po programu pri vajah in izdelana dokumentacija za izdelek ob koncu tretjega letnika.
| Znanja | Povezava s predmetom | |
| Predmet | Znanja | |
|  | Konstrukcije |  | 
|  | Gospodarjenje in podjetništvo |  | 
|  | Stroji in naprave |  | 
|  | Praktični pouk |  |