| INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI | 
 
 
  | 1. Splošni pojmi o
  gradbeništvu | Vajenec: | Vajenec: |  | 
 
  | gradbeništvo kot gospodarska panoga, 
  
  organizacije, ki se ukvarjajo z gradnjo in njihove
  dejavnosti. | pridobi osnove o organiziranosti gradbeništva,
  
  zna razložiti funkcije gradbenih organizacij in
  njihovo mesto v gospodarstvu in v družbi. | razvija odnos do poklica,
  
  oblikuje svoje interese in mesto v tej gospodarski
  panogi, 
  
  spozna nujnost človeške povezanosti s tehniko. |  | 
 
  | 2. Vrste gradbenih
  dejavnosti |  |  |  | 
 
  | osnovne gradbene dejavnosti: 
  
  visoke zgradbe,
  
  nizke zgradbe,
  
  vodne zgradbe,
  
  zasnova gradbenih objektov,
  
  konstrukcijske sisteme objektov. | zna opisati
  in poiskati v svoji okolici različne vrste gradbeni objektov,
  
  prepozna razliko med gradbenimi objekti in njihovo
  zasnovo,
  
   spozna
  nujnost študije pravilne zasnove objekta,
  
  razvija sposobnost presojanja in ocenjevanja zasnov
  gradbenih objektov. | spozna
  strokovno odgovornost v posameznih gradbenih dejavnostih, posebej v
  načrtovanju  gradbenih objektov,
  
  ugotovi nujnost teamskega dela na vseh strokovnih
  področjih. |  | 
 
  | 3.
  Gradbeni elementi |  |  |  | 
 
  | pregled nosilnih elementov zgradb,
  
  pregled nenosilnih elementov zgradb. | spozna funkcijo posameznih elementov zgradbe,
  
  prepozna v zgradbi nosilne in nenosilne elemente,
  
  razvija občutek za pravilno oblikovanje zasnove
  objekta glede na nosilnost posameznih elementov objekta,
  
  spozna materiale za nosilne gradbene elemente. | s sprejemanjem znanja spoznava odgovornost v poklicu.
  
  
  pridobiva osnove za identifikacijo s poklicem. | Elemente zgradb spoznava pri ekskurzijah na bližnja
  gradbišča.
  
  Zahtevnejše vaje izdelujejo pri predmetu tehnologija. | 
 
  | 4.
  Uporaba projekcij za prikazovanje gradbenih elementov v načrtih |  |  |  | 
 
  | prikaz
  gradbenih elementov: 
  
  načrte, merila, 
  
  tloris, 
  
  prerez,
  
  fasade. | iz načrta zna prebrati osnovne mere gradbenih
  elementov,
  
  zna narisati v merilu enostavnejše risbe in pozna
  legendo materiala,
  
  pridobiva sposobnost predstavljanja gradbenih
  elementov, 
  
  pridobi osnove za delo pri ostalih predmetih. | razvija natančnost pri delu, 
  
  razvija čut odgovornosti svojega dela. |  | 
 
  | 5.Organizacija
  gradbišča |  |  |  | 
 
  | pripravljalna dela,
  
  preiskave terena. | spozna vse
  dejavnosti, ki potekajo pri pričetku gradnje,
  
  spozna nujnosti dobre preiskave terena, 
  
  spozna povezanost gradbenih dejavnosti, 
  
  za manjši objekt zna narediti shemo gradbišča. | pridobivajo občutek odgovornosti za neko odločitev, 
  
  spozna nujnost delovne hierarhije. |  | 
 
  | 6.Zakoličevanje
  in profiliranje |  |  |  | 
 
  | merjenje, 
  
  zakoličevanje,
  
  profiliranje,
  
  nanašanje mer na teren. | se usposobi za merjenje dolžin in višin, 
  
  seznani se z orodjem in instru-menti, ki se pri tem
  delu uporabljajo,
  
  pridobi osnove za delo pri praktičnem pouku. | razvije čut odgovornosti pri svojem delu. |  | 
 
  | 7.Zemeljska
  dela |  |  |  | 
 
  | vrste zemljin
  in način njihovega izkopa,
  
  vrste gradbenih jam,
  
  način izvajanja zemeljskih del,
  
  pridobi osnove varstva pri delu pri globokih izkopih. | pridobi napotke za pravilno odločanje o načinu
  izvajanja izkopov,
  
  zna določiti globino izkopa in zaščititi gradbeno
  jamo,
  
  spozna načine in nujnost strojnega dela. | sprejema nujnost natančnega izvajanja,
  
  se zaveda osebne odgovornosti pri upoštevanju in
  realizaciji varstvenih ukrepov. |  | 
 
  | 8.Temelji |  |  |  | 
 
  | splošno o temeljih,
  
  material za izdelavo temeljev, 
  
  izbira načina temeljenja,
  
  vrste temeljev. | spozna osnovni gradbeni element,
  
  spozna elemente temeljev in njihovo nalogo,
  
  zna iz načrta prebrati velikost in globino temeljev,
  
  spozna razlike v izvedbi temeljev. | spozna pomen natančnosti in upoštevanja navodil pri
  delu. |  | 
 
  | 9.Hidroizolacija
  in toplotna izolacija |  |  |  | 
 
  | namen hidroizolacije, 
  
  material in vrste hidroizolacijskih sredstev,
  
  vrste hidroizolacij,
  
  polaganje in zaščita hidroizolacije,
  
  namen toplotne izolacije,
  
  osnovni materiali za toplotno izolacijo. | spozna osnovna pravila in namen izolacij,
  
  spozna nujnost hidroizolacije in toplotne izolacije v
  objektu,
  
  spozna namen in pomen toplotnih izolacij v objektu. | spozna pomen natančnosti pri delu. |  | 
 
  | 10.
  
  Zidovi
  in stebri |  |  |  | 
 
  | funkcije in vrste zidov,
  
  malte za zidanje,
  
  zidovi in stebri iz opeke,
  
  zidovi in stebri iz kamna,
  
  zidovi iz betonske in plinobetonske opeke,
  
  zidovi iz mavčnih plošč.
  
  lesene stene | spozna najstarejši način gradnje in gradbene
  materiale,
  
  spozna pravila zidanja, 
  
  pridobi teoretične osnove za delo,
  
  pozna osnovne konstrukcije lesenih sten. | z dojemanjem različnih pravil razširja poklicno
  identifikacijo. |  | 
 
  | 11.
  
  Stropovi |  |  |  | 
 
  | funkcija in sestava stropa, 
  
  leseni strop,
  
  armirano betonski strop, 
  
  jekleni strop. | prepozna vrsto stropne konstrukcije, pravila za
  izvedbo, osnovne detajle,
  
  spozna materiale za izvedbo stropov. | razvije zavest o kvalitetnem poklicnem delu. |  | 
 
  | 12.
  
  Strehe |  |  |  | 
 
  | vrste streh in njihova izbira, 
  
  oblike streh, 
  
  funkcionalni deli ostrešja. | pridobi
  osnove o strešnih konstrukcijah in kritini,
  
  spozna zasnove in oblike streh,
  
  spozna nosilne elemente ostrešja. | razvije zavest o kvalitetnem poklicnem delu. |  | 
 
  | 13.
  
  Investicijsko-tehnična
  dokumentacija in poslovanje gradbenih podjetij |  |  |  | 
 
  | tehnična dokumentacija potrebna na gradbišču,
  
  nadzor na gradbišču,
  
  poslovanje gradbenih podjetij. | razume tehnična in strokovna dela na gradbišču,
  
  spozna nujnost nadzora, 
  
  pridobi osnove o poslovanju gradbenih podjetij. | spozna pomen delovne hierarhije,
  
  spozna obnašanje in pravila pri teamskem delu. |  |