Izobraževalni program: USNJARSKI GALANTERIST (ds)
UMETNOST IN ESTETIKA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| Letnik | Oblike izobraževalnega dela | ||
| 
 | Teorija (ur) | Vaje (ur) | Skupaj (ur) | 
| 1. | 90 | 90 | |
| 2. | 30 | 30 | |
| 3. | 30 | 30 | |
| skupaj | 150 | 
 | 150 | 
Pri predmetu vajenci pridobivajo:
1. letnik
| Informativni cilji | Formativni cilji | Socializacijski cilji | Posebnosti v izvedbi | ||||
| ESTETIKA | 
 
 
 
 | Večja kritičnost. | |||||
| NARAVNO LEPO, UMETNO LEPO | 
 
 
 | Večja kritičnost. Večja motivacija. | Pregled različne slikovne literature, kjer je razlika med naravno in umetno lepoto vidna. | ||||
| UMETNOST | 
 
 
 
 
 | Večja kritičnost. Večja motivacija. | Pregled umetnin na videokaseti. | ||||
| MODA | |||||||
| 
 
 
 | 
 
 
 
 
 
 | Večja kritičnost. Večja motivacija. | Izdelava modne mape: 
 
 Pregled novejših časopisov visoke svetovne mode. Pregled modnih revij na videokaseti. | ||||
| ANTIMODA | 
 | Večja kritičnost. | |||||
| OBLAČENJE | |||||||
| 
 
 
 
 
 
 
 | 
 
 
 
 | Večja kritičnost. Večja motivacija. Večja odgovornost. Večja samozavest pri odločanju. | Pregled različnih modnih revij (časopisi in videokaseta), pri čemer opazujemo vse oblike oblačenja. | ||||
| LIKOVNA UMETNOST, ESTETIKA, MODA IN OBLAČENJE (POVEZAVA) | 
 
 
 | Večja kritičnost. | Vaja: izdelava spontanih modnih skic. | ||||
| TEMELJNE FUNKCIJE OBLAČIL | |||||||
| 
 
 | 
 
 
 
 | Večja samozavest. Večja kritičnost. Boljša komunikacija. | Pregled slikovne literature, kjer so te funkcije vidne. Vaja: prikaz sekundarnih funkcij s pomočjo skic ali ustrezne literature. | ||||
| ZLATI REZ | 
 
 
 | ||||||
| PERSPEKTIVA | 
 
 
 | Povečana natančnost. Večja motivacija. | Vaja: izris treh različni perspektiv: 
 
 
 Vaja: risanje skic torbice, denarnice na vse tri načine, v treh različnih perspektivah. | ||||
| NARAVNI IN MODNI PROPORC ŽENSKEGA TELESA | 
 
 
 
 | Večja natančnost. | Vaja: izris obeh proporcev (konfekcionarji). Vaja: risanje aktovk (galanteristi). | ||||
| RAZLIKA MED ŽENSKIM, MOŠKIM IN OTROŠKIM PROPORCEM | 
 
 
 
 | Kritičnost. | Vaja (konfekcionarji): izris vseh treh proporcev. Vaja (galanteristi): risanje šolske torbe v rahli perspektivi. | ||||
| MODNA FIGURA V KONTRAPOSTU | 
 
 
 | Vaja (konfekcionarji): risanje ženske figure v kontrapostu. Vaja (galanteristi): risanje poljubnega galanterijskega izdelka. | |||||
| RAZLIKA V RISANJU ŽENSKE, MOŠKE IN OTROŠKE FIGURE V KONTRAPOSTU | 
 
 
 | Kritičnost. | |||||
| LEPOTNI IDEAL ČLOVEŠKEGA TELESA DANES | 
 
 | Povečana motivacija. | |||||
| LEPOTNI IDEAL ČLOVEŠKEGA TELESA SKOZI ZGODOVINO | 
 
 | Povečana kritičnost. Boljša komunikacija. Večja motivacija. | Pregled knjig z zgodovinskimi oblačili. Vaja (konfekcionarji): risanje skice zgodovinskega oblačila po izbiri. | ||||
| UMETNOST IN MODA SKOZI ČAS | |||||||
| 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 | 
 
 
 
 | Večja samozavest. Večja kritičnost. Večja odgovornost. | Pregled slikovne literature: 
 
 Izdelava referata,ki zajema umetnostni ali modni slog določenega obdobja. Vaja (konfekcionarji): 
 
 Vaja (galanteristi): 
 | 
2. letnik
| 
 | Informativni cilji | Formativni cilji | Socializacijski cilji | Posebnosti v izvedbi | ||||
| LIKOVNI ELEMENTI | 
 
 
 | Večja kvaliteta izdelave skic. Večja kritičnost. | 
 | |||||
| LIKOVNA KOMPOZICIJA | 
 
 
 
 | Večja kritičnost. Boljša komunikacija. | Pregled slikovne literature. Vaja: Iskanje petih različnih kompozicij kjerkoli in poimenovanje teh kompozicij. | 
 | ||||
| BARVE | 
 | |||||||
| 
 
 
 
 | 
 
 
 | 
 | ||||||
| OSNOVNE RISARSKE POTREBŠČINE | 
 
 
 | Večja motivacija. | Vaje: Risanje modela (torbica, oblačilo) s svinčnikom. | 
 | ||||
| BARVNE TEHNIKE | 
 
 
 | Večja motivacija. Večja samozavest pri risanju. | Vaje: Risanje črno-belega modela (torbica oblačilo). Risanje barvnega modela (torbica, oblačilo). | 
 | ||||
| RISANJE ČLOVEŠKEGA TELESA | 
 | 
 | 
 | 
 | ||||
| 
 
 
 
 | 
 
 
 | Doslednost pri izrisavanju detajlov telesa. Večja natančnost. Večja kritičnost. | Vaje (konfekcionarji): Risanje celotnega proporca v kontrapostu in brez. Risanje glave. Risanje nog. Risanje rok. Vaje (galanteristi): Risanje različnih vrst damskih torbic. | 
 | ||||
| MODNA RISBA | 
 | 
 | 
 | 
 | ||||
| 
 
 
 
 | 
 
 
 
 
 
 | Natančnost pri risanju. Spretnost. Kritičnost. Večja samozavest. | 1.vaja: Risanje poljubne modne skice 2.vaja: Risanje modne skice “brez ovir”- abstraktne. 3.vaja: Risanje modne skice po fotografiji. 4.vaja: Risanje tehnične modne skice. | 
 | ||||
| LINIJE OBLAČIL IN LINIJE TORBIC | 
 
 
 
 
 | Kritičnost. Boljše opazovanje. | Vaja: Risanje petih modnih skic in pri tem uporaba petih najljubših linij. | 
 | ||||
| MODA IN ESTETIKA OBLAČENJA | 
 
 
 
 
 | Večja kritičnost Večje posvečanje modi. | Vaja: Izbira določenega modnega modela v modni reviji in predrugačenje le tega v določenih detajlih ( skiciranje). | 
 | ||||
| LIKOVNA TEORIJA IN ESTETIKA OBLAČENJA | 
 
 
 
 | Večja kritičnost. Večja spretnost. | Vaja: Risanje modelov ( torbic, oblačil) na katerih so prisotni določeni likovni elementi. | 
 | ||||
| BARVE IN ESTETIKA OBLAČENJA | 
 
 
 
 
 
 | Večja samozavest. Večja spretnost pri izbiranju. Boljši občutek za barve. Boljša komunikativnost. | Vaja: Izbor določene priljubljene fotografije. Določitev barv, ki so na fotografiji. Izdelava kolekcije oblačil oz. Torbic, z uporabo barv, ki so na fotografiji. | 
 | ||||
| RISANJE OBLAČIL (konfekcionarji) | 
 | 
 | 
 | 
 | ||||
| Izbor osnovnih tipov sodobnih oblačil: 
 
 
 
 
 
 | 
 
 
 | Večja natančnost pri risanju. Večja spretnost. Večja samozavest. | Vaje: Risanje izbranih sodobnih tipov oblačil v šoli in doma. | 
 | ||||
| RISANJE GALANTERIJSKIH IZDELKOV (galanteristi) | 
 | 
 | 
 | 
 | ||||
| 
 
 
 
 
 
 | 
 
 
 | Večja natančnost. Večja spretnost. Večja samozavest. | Vaje: Risanje omenjenih galanterijskih izdelkov v šoli in doma. | 
 | ||||
3. letnik
| 
 | Informativni cilji | Formativni cilji | Socializacijski cilji | Posebnosti v izvedbi | |||
| RISANJE OSNOVNIH OBLIK OBLAČILNIH DETAJLOV | 
 | 
 | 
 | ||||
| 
 
 
 
 
 
 
 
 | 
 
 
 
 | Večja natančnost. Večja spretnost. Večja motivacija. | Vaje: 
 
 
 
 
 
 | ||||
| MODA, OSEBNOST, SLOG | 
 | 
 | 
 | ||||
| 
 
 
 
 
 | 
 
 | Povečana samozavest Povečana spretnost Boljša komunikacija. | Skupinska vaja (galanterist + konfekcionar): Izbor določene fotografije z osebo, kateri je potrebno določiti ustrezne linije oblačil, ustrezno barvo oblačila, barvo ličila, ustrezno frizuro in ustrezne modne dodatke Izdelava modne mape: 
 
 
 | ||||
| OBLIKOVANJE OBLAČIL OZ. TORBIC | 
 | 
 | 
 | ||||
| 
 
 
 
 | 
 
 
 
 | Večja motivacija. Večja samozavest. | Vaja: Izdelati poljubno kolekcijo tako da bo možna izpeljava ideje do izdelka. | ||||
| IDEJA. IZHODIŠČE, VZDUŠJE | 
 
 
 
 | Večja kreativnost. Večja fleksibilnost. | Vaja: Iskanje določenega vzdušja, fotografije, slike, podobe iz narave, vtis določenega doživetja. Ime ideje, vzdušja. Izbiranje vseh prisotnih barv. | ||||
| 
 | 
 | Izdelava kolekcije oblačil oz. Torbic, ki izhajajo iz določenih izhodiščnih oblik oz. barv. | |||||
| KOLEKCIJA | 
 
 
 
 | Večja kreativnost. Večja spretnost. | 1.vaja (konfekcionarji): Risanje poljubne kolekcije oblačil. 1.vaja (galanteristi): Risanje poljubno kolekcijo torbic. 2.vaja (konfekcionarji): Risanje kolekcije usnjenih jaken. 2.vaja (galanteristi): Risanje kolekcije damskih torbic, ki so iz enakega materiala,enake barve, enaki ročaji, različne oblike. 3.vaja (konfekcionarji): Risanje kolekcije usnjenih hlač. 4.vaja (galanteristi): Risanje kolekcije damskih torbic, pri kateri kombiniramo med sabo dva materiala, krojna osnova sa ne spremeni. 4.vaja (konfekcionarji): Risanje kolekcije kril in oblek. 5.vaja(galanteristi): Risanje kolekcije damskih torbic, za katero si izberemo eden od osnovnih geometrijskih likov, ki ga poljubno širimo, ožimo, večamo in manjšamo. | ||||
| 
 | 5.vaja (konfekcionarji): Risanje kolekcije pri kateri kombiniramo zgornje in spodnje dele in uporabljamo dve barvi. 5.vaja (galanteristi): Risanje kolekcije damskih torbic, ki se razlikujejo v oblikah in barvnih odtenkih, material in zapiranje torbice se pa ne spreminja. | ||||||
| TEHNIČNA MODNA SKICA | 
 
 
 
 | Natančnost. Večja spretnost. Večja komunikativnost na relaciji oblikovalec - izdelovalec. | 1.vaja (konfekcionarji): 
 
 
 
 1.vaja (galanteristi): 
 
 
 | ||||
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
| Znanja | Povezava s predmetom | |
| 
 | Predmet | Znanja | 
| Risanje galanterijskih izdelkov: Risanje kolekcij. | Umetnost in estetika | Risanje skic in spremljanje mode. Risanje kolekcij kot celote. | 
| Damske torbice: Izdelki drobne galanterije: | Modelirstvo | Modeliranje krojev po pripravljenih skicah. | 
| Materiali, kateri se uporabljajo v galanterijski stroki: | Galanterijska tehnologija | Znanja iz galanterijske tehnologije pravilno uporabiti pri različnih načinih izdelave galanterijskih izdelkov. | 
| Damske torbice: Izdelke drobne galanterije: Moške torbice: | Praktični pouk | Prikaz vseh znanj za izdelavo izdelkov po posameznih skupinah. |