Izobraževalni program: VZDRŽEVALEC TEKSTILIJ (ds)
Sprejeto na 36.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 21. 1. 2000
TEHNOLOGIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| Letnik | Oblike izobraževalnega dela | ||
| 
 | Teorija (ur) | Vaje (ur) | Skupaj (ur) | 
| 1. | 150 | 18 | 168 | 
| 2. | 64 | 16 | 80 | 
| 3. | 80 | 16 | 96 | 
| skupaj | 294 | 50 | 344 | 
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Dijaki:
1. letnik
| Informativni cilji | Formativni cilji | Socializacijski cilji | Posebnosti v izvedbi | 
| UVOD V TEHNOLOGIJO | Vajenec | Vajenec | |
|  |  | Spoznava poklic. Se navaja na pridobivanje novih informacij. | Ogled video- kasete o delu v kemični čistilnici in industrijski pralnici. | 
| STANDARDI NEGE | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija sposobnost opazovanja. Razvija natančnost pri delu. | Predavanje Vaje: prepoznavanje oznak za nego na različnih tekstilijah. | 
| KEMIČNA ČISTILNICA IN PRALNICA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija sposobnost predstavitve. Razvija smisel za urejenost in natančnost. Razvija smisel za orientacijo v prostoru. | Predavanje | 
| SPREJEM IN RAZVRŠČANJE TEKSTILIJ | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Se nauči opazovati in prepoznavati. Razvija natančnost in doslednost. Se nauči spoznavati pomen besedne komunikacije. | Predavanje Vaje: igranje vlog - razgovor v sprejemnici, praktično reševanje konfliktnih situacij. | 
| LOKALNO ODSTRANJEVANJE MADEŽEV | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija sposobnost opazovanja. Razvija ročne spretnosti, natančnost in odnos do okolja. Razvija čut za natančnost. | Predavanja Vaje : prepoznavanje madežev na vzorcih tekstilij, oblikovanje kriterijev, detaširanje enostavnih madežev z različnih tekstilij. | 
2. letnik
| Informativni cilji | Formativni cilji | Socializacijski cilji | Posebnosti v izvedbi | 
| PRALNA SREDSTVA | Vajenec | Vajenec | 
 | 
| 
 
 
 
 
 
 | 
 
 
 
 
 | Razvija sposobnost opazovanja in presojanja. Se nauči spoznavati razlike v kvaliteti različnih pralnih sredstev. | Predavanje Ogled kemične tovarne, ki izdeluje pralna sredstva. Referat: belilna sredstva, encimi v pralnih sredstvih. | 
| STROJNO IN ROČNO PRANJE OBLAČIL | 
 | 
 | 
 | 
| 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 | 
 
 
 
 
 
 
 
 | Razvija sposobnost logičnega razmišljanja in sklepanja. Razvija pomen natančnega dela in izvajanja navodil. | Predavanje Sestavljanje načrta za smotrno uporabo energije v pralnici. Referat: različni membranski sistemi za različne namene oblačil (goretex). | 
| SREDSTVA ZA KEMIČNO ČIŠČENJE | 
 | 
 | 
 | 
| 
 
 
 | 
 
 | Razvija logično razmišljanje in sklepanje. Seznanja se z novostmi. Usvaja znanja iz kemijskega dela naravoslovja. | Predavanje Vaje v laboratoriju: lastnosti, s in r stavki ter opozorilni znaki različnih organskih topil pri kemičnem čiščenju. | 
| KEMIČNO ČIŠČENJE S TETRAKLOR ETENOM – PER | 
 | 
 | 
 | 
| 
 
 
 
 
 
 | 
 
 
 
 | Razvija sposobnost logičnega mišljenja. Se nauči uporabljati strojno-tehnične, kemične in tehnološke parametre pri delu. | Predavanja Vaje: obisk kemične čistilnice, ogled literature - čistilni stroji različnih proizvajalcev. | 
| KEMIČNO ČIŠČENJE Z OGLJIKOVODIKOVIMI TOPILI – OVT | 
 | 
 | 
 | 
| 
 
 
 
 | 
 
 
 | Razvija logično razmišljanje in kritično presojo. Se seznanja z novostmi. Se nauči prilagajati različnim zahtevam in razvojnim trendom. | Predavanja Ogled kemične čistilnice Labod. Referat: ekonomičnost obratovanja kemičnega čiščenja z ovt. | 
| ČIŠČENJE TALNIH OBLOG IN PREPROG | 
 | 
 | 
 | 
| 
 
 
 | 
 
 
 | Se nauči pravilno presojati. Predvidi najboljši način čiščenja. | Predavanje Ogled literature. | 
3. letnik
| Informativni cilji | Formativni cilji | Socializacijski cilji | Posebnosti v izvedbi | |||
| PLEMENITENJE PRI KEMIČNEM ČIŠČENJU IN PRANJU: | Vajenec | Vajenec | 
 | |||
| 
 
 
 | 
 
 
 | Razvija čut za samostojno in odgovorno delo. Se seznanja z razvojem in novimi zahtevami. | Predavanje Slikovno strokovno gradivo o sredstvih za plemenitenje. | |||
| EKOLOŠKI VIDIKI KEMIČNEGA ČIŠČENJA | 
 | 
 | 
 | |||
| 
 
 
 
 | 
 
 | Razvija odgovornost za varno delo. Razvija čut za natančnost pri delu. | Predavanje Delo v skupinah: predpisi in zakoni za varno delo in požarno varnost. | |||
| BELJENJE TEKSTILIJ | 
 | 
 | 
 | |||
| 
 
 
 
 
 | 
 
 
 
 
 
 | Razvija čut za natančno in odgovorno delo. Razvija logično razmišljanje. Predvidi najboljši način izvedbe beljenja. | Predavanja Vaja: priprava recepture, belilne kopeli, kontrola ph, temperature. | |||
| LIKANJE | 
 | 
 | 
 | |||
| 
 
 
 
 
 
 | 
 
 
 
 
 
 | Razvija čut za samostojno delo. Si pridobi sposobnost reševanja problemov. Razvija odgovornost za varno delo. | Predavanje Vaje: ogled slikovnega gradiva strojne opreme različnih proizvajalcev. | |||
| TRENDI RAZVOJA ČISTILNE IN PRALNE TEHNOLOGIJE | 
 | 
 | 
 | |||
| 
 
 
 
 
 | 
 
 
 | Razvija smisel za inovativnost. Sledi nujnemu napredku v čistilni in pralni tehnologiji. | Predavanje Ogled strokovne literature. | |||
     
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
| Znanja | Povezava s predmetom | |
| 
 | Predmet | Znanja | 
|  | Praktični pouk Naravoslovje (biološki in fizikalni del) |  | 
|  | Praktični pouk Materiali |  | 
|  | Praktični pouk Materiali Računalništvo Naravoslovje (fizikalni, kemijski in biološki del) |  | 
|  | Osnove ekonomike Praktični pouk |  | 
|  | Materiali Naravoslovje (biološki in fizikalni del) |  | 
|  | Naravoslovje (kemija, biologija) |  | 
|  | Materiali Praktični pouk |  |