| Informativni cilji | Formativni cilji | Socializacijski cilji | Posebnosti v izvedbi | 
 
 
  | 1.
  
 
  Splošni pojmi o gradbeništvu | Vajenec | Vajenec |  | 
 
  | gradbeništvo
  kot gospodarsko panogo organizacije, ki se ukvarjajo z gradnjo in njihove
  dejavnosti. | pridobi
  osnove o organiziranosti gradbeništva,
   zna
  razložiti funkcije gradbenih organizacij in njihovo mesto v gospodarstvu in v
  družbi. | razvija
  odnos do poklica,
   oblikuje
  svoje interese in mesto v tej gospodarski panogi, 
   spozna
  nujnost človeške povezanosti s tehniko |  | 
 
  | 2.
  
 
  Vrste gradbenih dejavnosti |  |  |  | 
 
  | osnovne
  gradbene dejavnosti: 
  
  visoke zgradbe,
  
  nizke zgradbe,
  
  vodne zgradbe,
   zasnova
  gradbenih objektov,
   konstrukcijski
  sistemi objektov. | zna
  opisati in poiskati v svoji okolici različne vrste gradbeni objektov,
   prepozna
  razliko med gradbenimi objekti in njihovo zasnovo,
   spozna
  nujnost študije pravilne zasnove objekta,
   razvija
  sposobnost presojanja in ocenjevanja zasnov gradbenih objektov | spozna
  strokovno odgovornost v posameznih gradbenih dejavnostih, posebej v
  načrtovanju gradbenih objektov 
   ugotovi
  nujnost teamskega dela na vseh strokovnih področjih |  | 
 
  | 3.
  
 
  Gradbeni elementi |  |  |  | 
 
  | pregled
  nosilnih elementov zgradb,
   pregled
  nenosilnih elementov zgradb. | spozna
  funkcijo posameznih elementov zgradbe,
   prepozna
  v zgradbi nosilne in nenosilne elemente,
   razvija
  občutek za pravilno oblikovanje zasnove objekta glede na nosilnost posameznih
  elementov objekta,
   spozna
  materiale za nosilne gradbene elemente. | s
  sprejemanjem znanja spoznava odgovornost v poklicu, 
   pridobiva
  osnove za identifikacijo s poklicem. | Elemente zgradb spoznava pri ekskurzijah na bližnja
  gradbišča, zahtevnejše vaje izdelujejo pri predmetu tehnologija. | 
 
  | 4.
  
 
  Uporaba projekcij za prikazovanje gradbenih elementov v
  načrtih |  |  |  | 
 
  | prikazovanje
  gradbenih elementov, načrte, merila: 
  
  tloris, 
  
  prerez,
  
  fasade. | iz
  načrta zna prebrati osnovne mere gradbenih elementov,
   zna
  narisati v merilu enostavnejše risbe in pozna legendo materiala,
   pridobiva
  sposobnost predstavljanja gradbenih elementov, 
   pridobi
  osnove za delo pri ostalih predmetih. | razvija
  natančnost pri delu, 
   razvija
  čut odgovornosti svojega dela. |  | 
 
  | Organizacija
  gradbišča |  |  |  | 
 
  | pripravljalna
  dela,
   preiskave
  terena. | spozna
  vse dejavnosti, ki potekajo pri pričetku gradnje,
   spozna
  nujnosti dobre preiskave terena, 
   spozna
  povezanost gradbenih dejavnosti, 
   za
  manjši objekt zna napraviti shemo gradbišča. | pridobiva
  občutek odgovornosti za neko odločitev, 
   spozna
  nujnost delovne hierarhije. |  | 
 
  | 5.
  
 
  Zakoličevanje in profiliranje |  |  |  | 
 
  | merjenje,
  
   zakoličevanje,
   profiliranje,
   nanašanje
  mer na teren. | se
  usposobi za merjenje dolžin in višin 
   seznani
  se z orodjem in instrumenti, ki se pri tem delu uporabljajo,
   pridobi
  osnove za delo pri praktičnem pouku. | razvije
  čut odgovornosti pri svojem delu. |  | 
 
  | 6.
  
 
  Zemeljska dela |  |  |  | 
 
  | vrste
  zemljin in način njihovega izkopa,
   vrste
  gradbenih jam,
   način
  izvajanja zemeljskih del,
   pridobi
  osnove varstva pri delu pri globokih izkopih. | pridobi
  napotke za pravilno odločanje o načinu izvajanja izkopov,
   zna
  določiti globino izkopa in zaščititi gradbeno jamo,
   spozna
  načine in nujnost strojnega dela. | sprejema
  nujnost natančnega izvajanja,
   se
  zaveda osebne odgovornosti pri upoštevanju in realizaciji varstvenih ukrepov. |  | 
 
  | 7.
  
 
  Temelji |  |  |  | 
 
  | splošno
  o temeljih,
   material
  za izdelavo temeljev, 
   izbira
  načina temeljenja,
   vrste
  temeljev. | spozna
  osnovni gradbeni element,
   spozna
  elemente temeljev in njihovo nalogo,
   zna
  iz načrta prebrati velikost in globino temeljev,
   pozna
  razlike v izvedbi temeljev. | spozna
  pomen natančnosti in upoštevanja navodil pri delu |  | 
 
  | 8.
  
 
  Hidroizolacija in toplotna izolacija |  |  |  | 
 
  | namen
  hidroizolacije,
   material
  in vrste hodroizolacijskih sredstev,
   vrste
  hidroizolacij,
   polaganje
  in zaščita hidroizolacije,
   namen
  toplotne izolacije,
   osnovni
  materiali za toplotno izolacijo. | spozna
  osnovna pravila in namen izolacij,
   spozna
  nujnost hidroizolacije in toplotne izolacije v objektu,
   spozna
  namen in pomen toplotnih izolacij v objektu. | spozna
  pomen natančnosti pri delu. |  | 
 
  | 9.
  
  Zidovi
  in stebri |  |  |  | 
 
  | funkcije in vrste zidov,
  
  malte za zidanje,
  
  zidovi in stebri iz opeke,
  
  zidovi in stebri iz kamna,
  
  zidovi iz betonske in plinobetonske opeke,
  
  zidovi iz mavčnih plošč,
  
  lesene stene. | spozna najstarejši način gradnje in gradbene
  materiale,
  
  nauči se pravil za zidanje, 
  
  pridobi teoretične osnove za delo,
  
  spozna osnovne konstrukcije lesenih sten. | z dojemanjem različnih pravil razširja poklicno
  identifikacijo. |  | 
 
  | 10.Stropovi |  |  |  | 
 
  | funkcija
  in sestava stropa, 
   leseni
  strop,
   armirano
  betonski strop, 
   jekleni
  strop. | prepozna
  vrsto stropne konstrukcije, pravila za izvedbo, osnovne detajle,
   spozna
  materiale za izvedbo stropov. | razvije
  zavest o kvalitetnem poklicnem delu. |  | 
 
  | 11.Strehe |  |  |  | 
 
  | vrste
  streh in njihova izbira, 
   oblike
  streh, 
   funkcionalni
  deli ostrešja. | pridobi
  osnove o strešnih konstrukcijah in kritini,
   spozna
  zasnove in oblike streh,
   spozna
  nosilne elemente ostrešja. | razvije
  zavest o kvalitetnem poklicnem delu. |  | 
 
  | 12.Invensticijsko-tehnična
  dokumentacija in poslovanje gradbenih podjetij |  |  |  | 
 
  | tehnična
  dokumentacija potrebna na gradbišču,
   nadzor
  na gradbišču,
   poslovanje
  gradbenih podjetij. | razume
  tehnična in strokovna dela na gradbišču,
   spozna
  nujnost nadzora, 
   pridobi
  osnove o poslovanju gradbenih podjetij. | spozna
  pomen delovne hierarhije,
   spozna
  obnašanje in pravila pri teamskem delu. |  |