Izobraževalni program: EKONOMSKI TEHNIK
Sprejeto na 62. seji Strokovnega sveta RS za poklicno in strokovno izobraževanje, 17. 12. 2002
EKONOMIJA
| 
                
              
           Letnik  | 
        
                
              
           Oblike izobraževalnega dela  | 
      ||
| 
                
              
           Teorija (ur)  | 
        
                
              
           Vaje (ur)  | 
        
                
              
           Skupaj (ur)  | 
      |
| 
                
              
           1.  | 
        
                
              
           70  | 
        
                
              
           70  | 
      |
| 
                
              
           2.  | 
        
                
              
           68  | 
        
                
              
           68  | 
      |
| 
                
              
           skupaj  | 
        
                
              
           138  | 
        
                
              
           138  | 
      |
Pri predmetu dijak:
1. letnik
    
  
| INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI | 
| 
            
          
         I. TEMELJI EKONOMIJE  | 
      |||
| 
            
          
         EKONOMSKI PROBLEM  | 
      
            
          
         Dijak  | 
      
            
          
         Dijak  | 
      |
            
          
        
  | 
      
            
          
        
  | 
      
            
          
         Razvija analitično mišljenje. Razvija občutek za interpretacijo abstraktnih pojmov z ekonomskega področja. Razume družbene posledice redkosti dobrin (virov).  | 
      |
| 
            
          
         GOSPODARSKA DEJAVNOST IN POSAMEZNIK  | 
      |||
            
          
        
  | 
      
            
          
        
  | 
      
            
          
         Pridobi občutek za varčnost, gospodarnost in skrbnost Razvije občutek odgovornega in premišljenega ravnanja Uri se v sposobnosti reševanja problemov  | 
      |
| 
            
          
         PRODUKCIJA  | 
      |||
            
          
        
  | 
      
            
          
        
 
 
 
  | 
      
            
          
         Razvija analitično mišljenje. Uzavešča relacijo: posameznik - podjetje – družba. Dvig motivacije za graditev delovne kariere. Zave se nujnosti ekonomičnega ravnanja z viri (varčnost). Zave se pomena stroškov za proizvajalca.  | 
      
            
          
         Priporočljiv ogled podjetja.  | 
    
| 
            
          
         TRG IN KONKURENCA  | 
      |||
            
          
        
  | 
      
            
          
        
  | 
      
            
          
         Razvija občutek za pojasnjevanje abstraktnih ekonomskih pojavov. Razvija zrelost pri sprejemanju odločitev. Razvije analitično mišljenje.  | 
      |
            
          
        
  | 
      
            
          
        
  | 
      ||
            
          
        
  | 
      
            
          
        
  | 
      ||
| 
            
          
         RAZDELITEV  | 
      |||
            
          
        
  | 
      
            
          
        
  | 
      
            
          
         Razume pomembnost razdelitve v družbi. Zave se pomena izobrazbe. Uzavešča relacijo: sindikati – mezde, zaposlovanje. Se zave pomena delovanja trga prihrankov.  | 
      |
| 
            
          
         POTROŠNJA  | 
      |||
            
          
        
  | 
      
            
          
        
  | 
      
            
          
         Razume nujnost skupne in splošne potrošnje.  | 
      |
| 
            
          
         DENAR IN KREDIT  | 
      |||
            
          
        
  | 
      
            
          
        
  | 
      
            
          
         Razvija čut za vrednotenje denarja.  | 
      |
| 
            
          
         MAKROEKONOMSKO RAVNOTEŽJE  | 
      |||
            
          
        
  | 
      
            
          
        
  | 
      
            
          
         Razume prehod od posameznih enot na agregatne količine. Se zave pomena merjenja rezultatov gospodarjenja na nacionalni ravni.  | 
      |
| 
            
          
         Spozna razlike v ravnanju skupin prebivalstva pri potrošnji in varčevanju.  | 
      
        2. letnik
      
    
| INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI | 
| 
            
          
         II. SODOBNO TRŽNO GOSPODARSTVO  | 
      |||
| 
            
          
         LASTNINSKA STRUKTURA  | 
      
            
          
         Dijak  | 
      
            
          
         Dijak  | 
      |
            
          
        
  | 
      
            
          
        
  | 
      
            
          
         Zave se pomena prevzemanja odgovornosti in tveganja Poveže lastnino z aktivnim podjetniškim delovanjem.  | 
      |
| 
            
          
         TRŽNA STRUKTURA  | 
      |||
            
          
        
  | 
      
            
          
        
  | 
      
            
          
         Zave se pomena podjetništva za razvoj gospodarstva. Razume posebnosti delovanja »naravnih« monopolov.  | 
      |
| 
            
          
         VLOGA DRŽAVE V SODOBNEM GOSPODARSTVU  | 
      |||
            
          
        
  | 
      
            
          
        
  | 
      
            
          
         Razvija občutek za socialno pravičnost. Razvija čut odgovornosti za okolje.  | 
      |
| 
            
          
         MEDNARODNI EKONOMSKI ODNOSI  | 
      |||
            
          
        
 
 
  | 
      
            
          
        
  | 
      
            
          
         Spozna pomen vključevanja gospodarstva v mednarodne tokove.  | 
      |
| 
            
          
         III. SLOVENSKO GOSPODARSTVO  | 
      |||
| 
            
          
         DEJAVNIKI GOSPODARSKE RASTI SLOVENIJE  | 
      |||
            
          
        
  | 
      
            
          
        
  | 
      
            
          
         Zave se soodgovornosti pri ustvarjanju gospodarske blaginje. Razvija čut za delovno in poklicno odgovornost. Razvija čut za okolje in pozitiven odnos do naravnega bogastva.  | 
      |
| 
            
          
         BRUTO DOMAČI PROIZVOD (BDP) IN UPORABA BDP V SLOVENIJI  | 
      |||
            
          
        
  | 
      
            
          
        
  | 
      
            
          
         Se zave pomena dohodka posameznika za njegov osebni standard. Razvija občutek za varčnost. Razvija občutek za solidarnost in toleranco. Se zave pomena ekonomskih povezav s svetom. Spozna pomen mednarodnih povezav in finančnih tokov.  | 
      |
| 
            
          
         EKONOMSKA POLITIKA  | 
      |||
            
          
        
  | 
      
            
          
        
  | 
      
            
          
         Razvija analitično mišljenje. Razvija občutek za finančne tokove znotraj narodnega gospodarstva. Se zave pomena prerazdelitve dohodka.  | 
      
            
          
         Iz časopisa zna izbrati članke, ki se nanašajo na ekonomsko politiko.  | 
    
| 
            
          
         SLOVENIJA IN EU  | 
      
            
          
        
  | 
      
            
          
         Spozna pomen vključevanja Slovenije v mednarodne gospodarske tokove.  | 
      
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
| 
            
           Znanja  | 
        
            
           Povezava s predmetom  | 
      |
| 
            
           Predmet  | 
        
            
           Znanja  | 
      |
            
          
  | 
        
            
           Gospodarsko poslovanje  | 
        
            
          
  | 
      
            
          
  | 
        
            
           Poslovna matematika in statistika  | 
        
            
          
  |