| 
          
        
       
            INFORMATIVNI CILJI
           
     | 
    
          
        
       
            FORMATIVNI CILJI
           
     | 
    
          
        
       
            SOCIALIZACIJSKI CILJI
           
     | 
    
          
        
       
            POSEBNOSTI V IZVEDBI
           
     | 
  
      
    
  
        
      
    | 
           
         | 
    
          
        
       
            Dijak
           
     | 
    
          
        
       
            Dijak
           
     | 
    
           
         | 
  
      
    
  
        
      
    | 
          
        
       
            Kombinacijska logika:
           
      
            4 ted
           
      
        - 
              IN vrata,
            
 
        - 
              ALI vrata,
            
 
        - 
              negacija,
            
 
        - 
              NOR in NAND,
            
 
        - 
              XOR,
            
 
        - 
              logične tabele,
            
 
        - 
              logične enačbe,
            
 
        - 
              osnovni logični teoremi,
            
 
        - 
              zapis v obliki mintermov in makstermov.
            
 
       
     | 
    
          
        
      
            
          
        - 
              zna narisati simbole za vse osnovne logične funkcije;
            
 
        - 
              zna napisati pravilnostne tabele vseh osnovnih funkcij;
            
 
        - 
              zna zapisati, uporabiti in sestaviti logično enačbo vezja, ki je podano s preprostim opisom;
            
 
        - 
              iz podane logične enačbe zna narisati logično vezje;
            
 
        - 
              iz podane tabele zna napisati logično enačbo v obliki mintermov (PDNO);
            
 
        - 
              iz podane tabele zna napisati logično enačbo v obliki makstermov (PKNO);
            
 
        - 
              zna napisati in uporabiti osnovne logične teoreme z eno ali dvema spremenljivkama ?
            
 
       
     | 
    
          
        
      
            
          
        - 
              Navaja se na sistematičen pristop pri reševanju logičnih vezij in spoznava gradnike logičnega sklepanja;
            
 
        - 
              ugotavlja, da so isti problemi rešljivi na več načinov in da probleme lahko zapišemo v matematični obliki;
            
 
        - 
              povezuje različna znanja (matematika, praktični pouk,…).
            
 
       
     | 
    
          
        
       
            Primera vaj v laboratoriju:
           
      
            
          
        - 
              iz podane logične tabele izdela enačbe, jih pretvori v lestvični diagram in funkcijo realizira v EWB-ju,
            
 
        - 
              iz podanega opisa izdela pravilnostno tabelo, logične enačbe in lestvični diagram ter vezje realizira v EWB-ju.
            
 
       
     | 
  
      
    
  
        
      
    | 
          
        
       
            Minimizacija:
           
      
            4 ted
           
      
        - 
              minimizacija z uporabo teoremov,
            
 
        - 
              minimizacija z VK diagrami,
            
 
        - 
              vaje iz reševanja problemov,
            
 
        - 
              pretvorba v NAND in NOR obliko.
            
 
       
     | 
    
          
        
      
            
          
        - 
              Uporablja VK diagrame za minimizacijo;
            
 
        - 
              iz podane tabele za štiri spremenljivke zna napisati logično enačbo in jo minimizirati z VK diagrami;
            
 
        - 
              z uporabo teoremov zna minimizirati logično funkcijo dveh spremenljivk;
            
 
        - 
              pri minimizaciji upošteva redundance;
            
 
        - 
              za poljubno tabelo z redundancami na strani vhodov in izhodov zna izdelati VK diagram, iz njega izpeljati logične enačbe in narisati ter izdelati vezje z osnovnimi logičnimi gradniki;
            
 
        - 
              zna pretvoriti vezje iz NOR v NAND in obratno.
            
 
       
     | 
    
          
        
      
            
          
        - 
              Spoznava, da je isto funkcijo moč realizirati na različne načine;
            
 
        - 
              širi si pogled na dani problem;
            
 
        - 
              s sistematskim pristopom pri zapisu logičnih tabel se navaja na analizo problemov, ki jih bo srečeval v vsakdanjem življenju.
            
 
       
     | 
    
          
        
       
            Primeri vaj v laboratoriju:
           
      
            
          
        - 
              iz podane tabele izdela vezje,
            
 
        - 
              z uporabo logičnih vrat TTL izdela enostavne funkcije.
            
 
       
     | 
  
      
    
  
        
      
    | 
          
        
       
            Sestavljeni elementi:
           
      
            2 ted
           
      
            
          
        - 
              multiplekser,
            
 
        - 
              demultiplekser,
            
 
        - 
              7-segmentni dekodirnik.
            
 
       
     | 
    
          
        
      
            
          
        - 
              Zna opisati delovanje multiplekserja in demultiplekserja;
            
 
        - 
              iz podane pravilnostne tabele vezja MUX zna razložiti njegovo delovanje;
            
 
        - 
              MUX zna uporabiti kot vezje za izvajanje logičnih funkcij brez eliminacije spremenljivk;
            
 
        - 
              zna zapisati predstavitev številk v obliki 7-segmentne kode;
            
 
        - 
              zna izdelati poljuben prekodirnik.
            
 
       
     | 
    
          
        
      
        - 
            Navaja se na uporabnost tehnične literature in na iskanje informacij iz različnih medijev;
          
 
        - utrjuje znanje angleškega in slovenskega jezika;
          
 
        - spoznava večplastnost – več podatkov na eni sami liniji, a ne istočasno.
          
 
       
     | 
    
          
        
       
            Dijak naj sam poišče informacije o različnih elementih in jih predstavi drugim v obliki referatov.
           
      
            Primer vaje v laboratoriju:
           
      
            
          
        - 
              z uporabo MUX izdela podano logično funkcijo.
            
 
       
     | 
  
      
    
  
        
      
    | 
          
        
       
            Realna vezja:
           
      
            5 ted
           
      
            
          
        - 
              LED prikazovalnik,
            
 
        - 
              zgradba vrat z diodami,
            
 
        - 
              zgradba v DTL,
            
 
        - 
              logični napetostni nivoji,
            
 
        - 
              tokovi,
            
 
        - 
              hitrosti,
            
 
        - 
              Schmitt triger,
            
 
        - 
              tristanjsko vezje.
            
 
       
     | 
    
          
        
      
            
          
        - 
              Loči CA in CK prikazovalnik;
            
 
        - 
              loči med izhodnimi tokovi pri CA in CK vezavi prikazovalnika ali LED diod;
            
 
        - 
              zna izračunati velikost omejilnega upora pri LED;
            
 
        - 
              primerja in razlikuje vezja IN in ALI vrat z diodami;
            
 
        - 
              nariše in opiše delovanje vezja invertorja s tranzistorjem;
            
 
        - 
              zna razvrstiti napetostne nivoje logičnih vezij,
            
 
        - 
              prepozna prepovedano območje vezja,
            
 
        - 
              našteje in opiše osnovne parametre TTL in CMOS vezij,
            
 
        - 
              pravilno spoji CMOS in TTL elemente,
            
 
        - 
              predvidi pojav zakasnitve signalov na logičnih vezjih,
            
 
        - 
              zna opisati in uporabiti Schmittovo preklopno vezje,
            
 
        - 
              razloži pomen visoke impedance in tristanjske logike.
            
 
       
     | 
    
          
        
      
        - 
            Spozna, da so v realnosti omejitve, ki precej porušijo idealizirano sliko;
          
 
        - navaja se na samostojnost pri iskanju informacij;
          
 
        - informacije sprejema kritično;
          
 
        - spoznava uporabnost teorije v povezavi z elementi v realnem svetu.
          
 
       
     | 
    
          
        
       
            Omejimo se samo na TTL in HCT vezja. Poglavje nujno zahteva vaje v laboratoriju.
           
      
            Primeri vaj v laboratoriju:
           
      
            
          
        - 
              krmiljenje LED diode s 7400,
            
 
        - 
              meritev prenosne funkcije TTL in CMOS vezja,
            
 
        - 
              meritev izhodnih in vhodnih tokov logičnih vezij.
            
 
       
     | 
  
      
    
  
        
      
    | 
          
        
       
            Sekvenčna vezja - uvod:
           
      
            4 ted
           
      
            
          
        - 
              samodržni spoj z releji,
            
 
        - 
              RS flip-flop,
            
 
        - 
              sinhroni RS,
            
 
        - 
              JK,
            
 
        - 
              D,
            
 
        - 
              T.
            
 
       
     | 
    
          
        
      
            
          
        - 
              Zna opisati delovanje vezja z releji, ki je krmiljeno s tipkami – samodržni kontakt;
            
 
        - 
              dobro zna opisati in analizirati delovanje RS flip-flopa;
            
 
        - 
              našteje in opiše različne tipe RS flip- flopov;
            
 
        - 
              zna narisati zgradbo JK flip- flopa;
            
 
        - 
              opiše časovni odziv JK flip-flopa;
            
 
        - 
              razloži delovanje D in JK flip-flopa;
            
 
        - 
              nariše časovni odziv T flip-flopa;
            
 
        - 
              loči med različnimi tipi proženja.
            
 
       
     | 
    
          
        
      
            
          
        - 
              Spozna nov pojem 'pomnenje' v povezavi s tehniškimi problemi;
            
 
        - 
              dosedanje predstave organizira v novi shemi: sinhronsko/asinhronsko;
            
 
        - 
              z grafičnim prikazom časovnega poteka predstavlja in dokazuje rešitve praktičnega problema.
            
 
       
     | 
    
          
        
       
            Zaradi široke uporabe v sodobnih krmiljih je najpomembnejši element tega poglavja RS ff, ki se veliko uporablja v mikroprocesorskih sistemih.
           
      
            Primeri vaj v laboratoriju:
           
      
            
          
        - 
              realizacija vklopa in izklopa žarnice z isto tipko,
            
 
        - 
              meritev časovnega odziva RS, JK in D flip-flopa,
            
 
        - 
              meritev delilnika frekvence s T flip-flopi.
            
 
       
     | 
  
      
    
  
        
      
    | 
          
        
       
            Uporaba flip-flopov:
           
      
            7 ted
           
      
            
          
        - 
              vezja z RS flip-flopi,
            
 
        - 
              funkcijski načrti,
            
 
        - 
              vezja s T flip-flopi,
            
 
        - 
              števci po modulu N,
            
 
        - 
              sinhroni števci,
            
 
        - 
              pomikalni registri.
            
 
       
     | 
    
          
        
      
            
          
        - 
              Zna uporabiti RS flip-flop za krmiljenje (časovnik);
            
 
        - 
              analizira delovanje poljubnega vezja, ki ima dva RS flip-flopa in poljubna kombinacijska vezja;
            
 
        - 
              zna izdelati števec s T flip-flopi, ki šteje do 8, 16, 32…;
            
 
        - 
              loči med delilnikom frekvence in števcem;
            
 
        - 
              zna izdelati asinhroni števec do N;
            
 
        - 
              zna narisati časovni diagram poljubnega sinhronega ali asinhronega števca;
            
 
        - 
              iz podanega vezja z dvema FF zna narisati časovni diagram delovanja;
            
 
        - 
              razloži delovanje pomikalnih registrov;
            
 
        - 
              razlikuje med asinhronimi in sinhronimi vezji;
            
 
        - 
              zna projektirati sinhroni števec z uporabo D ali JK FF, ki šteje do N, N<8.
            
 
       
     | 
    
          
        
      
            
          
        - 
              Časovno sosledje dogodkov si predstavlja v obliki sistematično urejenih relacij;
            
 
        - 
              povezuje tabelarični zapis in časovni diagram;
            
 
        - 
              spoznava, da je potrebno vsako informacijo shrani na določeno mesto;
            
 
        - 
              ugotavlja, da je v življenju veliko realnih problemov povezanih s štetjem in s števili,
            
 
        - 
              primerja štetje, čas in frekvenco kot tesno povezane veličine;
            
 
        - 
              ocenjuje svoj napredek pri povezovanju teorije in prakse;
            
 
        - 
              odloča se za poglabljanje znanja na svojem interesnem področju.
            
 
       
     | 
    
          
        
       
            Natančno je potrebno obdelati sekvenčna vezja z uporabo RS ff.Naučimo jih logike konstruiranja asinhronih in sinhronih vezij. Poudarek je na časovnih diagramih in povezavi med tabelami stanj in časovnimi diagrami.
           
      
            Primeri vaj v laboratoriju:
           
      
            
          
        - 
              števec do 16 z uporabo TTL T flip-flopov,
            
 
        - 
              uporaba 7493 in 7490,
            
 
        - 
              uporaba 4520 in 4518,
            
 
        - 
              realizacija krmiljenja z uporabo PLK, ki ima vsaj eno pomnilniško funkcijo (RS),
            
 
        - 
              realizacija polnjenja vode v rezervoar,
            
 
        - 
              krmiljenje gretja v prostoru – histereza,
            
 
        - 
              krmiljenje klima naprave,
            
 
        - 
              krmiljenje dvigala.
            
 
       
     | 
  
      
    
  
        
      
    | 
          
        
       
            Lestvični diagrami:
           
      
            8 ted
           
      
            
          
        - 
              risanje krmilnih shem in označevanje elementov v shemah,
            
 
        - 
              pojem delovnega in mirovnega kontakta,
            
 
        - 
              prehod na lestvična vezja,
            
 
        - 
              uporaba PLC v krmilnih vezjih,
            
 
        - 
              izdelava sheme za krmiljenje enostavnih strojev,
            
 
        - 
              izmenični stik,
            
 
        - 
              tabela vhodov in izhodov,
            
 
        - 
              programiranje iz razumevanja problema,
            
 
        - 
              časovniki.
            
 
       
     | 
    
          
        
      
            
          
        - 
              Iz podane sheme je sposoben izvesti analizo delovanja vezja;
            
 
        - 
              loči med delovnimi in mirovnimi kontakti relejev;
            
 
        - 
              opiše vlogo mirovnih kontaktov v varnostni verigi;
            
 
        - 
              iz opisa zahtev delovanja krmilja (kombinacijsko) zna izdelati lestvični diagram;
            
 
        - 
              pravilno izdela referenčno listo vezja;
            
 
        - 
              napiše tabelo vhodov in izhodov;
            
 
        - 
              uporablja enega izmed programov za programiranje industrijskih krmilnikov (Mitsubishi, Omron...);
            
 
        - 
              izdela projektno nalogo za dani problem;
            
 
        - 
              zna uporabljati funkcijo za nazor delovanja krmilnika;
            
 
        - 
              zna izdelati krmiljenje z uporabo zakasnitve pri vklopu in pri izklopu.
            
 
       
     | 
    
          
        
      
        - 
            Spoznava nove načine predstavitve zapisov istih vsebin;
          
 
        - srečuje naprednejše (novejše) tehnologije;
          
 
        - z uporabo lestvičnih diagramov se navaja na časovno sosledje izvajanja različnih operacij;
          
 
        - spoznava univerzalnost profesionalnih programskih izdelkov in se navaja na njihovo uporabo;
          
 
        - pridobiva sposobnost povezovanja znanj, pridobljenih pri različnih predmetih.
          
 
       
      
             
           
     | 
    
          
        
       
            To poglavje je namenjeno utrditvi pridobljenih znanj in aktualizaciji predmeta. Znanja, ki jih bo pridobil o PLC, bo potreboval že v začetku 4. letnika pri meritvah, zato tega poglavja ne smemo izpustiti.
           
      
            Poglavje naj bo obdelano z reševanjem realnih problemov.
           
      
            Primeri vaj v laboratoriju:
           
      
            
          
        - 
              izdelava programa za krmiljenje žarnice z izmeničnim stikom,
            
 
        - 
              krmiljenje dvigala,
            
 
        - 
              krmiljenje delovanja klimatske naprave.
            
 
       
      
            (Vsaka izdelana vaja mora vsebovati vse elemente projektnega dela.)
           
     | 
  
    
  
      
        
      
    
  
        
      
    | 
          
        
       
            INFORMATIVNI CILJI
           
     | 
    
          
        
       
            FORMATIVNI CILJI
           
     | 
    
          
        
       
            SOCIALIZACIJSKI CILJI
           
     | 
    
          
        
       
            POSEBNOSTI V IZVEDBI
           
     | 
  
      
    
  
        
      
    | 
           
         | 
    
          
        
       
            Dijak
           
     | 
    
          
        
       
            Dijak
           
     | 
    
           
         | 
  
      
    
  
        
      
    | 
       Zgradba mini računalnika:
           
      
            3 ted
          
          
           
      
            
          
          
        - 
              osnovni sklopi mini računalnika,
            
 
        - 
              vodila.
            
 
       
     | 
    
          
        
       
            
           
      
            
           
      
            
          
        - 
              Razlikuje vlogi programskega in podatkovnega pomnilnika;
 
        - 
              razlikuje vloge naslovnega, podatkovnega in kontrolnega vodila;
 
        - 
              loči med naslovi vhodno izhodnih enot in pomnilnika;
 
        - 
              zna našteti, opisati in povezati sestavne dele mini računalnika;
            
 
            
          
        - 
              zna opisati pojem multipleksiranje.
            
 
       
     | 
    
          
        
      
            
          
        - 
              Dojema računalnik kot orodje za reševanje nalog;
            
 
        - 
              predstavlja si konkretne sestavne dele računalnika;
            
 
        - 
              razume pomen vodil za prenos podatkov.
            
 
       
     | 
    
          
        
       
            Poglavje se naj obdeluje tako dolgo, da bodo dijaki razumeli pretoke informacij in naslovov v sistemu.
           
      
            Primer vaje v laboratoriju:
           
      
            
          
        - 
              vaje iz spoznavanja zgradbe PC računalnika, tipkovnica, tiskalnik in serijski vmesnik, disk, pomnilnik...
            
 
       
     | 
  
      
    
  
        
      
    | 
          
        
       
            Pomnilniška vezja:
           
      
            
           
      
            
           
      
            3 ted
           
      
            
          
          
        - 
              diodna matrika,
            
 
        - 
              ROM, EPROM,
            
 
        - 
              EEPROM, Flash,
            
 
        - 
              SRAM, DRAM,
            
 
        - 
              naslavljanje,
            
 
        - 
              paralelni vmesnik.
            
 
       
     | 
    
          
        
       
            
           
      
            
           
      
            
          
        - 
              Opiše mehanizem delovanja pomnilnika z diodno matriko;
 
        - 
              razloži mehanizem dekodiranja naslovov v pomnilniku;
            
 
        - 
              opiše pojem pomnilniško preslikanega prostora,
            
 
        - 
              razlikuje med podatki in naslovi;
 
        - 
              pozna delovanje in programiranje EPROM vezja;
            
 
        - 
              loči med različnimi tipi pomnilnikov;
            
 
        - 
              pozna šestnajstiški številski zapis;
            
 
        - 
              pozna naslovno dekodiranje;
            
 
            
          
        - 
              pozna vlogo paralelnega vmesnika.
            
 
       
     | 
    
          
        
      
            
          
        - 
              Spoznava, da je urejenost pogoj za uspešno delo;
            
 
        - 
              razume, da je množico informacij moč obvladovati samo z dobrim sistemom naslovov;
            
 
        - 
              razume razliko med informacijami – naslov, vsebina;
            
 
        - 
              spozna pomen odlagališča podatkov in hranjenja informacij.
            
 
       
     | 
    
          
        
       
            Ker dijaki o tem poglavju že veliko vedo iz literature in vsakdanjega življenja, je poglavje primerno za referate.
           
      
            Primeri vaj v laboratoriju:
           
      
            
          
        - 
              izdelava vezja z EPROM-om in števcem;
            
 
        - 
              sekvenčni avtomat z uporabo EPROM vezja;
            
 
        - 
              leteče luči, semafor...
            
 
       
     | 
  
      
    
  
        
      
    | 
          
        
       
            Mikroprocesor:
           
      
            6 ted
          
          
           
      
            
          
          
        - 
              CPE,
            
 
        - 
              ALU, akumulator,
            
 
        - 
              dekoder ukazov,
            
 
        - 
              programski števec,
            
 
        - 
              cikli in potek izvrševanja ukaza.
 
       
      
            
           
      
            
           
      
            Aritmetična vezja:
           
      
            
          
          
        - 
              dvojiški zapis števila,
            
 
        - 
              računanje v dvojiškem sistemu,
            
 
        - 
              seštevalnik,
            
 
        - 
              odštevanje,
            
 
        - 
              množilniki.
 
       
      
            
           
      
            
           
     | 
    
          
        
      
            
          
          
        - 
              Pozna osnovne sklope mikroprocesorja;
            
 
        - 
              pozna vlogo in funkcijo ALU;
            
 
        - 
              loči med taktom in programskim ciklom;
            
 
        - 
              pozna vlogo PC;
            
 
        - 
              zna opisati potek enega cikla v mikroprocesorju,
            
 
        - 
              razume vlogo dekoderja ukazov;
 
        - 
              zna zapisati števila v različnih številskih sistemih;
            
 
        - 
              uporablja binarni zapis števila;
            
 
        - 
              zna pretvarjati med binarnim in desetiškim sistemom;
            
 
        - 
              v dvojiškem sistemu zna sešteti in odšteti dve števili;
            
 
        - 
              uporablja mehanizem seštevanja več števil,
            
 
        - 
              loči med eniškim komplementom in negativnim številom
 
        - 
              loči med predznačenim in nepredznačenim zapisom števila,
            
 
        - 
              določi dolžino zapisa pri predznačenih številih,
            
 
        - 
              opiše delovanje polnega seštevalnika;
            
 
        - 
              razloži pojem C-prenosa;
              
 
        - 
              precizira mehanizem delovanja odštevalnika.
            
 
       
     | 
    
          
        
      
            
          
        - 
              Spoznava povezavo med hitrostjo izvajanja operacij in zmogljivostjo procesorja;
            
 
        - 
              spoznava, da v realnem svetu dogodki niso enako urejeni kot v svetu računalnikov;
            
 
        - 
              z izvajanjem računov v različnih številskih sestavih razvija logični način mišljenja;
            
 
        - 
              spoznava, da je s pravilnim pristopom mogoče enostavno premagati tudi zahtevnejše naloge;
            
 
            
          
        - 
              ugotavlja trajnost in univerzalnost določenih znanj.
            
 
       
      
            
           
      
            
           
      
            
           
      
             
           
      
            
           
      
             
           
      
            
           
      
             
           
      
            
           
      
             
           
      
            
           
      
             
           
     | 
    
          
        
       
            V tem poglavju obdelamo le osnovne enote mikroprocesorja.
           
      
            Primeri vaj v laboratoriju:
           
      
            
          
        - 
              vaje na simulatorju, ki nazorno predstavi delovanje mikroprocesorja;
            
 
        - 
              dijaki naj opazujejo potek izvajanja enega ukazni cikla,!!! s poudarkom na vlogi dekoderja ukazov, PC in ALU;
            
 
        - 
              vaje iz pretvorbe med različnimi številskimi sistemi;
            
 
        - 
              vaje iz načinov zapisa števila (poudarek na predznačenih in nepredznačenih zapisih);
            
 
        - 
              primer seštevanja ali odštevanja različnih števil - vaja naj pokaže pomen predznačenosti in nepredznačenosti ter dolžine zapisa;
            
 
        - 
              vaja iz seštevanja s poudarkom na pojavu prenosa;
            
 
        - 
              ločevanje med prenosom in predznakom.
            
 
       
     | 
  
      
    
  
        
      
    | 
          
        
       
            Zbirnik:
           
      
            3 ted
           
      
            
          
          
        - 
              programski model – registri,
            
 
        - 
              osnovni ukazi za delo z bitnimi spremenljivkami,
            
 
        - 
              programski skoki,
            
 
        - 
              vloga statusnega registra,
            
 
        - 
              osembitne operacije –števci,
            
 
        - 
              matematične operacije.
            
 
       
     | 
    
          
        
       
            
           
      
            
           
      
            
          
        - 
              Našteje in opiše osnovne registre mikroprocesorja;
            
 
        - 
              zna uporabiti ukaze za izvajanje logičnih enobitnih ukazov;
            
 
        - 
              razloži uporabo glavnih zastavic stanj;
            
 
        - 
              uporablja osnovne ukaze za pogojne skoke;
            
 
        - 
              v programu uporabi osnovne operacije za prenos podatkov;
            
 
        - 
              v programu uporabi osnovne aritmetične ukaze;
            
 
        - 
              uporablja ukaze za delo s podprogrami.
            
 
       
     | 
    
          
        
      
            
          
        - 
              Razvija sposobnost ločevanja med dogodki;
            
 
        - 
              spozna pomen natančnega opisa dogajanj;
            
 
        - 
              razvija sposobnost definicije enostavnih opravil;
            
 
        - 
              kompleksno nalogo zna razstaviti na drobna opravila.
            
 
       
     | 
    
          
        
       
            Dijaki naj spoznajo nekaj osnovnih ukazov mikroprocesorja. Ukazi naj bodo v zbirniku, ker bodo tako lažje razumeli delovanje sistema.
           
      
            Primeri vaj v laboratoriju:
           
      
            
          
        - 
              izdelava programa in programiranje malega mikrokrmilnika;
            
 
        - 
              izdelava programa za krmiljenje dvigala samo gor/dol;
            
 
        - 
              izdelava programa za krmiljenje klima naprave;
            
 
        - 
              izdelava programov z uporabo kombinacijske enobitne logike brez FF.
            
 
       
     | 
  
      
    
  
        
      
    | 
          
        
       
            Algoritmi:
           
      
            2 ted
           
      
            
           
      
            
           
      
            
          
          
        - 
              osnovni algoritmi za reševanje logičnih kombinacijskih problemov,
            
 
        - 
              RS flip flop,
            
 
        - 
              več flip-flopov.
            
 
       
     | 
    
          
        
       
            
           
      
            
           
      
            
          
        - 
              Zna izdelati algoritem RS flip-flopa;
            
 
        - 
              zna izdelati algoritem programa z več FF;
            
 
        - 
              razloži pomen algoritma;
            
 
        - 
              iz algoritma zna napisati program za izbran mikrokrmilnik;
            
 
            
          
        - 
              zna izdelati algoritem za števec.
            
 
       
     | 
    
          
        
       
            
           
      
            
           
      
            
          
        - 
              Razvija sistematičen pristop k opisovanju dogodkov;
 
        - 
              razvija smisel za urejenost pri opisovanju dogodkov in upošteva vrstni red ter pogoje za prehod med dogodki.
            
 
       
     | 
    
          
        
       
            Poglavje je namenjeno pridobivanju sposobnosti analize problema in sistematičnega pristopa k izdelavi programa.
           
      
            Primeri vaje v laboratoriju:
           
      
            
          
        - 
              izdelava krmilja za enostaven stroj, ki vključuje kombinacijsko logiko in največ dva FF.
            
 
       
     | 
  
      
    
  
        
      
    | 
          
        
       
            Programiranje:
           
      
            4 ted
           
      
            
          
          
        - 
              realizacija programa za kombinacijsko vezje,
            
 
        - 
              program z vključenim flip-flopom,
            
 
        - 
              koračna krmilja.
            
 
       
     | 
    
          
        
       
            
           
      
            
           
      
            
          
        - 
              Zna izdelati algoritem programa, ki vključuje števec, komparator in logična vezja;
            
 
        - 
              zna napisati program za opravljanje aritmetične operacije s seštevanjem in odštevanjem ter uporabo prenosa;
            
          
 
            
          
        - 
              zna napisati program koračnega krmiljenja za poljubno število korakov.
            
 
       
     | 
    
          
        
       
            
           
      
            
           
      
            
          
        - 
              Loči med naročeno nalogo - programom in podatki za obdelavo,
            
 
        
            
          
        - 
              spoznava, da je dober - razčlenjen opis procesa pomemben za izvedbo avtomatizacije tega procesa;
            
 
        
            
          
        - 
              razvija sistematičen pristop k opisu procesov;
            
 
        
            
          
        - 
              razume pojem stanje in prehod med stanji.
            
 
       
     | 
    
          
        
       
            V tem delu se dijaki srečujejo s povezavo zgradbe mikroprocesorja in algoritmi. Poglavje ni strogo limitirano v okvir te snovi - lahko se razprši čez več ostalih poglavij in programiranje spoznavamo skupaj s spoznavanjem zgradbe mikrokrmilnika.
           
      
            Primer vaje v laboratoriju:
           
      
            
          
        - 
              izdelava programa, ki vključuje analogni vhod – klimatsko napravo z analognim merilnikom temperature.
            
 
       
     | 
  
      
    
  
        
      
    | 
          
        
       
            Mikrokrmilnik:
           
      
            2 ted
           
      
            
          
          
        - 
              Prekinitve,
            
 
        - 
              časovniki,
            
 
        - 
              vezje za serijski prenos podatkov.
            
 
       
     | 
    
          
        
       
            
           
      
            
           
      
            
          
        - 
              Predvidi dogajanje ob prekinitvah;
            
 
        - 
              zna precizirati lokacije prekinitvenega vektorja,
            
 
        - 
              zna razložiti delovanje serijskega vmesnika;
            
 
        - 
              zna uporabiti časovnike v enostavnem programu,
            
 
        - 
              uporablja različne načine delovanja časovnika,
            
 
        - 
              zna opisati vlogo sklada in kazalca sklada.
            
 
       
     | 
    
          
        
       
            
           
      
            
           
      
            
          
        - 
              Spoznava, da za hitre odzive na dogodke potrebujemo tudi povsem namenska vezja;
            
 
        
            
          
        - 
              srečuje se z omejitvami in jih sprejema;
            
 
        
            
          
        - 
              razume pojem prenosa podatkov.
            
 
       
     | 
    
          
        
       
            Dijaki spoznajo osnovne periferne sklope, ki so vgrajeni v mikrokrmilnik. Vedo naj za možnosti, ki jih nudi mikrokrmilnik, vendar ne učimo pomena posameznih registrov in njihove nastavitve.
           
      
            Primer vaje v laboratoriju:
           
      
     | 
  
      
    
  
        
      
    | 
          
        
       
            Vhodno izhodne enote:
           
      
            3 ted
           
      
            
          
          
        - 
              vhodna digitalna enota,
            
 
        - 
              izhodna tranzistorska enota,
            
 
        - 
              izhodna relejska enota,
            
 
        - 
              AD in DA pretvornik,
            
 
        - 
              PWM.
            
 
       
     | 
    
          
        
       
            
           
      
            
           
      
            
          
        - 
              Zna uporabiti optoločilnik v vezju,
            
 
        - 
              nariše in opiše vhodno enoto z ločitvijo mase;
            
 
        - 
              nariše in opiše analogno vhodno enoto;
            
 
        - 
              nariše in opiše tranzistorsko izhodno enoto,
            
 
        - 
              zna opisati osnovni princip AD in DA pretvorbe;
            
 
        - 
              opiše princip PWM kot nadomestek analognega izhoda.
            
 
       
     | 
    
          
        
       
            
           
      
            
           
      
            
          
        - 
              Spozna, da sama teoretična razglabljanja o problemih ne pomenijo rešitve problema;
            
 
        
            
          
        - 
              znanja iz teoretičnih poglavij zna prenesti v realni svet mikrokrmilnikov;
            
 
        
            
          
        - 
              zna povezati teoretično jedro problema z dogajanji v realnem svetu.
            
 
       
     | 
    
          
        
       
            To poglavje je namenjeno spoznavanju teoretičnih osnov zgradbe perifernih enot PLC -PPS sistemov. Naj bo vez med mikrokrmilnikom in prosto programirljivim sistemom. Dobro je treba obdelati digitalno!!! vhode izhodne enote.
           
      
            Primeri vaj v laboratoriju:
           
      
            
          
        - 
              priklop induktivnega stikala na PLC;
            
 
        - 
              priklop analognega senzorja na PLC;
            
 
        - 
              uporaba PLC za krmiljenje klimatske naprave;
            
 
        - 
              uporaba PLC za regulacijo osvetlitve v prostoru.
            
 
       
     | 
  
      
    
  
        
      
    | 
          
        
      
            Prosto programabilni sistemi – 27:
           
            2 ted
           
      
            
          
          
        - 
              pregled trga,
            
 
        - 
              načini programiranja,
            
 
        - 
              osnovne enote PLC.
            
 
       
     | 
    
      
            
          
        - 
              Pregleda krmilnike, ki so dostopni na domačem tržišču;
            
 
        - 
              loči med različnimi PLC moduli;
            
 
            
          
        - 
              uporablja osnovne programske pristope: lestvičnega, funkcijskega in mnemoničnega;
            
 
            
          
        - 
              zna oceniti ustrezno konfiguracijo PLC za dani problem.
            
 
       
     | 
    
          
        
       
            
           
      
            
           
      
            
          
        - 
              Ugotavlja velikost trga in tehta ponudbe za poljubne rešitve nalog;
            
 
        
            
          
        - 
              navaja se na tržni pristop k rešitvi problemov krmilij.
            
 
       
     | 
    
          
        
       
            Dijaki naj dobijo občutek o raznolikosti te opreme na trgu.
           
      
            Domača naloga:
           
      
            Dijaki naj raziščejo trg PLC-jev.
           
     | 
  
      
    
  
        
      
    | 
 
            Pristopi k programiranju:
           
      
            3 ted
           
      
            
          
          
        - 
              logične funkcije,
            
 
        - 
              uporaba stikal: delovni in mirovni kontakti,
            
 
        - 
              realizacija flip-flopov,
            
 
        - 
              alarmi,
            
 
        - 
              zapahovanje,
            
 
        - 
              števci,
            
 
        - 
              primerjalniki.
 
       
     | 
    
          
        
       
            V enem izmed izbranih načinov programiranja (lestvični diagrami, funkcijski bloki, inštrukcije) zna:
           
      
            
          
          
        - 
              uporabiti pravilno vrsto končnega stikala (delovni ali mirovni kontakt);
            
 
        - 
              realizirati funkcijo zapahovanja izhodov;
            
 
        - 
              napisati program za javljanje napake;
              
 
        - 
              napisati program za števec izdelkov;
            
 
        - 
              razložiti delovanje primerjalnika.
 
       
     | 
    
          
        
       
            
           
      
            
           
      
            
          
        - 
              Dijak si ustvarja celostno sliko o krmiljih;
            
 
        - 
              razvija sposobnost povezovanja različnih dejstev, ki so navidez med sabo nepovezana;
            
 
        - 
              spoznava, da v realnem svetu veljajo zakoni in dogovori, ki veljajo tudi za tehniko (standardi),
            
 
        - 
              spoznava, da je v realnem svetu manj prostora za raziskave in več za uporabo že sprejetih dogovorov in standardov,
            
 
        - 
              spoznava, da je dobro narejeno delo pogoj za preživetje;
            
 
        - 
              dojame pomen standardov kakovosti.
 
       
     | 
    
          
        
       
            Poglavje naj zaokroži predmet in ponovno opozori dijake na pravilen, sistematičen in s standardi določen pristop k pisanju katerih koli programov, posebej pa še programov za PPS.
           
      
            Primeri vaj v laboratoriju:
           
      
            
          
        - 
              izdelava krmiljenja garaže s štetjem avtomobilov;
            
 
        - 
              izdelava dvigala z izbiranjem nadstropja.
            
 
       
     | 
  
      
    
  
        
      
    | 
          
        
       
            Praktični primeri uporabe pridobljenega znanja
           
      
            2 ted
           
     | 
    
          
        
      
            
          
          
        - 
              Ponavlja snov iz obeh letnikov;
            
 
        - 
              izdela projektno ali seminarsko nalogo.
            
 
       
     | 
    
          
        
       
            
           
      
            
           
      
            
          
        - 
              Dijak povezuje snov celotnega predmeta.
            
 
       
     | 
    
          
        
       
            Ponovitev celotne snovi in zaokrožitev predmeta.
           
     | 
  
    
  
  
        Znanje preverjamo ustno in z ocenjevanjem dela ter poročil vaj v laboratoriju.
      
Ustno preverjamo z vprašanji iz teorije snovi s poudarkom na razumevanju pojmov in povezovanju snovi v funkcionalno znanje.
        Pri laboratorijskem delu preverjamo razumevanje, natančnost, izvirnost, inovativnost, sodelovanje v skupini, uspešnost uporabe virov informacij in vrednotenje le-teh ter racionalnost izrabe virov.