Izobraževalni program: GOSTINSKO–TURISTIČNI TEHNIK
Sprejeto na 44.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 1. 12. 2000
PRAKTIČNI POUK – KUHARSTVO
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| 
   Letnik  | 
  
   Oblike izobraževalnega dela  | 
 ||
| 
   
  | 
  
   Teorija (ur)  | 
  
   Vaje (ur)  | 
  
           Skupaj (ur)  | 
 
| 
   1.  | 
        
   140  | 
  
   140  | 
 |
| 
   2.  | 
        
   140  | 
  
   140  | 
 |
| 
   skupaj  | 
  
   
  | 
  
   280  | 
  
   280  | 
 
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijaki:
| 
    Vsebine in informativni cilji  | 
   
    Formativni cilji  | 
   
    Socializacijski cilji  | 
   
    Posebnosti v izvedbi  | 
  
| 
   VELIKE KUHINJE  | 
  
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
        |
| 
   | 
  
   | 
  
   Zaveda se pomena funkcionalne razporeditve prostorov. Zaveda se nujnosti primerne tehnične opremljenosti prostorov za boljšo varnost in počutje zaposlenih.  | 
        |
| 
   TEHNOLOGIJA PRIPRAVLJANJA HRANE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Odgovorno ravna z živili in energijo. Se zaveda nujnosti upoštevanja higenskih in varnostnih predpisov.  | 
  
   Priprava enostavnih jedi s poudarkom na mehanski in toplotni obdelavi.  | 
 
| 
   MISE EN PLACE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zaveda se pomena dobro organiziranega dela.  | 
        |
| 
   ZAHTEVEK ZA ŽIVILA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Je natančen,ekonomičen.  | 
        |
| 
   RECEPT, NORMATIV  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zaveda se pomena strokovne priprave jedi in nujnosti uporabe vedno iste recepture za jed v določenem lokalu.  | 
        |
| 
   HLADNE ZAČETNE JEDI  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvije čut za estetsko oblikovanje.  | 
  
   Priprava različnih hladnih začetnih jedi.  | 
 
| 
   TOPLE ZAČETNE JEDI  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Je natančen, kreativen.  | 
  
   Priprava različnih toplih začetnih jedi.  | 
 
| 
   JUHE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija senzorične in gustatorne sposobnosti.  | 
  
   Priprava različnih juh, tudi industrijskih (primerjava okusov in izboljšanje industrijskih juh).  | 
 
| 
   JUŠNE ZAKUHE IN VLOŽKI  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Pri delu je natančen.  | 
  
   Priprava različnih vložkov in zakuh.  | 
 
| 
   ENOLONČNICE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zaveda se pomena ohranjanja narodnih jedi.  | 
  
   Priprava različnih slovenskih narodnih enolončnic.  | 
 
| 
   OSNOVE ALI FONDI  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Je gospodaren.  | 
  
   Priprava različnih osnov in primerna shranitev (hitri ohlajevalnik).  | 
 
| 
   OMAKE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija gustatorne sposobnosti in se zaveda pomena okusno pripravljene omake.  | 
  
   Priprava različnih omak.  | 
 
| 
   MESNE JEDI  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zaveda se pomena racionalne rabe mesa z vidika zdrave prehrane in ekonomične rabe živil. Zaveda se pomembnosti upoštevanja higienskih predpisov, še posebno pri delu z občutljivimi in hitro pokvarljivimi živili.  | 
  
   Uporaba parnega konvektomata kot sodobne toplotne naprave. Priprava različnih mesnih jedi.  | 
 
| 
   PRILOGE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zaveda se pomena priloge kot vira ogljikovih hidratov v obroku.  | 
  
   Priprava različnih vrst prilog.  | 
 
| 
   ZELENJAVNE JEDI  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zaveda se pomena zelenjave kot vira zaščitnih snovi v prehrani.  | 
  
   Priprava različnih zelenjavnih jedi.  | 
 
| 
   SOLATE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija čut odgovornosti za svoje delo in strokovno opravljanje nalog.  | 
  
   Priprava solatnega bifeja.  | 
 
| 
   SADJE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zaveda se, da je sadje vir zaščitnih snovi in zato pomembno v vsakodnevni prehrani.  | 
        |
| 
   SLADICE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zaveda se nujnosti natančnega dela. Razvija čut za estetsko oblikovanje. Zaveda se nujnosti upoštevanja higienskih predpisov posebno pri delu z občutljivimi živili.  | 
  
   Priprava različnih vrst test in različnih sladic. Uporaba primernih strojev, naprav in pripomočkov.  | 
 
| 
   REDNI DNEVNI OBROKI HRANE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija sposobnosti uporabljanja in povezovanja že pridobljenega znanja. Je odgovoren. Je dojemljiv za novosti.  | 
  
   Priprava celodnevnega jedilnika. Sestava zahtevka in ekonomsko ovrednotenje obroka.  | 
 
| 
   NARODNE JEDI  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Ima pozitiven odnos do narodove kulture in ohranjanja ljudskega izročila.  | 
  
   Priprava narodnih jedi iz posameznih slovenskih regij.  | 
 
| 
   OSNOVE VAROVALNE PREHRANE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zaveda se vpliva prehranjevanja na zdravje in počutje ljudi.  | 
  
   Sestava jedilnika varovalne prehrane in prehransko ovrednotenje obrokov.  | 
 
| 
   OSNOVE ALTERNATIVNIH OBLIK PREHRANE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Je strpen do ljudi , ki imajo drugačne prehranjevalne navade. Je sprejemljiv za novosti.  | 
  
   Priprava jedi primernih za alternativno prehrano.  | 
 
| 
   IZREDNI OBROKI HRANE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Ima pozitiven odnos do ohranjanja ljudskega izročila in kulturne dediščine. Zaveda se pomembnosti timskega dela. Pridobiva organizacijske sposobnosti. Zaveda se odgovornosti za lastno delo in za delo v skupini. Zaveda se pomena zagotavljanja stalne kakovosti. Zaveda se, da je kakovost storitve rezultat aktivnosti vseh sodelujočih. Racionalno ravna z živili, energijo in ostalimi delovnimi sredstvi. Razvija sposobnosti za kritično presojanje in odgovorno ravnanje na svojem delovnem področju. Razvija si zmožnost komunikacije z gosti. Razvija si poklicno socializacijo in samozavest pred gosti.  | 
  
   Praktična izvedba različnih,tudi zahtevnih obrokov. Uporaba sodobne tehnologije v kuhinji. Uporaba sobobne računalniške tehnologije v povezavi s prehrano, strežbo in organizacijo in ekonomiko v gostinstvu. Izvajanje vseh vaj v povezavi s strežbo. Poudarek na komuniciranju kuharskega osebja z gosti.  | 
 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
| 
    Znanja  | 
   
    Povezava s predmetom  | 
  |
| 
    
  | 
   
    Predmet  | 
   
    Znanja  | 
  
| 
   | 
  
   Praktični pouk: strežba  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Prehrana  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Organizacija in ekonomika poslovanja  | 
  
   |