Izobraževalni program: GOSTINSKO–TURISTIČNI TEHNIK
Sprejeto na 44.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 1. 12. 2000
PRAKTIČNI POUK - STREŽBA Z ANIMACIJO
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| 
   Letnik  | 
  
   Oblike izobraževalnega dela  | 
 ||
| 
   
  | 
  
   Teorija (ur)  | 
  
   Vaje (ur)  | 
  
           Skupaj (ur)  | 
 
| 
   1.  | 
        
   105  | 
  
   105  | 
 |
| 
   2.  | 
        
   140  | 
  
   140  | 
 |
| 
   skupaj  | 
  
   
  | 
  
   245  | 
  
   245  | 
 
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijaki:
| 
    Vsebine in informativni cilji  | 
   
    Formativni cilji  | 
   
    Socializacijski cilji  | 
   
    Posebnosti v izvedbi  | 
  
| 
   UVOD V PREDMET  | 
  
   Dijaki  | 
  
   Dijaki  | 
        |
| 
   | 
  
   | 
  
   Razumejo cilje predmeta. Vedo, kje in kako bodo uporabljali pridobljena znanja. Zavedo se pomena osebnega prispevka k izvedbi vsebin predmeta.  | 
  
   | 
 
| 
   PISNE OBLIKE PONUDBE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   JEDILNI LIST  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijajo ustvarjalnost, znajo poiskati informacije in jih uporabiti. Zavedajo se pomena kakovosti ponudbe.  | 
  
   | 
 
| 
   MENU  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijajo prilagodljivost, znajo poiskati priložnosti, zaupajo vase.  | 
  
   | 
 
| 
   VINSKI LIST  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Se znajo odzivati na lastno pobudo.  | 
  
   | 
 
| 
   CENIK PIJAČ  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijajo iniciativnost, se zavedajo pomena timskega dela. Znajo ustvarjalno reševati konflikte.  | 
  
   | 
 
| 
   ORGANIZACIJSKE OBLIKE DELA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Se zavedo pomena dobre organizacije dela, se usposabljajo za timsko delo, znajo načrtovati.  | 
  
   | 
 
| 
   NAČINI STREŽBE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   AMERIŠKI NAČIN STREŽBE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   So dimamični, znajo komunicirati z gosti in sodelavci. Se zavedajo pomena kakovosti postrežbe.  | 
  
   | 
 
| 
   FRANCOSKI NAČIN STREŽBE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Se zavedajo pomena kakovosti postrežbe, do spoznanj pridejo z lastno dejavnostjo, so usmerjeni k dosežkom.  | 
  
   | 
 
| 
   KAVARNIŠKI NAČIN STREŽBE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Sledijo trendom, problem vzamejo kot izziv.  | 
  
   | 
 
| 
   POSTREŽBA PIJAČ  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Znajo prilagoditi ponudbo, zavedajo se pomena kakovosti ponudbe in postrežbe,  | 
  
   | 
 
| 
   PRIPOROČANJE VIN K JEDEM  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Sledijo trendom, zavedajo se pomena stalnega izobraževanja.  | 
  
   | 
 
| 
   REDNI OBROKI V GOSTINSTVU  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Znajo načrtovati, se odzivajo na izzive tržišča, obvladujejo negotovosti.  | 
  
   | 
 
| 
   POSTREŽBA V GOSTOVO SOBO  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zavedo se nujnosti diskretnosti dela v gostinstvu. Znajo komunicirati z gosti, so strpni.  | 
  
   | 
 
| 
   DEKORACIJA OMIZIJ IN PROSTOROV ZA GOSTE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   So inovativni. Znajo poskrbeti za prijeten in domač videz obrata, razvijajo občutek za estetiko.  | 
  
   | 
 
| 
   MEŠANJE PIJAČ  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zavedajo se pomena estetike dela, so atraktivni. Vključujejo te pijače v ponudbo obrata.  | 
  
   | 
 
| 
   POSTREŽBA NA VRTU, TERASI  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Znajo prilagoditi ponudbo letnemu času, so iznajdljivi.  | 
  
   | 
 
| 
   POSTREŽBA NA PREVOZNIH SREDSTVIH  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   So prilagodljivi, zaupajo vase.  | 
  
   | 
 
| 
   DELO V TOČILNICI  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Sledijo trendom. So inovativni.  | 
        |
| 
   ANGLEŠKI NAČIN STREŽBE IN PRIPRAVA JEDI PRED GOSTOM  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijajo ustvarjalnost, so atraktivni pri delu, animirajo goste, zavedajo se pomena estetike dela.  | 
  
   | 
 
| 
   IZBOR IN NAKUP STREŽNEGA INVENTARJA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Se obnašajo podjetno, znajo poiskati priložnost in jo uporabiti.  | 
  
   | 
 
| 
   DOPOLNILNE DEJAVNOSTI V GOSTINSTVU  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Sprejemajo povratne informacije, zavedajo se razlik med ljudmi in jih znajo upoštevati.  | 
  
   | 
 
| 
   ORGANIZACIJA IN IZVEDBA REDNIH OBROKOV  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijajo komunikativnost, so prijazni do gostov, so iznajdljivi in odločni.  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijajo prilagodljivost, se učijo načrtovanja.  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijajo ustvarjalnost, so komunikativni, so dinamični. Znajo poskrbeti za gostovo dobro počutje.  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   So usmerjeni k dosežkom, znajo prepričati druge.  | 
  
   | 
 
| 
   NARODNE JEDI SLOVENIJE IN OBIČAJI  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zavedajo se pomena identitete Slovenije v gastronomiji. Znajo načrtovati, so dinamični in iznajdljivi, znajo komunicirati. Znajo poskrbeti za gostovo dobro počutje.  | 
  
   | 
 
| 
   OSNOVE DIETNE PREHRANE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   So prilagodljivi, znajo poiskati tržno nišo, so vztrajni.  | 
  
   | 
 
| 
   ALTERNATIVNE OBLIKE PREHRANE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Se stalno izobražujejo, so ustvarjalni, sledijo trendom, zaupajo vase.  | 
  
   | 
 
| 
   IZREDNI OBROKI  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   SPREJEM NAROČILA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   So komunikativni, so prilagodljivi, se odzivajo na izzive.  | 
  
   | 
 
| 
   HLADNO TOPLI BIFE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   So usmerjeni k dosežkom, z lastno dejavnostjo pridejo do spoznanj, ustvarjalno rešujejo konflikte v skupini, sprejemajo tvegane odločitve in jih obvladujejo.  | 
  
   | 
 
| 
   PARTI  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Znajo načrtovati, znajo pretehtati argumente in se odločiti.  | 
  
   | 
 
| 
   HLADNO-TOPLI BIFE PARTI  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   So iznajdljivi, so komunikativni, uživajo v negotovosti in problem vzamejo kot izziv.  | 
  
   | 
 
| 
   POSLOVNO KOSILO  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Znajo se pogajati, so vztrajni.  | 
  
   | 
 
| 
   BANKET  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Upoštevajo pravila poslovnega bontona. Znajo načrtovati, so odločni in vztrajni.  | 
  
   | 
 
| 
   ČAJANKA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Iščejo priložnosti, znajo izkoristiti ponujeno priložnost, so prepričljivi.  | 
  
   | 
 
| 
   PIKNIK  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   So samoiniciativni, vključujejo domače prebivalce v izvedbo obroka.  | 
  
   | 
 
| 
   BOŽIČNONOVOLETNI OBROK  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Se stalno izobražujejo, so inovativni, so prepričljivi.  | 
  
   | 
 
| 
   MARTINOVANJE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Spoštujejo tradicijo in običaje, so ustvarjalni.  | 
  
   | 
 
| 
   PUSTOVANJE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   So ustvarjalni, so usmerjeni k dosežkom.  | 
  
   | 
 
| 
   OBROKI POVEZANI Z DRUGIMI OBIČAJI  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Se odzivajo na pobude, so komunikativni, se znajo pogajati, ustvarjalno rešujejo probleme.  | 
  
   | 
 
| 
   REKLAMACIJE  | 
  
   | 
  
   Znajo poslušati.  | 
  
   | 
 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Ocenjevanje vključuje tudi dijakov odnos do dela, inventarja, do sošolcev in druge lastnosti, ki so nujne za uspešno delo v gostinstvu in življenju.
| 
    Znanja  | 
   
    Povezava s predmetom  | 
  |
| 
    
  | 
   
    Predmet  | 
   
    Znanja  | 
  
| 
   | 
  
   Organizacija in ekonomika poslovanja  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Kuharstvo Organizacija in ekonomika poslovanja  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Prehrana Kuharstvo Komunikacija  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Komunikacija  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Tuji jezik 1 Tuji jezik 2  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Splošno izobraževalni predmeti Strežba Komunikacija Turizem  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Kuharstvo Strežba  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Splošno izobraževalni predmeti  | 
  
   |