Izobraževalni program: GRAFIČNI TEHNIK
Sprejeto na 62. seji Strokovnega sveta RS za poklicno in strokovno izobraževanje, 17. 12. 2002
TEHNOLOGIJA GRAFIČNIH PROCESOV
| 
                
              
           Letnik  | 
        
                
              
           Oblike izobraževalnega dela  | 
      ||
| 
                
              
           Teorija (ur)  | 
        
                
              
           Vaje (ur)  | 
        
                
              
           Skupaj (ur)  | 
      |
| 
                
              
           1.  | 
        
                
              
           35  | 
        
                
              
           35  | 
        
                
              
           70  | 
      
| 
                
              
           2.  | 
        |||
| 
                
              
           skupaj  | 
        
                
              
           35  | 
        
                
              
           35  | 
        
                
              
           70  | 
      
          
    * T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo
        
** V - vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev
Pri predmetu dijak:
| INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI | 
| 
            
           I. Komuniciranje ali sporazumevanje  | 
        
            
           Dijak  | 
        
            
           Dijak  | 
        
            
           Dijak  | 
      
            
          
  | 
        
            
          
  | 
        
            
           Zaveda se inovativnosti, prednosti in zanesljivosti posameznih komunikacijskih sredstev. Usvaja strokovno terminologijo. Zaveda se pomembnosti novih tehnologij.  | 
        
            
           Ogleda si in se seznanja z vsakdanjimi komunikacijskimi sredstvi.  | 
      
| 
            
           II. Naravoslovne zakonitosti barve in toni, barvni učinki in občutki  | 
        |||
            
          
  | 
        
            
          
  | 
        
            
           Razvija strokovnost. Pridobiva občutek za opazovanje. Pozna potrebo po uporabi barvnih kart in barvnih zbirk.  | 
        
            
           Pripravi svoje izdelke za optično mešanje. Praktično simulira aditivno mešanje z različnimi izvori svetlobe in na računalniških monitorjih. Izbiranje in opisovanje barv prek katalogov, primerjava različnih katalogov.  | 
      
| 
            
           Barvna metrika  | 
        |||
            
          
  | 
        
            
          
  | 
        
            
           Razvija strokovno in poklicno odgovornost.  | 
        
            
           Seznani se z meritvami barv na denzitometru.  | 
      
| 
            
           Črno-bela in trikromatska reprodukcija barv  | 
        |||
            
          
  | 
        
            
          
  | 
        
            
           Zaveda se potrebe po strokovnem znanju. Razvija inovativnost. Razvija ekološko zavest.  | 
        
            
           Ogleda si izdelavo klasične in digitalne fotografije. Ogleda si izdelavo tiskovnih form različnih tiskarskih tehnik. Izdelajo seminarsko nalogo iz tiska ali dodelave.  | 
      
        
    VAJE IZ TIPOGRAFIJE
      
| INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI | 
| 
            
          
         Nastanek in zgodovinski razvoj pisave  | 
      
            
          
         Dijak  | 
      
            
          
         Dijak  | 
      |
            
          
        
  | 
      
            
          
        
  | 
      
            
          
         Zaveda se pomembnosti in smiselnosti razvoja pisav.  | 
      
            
          
         Pozna in razvrsti različne predhodnike pisav.  | 
    
| 
            
          
         Optične značilnosti črk  | 
      |||
            
          
        
  | 
      
            
          
        
  | 
      
            
          
         Razvija pripadnost delovni skupini.  | 
      
            
          
         Nariše posamezne črkovne znake brez optične nevtralnosti in stabilizacije in jih primerja s črkovnimi znaki, kjer so narejeni popravki.  | 
    
| 
            
          
         Deli črk in črkovni slogi  | 
      |||
            
          
        
  | 
      
            
          
        
  | 
      
            
          
         Usvaja strokovno terminologijo. Razvija pripadnost delovni skupini.  | 
      
            
          
         Nariše posamezne dele črk in jih poimenuje.  | 
    
| 
            
          
         Tipografski merilni sistem in tipografsko merilo  | 
      |||
            
          
        
  | 
      
            
          
        
  | 
      
            
          
         Usvaja strokovno terminologijo. Zaveda potrebe po strokovnem znanju.  | 
      
            
          
         Merjenje posameznih vzorcev s tipometrom.  | 
    
| 
            
          
         Velikosti črk  | 
      |||
            
          
        
  | 
      
            
          
        
  | 
      
            
          
         Usvaja strokovno terminologijo.  | 
      
            
          
         Ogled posameznih velikosti črk. Merjenje in poimenovanje posameznih vzorcev črk.  | 
    
| 
            
          
         Razmak med vrsticami ali leading  | 
      |||
            
          
        
  | 
      
            
          
        
  | 
      
            
          
         Pridobi občutek za pravilno oblikovanje z leadingom. Razvija pripadnost delovni skupini, zave se pomembnosti in smiselnosti uporabe različnih razmakov med vrsticami.  | 
      
            
          
         Pri vajah razdeli posamezne vzorce glede na posamezne razmake med vrsticami. Riše posamezne vzorce glede na črkovni slog. Merjenje posameznih vzorcev s tipometrom.  | 
    
| 
            
          
         Dolžina vrstic  | 
      |||
            
          
        
  | 
      
            
          
        
  | 
      
            
          
         Pridobi občutek za pravilno presojo dolžine vrstic.  | 
      
            
          
         Ogled posameznih vzorcev dolžine vrst. Merjenje posameznih vzorcev dolžine vrst.  | 
    
        
  VAJE IZ REPRODUKCIJE
      
    
  
| INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI | 
| 
            
          
         Predloge  | 
      
            
          
         Dijak  | 
      
            
          
         Dijak  | 
      |
            
          
        
  | 
      
            
          
        
  | 
      
            
          
         Razvija strokovnost. Usvaja natančnost in zanesljivost. Pridobi delovno odgovornost.  | 
      
            
          
         Nariše različne tabele, skice, risbe … Ogleda si različne publikacije.  | 
    
| 
            
          
         Črtna in rastrska reprodukcija  | 
      |||
            
          
        
  | 
      
            
          
        
  | 
      
            
          
         Razvija strokovnost. Razvija varčnost. Pridobi delovno odgovornost.  | 
      
            
          
         Ogleda si nalogo ob demonstraciji učitelja.  | 
    
| 
            
          
         Skeniranje  | 
      |||
            
          
        
  | 
      
            
          
        
  | 
      
            
          
         Zaveda se zanesljivosti in odgovornosti na dragih aparaturah.  | 
      
            
          
         Izvede vajo.  | 
    
| 
            
          
         Digitalna korektura slike  | 
      |||
            
          
        
  | 
      
            
          
        
  | 
      
            
          
         Razvija strokovnost. Razvija osebno in delovno odgovornost.  | 
      
            
          
         Izvede vajo.  | 
    
| 
            
          
         Izhodne enote  | 
      |||
            
          
        
  | 
      
            
          
        
  | 
      
            
          
         Razvija natančnost in odgovornost.  | 
      
            
          
         Izvede vajo.  | 
    
| 
            
          
         Izdelava tiskovne forme za ploski tisk  | 
      |||
            
          
        
  | 
      
            
          
        
  | 
      
            
          
         Razvija strokovnost.  | 
      
            
          
         Izvede vajo.  | 
    
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje ustno in z vajami.
| 
            
           Znanja  | 
        
            
           Povezava s predmetom  | 
      |
| 
            
           Predmet  | 
        
            
           Znanja  | 
      |
            
          
  | 
        
            
           Fizika  | 
        
            
          
  | 
      
            
          
  | 
        
            
           Slovenski jezik  | 
        
            
          
  | 
      
            
          
  | 
        
            
           Informatika  | 
        
            
          
  | 
      
            
          
  | 
        
            
           Fizika Osnove grafičnega oblikovanja  | 
        
            
          
  | 
      
            
          
  | 
        
            
           Praktični pouk  | 
        
            
          
  | 
      
            
          
  | 
        
            
           Informatika Praktični pouk Strojeslovje Tehnologija tiska  | 
        
            
          
  | 
      
            
          
  | 
        
            
           Tehnologija dodelave Praktični pouk  | 
        
            
          
  |