VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI   | 
      FORMATIVNI CILJI  
          
  | 
      SOCIALIZACIJSKI CILJI   | 
      POSEBNOSTI V IZVEDBI   | 
    
    
      SONARAVNO GOSPODARJENJE Z GOZDOM  | 
      Dijak:   | 
      Dijak:   | 
      
  | 
    
    
      Sonaravno gospodarjenje z gozdom  | 
      definira pojem sonaravnega gospodarjenja z gozdom; 
             našteje prednosti sonaravnega gospodarjenja z gozdom;   | 
       | 
      
  | 
    
    
      Gozdni ekosistem   | 
      opredeli glavne značilnosti gozdnega ekosistema; 
          primerja gozdni ekosistem s kmetijskimi ekosistemi;  | 
      pridobi osebno odgovornost za ohranjanje naravnega ravnovesja in obstoj gozdov;  | 
      Ogled in opredelitev glavnih dejavnikov gozdnega ekosistema   | 
    
    
      Ekološki, socialni in proizvodni pomen gozda   | 
      našteje ekološke, socialne in proizvodne funkcije gozda;  | 
      dojame gozd kot večnamenski del prostora;  | 
      VAJA:  
          - določanje socialne in ekološke funkcije gozda   | 
    
    
      NAJPOMEMBNEJŠE DREVESNE IN GRMOVNE VRSTE IN NJIHOVE ZNAČILNOSTI   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      Drevesne in grmovne vrste in njihove značilnosti   | 
      našteje naša najpogostejše iglavce in listavce; 
          pozna areale njihove naravne razširjenosti v Sloveniji;  | 
      dojame pestrost lesnatih rastlin; 
          razvije ekološko zavest;  | 
       | 
    
    
      Morfološke, ekološke in gojitvene lastnosti naših najpogostejših drevesnih vrst   | 
      izdela herbarij olistanih in neolistanih poganjkov drevesnih vrst; 
          prepozna drevesne vrste po listih, poganjkih, skorji, cvetovih in plodovih; 
          določi pomembnejše gojitvene lastnosti drevesnih vrst; 
          razloži vpliv rastiščnih dejavnikov na uspevanje gozdnega drevja;  | 
      razvije natančnost, ustvarjalnost in kreativnost; 
          razvije natančnost pri opazovanju; 
          oblikuje estetski čut pri izdelavi zbirk;  | 
      VAJA:  
          nabiranje olistanih in neolistanih poganjkov, njihova determinacija in izdelava herbarija  | 
    
    
      Morfološke značilnosti grmovnih vrst   | 
      izdela herbarij olistanih poganjkov naših najpogostejših grmovnih vrst;  | 
      razvije natančnost, ustvarjalnost in kreativnost; 
          razvije natančnost pri opazovanju; 
          oblikuje estetski čut pri izdelavi zbirk;  | 
      VAJA:  
          nabiranje olistanih poganjkov in njihova determinacija in izdelava herbarija  | 
    
    
      VRSTE IN OBLIKE GOZDNIH SESTOJEV   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      Nastanek sestojev  
          Drevesna sestava in način mešanja  
          Starostne razmere v sestojih sestojev  
          Rastnost sestojev in proizvodna sposobnost rastišč   | 
      definira gozdni sestoj; 
          razlikuje gozdne sestoje glede na njihov nastanek; 
          razlikuje čiste in mešane sestoje; 
          opiše vrsto, obliko in stopnjo zmesi drevesnih vrst; 
          ugotovi razliko med sestoji z različno starostno strukturo dreves; 
          definira pojma rastnost sestojev in rodovitnost rastišč; 
          primerja naravno rodovitnost gozdnih rastišč z rodovitnostjo kmetijskih obdelovalnih površin;  | 
      razvije natančnost pri opazovanju; 
          osvaja gozdarsko strokovno terminologijo;  | 
      EKSKURZIJA:  
          na izbranih gozdnih objektih ugotavljajo razlike med sestoji glede na njihov nastanek, drevesno sestavo in starostne razmere  | 
    
    
      Razvojne faze gozda   | 
      v pravilnem zaporedju našteje razvojne faze gozda; 
          pozna glavne razvoje značilnosti posamezne razvojne faze; 
          pravilno izmeri debelino stoječega drevesa;  | 
      razvije natančnost pri opazovanju in merjenju;  | 
      VAJA:  
          določevanje razvojne stopnje gozda 
          izmera debeline stoječega drevesa (pripomoček pri določevanju razvojnih stopenj)  | 
    
    
      | NEGA IN VARSTVO GOZDOV  | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      Gozdnogojitveni cilji   | 
      se seznani z gozdnogojitvenimi cilji in nujnostjo načrtovanja v gozdni proizvodnji; 
          razloži pojem trajnosti v gozdni proizvodnji;  | 
      uvidi pomembnost načrtovanja v gozdni proizvodnji, 
          sprejme moralno etično načelo trajnosti v gozdni proizvodnji;  | 
       | 
    
    
      Nega mladovij   | 
      razloži pomen posredne nege; 
          izvede neposredne negovalne ukrepe v mladju in gošči (čiščenje, rahljanje in uravnavanje zmesi); 
          opiše načine zaščite mladja pred rastlinojedo divjadjo in konkurenčnim zeliščnim in grmovnim slojem; 
          opiše prednosti naravne obnove gozdov; 
          našteje in opiše tehnike sajenja sadik gozdnega drevja; 
          pravilno posadi sadiko gozdnega drevja; 
          pripravi ročna orodja in pripomočke za nego mladovja in obnovo gozda; 
          razloži pravilno tehniko dela z gozdarskim ročnim orodjem; 
          upošteva predpise s področja varstva in zdravja pri delu;  | 
      oblikuje strokoven odnos do nege gozda; 
          oblikuje odgovoren odnos do dela in delovnih postopkov; 
          razvije in oblikuje gospodaren odnos do orodja in pripomočkov; 
          razvije pozitiven odnos do predpisov s področja varstva in zdravja pri delu; 
          se zave nujnosti uporabe primernih osebnih varovalnih sredstev; 
          razvije čut za osebno odgovornost pri delu; 
          razvije zanesljivost in skrbnost pri gojitvenih opravilih;  | 
      VAJA:  
          izvajanje ukrepov nege in zaščite v mladovju ter analizira opravljeno delo (strokovni nadzor) 
          sajenje sadik gozdnega drevja  | 
    
    
      Nega v starejših razvojnih fazah gozda   | 
      razlikuje med negativno in pozitivno izbiro dreves; 
          pozna pravice lastnika gozda pri postopku odkazila; 
          spremlja revirnega gozdarja pri odkazilu;  | 
      dojame pomen strokovnih odločitev pri negi v starejših razvojnih fazah gozda;  | 
      EKSKURZIJA:  
          spremljanje revirnega gozdarja pri odkazilu  | 
    
    
      | Varstvo gozdov  | 
      našteje škodljive vplive biotskih dejavnikov na uspevanje gozda; 
          našteje škodljive vplive abiotskih dejavnikov na uspevanje gozda; 
          pojasni najpomembnejše preventivne ukrepe varstva gozdov; 
          opredeli dolžnosti lastnika gozda do ukrepov varstva gozdov.  | 
      oblikuje naravovarstveno zavest; 
          razvije čut za osebno odgovornost; 
          se zave nujnosti ukrepov varstva gozdov; 
          dojame prepletenost vseh naravoslovnih sfer okolja.  | 
      VAJA:  
          prepoznavanje najpogostejših bolezni gozdnega drevja 
          ugotavljanje poškodb, ki jih povzročajo žuželke 
          EKSKURZIJA:  
          Ogled gozdnega pogorišča in njegova sanacija 
          Ogled žarišča lubadarja in njegova sanacija 
          Negativne posledice človeka na gozd  | 
    
  
  
  Vsebine predmetov so povezane predvsem s skupnimi in temeljnimi strokovnimi predmeti, posebej z znanjem iz predmetov: