VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI   | 
      FORMATIVNI CILJI   | 
      SOCIALIZACIJSKI CILJI   | 
      POSEBNOSTI V IZVEDBI   | 
    
    
      ZELENJADARSTVO KOT KMETIJSKA PANOGA   | 
       
          Dijak:   | 
       
          Dijak:   | 
      
  | 
    
    
      Značilnosti in pomen zelenjadarstva  | 
      umesti zelenjadarstvo v kmetijsko proizvodnjo; 
          razume pomen zelenjadarstva kot kmetijske panoge; 
          našteje načine in organiziranost pridelovanja vrtnin; 
          razloži pomen vrtnin v prehrani;  | 
      razvija pravilen odnos do pridelovanja zelenjave; 
          razvija čut za zdravo prehrano;  | 
      Vaja:  
          zbiranje podatkov o uporabi vrtnin in njihovih zdravilnih učinkih  | 
    
    
      Delitev vrtnin v skupine   | 
      razlikuje posamezne vrste vrtnine; 
          razdeli vrtnine glede na botanično sorodnost in glede na gospodarski pomen; 
          našteje uporabne dele vrtnin;  | 
      razvija občutek za natančnost; 
          razvija sposobnost opazovanja;  | 
      Vaja:  
          prepoznavanje vrtnin in njihovih uporabnih delov 
          
  | 
    
    
      NAČRTOVANJE PRIDELOVANJA  | 
      
  | 
       | 
      
  | 
    
    
      Kolobar   | 
      razume pomen kolobarjenja; 
          upošteva pravila kolobarjenja; 
          razdeli posevke glede na čas setve in mesto v kolobarju;  | 
      krepi ekološko zavest; 
          se zaveda pomena strokovnosti; 
          razvija natančnost;  | 
      Vaja:  
          sestavljanje kolobarja  | 
    
    
      Načrt pridelovanja   | 
      upošteva zakonitosti načrtovanja pridelave; 
          izdela načrt setve in saditve;  | 
      razvija občutek za gospodarnost;  | 
      Vaja:  
          izdelava načrta pridelave  | 
    
    
      DELOVNI PROSTORI V ZELENJADARSTVU   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      Priprava delovnih prostorov   | 
      našteje vrste zavarovanih prostorov; 
          izbere in pripravi ustrezen pridelovalni prostor; 
          opredeli zahteve za shranjevanje repromateriala in FFS; 
          izbere ustrezen prostor za skladiščenje repromateriala in FFS; 
          izbere ustrezen skladiščni prostor; 
          upošteva načela varne hrane;  | 
      razvija občutek za gospodarnost; 
          razvija ekološko zavest; 
          zaveda se pomena pravilnega vodenja evidenc;  | 
      Vaja:  
          ogled zelenjadarskega obrata  | 
    
    
      Zavarovani prostori   | 
      opiše prednosti vzgoje v zavarovanih prostorih; 
          našteje vrtnine, ki jih gojimo v zavarovanih prostorih; 
          primerja zavarovane prostore med seboj; 
          oskrbi rastline v zavarovanem prostoru;  | 
      razvija občutek odgovornosti; 
          zaveda se pomena gospodarnosti; 
          razvija sposobnost opazovanja;  | 
      Vaja:  
          - oskrba rastlin v zavarovanih prostorih   | 
    
    
      | PRIPRAVA TAL  | 
       | 
      
  | 
       | 
    
    
      Osnovna obdelava tal   | 
      našteje orodja in stroje za obdelavo tal; 
          opravi osnovno obdelavo tal; 
          razloži pomen razkuževanja tal; 
          razloži pomen gnojenja;  | 
      razvija čut za doslednost in natančnost; 
           
  | 
      Vaja:  
          osnovna obdelava tal  | 
    
    
      Dopolnilna obdelava tal   | 
      pozna orodja in stroje za dopolnilno obdelavo tal; 
          opravi dopolnilno obdelavo;  | 
      se zaveda pomena strokovnosti; 
          razvija občutek za gospodarnost;  | 
      Vaja:  
          priprava grede za setev ali saditev  | 
    
    
      | SETEV  | 
       | 
      
  | 
       | 
    
    
      Poznavanje semen zelenjadnic   | 
      razlikuje semena posameznih vrst zelenjadnic; 
          izračuna potrebno količino semena;  | 
      razvija čut za natančnost; 
          razvija sposobnost opazovanja;  | 
      Vaja:  
          prepoznavanje semen 
          izračun potrebne količine semen  | 
    
    
      Čas in načini setve   | 
      določi primeren čas setve; 
          izbere ustrezen način setve; 
          določi ustrezno globino setve 
          seje zelenjadnice;  | 
      razvija čut za doslednost in natančnost; 
          zaveda se pomena gospodarnosti;  | 
      Vaja:  
          setev  | 
    
    
      | PRIDELOVANJE SADIK  | 
       | 
      
  | 
       | 
    
    
      Vzgoja in oskrba sadik   | 
      pripravi setvenico ali setveno ploščo; 
          uporabi in pripravi ustrezen substrat; 
          izbere seme zelenjadnic; 
          izvede setev; 
          izvede pikiranje; 
          razloži oskrbo sadik; 
          oskrbuje sadike; 
          razume pomen utrjevanja sadik; 
          izbere primeren termin za presajanje; 
          pripravi gredo za sajenje; 
          našteje načine sajenja; 
          presaja sadike na stalno mesto;  | 
      razvija čut za doslednost in natančnost; 
          zaveda se pomena gospodarnosti; 
          razvija čut za racionalno izkoriščanje prostora;  | 
      Vaja:  
          priprava substrata 
          setev na setvenico 
          setev v gojitvene plošče 
          oskrba sadik 
          sajenje sadik na stalno mesto  | 
    
    
      OSKRBA POSEVKA   | 
       | 
      
  | 
       | 
    
    
      Oskrba vrtnin   | 
      našteje orodja, stroje in pripomočke; 
          razloži ukrepe oskrbe vrtnin; 
          razloži pomen namakanja; 
          izbere ustrezen način in čas za namakanje; 
          razloži pomen dognojevanja; 
          izvede oskrbo posevka;  | 
      razvija sposobnost opazovanja; 
          razvija čut za doslednost in natančnost; 
          zaveda se pomena strokovnosti; 
          razvija pozitiven odnos do rastlin;  | 
      Vaja:  
          oskrba posevka  | 
    
    
      Varstvo pred škodljivimi vplivi okolja   | 
      našteje škodljive vplive okolja; 
          razloži ukrepe varstva zelenjadnic pred boleznimi, škodljivci in pleveli; 
          varuje rastline pred neugodnimi vplivi naravnih dejavnikov; 
          spremlja zdravstveno stanje rastlin; 
          varuje posevek pred škodljivimi vplivi;  | 
      razvija ekološko zavest; 
          zaveda se pomena strokovnosti; 
          razvija čut za doslednost in natančnost; 
          razvija pozitiven odnos do rastlin;  | 
      Vaja:  
          ugotavljanje zdravstvenega stanja rastlin  | 
    
    
      | SPRAVILO PRIDELKA  | 
       | 
      
  | 
       | 
    
    
      Spravilo vrtnin   | 
      razlikuje fiziološko in tehnološko zrelost, 
          določi primeren čas spravila, 
          našteje vrste embalaže; 
          našteje stroje za spravilo zelenjadnic; 
          opravi spravilo zelenjadnic, 
          pripravi vrtnine za prodajo;  | 
      razvija sposobnost opazovanja; 
          razvija čut za doslednost in natančnost; 
          zaveda se pomena strokovnosti;  | 
      Vaja:  
          spravilo pridelka 
          priprava zelenjadnic za prodajo  | 
    
    
      Skladiščenje zelenjadnic   | 
      našteje načine skladiščenja zelenjadnic, 
          opiše pogoje za skladiščenje zelenjadnic; 
          pripravi vrtnine za skladiščenje, 
          ugotavi zdravstveno stanje vrtnin v skladišču.  | 
      razvija čut za doslednost in natančnost; 
          zaveda se pomena strokovnosti in gospodarnosti.  | 
      Vaja:  
          priprava vrtnin za skladiščenje  | 
    
  
  
  Vsebine predmeta so povezane predvsem s skupnimi in temeljnimi strokovnimi predmeti, posebej z znanjem iz predmetov: