VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI   | 
      FORMATIVNI CILJI   | 
      SOCIALIZACIJSKI CILJI   | 
      POSEBNOSTI V IZVEDBI   | 
    
    
      POMEN VARSTVA OKOLJA IN RASTLIN  | 
      Dijak:   | 
      Dijak:   | 
       | 
    
    
      Varstvo rastlin in okolja  | 
      
        - razloži pomen zdravega okolja in zdravih rastlin; 
 
        -   opiše negativne posledice kmetijske proizvodnje; 
 
        | 
      razvije poklicno odgovornost; 
          se zave vpliva kmetovanja na okolje;  | 
      Slikovni material naravnih in degradiranih okolij   | 
    
    
      PREPOZNAVANJE BOLEZNI, ŠKODLJIVCEV IN PLEVELOV   | 
         | 
      
  | 
      
  | 
    
    
      
        - Neživi povzročitelji poškodb 
 
        - Klimatske razmere 
 
        - Talne razmere 
 
        - Gojitveni ukrepi 
 
        - Onesnaženo okolje 
 
                  
           
          
  | 
      
        - razlikuje žive in nežive povzročitelje poškodb; 
 
        - našteje nežive povzročitelje poškodb in prepozna značilne simptome; 
 
        - ve, kako se lahko izogne poškodbam rastlin zaradi neživih vzrokov; 
 
        - pojasni posledice neustrezne vlažnosti, pomanjkanja oziroma presežkov poglavitnih hranil, reakcije, gnojenja, obdelave tal in neustrezne uporabe FFS; 
 
        | 
      
        - se zave problema klimatskih sprememb; 
 
        - se zave, koliko poškodb lahko povzročimo z nepravilno obdelavo in oskrbo; 
 
        - se zave lastne odgovornosti za zdravje rastlin; 
 
        | 
      Vaja:  
          
            - spremljanje agrometeoroloških poročil prek interneta 
 
                      
          Vaja:  
          
            - ugotavljanje vpliva relativne zračne vlage na razvoj bolezni 
 
            | 
    
    
      Živi povzročitelji poškodb  
          
  | 
      
        - opiše značilnosti parazitizma; 
 
        - loči saprofite od obligatnih in fakultativnih parazitov; 
 
        - opiše infekcijo, pogoje za njen nastanek in vdor parazitov v rastline; 
 
        - razlikuje pojma primarna in sekundarna infekcija; 
 
        - razloži pojma inkubacijska in fruktifikacijska doba; 
 
        - pojasni vpliv ekoloških dejavnikov na razvoj bolezni; 
 
        | 
      
        - razvije čut za strokovnost; 
 
        - se zave pomena bolezni, škodljivcev in plevelov pri pridelovanju kulturnih rastlin; 
 
        | 
      Vaja:  
          iskanje internetnih strani fito-info, ter obvestil in napovedi povezanih z varstvom rastlin   | 
    
    
      Bolezni in simptomatika  
           
          
  | 
      
        - opiše zgradbo, razmnoževanje in širjenje gliv; 
 
        - prepozna simptome glivičnih bolezni; 
 
        - opiše zgradbo, razmnoževanje in širjenje bakterij; 
 
        - prepozna simptome bakterijskih bolezni; 
 
        - opiše zgradbo, razmnoževanje in širjenje virusov in mikoplazem; 
 
        - prepozna simptome virusnih bolezni; 
 
        - pozna škodljivost parazitskih cvetnic; 
 
        | 
      razvije čut za opazovanje;  | 
      Vaja:  
          
            - opazovanje glivičnih bolezni pod mikroskopom 
 
            - opazovanje bakterijskih bolezni pod mikroskopom 
 
                     Vaja:  
          
            - prepoznavanje znakov virusnih bolezni 
 
            | 
    
    
      Škodljivci in simptomatika  
           
          
  | 
      
        - pozna zgradbo žuželk; 
 
        - primerja načine razmnoževanja in preobrazbe izbranih žuželk; 
 
        - opiše zgradbo in razmnoževanje pršic; 
 
        - opiše zgradbo in razmnoževanje 
 
        - ogorčice; 
 
        - razlikuje poškodbe,ki jih povzročijo ptiči, polži in glodalci; 
 
        | 
      razvije natančnost;  | 
      Prikaz:  
          
            - zgradba žuželk s pomočjo modela 
 
            | 
    
    
      Pleveli   | 
      
        - pozna klasifikacijo plevelov glede na življenjsko dobo in obliko ter način razmnoževanja; 
 
        - poznan gospodarsko pomembne plevele; 
 
        - spremlja razvoj plevelov; 
 
        | 
       | 
      Vaja:  
          prepoznavanje plevelov   | 
    
    
      | Gospodarsko pomembne bolezni in škodljivci sadnih rastlin  | 
      
        - prepozna bolezni sadnih rastlin (jablanov škrlup, pepelovka sadnih rastlin, hrušev škrlup, hrušev ožig, breskova kodravost, luknjičavost koščičarjev, sadna gniloba); 
 
        - prepozna virusne bolezni; 
 
        - spremlja razvoj sadne pršice, jabolčnega zavijača, cvetožerja, hruševe bolšice, hruševe brstarice, breskovega zavijača in češnjeve muhe; 
 
        | 
      
        - razvije sposobnost opazovanja v danem trenutku (točnost); 
 
        - se zave pomena pravočasnega odkrivanja škodljivcev in bolezni; 
 
        | 
      Slike najpomembnejših rastlinskih bolezni in škodljivcev  
          Vaja:  
          
            - iskanje rastlinskih bolezni in škodljivcev s pomočjo lupe 
 
                     Ogled:  
          
            - bolezni in škodljivci na polju in v nasadih 
 
            | 
    
    
      Gospodarsko pomembne bolezni in škodljivci vinske trte  
           
           | 
      
        - prepozna peronosporo vinske trte, oidij in sivo grozdno plesen; 
 
        - razlikuje poškodbe brstnih pršic in grozdnih sukačev; 
 
        | 
       | 
       | 
    
    
      Gospodarsko pomembne bolezni in škodljivci poljščin in vrtnin  
           | 
      
        - prepozna snežno plesen, sneti, rjo, pepelasto plesen in rjavenje žitnih plev od žitnih nožnih bolezni; 
 
        - spremlja razvoj ogorčic, strun, švedske mušice, žitnega strgača, koruzne vešče in listnih uši na žitih; 
 
        - določi najpomembnejše škodljivce skladišč; 
 
        - prepozna gospodarsko pomembne bolezni krompirja in pese; 
 
        - razlikuje poškodbeki jigh povzroči koloradski hrošč in krompirjeva ogorčica; 
 
        - analizira vpliv gospodarsko pomembnih bolezni in škodljivcev na pridelke stročnic, oljnic in izbranih vrtnin; 
 
        | 
      
        - razvije čut za gospodarnost; 
 
        - razvije čut za natančnost; 
 
        | 
       | 
    
 
    
      PREVENTIVNI UKREPI   | 
         | 
      
  | 
       | 
    
    
      
        - Posredno varstvo rastlin 
 
        - Zdravo okolje in tla 
 
        - Žlahtnenje 
 
        - Ohranjanje naravnega ravnotežja
 
                  
          
  | 
      
        - razloži pomen zdravega okolja; 
 
        - prepozna zdrava tla; 
 
        - razloži pomen žlahtnjenja za vzgojo odpornih sort; 
 
        - pozna možnosti uvajanja drugih, neobčutljivih rastlin; 
 
        - razloži, kaj vse je pomembno za ohranjanje naravnega ravnotežja; 
 
        - pozna nevarnosti prenašanja različnih rastlin; 
 
        - pozna pomen karantene in rastlinske higiene; 
 
        | 
      
        - se zave odgovornosti pridelovanja zdrave hrane; 
 
        - se zave, kako pomembno je preprečiti in kako težko je zdraviti; 
 
        - se zave lastne vloge pri preprečevanju poškodb rastlin; 
 
        | 
      Terensko delo:  
          
            - izbera ustrezne poljščine na izbranem rastišču in predvidi potek agrotehničnih del 
 
            | 
    
    
      
        - Neposredno varstvo rastlin 
 
        - Rastišče in rajonizacija 
 
        - Odporne sorte 
 
        - Neoporečen semenski material 
 
        - Kolobar 
 
        - Agrotehnika 
 
        - Obdelava 
 
        - Gnojenje 
 
        - Setev 
 
        - Namakanje in osuševanje 
 
                 Poznavanje zahtev rastline   | 
      
        - izbere za rastlino najboljša tla in lego ter ustrezno rastišče; 
 
        - izbere rastišču in klimi najprimernejšo rastlino in kultivar; 
 
        - izbere odporne sorte; 
 
        - uporabi neoporečen semenski material; 
 
        - izdela kolobar; 
 
        - izbere ustrezen agrotehničen postopek; 
 
        - načrtuje uravnoteženo gnojenje; 
 
        - načrtuje potreben vnos organske snovi v tla; 
 
        - določi najboljšo obdelavo tal, namakanje in/ali osuševanje; 
 
        - določi najprimernejši način in roke setve; 
 
        - našteje zahteve izbrane rastline; 
 
        - preprečuje vnos tujih povzročiteljev poškodb; 
 
        | 
      razvije čut opazovanja; 
          razvije občutek poklicne odgovornosti;  | 
      Vaja:  
          
            - ugotavljanje odpornih sort v sortni listi 
 
            | 
    
    
      SEMENSKI IN SADILNI MATERIAL   | 
         | 
      
  | 
       | 
    
    
      
        - Pridelava semenskega materiala seme, sadika) 
 
        - Trženje semenskega materiala in 
 
        - predpisi s področja semenskega materiala 
 
        | 
      
        - opiše možnosti prenašanja bolezni glede na način razmnoževanja ; 
 
        - našteje semenski material, njegove posebnosti in značilnosti; 
 
        - opiše tehnologijo pridelovanja semenskega materiala; 
 
        - opiše postopek dodelave semenskega materiala; 
 
        - pozna zahteve, ki jih mora izpolnjevati semenski material; 
 
        - upošteva predpise s področja pridelovanja, uvoza in trženja semenskega materiala; 
 
        - pozna obveznosti oseb, ki se ukvarjajo s pridelavo, uvozom in trženjem semenskega materiala; 
 
        - upošteva sortno listo in pozna njen pomen; 
 
        - spremlja delo uprave RS za varstvo rastlin in semenarstvo; 
 
        | 
      
        - se zave pomena avtohtonih sort in ohranjanja biodiverzitet; 
 
        - razvije občutek za doslednost; 
 
        - razvije občutek za natančnost; 
 
        - razvije poklicno odgovornost; 
 
        | 
      Vaja:  
          
            - vpis v register pridelovalcev 
 
            - poznavanje predpisov 
 
                     Zakon o zdravstvenem varstvu rastlin in  
          Zakon o semenskem materialu kmetijskih rastlin semenskega materiala   |