Izobraževalni program: KONFEKCIJSKI MODELAR
Sprejeto na 43.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 10. 11. 2000
Računalniško konstruiranje
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| 
   Letnik  | 
  
   Oblike izobraževalnega dela  | 
 ||
| 
   
  | 
  
   Teorija (ur)  | 
  
   Vaje (ur)  | 
  
           Skupaj (ur)  | 
 
| 
   1.  | 
  
   52  | 
  
   53  | 
  
   105  | 
 
| 
   2.  | 
  
   60  | 
  
   80  | 
  
   140  | 
 
| 
   skupaj  | 
  
   112  | 
  
   133  | 
  
   245  | 
 
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
1. letnik
| 
    informativni cilji  | 
   
    formativni cilji  | 
   
    socializacijski cilji  | 
   
    posebnosti v izvedbi  | 
  
| 
   uvod v računalniško konstruiranje  | 
  
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
        |
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvije odnos do dela z računalnikom. Spozna delo s procesnim računalnikom.  | 
  
   Vaja:  | 
 
| 
   priprava na digitaliziranje  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvije čut za natančnost pri pripravi krojev za digitaliziranje.  | 
  
   Vaja:  | 
 
| 
   digitaliziranje krila  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Nauči se digitalizirati krojne dele.  | 
  
   Vaja: digitaliziranje in shranjevanje krojnih delov.  | 
 
| 
   gradiranje krila z elementi in dodatki za šive  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvije čut za samokontrolo pri gradiranju. Pridobi sposobnost dodajanja pravilnih dodatkov za šiv in jih zna označiti.  | 
  
   Vaja:  | 
 
| 
   modeliranje enostavnih elementov krila  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Pridobi sposobnost za zbiranje pravilnih funkcij za konstruiranje enostavnih elementov (rezanje, združevanje).  | 
  
   Vaja - modeliranje enostavnejših elementov krila:  | 
 
| 
   priprava moške srajce za digitaliziranje  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Pridobi potrebna znanja in natančnost za digitaliziranje krivulj, ki so sestavni del kroja moške srajce.  | 
  
   Vaja:  | 
 
| 
   gradiranje moške srajce  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvije čut za samokontrolo pri gradiranju.  | 
  
   Vaja:  | 
 
| 
   konstrukcija različnih naplečnikov, rokavov in zapestnikov  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Pridobi sposobnost izbire najprimernejših funkcij za oblikovanje naplečnikov in rokavov. Pridobi sposobnost lastne presoje, kako konstruirati zapestnike s pomočjo računalnika.  | 
  
   Vaje :  | 
 
| 
   računalniško modeliranje različnih bluz  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razume vpliv modeliranja različnih delov bluze na njen celotni izgled.  | 
  
   Vaje - na osnovni kroj bluze modelira:  | 
 
| 
   računalniško konstruiranje enostavnih elementov bluze  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Pridobi sposobnost izbire najenostavnejšega načina konstruiranja. Razume pomen merjenja in dodajanja oznak za šivanje.  | 
  
   Vaje :  | 
 
| 
   modeliranje enostavne bluze, gradiranje in sestava modela  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvije čut do hitre uporabe že usvojenega znanja. Kreativno uporabi usvojeno znanje.  | 
  
   Vaje:  | 
 
| 
   računalniško modeliranje različnih modelov  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Nauči se kreativno uporabljati pridobljena znanja. Pridobi sposobnost iskanja lastnega načina modeliranja.  | 
  
   Vaje:  | 
 
2. letnik
| 
    informativni cilji  | 
   
    formativni cilji  | 
   
    socializacijski cilji  | 
   
    posebnosti v izvedbi  | 
  
| 
   modeliranje in gradiranje, sestava modela  | 
  
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
  
   
  | 
 
| 
   sestava krojne slike  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Pridobi potrebna znanja za definiranje in izdelavo krojne slike. Razvije čut za natančnost pri izdelavi krojne slike.  | 
  
   Vaje:  | 
 
| 
   ženske dvodelne obleke  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvije odnos do natančnega modeliranja princes linije in njenega nadaljevanja v spodnji del obleke.  | 
  
   Vaje - iz ustreznega osnovnega kroja modelira dvodelno obleko s princes linijo.  | 
 
| 
   ženski kostim  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Pridobi spodobnost razumevanja soodvisnosti med posameznimi delovnimi fazami. Razvije racionalnejši odnos do dela.  | 
  
   Vaje -krojne dele ženskega kostima:  | 
 
| 
   konstruiranje in modeliranje detajlov ženskega kostima  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvije smisel za sorazmerja posameznih elementov na ženskem kostimu. Razvije potrebno natančnost pri konstrukciji in modeliranju.  | 
  
   Vaje - konstruira in modelira:  | 
 
| 
   računalniško modeliranje  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Pridobi spoznanje, da je modeliranje s pomočjo računalnika hitrejše in natančnejše.  | 
  
   Vaje - iz ustreznega osnovnega kroja modelira glede na tehnično skico: Oblačila morajo imeti ovratnik, žepe, nekateri deljen rokav in dvovrstno zapenjanje.  | 
 
| 
   moški suknjič  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Pri konstrukciji in modeliranju moškega suknjiča razvije potrebno natančnost. Razvije sposobnost odločitve o pravilnosti kroja. Razvije čut za samokontrolo pri gradiranju. Pridobi čut za gradiranje različnih vrst oblačil.  | 
  
   Vaje - moški suknjič :  | 
 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Vaje na računalniku se izdelajo po zaključenih vsebinskih sklopih. Dijaki izdelajo kroje danega modela ali njegove elemente, ki izhajajo iz obdelanega vsebinskega sklopa.
| 
    Znanja  | 
   
    Povezava s predmetom  | 
  |
| 
    
  | 
   
    Predmet  | 
   
    Znanja  | 
  
| 
   | 
          
   | 
 |
| 
   | 
  
   Estetika oblačenja  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Konstrukcija krojev  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Modeliranje in gradiranje  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Praksa  | 
  
   |