Izobraževalni program: LESARSKI TEHNIK
Sprejeto na 44.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 1. 12. 2000
TEHNOLOGIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| 
   Letnik  | 
  
   Oblike izobraževalnega dela  | 
  
   Vaje z delitvijo***  | 
 ||
| 
   
  | 
  
   Teorija (ur)  | 
  
   Vaje (ur)  | 
  
   Skupaj (ur)  | 
  
   
  | 
 
| 
   1.  | 
  
   70  | 
  
   35  | 
  
   105  | 
  
   
  | 
 
| 
   2.  | 
  
   96  | 
  
   44  | 
  
   140  | 
  
   
  | 
 
| 
   skupaj  | 
  
   166  | 
  
   79  | 
  
   245  | 
  
   
  | 
 
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev;
*** delitev dijakov v skupine.
Predmet tehnologija posreduje temeljno strokovnoteoretično znanje, ki je osnova in dopolnilo praktičnemu pouku.
Pri predmetu dijaki:
° poglabljajo in dopolnjujejo znanja, potrebna za uspešno načrtovanje in izvajanje različnih tehnoloških postopkov v lesarstvu
° ustvarjalno dopolnjujejo znanja in izkušnje z že pridobljenimi in jih uporabljajo pri načrtovanju tehnologije izdelave izdelkov oz. projektiranju novih tehnologij
° z aktivnim podjetniškim načinom dela se izpopolnjujejo za skupinsko delo
° ocenjujejo nevarnosti pri delu, predlagajo zaščitne ukrepe, razumejo pomen le-teh za zdravo in varno delo predvsem na višji stopnji tehnološke opreme
° razmišljajo o vplivu lesarskih tehnologij na okolje, predlagajo varovalne ukrepe za izboljšanje ter spoznajo nove, sodobne pristope za zagotavljanje čistejših tehnoloških postopkov.
|  
           INFORMATIVNI CILJI  | 
         
           FORMATIVNI CILJI  | 
         
           SOCIALIZACIJSKI CILJI  | 
         
           POSEBNOSTI V IZVEDBI  | 
  
|  
           Zgradba lesa na mikroskopskem in submikroskopskem nivoju  | 
         
           Dijak  | 
         
           Dijak  | 
         
           
  | 
 
|  
           | 
         
           | 
         
           Razvija sposobnost opazovanja, razločevanja in določevanja razmerij.  | 
         
           Vaje (10 ur): mikroskopiranje prečnega, radialnega in tangencialnega prereza lesa iglavcev in listavcev.  | 
 
|  
           Preoblikovanje lesa z odrezovanjem  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
 
|  
           | 
         
           | 
         
           Poglablja in razvija strokovnost. Spozna pomen natančnosti. Povezuje vzroke in posledice.  | 
         
           Vaje:  | 
 
|  
           Materiali za rezalna orodja  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
 
|  
           | 
         
           | 
         
           Poglablja znanje in strokovnost. Razvija občutek za natančnost. Navaja se na upoštevanje varnostnih predpisov.  | 
         
           
  | 
 
|  
           Obraba rezalnega orodja  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
 
|  
           | 
         
           | 
         
           Poglablja znanje in strokovnost. Razvija občutek za natančnost.  | 
         
           Vaje:  | 
 
|  
           Priprava in ostrenje rezalnega orodja  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
 
|  
           | 
         
           | 
         
           Vrednoti pomen kvalitetne priprave rezil.  | 
         
           
  | 
 
|  
           Tehnologija lepljenja  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
 
|  
           | 
         
           | 
         
           Spozna škodljive vplive nekaterih vrst lepil na zdravje človeka. Razvija ekološko zavest. Se navaja na delo v skupini. Razvija natančnost pri delu.  | 
         
           Vaje (10 ur):  | 
 
|  
           | 
         
           | 
         
           Razvija sposobnost nazorne predstave tehnoloških procesov.  | 
         
           Izdelava različnih vrst plošč.  | 
 
|  
           Površinska obdelava  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
 
|  
           | 
         
           | 
         
           Razvija odnos do kakovostnega izdelka. Razvija sposobnost opazovanja in primerjanja. Razvija estetski čut. Oblikuje ustrezen odnos do onesnaževanja okolja. Krepi čut odgovornosti do ravnanja z odpadnimi premaznimi sredstvi.  | 
         
           Vaje (15 ur):  | 
 
|  
           Tehnološke linije za površinsko obdelavo posameznih vrst pohištva  | 
         
           | 
         
           Razvija spoznanja in pozitiven odnos do osebnega zdravja, okolja in varstva pred požarom.  | 
         
           
  | 
 
|  
           Tehnološki postopki izdelave posameznih vrst pohištva  | 
         
           | 
         
           Razvija sposobnost povezovanja pridobljenega znanja.  | 
         
           
  | 
 
|  
           Sušenje lesa  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
 
|  
           | 
         
           | 
         
           Razvija sposobnost analitičnega mišljenja in povezovanja vplivov posameznih faktorjev, ki vplivajo na tehnološki proces.  | 
         
           Vaje (4 ure)  | 
 
|  
           Naravno sušenje lesa Tehnično sušenje lesa  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
 
|  
           | 
         
           | 
         
           Razvija sposobnost analitičnega mišljenja in povezovanja vplivov posameznih faktorjev, ki vplivajo na tehnološki proces.  | 
         
           Vaje:  | 
 
|  
           Žagarstvo  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
 
|  
           | 
         
           | 
         
           Oblikuje odgovoren in skrben odnos do gozda, gozdnih virov in okolja.  | 
         
           Vaje:  | 
 
|  
           Tehnološki postopek priprave hlodovine za razžagovanje  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
 
|  
           | 
         
           | 
         
           Spozna pomen varstva pri delu na žagarskem obrat. Razvija ustvarjalnost.  | 
         
           Film: žagarski obrat in posamezna značilna del.  | 
 
|  
           Tehnologija razžagovanja hlodovine na posameznih primarnih strojih  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
 
|  
           | 
         
           | 
         
           Razvija prostorsko predstavljivost.  | 
         
           merjenje in ocenjevanje kakovosti žagani.  | 
 
|  
           Tehnologija obdelave žaganic in drugih žagarskih proizvodov  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
 
|  
           | 
         
           | 
         
           Razvija varovalen odnos do okolja.  | 
         
           Vaje:  | 
 
|  
           Računalniško podprto načrtovanje in proizvodnja (CAD - CAM tehnologija)  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
 
|  
           | 
         
           | 
         
           Razvija natančnost in sistematičnost. Se navaja na stalno strokovno izpopolnjevanje. Razvija čut za odgovorno delo z delovnimi sredstvi.  | 
         
           Vaje: video-prezentacija dela na cnc stroju. Demonstriranje na didaktičnih cnc strojih.  | 
 
|  
           Ročno programiranje CNC rezkalnega stroja in stružnice  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
 
|  
           | 
         
           | 
         
           Pokaže inovativnost pri iskanju najboljših rešitev. Oblikuje čut za skrben in varen pristop k delu. Razvija samostojnost in poklicno samozavest pri delu.  | 
         
           Priprava tehnološkega procesa, pripomočkov in izdelava dokumentacije za delo. Samostojne vaje ob cnc rezkarju in stružnici, ki zajemajo navedene aktivnosti (20 ur).  | 
 
|  
           Uporaba CAD – CAM tehnologije  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
 
|  
           
  | 
         
           | 
         
           Razvija natančnost in sistematičnost pri delu. Razvija sposobnost obvladovanja zahtevnejših nalog in izgrajuje zaupanje vase. Spoznava vlogo in mesto klasičnega mizarskega znanja v proizvodnji prihodnosti. Kritično vrednoti možnosti računalniško podprte tehnologije.  | 
         
           Vaje (20 ur): delo s programskim paketom za računalniško podprto proizvodnjo ob računalniku in cnc stroju.  | 
 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
° pisno (vaje, tehnološke rešitve)
° ustno.
| 
    Znanja  | 
   
    Povezava s predmetom  | 
  |
| 
    
  | 
   
    Predmet  | 
   
    Znanja  | 
  
| 
   | 
  
   Praktični pouk  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Konstrukcije  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Organizacija in ekonomika  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Stroji in naprave  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Projektiranje  | 
  
   |