Izobraževalni program: LESARSKI TEHNIK
Sprejeto na 44.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 1. 12. 2000
STROJI IN NAPRAVE
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| 
   Letnik  | 
  
   Oblike izobraževalnega dela  | 
  
   Vaje z delitvijo***  | 
 ||
| 
   
  | 
  
   Teorija (ur)  | 
  
   Vaje (ur)  | 
  
   Skupaj (ur)  | 
  
   
  | 
 
| 
   1.  | 
  
   70  | 
  
   
  | 
  
   70  | 
  
   
  | 
 
| 
   2.  | 
  
   70  | 
  
   
  | 
  
   70  | 
  
   
  | 
 
| 
   skupaj  | 
  
   140  | 
  
   
  | 
  
   140  | 
  
   
  | 
 
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev;
*** delitev dijakov v skupine.
Pri predmetu dijaki:
° usvojijo temeljna znanja o zgradbi, delovanju, vzdrževanju in uporabnosti strojev in naprav v lesni obrti in industriji
° usvojijo temeljna znanja za razumevanje tehnike in razvoja industrije
° pridobijo znanja za določanje tehničnih podatkov (lastnosti) strojev in naprav, podprta z osnovnimi izračuni
° znajo presoditi uporabnost osnovnih strojev in naprav za uporabo
° se navajajo na reševanje problemov, povezovanje in uporabo znanja iz različnih predmetov (področij) za aplikacijo v praktičnih situacijah
° razvijajo osebne lastnosti, ki so pomembne za delo in osebnostni razvoj: odgovornost, natančnost, vztrajnost, ustvarjalnost, varčnost, ekološko zavest, doslednost, tolerantnost, solidarnost, komunikativnost, vedoželjnost in pripadnost stroki.
1. letnik
| 
    INFORMATIVNI CILJI  | 
   
    FORMATIVNI CILJI  | 
   
    Socializacijski cilji  | 
   
    Posebnosti v izvedbi  | 
  
| 
   
  | 
  
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
  
   
  | 
 
| 
   Uvod v predmet  | 
  
   | 
  
   Uzavešča relacijo človek - tehnika - delo.  | 
  
   
  | 
 
| 
   Strojni elementi  | 
  
   | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   Tolerance in ujemi  | 
  
   | 
  
   Navaja se na komuniciranje v tehnični stroki (skice, risbe).  | 
  
   
  | 
 
| 
   Osnove za preračun strojnih elementov:  | 
  
   | 
  
   Navaja se na reševanje računskih nalog in problemov, na doslednost (enote), pravilnost izračuna (rezultat).  | 
  
   Demonstracija nateznega preizkusa na trgalnem stroju.  | 
 
| 
   Primeri preračuna strojnih elementov:  | 
  
   | 
  
   Razvija čut za ekonomičnost. Navaja se na upoštevanje predpisov in standardov. Gradi odnos do natančnosti pri risanju in delu.  | 
  
   Izdelava tehnične risbe določenega elementa in preračun.  | 
 
| 
   Lesnoobdelovalni stroji  | 
  
   | 
  
   Razvija zavest o pomenu obdelovalnih strojev  | 
  
   
  | 
 
| 
   Mehanizmi za spremembo gibanja:  | 
  
   | 
  
   Razvija sposobnost predstave delovanja  | 
  
   Prepoznavanje delov strojev na obdelovalnih strojih  | 
 
| 
   Pogon delovne gredi  | 
  
   | 
  
   Navaja se na upoštevanje podatkov za nastavitev stroja.  | 
  
   
  | 
 
| 
   Tehnični podatki, kapaciteta strojev  | 
  
   | 
  
   Sklepa o značilnostih stroja, ki so pomembni za uporabnika.  | 
  
   
  | 
 
| 
   Osnovno o odrezovanju  | 
  
   | 
  
   Pravilno vrednoti osnovne parametre obdelave.  | 
  
   Izdelava skice določenega stroja in izračun parametrov obdelave.  | 
 
| 
   Sile pri rezanju  | 
  
   | 
  
   Razvija ekološko zavest glede porabe energije pri strojih.  | 
  
   
  | 
 
| 
   Moč pri rezanju, izkoristek, moč pogonskega stroja  | 
  
   | 
  
   Navaja se na vrednotenje podatkov in rezultatov.  | 
  
   
  | 
 
| 
   Računske naloge za tračno in krožno žaganje, skobljanje in rezkanje  | 
  
   | 
  
   Navaja se na natančnost in doslednost.  | 
  
   
  | 
 
| 
   Krmiljenje, krmiljenje brez povratne zveze, krmiljenje s povratno zvezo (regulacija) Kopiranje Numerično krmiljenje  | 
  
   | 
  
   Razvija odnos do kvalitete dela.  | 
  
   
  | 
 
| 
   Numeričnokrmiljeni stroji  | 
  
   | 
  
   Uzavešča se na relaciji človek -znanost - tehnika - delo.  | 
  
   
  | 
 
| 
   Numerično krmiljen stroj ( NC in CNC):  | 
  
   | 
  
   Razvija odnos do natančnosti in kvalitete dela.  | 
  
   Spoznavanje didaktičnega cnc stroja.  | 
 
| 
   Pregled NC in CNC strojev  | 
  
   | 
  
   Navaja se na uvajanje razvoja (novosti) tehnike v stroko.  | 
  
   
  | 
 
| 
   CNC lesnoobdelovalni center (večstopenjski CNC stroj)  | 
  
   | 
  
   
  | 
  
   Ogled videokaset o CNC strojih in ogled stroja v proizvodnji.  | 
 
2. letnik
| 
    INFORMATIVNI CILJI  | 
   
    FORMATIVNI CILJI  | 
   
    Socializacijski cilji  | 
   
    Posebnosti v izvedbi  | 
  
| 
   
  | 
  
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
  
   
  | 
 
| 
   Stroji za primarno obdelavo lesa  | 
  
   | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   Polnojarmenik, sestavni deli, delovanje  | 
  
   | 
  
   Povezuje vzroke in posledice.  | 
  
   
  | 
 
| 
   Pritrditev in napenjanje žaginih listov Žaganje, previs  | 
  
   | 
  
   
  | 
  
   Ekskurzija v žagarski obrat.  | 
 
| 
   Vertikalna tračna hlodarka, sestavni deli, delovanje  | 
  
   | 
  
   Zaveda se pomena varnosti v delovnem procesu.  | 
  
   Izdelava skice stroja za primarno obdelavo in izračun parametrov obdelave.  | 
 
| 
   Tračni žagalni stroj za cepljenje Horizontalna tračna hlodarka  | 
  
   | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   Dvojni profilni rezkalnik Dvostranski večlistni robilnik Čelilnik Sekalnik  | 
  
   | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   Pnevmatične in hidravlične naprave  | 
  
   | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   Pnevmatične naprave  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   Pridobivanje komprimiranega zraka Kompresorji: batni in vijačni  | 
  
   | 
  
   
  | 
  
   Ogled kompresorja in napeljave - prepoznavanje delov.  | 
 
| 
   Pnevmatična stiskalnica  | 
  
   | 
  
   
  | 
  
   Ogled pnevmatične stiskalnice.  | 
 
| 
   Hidravlične naprave  | 
  
   | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   Hidravlična dvigala  | 
  
   | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   Hidravlična stiskalnica  | 
  
   | 
  
   
  | 
  
   Ogled hidravlične stiskalnice.  | 
 
| 
   Energetske naprave  | 
  
   | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   Termodinamične osnove  | 
  
   | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   Prenos toplote  | 
  
   | 
  
   Gradi pozitiven odnos do varčevanja z energijo.  | 
  
   
  | 
 
| 
   Ogrevanje in prezračevanje Zračno ogrevanje prostorov, vlaženje zraka, klimatizacija Izkoriščanje odpadne toplote  | 
  
   | 
  
   Razvija pozitiven odnos do inovacij pri izkoriščanju možnih virov energije in do izkoriščanja odpadne toplote.  | 
  
   
  | 
 
| 
   Črpalke Ventilatorji  | 
  
   | 
  
   
  | 
  
   Spoznavanje modelov (učnih pripomočkov) energetskih naprav.  | 
 
| 
   Parni kotel Parna postrojenja  | 
  
   | 
  
   Razvija skrben odnos do lesnih ostankov kot vira energije.  | 
  
   
  | 
 
| 
   Energija v lesni industriji  | 
  
   | 
  
   Vzgaja si ekološko ozaveščenost.  | 
  
   
  | 
 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
° pisno (vaje - grafični izdelki)
° ustno.
| 
    Znanja  | 
   
    Povezava s predmetom  | 
  |
| 
    
  | 
   
    Predmet  | 
   
    Znanja  | 
  
| 
   | 
  
   Tehnologija  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Organizacija in ekonomika  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Konstrukcije  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Praktični pouk  | 
  
   |