Izobraževalni program: LESARSKI TEHNIK
Sprejeto na 44.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 1. 12. 2000
PRAKTIČNI POUK
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| 
   Letnik  | 
  
   Oblike izobraževalnega dela  | 
  
   Vaje z delitvijo***  | 
 ||
| 
   
  | 
  
   Teorija (ur)  | 
  
   Vaje (ur)  | 
  
   Skupaj (ur)  | 
  
   
  | 
 
| 
   1.  | 
  
   
  | 
  
   105  | 
  
   105  | 
  
   
  | 
 
| 
   2.  | 
  
   
  | 
  
   105  | 
  
   105  | 
  
   
  | 
 
| 
   skupaj  | 
  
   
  | 
  
   210  | 
  
   210  | 
  
   
  | 
 
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev;
*** delitev dijakov v skupine.
Pri predmetu dijaki:
° dopolnijo svoja znanja pri izdelavi ploskovnega in stavbnega pohištva
° uporabijo svoja znanja, pridobljena pri teoretičnih vsebinah za izdelavo izdelkov
° nadgradijo svoja znanja na področju uporabe in vzdrževanja lesarskih strojev in naprav
° seznanijo se s specialnimi in starimi obrtnimi tehnikami obdelave lesa
° spoznajo načine in zahteve postopkov pri restavriranju lesarskih izdelkov
° spoznajo uporabo CNC profesionalnih tehnologij obdelave
° seznanijo se z načini in tehniko dela brušenja in vzdrževanja rezil
° poglobijo in dopolnijo svoja znanja na področju varne uporabe strojev in naprav
° spoznavajo pomen in probleme pri upoštevanju ekologije med procesom izdelave pohištva
° oblikujejo in izdelajo avtorsko samostojen izdelek kot del projektne naloge.
| 
    INFORMATIVNI CILJI  | 
   
    FORMATIVNI CILJI  | 
         
           SOCIALIZACIJSKI CILJI  | 
         
           POSEBNOSTI V IZVEDBI  | 
  
| 
   Izdelava in uporaba šablon pri strojni obdelavi lesa  | 
  
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Pri delu sodeluje v skupini, se privaja odločanja o postopkih in načinu dela.  | 
  
   Dijak načrtuje in izdela vsaj dve uporabni šabloni za delo z rezkalnimi stroji ali šablono primerljive zahtevnosti.  | 
 
| 
   Izdelava pomožnih varovalnih pripomočkov za strojno obdelavo lesa  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Izdelani in pravilno uporabljani pripomočki mu krepijo samozavest in pomen odgovornosti za varno delo vseh sodelujočih.  | 
  
   Sprotna obnova pomožnih varovalnih pripomočkov, dopolnjevanje in posodobitve delavniške opreme s temi pripomočki.  | 
 
| 
   Brušenje orodij za obdelavo lesa  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Glede na odgovornost pri pripravi strojev in naprav za brušenje pridobiva občutek za točnost in natančnost pri delu.  | 
  
   Nastavitve in uporaba posameznih strojev in naprav za brušenje rezil. Spojitev lista tračne žage, nastavitve in merjenja otopitve.  | 
 
| 
   Rezbarjenje  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   S privajanjem tehniki rezbarjenja razvija smisel za oblikovanje lesa in krepi samozavest na področju zahtevnejših oblikovanj.  | 
  
   Vsak dijak izrezbari najmanj en izdelek po izbiri (reliefno ali prostorsko skulpturo).  | 
 
| 
   Restavriranje  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   Restavriranje etnoloških izdelkov  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Z organiziranim skupinskim delom posamezni dijaki krepijo zavest o pomenu kolektivnega dela pri restavriranju.  | 
  
   Obnova etnoloških in stilnih izdelkov poteka skupinsko, postopki dela se delijo med več dijakov, vsi pa spremljajo način in pravilnost dela.  | 
 
| 
   Restavriranje stilnega pohištva  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Pridobiva znanja o stilnem pohištvu in s tem o vrednotenju izdelkov kulturne dediščine. Razume odgovornost restavratorja za ohranitev vrednosti izdelka.  | 
  
   Dijak obnovi razpoložljiv del stilnega pohištva ali njegov del.  | 
 
| 
   Uporaba numeričnokrmiljenih strojev v lesarstvu  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija višjo stopnjo osebne odgovornosti pri uporabi in upravljanju CNC tehnologije  | 
  
   Skupinske vaje pri programiranju in uporabi CNC produkcijskega stroja.  | 
 
| 
   Projektna naloga  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Izdelek dijak pripravi in izdela samostojno, razvija smisel za samodisciplino in organiziranost pri delu.  | 
  
   Vsak dijak izdela svoj izdelek projektne naloge, oblikovno avtorski, z uporabo čim večjega števila različnih tehnik obdelave.  | 
 
| 
   Zagovor izdelave izdelka projektne naloge  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
        
   
  | 
  
   Zagovor pred za to formirano komisijo naj služi predvsem razsvetlitvi različnih pogledov na možnosti pri izdelavi izdelka.  | 
 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
° pisno (delovna poročila, vaje, seminarske oz. projektne naloge)
° izdelki oziroma storitve z zagovorom
° dnevnik praktičnega pouka
° ustno.
Ocenjevanje izdelave in obdelave izdelkov, dosežene stopnje upoštevanja ekoloških in varnostnih zahtev. Posebej se oceni zagovor izdelka projektne naloge kot končni cilj praktičnega pouka v programu.
| 
    Znanja  | 
   
    Povezava s predmetom  | 
  |
| 
    
  | 
   
    Predmet  | 
   
    Znanja  | 
  
| 
   | 
  
   Tehnologija  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Stroji in naprave  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Projektiranje  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Konstrukcije  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Organizacija in ekonomika  | 
  
   |