Izobraževalni program: MEDIJSKI TEHNIK
Sprejeto na 62. seji Strokovnega sveta RS za poklicno in strokovno izobraževanje, 17. 12. 2002
PODJETNIŠTVO
| 
                
              
           Letnik  | 
        
                
              
           Oblike izobraževalnega dela  | 
      ||
| 
                
              
           Teorija (ur)  | 
        
                
              
           Vaje (ur)  | 
        
                
              
           Skupaj (ur)  | 
      |
| 
                
              
           2.  | 
        |||
| 
                
              
           3.  | 
        
                
              
           70  | 
        
                
              
           32  | 
        
                
              
           102  | 
      
| 
                
              
           skupaj  | 
        
                
              
           70  | 
        
                
              
           32  | 
        
                
              
           102  | 
      
          
    * T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
        
** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
| INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI | 
| 
            
           Vsebina podjetništva  | 
        
            
           Dijak  | 
        
            
           Dijak  | 
        
            
           Dijak  | 
      
            
          
  | 
        
            
           Izvede intervju z uspešnimi podjetniki.  | 
      ||
| 
            
           Podjetje, sodni register  | 
        |||
            
          
  | 
        
            
          
  | 
        
            
           Razvija samozavest, sodelovanje v skupini, strpnost in pogajalske spretnosti. Pridobljeno znanje mu pomaga, da se kot podjetnik pri ustanavljanju gospodarske družbe laže odloči bodisi za vlogo samostojnega podjetnika ali za partnerstvo. Če bo posloval z manj znanim partnerjem, bo podatke o njem najprej preveril v sodnem registru.  | 
        
            
           Strokovne ekskurzije. Vaja: 
  | 
      
| 
            
           Pokazatelji uspešnosti podjetja  | 
        |||
            
          
  | 
        
            
          
  | 
        
            
           V kasnejšem življenju poslovnih partnerjev ne vrednoti več le po občutku ali zaupanju, temveč po ekonomskih pokazateljih S pridobljenim znanjem si bo kot gospodar ali podjetnik laže zagotavljal plačilno sposobnost  | 
        
            
           Vaja: 
  | 
      
| 
            
           Premoženje podjetja, dvostavni knjigovodski račun, viri financiranja  | 
        |||
            
          
  | 
        
            
          
  | 
        
            
           Se nauči oceniti svoje premoženje oziroma premoženje svojega podjetja, zato bo laže odkril, kdaj mu premoženje odteka.  | 
        
            
           Domača naloga: oceni, koliko je vredno premoženje staršev, na šolskem primeru preverja dvostavni račun. Vaja: 
  | 
      
| 
            
           Osnove podjetništva  | 
        |||
            
          
  | 
        
            
          
  | 
        
            
           Odgovorno deluje v skupini. Pridobi motivacijo za iskanje podjetniških idej. Kritično presoja izdelke in storitve pri drugih. Presoja, kakšne koristi mu prinaša: dobrina kot proizvajalcu in kdaj prinaša čim več koristi naročniku.  | 
        
            
           Reševanje testa o podjetniških sposobnostih. Skupinsko delo, poročanje. Vaja: 
  | 
      
| 
            
           Oglaševanje izdelka ali storitve  | 
        |||
            
          
  | 
        
            
          
  | 
        
            
           Vrednoti oglase v medijih.  | 
        
            
           Vaja: 
  | 
      
| 
            
           Avtorske pravice  | 
        |||
            
          
  | 
        
            
          
  | 
        
            
           Razvija korekten poslovni odnos do avtorjev; če je avtor sam, pozna svoje pravice  | 
        
            
           Vaja: 
  | 
      
| 
            
           Celostno obvladovanje kakovosti  | 
        |||
            
          
  | 
        
            
          
  | 
        
            
           Na vsaki stopnji oblikovanja proizvoda ali storitve si prizadeva za odličnost.  | 
        
            
           Vaja: 
  | 
      
| 
            
           Finančno vrednotenje podjetniške zamisli  | 
        |||
            
          
  | 
        
            
          
  | 
        
            
           Razvije občutek za razmerje med nespremenljivimi – fiksnimi stroški, naklado in ceno.  | 
        
            
           Vaja: 
  | 
      
| 
            
           Prag pokritja – razmerje med zagonskimi stroški in dobičkom na enoto  | 
        |||
            
          
  | 
        
            
          
  | 
        
            
           Osvaja filozofijo podjetništva z zniževanjem stroškov na enoto proizvoda z manjšimi zagonskimi stroški, z nakupom rabljene tehnologije ali najetjem prostorov  | 
        
            
           Računa prag pokritja za en proizvod ali storitev (glej primere v priročniku za učitelje Podjetništvo; npr. škofjeloški kruhki, čistilec oken)  | 
      
| 
            
           Simulacija proizvodnje v tržnih pogojih  | 
        |||
            
          
  | 
        
            
          
  | 
        
            
           Utrdi pripadnost skupini. Preskusi poslovanje v tržnih pogojih, kupuje, kar je ceneje, in prodaja dražje; blagu skuša dodati čim večjo vrednost.  | 
        
            
           Vaja: 
  | 
      
| 
            
           Poslovni načrt  | 
        |||
            
          
  | 
        
            
          
  | 
        
            
           Utrjuje postopnost in sistematičnost pri delu. Krepi samozavest in sposobnost ter izkušnje pri prepričevanju drugih, kar vpliva na boljše komunikacijske spretnosti.  | 
        
            
           Individualno in skupinsko delo; s poslovnimi načrti tekmuje na eksternih tekmovanjih.  | 
      
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
| 
            
           Znanja  | 
        
            
           Povezava s predmetom  | 
      |
| 
            
           Predmet  | 
        
            
           Znanja  | 
      |
            
          
  | 
        
            
           Matematika  | 
        
            
          
  | 
      
            
          
  | 
        
            
           Psihologija  | 
        
            
          
  | 
      
            
          
  | 
        
            
           Informatika  | 
        
            
          
  | 
      
            
          
  | 
        
            
           Tuji jezik  | 
        
            
          
  | 
      
            
          
  | 
        
            
           Grafično oblikovanje  | 
        
            
          
  |