Sprejeto na 62. seji Strokovnega sveta RS za poklicno in strokovno izobraževanje, 17. 12. 2002
  
    | 
       
            VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI
           
     | 
    
       
            FORMATIVNI CILJI
           
     | 
    
       
            SOCIALIZACIJSKI CILJI
           
     | 
    
       
            POSEBNOSTI V IZVEDBI
           
     | 
  
  
    | 
       
            ZAVEDANJE PODJETNIŠTVA
           
      
        - 
              razvoj podjetništva v Sloveniji in v svetu
            
 
        - 	cilji podjetništva
            
 
        - 	lastnosti podjetnika
            
 
        - 	lastnosti uspešnega podjetnika, odločitev za podjetništvo in podjetnika
            
 
        - 	kako priti do podjetniške ideje
            
 
        - 	viharjenje idej (npr. vaja z zidakom)
            
 
        - 	organiziranje obiskov – obisk podjetnika v razredu
            
 
        - 	ključni dejavniki podjetništva
 
       
     | 
    
       
              Dijaki:
             
      
        - 
              se zavedajo, da podjetnostno učenje omogoča učencem fleksibilnejše učne situacije, dopušča kontrolo, vzpodbuja odgovornost, omogoča pregled nad dogajanjem, vključuje elemente negotovosti, ohranja sproščenost...
            
 
        - 
              spoznavanje pomena podjetništva in kakšen je prispevek novih, malih podjetij
            
 
        - spoznajo pomen lastništva nad idejo
            
 
        - 	občutijo, kako pomembna je povezava skupine, skupinsko delo in sodelovanje v skupini
            
 
        - 	spoznajo pomen povezovanja teorije s prakso
            
 
        - 	spodbujajo sodelovanje med šolo in podjetji
            
 
        - 	predstavijo lik podjetnika
 
       
     | 
    
       
              Dijaki:
             
      
        - se navajajo na pošteno in etično ravnanje
            
 
        - dojemajo pomen doslednega upoštevanja zakonov
            
 
        - prepoznavajo pomen pravilnega in nepravilnega ravnanja
            
 
        - 	razvijajo osebno mnenje o zbranih zamislih
            
 
        - razvijajo sposobnosti razpravljanja
            
 
        - dojemajo pomen ustreznih medsebojnih odnosov
            
 
        - navajajo se na ohranitev dobrih odnosov do sodelujočih
            
 
        - razumevajo pomen dobre organizacije
 
       
     | 
    
      
        - plakat: poglavitni elementi podjetništva in zaželenih lastnosti, ki bi jih naj imela podjetniška oseba
            
 
        - 
              	vaja: zbiranje idej s pomočjo razgovora z znanci in prijatelji o predmetih, ki jih pogrešajo v vsakodnevnem življenju
            
 
        - 
              vaja: samostojno zbiranje zamisli in zbiranje v skupini
 
       
     | 
  
  
    | 
       
            PODJETJE
           
      
        - 
              zakaj obstajajo podjetja
            
 
        - 	nastanek in razvoj podjetij
            
 
        - 	konkurenčno okolje podjetja
            
 
        - 	odločitveni proces v podjetju
            
 
        - 	obveznosti in odgovornosti podjetij
            
 
       
     | 
    
      
        - 	spoznajo različne organizacijske oblike podjetij
            
 
        - 
              	razumejo pomen razdelitve nalog in odgovornosti
            
 
       
     | 
    
      
        - 	občutijo pomen delitve dela, vlog in odgovornosti
            
 
        - 
              	zavedajo se, da ima podjetnik obveznosti do ožje in širše družbene skupnosti
            
 
        - 
              	gojijo pozitiven odnos do uzakonjenih odgovornosti
            
 
       
     | 
    
         | 
  
  
    | 
       
            OSEBNOSTNI RAZVOJ
           
      
        - 
              	razvrščanje, kakšen sem (npr. igra s košem za papir)
            
 
        - 	samoocenjevanje, vaja vodenja
            
 
        - 	učinkovito odločanje in vodenje
            
 
       
      
             
      
             
      
             
     | 
    
      
        - 	spoznajo sebe, svoj značaj in presodijo, kako jih sprejemajo drugi
            
 
        - 
              	razčlenijo svoje prednosti in slabosti, spoznajo svoje zmožnosti in si tako povečajo motivacijo
            
 
        - 
              	spoznajo lastne zmožnosti in ravni pričakovanj pri vodenju
            
 
       
     | 
    
      
        - 	razvijajo samozavedanje
            
 
        - 
              	dojemajo pomen zaupanja in razvijanja pozitivne podobe o sebi
            
 
        - 
              	dojemajo pomen tveganja in izziva, zadovoljstva, frustracije in razočaranja
            
 
        - 
              	raziskujejo in razvijajo spretnosti vodenja
            
 
       
     | 
    
      
        - 	igra (npr. s košem): učenci se postavijo pred koš za papir v oddaljenosti, pri kateri še zadenejo vanj - zadetki se ocenjujejo s točkami
            
 
       
     | 
  
  
    | 
       
            RAZVOJ SKUPINE
           
      
        - 
              	model podjetnostnega učenja
            
 
        - 	delovno okolje za podjetniško učenje
            
 
       
     | 
    
      
        - 
              	opredelijo delovno okolje za podjetnostno učenje
            
 
        - spoznajo pomen podjetnostnega obnašanja v vsakdanjem življenju
            
 
       
     | 
    
      
        - razvijajo delovno okolje, ki je prežeto s podjetnostnim "duhom"
            
 
        - 	navajajo se na spoštovanje, samozaupanje in samozavedanje
            
 
        - 
              spoznajo, da v dobri skupini (timu) ima vsak član pomembno vlogo
            
 
       
     | 
    
      
        - 	plakat: prikaz delovnega okolja za podjetnostno učenje
            
 
       
     | 
  
  
    | 
       
            SESTAVA MANAGERSKE PODJETNIŠKE SKUPINE
           
      
        - 
              igra imen, pozdravljanje in spoznavanje
            
 
        - 	razgovori v parih ali v skupinah po štiri
            
 
        - 	kako se pogajati za manjkajoči predmet
            
 
        - 	kaj bi storil (npr. nesreča na luni) moralna dilema
            
 
        - 
              določitev vodje v skupini
            
 
        - 	delovni sestanki
            
 
       
     | 
    
      
        - 
              opredelijo lastnosti dobrega vodje v skupini
            
 
        - 	spoznajo člane dobre podjetniške skupine
            
 
        - 	sprejemajo odločitve pri doseganju enotnega mnenja
            
 
        - dosegajo dogovor
            
 
        - sodelujejo v skupini
            
 
        - 
              naučijo se organizirati delovne sestanke, pisanje vabil in zapisnikov
            
 
       
     | 
    
      
        - 	razvijajo občutek pripadnosti skupini
            
 
        - 
              	navajajo se na dosledno spoštovanje elementov, ki omogočajo razvoj medsebojnih odnosov, dela v skupini in zavedanja samega sebe
            
 
        - 
              	razvijajo moralne vrednote
            
 
        - 
              	razvijajo pogajalske sposobnosti
            
 
        - 
              naučijo se pravilno komunicirati v skupini
            
 
       
     | 
    
      
        - 
              vaja: pogajalec se pogaja za manjkajoči predmet
            
 
        - 
              shema: prikaz vodstvenih sposobnosti uspešnega vodje
 
        - vaja: pisanje vabil in zapisnikov
            
 
        - vaja: simulacija sestanka, dogovor, kaj bo kdo delal in kako načrtuje poslovanje
            
 
       
     | 
  
  
    | 
       
            ISKANJE IDEJ
           
      
        - 
              reševanje problemov
            
 
        - 
              različni načini reševanja problemov
            
 
       
      
            Primeri vaj:
           
      
        - problem z vrvico, problem z luknjo
            
 
        - 	ulovite hrčka, problem stolpa iz papirja
            
 
        - 	problem z opeko, težave z vlakom
            
 
       
     | 
    
      
        - 
              spoznajo, da je večino problemov mogoče rešiti, toda včasih je rešitev težko prepoznati
 
        - 	pojasnijo možnosti za reševanje problemov po različnih poteh
            
 
        - 	poročajo o organiziranju in sodelovanju v skupinah
            
 
        - 
              razvijajo ustvarjalno mišljenje
            
 
        - 	razvijajo logiko pri reševanju problemov
            
 
        - 
              razvijajo domiselnost in ustvarjalno mišljenje
            
 
       
     | 
    
      
        - razvijajo možnosti izražanja
            
 
       
     | 
    
      
        - 	vaja: dijaki imajo na voljo papir A4 in škarje in naj izrežejo tolikšno luknjo, da bodo lahko zlezli skoznjo
            
 
        - 
              	vaja: učenci naredijo stolp iz papirja en meter visok v desetih minutah
            
 
       
     | 
  
  
    | 
       
            ISKANJE LASTNIH IDEJ
           
      
        - 
              	iskanje lastnih idej, izdelava seznama
            
 
        - 	razvijanje idej z viharjenjem idej v skupini
            
 
        - 	kako do ideje npr: izdelava prazničnih okraskov
            
 
        - 	kaj je pomembno, da ideja postane poslovna ideja;
            
 
        
          - 	tržno vrednotenje
            
 
          - 	tehnično vrednotenje
            
 
         
       
      
             
     | 
    
      
        - 	urijo ročne spretnosti
            
 
        - 
              poiščejo pot do poceni izdelkov, ki so uporabni in zanimivi za prodajo
            
 
        - 
              	prepoznavajo razlike med tistimi, ki odločajo o nakupu, tistimi, ki izdelek ali storitev kupujejo, in onimi, ki ju uporabljajo
            
 
        - 
              spoznajo, da je zamisel uporabna takrat, če jo je mogoče prodati na trgu
            
 
        - 
              	spoznajo pomen tveganja
            
 
        - 
              	usmerijo se na prepričevanje tistega, ki odloča o nakupu
            
 
       
     | 
    
      
        - 	razvijajo čut odgovornosti, da premagujejo težave in ne da jih prikrivajo
            
 
        - 
              	dejemajo, da je boljše zamisli razvijati, kot pa čakati, da se nam same porodijo
            
 
       
     | 
    
      
        - 	plakat: prikaz najljubših poslovnih zamisli s področja proizvodnje, nabave, prodaje, storitev
            
 
        - 
              delavnica: izdelava prazničnih okraskov - novost na trgu
            
 
       
     | 
  
  
    | 
       
            PREVERJANJE ZAMISLI - IDEJ
           
      
        - preverjanje idej, prednosti nakupovanja
            
 
        - 	primer vaje: kitajska restavracija
            
 
        - spoznajo nekatere tržne koncepte
            
 
        - 	naučijo se segmentirati trg
            
 
       
      
             
      
             
     | 
    
      
        - opogumijo se, da vrednotijo zamisli sami in se o tem pogovorijo z ljudmi, ki poznajo take dejavnosti
            
 
        - 
              	spoznajo, da je zamisel brez trga neuporabna
            
 
        - 
              	ugotovijo, zakaj in ne kaj ljudje kupujejo
            
 
        - 
              	spoznajo nekatere tržne koncepte
            
 
       
     | 
    
      
        - dojemajo, da zamisli lahko postanejo resničnost le, če delo načrtujemo
            
 
        - 
              	ugotavljajo, katere koristi ljudje iščejo, ko kupujejo
            
 
       
     | 
    
      
        - vaja: v skupinah skušajo ugotoviti, katere skupine gostov bodo zahajale v kitajsko restavracijo
            
 
       
     | 
  
  
    | 
       
            TRG IN POTREBE KUPCEV
           
      
        - 
              kdo so vaši kupci (industrijski, individualni)
            
 
        - 
              kaj potrebujejo vaši kupci
            
 
        - 
              analiza trga (anketiranje kupcev, uporaba informacij)
            
 
        - 
              kako oblikovati trženjski splet
            
 
        - 
              analiza konkurence
            
 
        - 
              ugotavljajo, da je poznavanje konkurence tako pomembno kot poznavanje lastnega podjetja
            
 
        - 	trženje v šoli
            
 
       
     | 
    
      
        - 	analizirajo kupce zaradi oblikovanja izdelkov/storitve
            
 
        - 
              prepoznavajo potencialne kupce, njihove potrebe in trženjski splet
            
 
        - 
              	razvijajo znanje za delo z računalnikom
            
 
        - 
              	uporabljajo izsledke tržnih raziskav
            
 
        - 
              rešujejo probleme z možgansko nevihto
            
 
        - 
              	spoznajo osnovna navodila za izdelavo vprašalnika
            
 
        - 
              	spoznajo vpliv različnih dejavnikov konkurence
            
 
        - 
              	spoznajo pomen trženja
            
 
       
     | 
    
      
        - 	razvijajo občutek za primerno oblikovanje vprašalnika
            
 
        - 
              	prepoznavajo, kako pomembno je lepo vedenje pri doseganju ciljev
            
 
       
     | 
    
      
        - 	vaja: na osnovi slike učenci zbirajo različne vrste kupcev, ki bi morda potrebovali njihove izdelke /storitve
            
 
        - 
              	shema: prikaz možnosti, za katere lahko najdemo trg
            
 
        - 
              	shema: izdelava trženjskega spleta (izdelek, prostor, cena in oblika promocije)
            
 
        - 
              shema: prikaz prednosti in slabosti konkurence
            
 
       
     | 
  
  
    | 
       
            OBLIKOVANJE IZDELKOV (DESIGN)
           
      
        - 
              	oblikovanje izdelkov
            
 
        - 	pridobivanje informacij o oblikovanju izdelkov
            
 
        - 	proces oblikovanja
            
 
        - 	preglednica za zapis informacij, potrebnih za oblikovanje
            
 
        - 	strategija razvoja izdelka
            
 
       
      
            ZDRAVJE IN VARNOST
           
      
     | 
    
      
        - spoznajo pomen dobro oblikovanega izdelka
            
 
        - 
              	spoznajo pomen pojmov: oblikovanje, zdravje, varstvo
            
 
        - 
              	razumejo pomen pridobivanja informacij o oblikovanju izdelka
            
 
        - 
              	uporabljajo preglednico za preverjanje informacij, potrebnih pri oblikovanju
            
 
        - 
              	spoznajo pomen razvoja že obstoječega izdelka
            
 
        - 
              	preverijo, ali so izpolnjeni varnostni in zdravstveni pogoji dela ter kako vpliva proizvodnja na okolje
            
 
       
     | 
    
      
        - 	razvijajo občutek za lepo
            
 
        - 
              	prepoznavajo, da je le dobro oblikovan izdelek ustrezen in izvedljiv
            
 
        - 
              razvijajo disciplino in natančnost pri preverjanju, ali so izpolnjeni varstveni in zdravstveni pogoji dela
            
 
       
     | 
    
      
        - 	prikaz zgledov dobro oblikovanih izdelkov
            
 
        - 
              	vaja: izdelava preglednice za zapisovanje informacij pri oblikovanju
            
 
        - 
              	prikaz: razvojne oblike izdelka (npr. čevlji)
            
 
        - 
              k pouku povabimo strokovnjaka za varnost pri delu v podjetju
            
 
       
     | 
  
  
    | 
       
            PROMOCIJA IN OGLAŠEVANJE
           
      
        - 
              načini promocije in oglaševanja
            
 
        - 	oglaševanje
            
 
        - 	načini oglaševanja (kateri mediji so najpomembnejši)
            
 
        - učinkovito oglaševanje
            
 
        - 	kreiranje ustreznega imagea
            
 
        - 	kako oblikovati image podjetja
 
        - ciljna skupina
            
 
        - 	kako promovirati svoj proizvod
            
 
        - 	zakonske zahteve
            
 
        - 	kako načrtovati oglaševalsko kampanjo
            
 
        - 	stroški reklame in propagande
            
 
       
     | 
    
      
        - 	spoznajo pomen in vlogo oglaševanja za izdelek/storitev
            
 
        - 
              	raziščejo lastnosti in vlogo oblik oglaševanja
            
 
        - 
              	spoznajo proces raziskave, analize, načrtovanja, razvijanja, izdelave, uresničitve in evalvacije
            
 
        - 
              spoznajo pojem promocije, katerega del je oglaševanje
            
 
        - 
              	naučijo se načrtovati oglaševalsko akcijo
            
 
        - 
              	zavejo se, da je namen oglaševanja pritegniti, vplivati in prepričati
            
 
        - 
              	razumejo, kako pomembno je narediti dober vtis na kupca
            
 
        - 
              	spoznajo, na kak način pritegniti pozornost določene skupine ljudi
            
 
        - 
              	spoznajo uzakonjene zahteve oglaševanja
            
 
        - 
              	spoznajo učinkovito načrtovanje oglaševalske akcije
            
 
       
     | 
    
      
        - dojemajo pomen biti boljši od konkurence
            
 
        - 
              	ustvarjajo pozitiven odnos do kupca
            
 
        - 
              	pridobijo sposobnost komunikacije
            
 
        - 
              	dojemajo pomen natančnosti in doslednosti pri delu
            
 
        - 
              	razvijajo lastno kreativnost in elastičnost
            
 
        - 
              	razvijajo doslednost pri upoštevanju kodeksa oglaševalske etike
            
 
        - 
              	razvijajo pozitiven odnos do uzakonjenih zahtev oglaševanja
            
 
        - 
              	razvijajo občutek za estetiko
            
 
        - 
              	pridobijo občutek za verodostojnost podatkov
 
       
     | 
    
      
        - 	plakat: prikaz načinov promocije in oglaševanja
            
 
        - 
              	vaja: učenci oblikujejo propagandno sporočilo na različne teme - v skupinah
            
 
        - 
              	vaja: učenci oblikujejo slogan za svojo dejavnost
            
 
        - 
              	simulacija: predstavitev izdelka/storitve
            
 
        - 
              	vaja: učenci si naredijo primerjalno tabelo medijev po stroških, obsegu in trajanju reklame
            
 
       
     | 
  
  
    | 
       
            PROIZVODNJA
           
      
        - 
              	prvine poslovnega procesa
            
 
        - 	proizvodnja in preskrba
            
 
        - 	proizvodni načrt
            
 
        - celostno obvladovanje kakovosti
            
 
        - 	spoznavajo pomen kakovosti vseh stopenj procesa za uspešno poslovanje
 
       
       | 
    
      
        - spoznajo koncepte, kot so: proizvodnja, zaloge, kontrola kakovosti, zaposleni, zdravje in varnost, upravljanje, načrtovanje, oprema...
            
 
        - 
              	povezujejo informacije iz različnih virov
            
 
        - 
              	pridobijo si izkušnje za reševanje problemov ob uporabi raziskave
            
 
        - 
              naučijo se izdelati proizvodni načrt
            
 
       
     | 
    
      
        - 
              razvijajo občutek poteka izdelave od začetka do konca in celovit pogled na proizvodnjo
            
 
       
     | 
    
      
        - shema: proizvodni proces
            
 
        - 
              	vaja: izdelava proizvodnega načrta; učenci odgovorijo na določena vprašanja, ki zadevajo proizvodnjo izdelka
            
 
        - 
              	shema: prikaz kroga obvladovanja kakovosti
            
 
       
     | 
  
  
    | 
       
            STROŠKOVNI VIDIK PROIZVODNJE
           
      
        - 
              	pojmovanje stroškov
            
 
        - 	obvladovanje stroškov
            
 
        - vpliv stroškov na prodajno ceno
            
 
        - 	spoznajo pomen skrbi za stroške
            
 
       
      
            FINANCE
           
      
        - 
              vrste denarja
            
 
        - 	vrednost denarja
            
 
        - 	tržni sistem kreditiranja
            
 
        - 	bančni sistem
            
 
        - 	potrebni zagonski kapital
            
 
        - 	evidenca prejemkov in izdatkov
            
 
        - 	dobiček, dohodek in odhodki
            
 
        - 	izkaz uspeha, bilanca stanja, bilanca finančnih tokov
            
 
        - 	temeljni princip ekonomike
            
 
       
       | 
    
      
        - 	ločijo med posameznimi vrstami stroškov
            
 
        - 
              	naučijo se izbirati med pomembnimi, manj pomembnimi oz. nepomembnimi stroški
            
 
        - 
              naučijo se, da izposojen denar pomeni dodatni strošek
            
 
        - 
              	občutijo pomen dotoka denarja v proizvodnjo (pravočasno in v ustrezni višini)
            
 
        - 
              	ločijo med posameznimi termini, ki so povezani z denarjem
            
 
        - 
              	naučijo se, kdaj denar prinaša prihodek
            
 
        - 
              	presodijo, koliko in katera sredstva bodo potrebovali za zagon podjetja
            
 
        - 
              	spoznajo, kako si lahko izposodijo denar
            
 
        - 
              	naučijo se voditi evidenco prejemkov in izdatkov
 
       
     | 
    
      
        - pridobijo občutek, da je potrebno pretehtati odločitev tudi z vidika stroškov
            
 
        - 
              	zavedajo se pomena finančnih institucij v okolju
            
 
        - 
              	razvijajo občutek za natančnost in doslednost
            
 
        - 
              	razvijajo občutek za denar
            
 
        - 
              	spoznajo pomen strpnosti
            
 
        - 
              	navajajo se na skromnost
            
 
        - 
              	zavedajo se pomena izvirnosti in originalnosti
 
       
     | 
    
      
        - shema: stroški v proizvodnji
            
 
        - 
              	prikaz: sestava prodajne cene
            
 
        - 
              vaja: prikaz odplačila bančnega posojila
            
 
        - 
              	igranje vlog: učenci organizirajo šolsko razstavo in pripravijo finančno poročilo o prejemkih in izdatkih
 
       
     | 
  
  
    | 
       
            POSLOVNI NAČRT PODJETJA
           
      
        - 
              glavne sestavine poslovnega načrta
            
 
        - 
              proizvod
            
 
        - 
              trg
            
 
        - 
              proizvodnja in potrebni resursi
            
 
        - 
              trženje
            
 
        - 
              vodenje(management)
            
 
        - 
              kritično tveganje
            
 
        - 
              terminski načrt
            
 
        - 
              ocena poslovnega uspeha
            
 
       
     | 
    
      
        - 
              spoznajo se z osnovnimi dokumenti, ki predstavljajo izhodišče za zagon samostojnega podjetja
            
 
        - 
              spoznajo, da na uspešnost delovanja podjetja vpliva več dejavnikov
            
 
        - 
              naučijo se prikazati oceno poslovnega uspeha (dobiček, izguba)
            
 
       
     | 
    
      
        - 
              občutijo povezanost okolja s podjetjem
            
 
        - 
              zavedajo se obveznosti podjetja do zaposlenih, skupnosti
            
 
        - 
              razvijajo lastno samozavest, odločnost, izvirnost, taktnost
            
 
       
     | 
    
      
        - 
              shema: sestavine poslovnega načrta
            
 
        - 
              vaja: po skupinah pripravijo predstavitev naše ideje o bodoči proizvodnji izdelka / storitve potencialnemu vlagatelju denarja
            
 
       
     | 
  
      Znanje tega predmeta nadgrajujejo vsebine predmetov psihologija, informatika, snovanje in konstruiranje, tehnologija in praktični pouk.