Izobraževalni program: TEHNIK ZDRAVSTVENE NEGE
Sprejeto na 43.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 10. 11. 2000
ZDRAVA PREHRANA IN DIETETIKA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| 
   Letnik  | 
  
   Oblike izobraževalnega dela  | 
 ||
| 
   
  | 
  
   Teorija (ur)  | 
  
   Vaje (ur)  | 
  
   Skupaj (ur)  | 
 
| 
   1.  | 
  
   35  | 
        
   35  | 
 |
| 
   2.  | 
        
   
  | 
 ||
| 
   skupaj  | 
  
   35  | 
  
   
  | 
  
   35  | 
 
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Dijak:
| 
    INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE  | 
   
    FORMATIVNI CILJI  | 
   
    SOCIALIZACIJSKI CILJI  | 
   
    Posebnosti v izvedbi  | 
  
| 
   Hranilne snovi, živila, dodatki, načela zdrave prehrane  | 
  
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvije sposobnost komuniciranja in svetovanja v okviru kompetenc zdravstvenega tehnika. Razvije osebno odgovornost do zdravega prehranjevanja Deluje vzgojno na ljudi, s katerimi pride v stik.  | 
  
   Z referatiporedstabvi živila. Ovrednoti in poišče napake v prehranjevanju. Skuša popraviti napake v prehranjevanju.  | 
 
| 
   Medicinska dietetika  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Pridobljena znanja zna uporabljati v konkretnih okoliščinah, zna motivirati bolnike in svojce k pravilni izbiri živil in postopkov priprave hrane.  | 
        |
| 
   Energijsko in biološko planirana dietna prehrana  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Motivira bolnika za varovalno prehrano. Pridobljeno znanje uporablja pri vzgojnem delu.  | 
  
   Naloga: izračuna biološko in energijsko vrednost jedilnika.  | 
 
| 
   Diete pri obolenjih prebavnega trakta  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Seznani bolnika in svojce z dovoljenimi in prepovedanimi živili in tehnikami obdelave hrane. Pridobljeno znanje uporablja pri vzgojnem delu.  | 
  
   Naloga: sestavi jedilnik; akutni in kronični gastritis, celialija, zaprtje.  | 
 
| 
   Diete pri obolenjih jeter, žolčnika in trebušne slinavke  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Seznani bolnika in svojce z dovoljenimi in prepovedanimi živili in tehnikami obdelave hrane. Pridobljeno znanje uporablja pri vzgojnem delu.  | 
  
   Naloga: sestavi jedilnik; akutni napad žolčnika.  | 
 
| 
   Dieta s predpisano količino soli  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Motivira okolico za zmanjševanje količine soli v vsakodnevni prehrani. Pridobljeno znanje uporablja pri vzgojnem delu.  | 
  
   Naloga: našteje živila, ki vsebujejo večjo količino kuhinjske soli in jih v prehrani ne priporočamo.  | 
 
| 
   Diete pri obolenjih sečil  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Seznani bolnika in svojce z dovoljenimi in prepovedanimi živili in tehnikami obdelave. Pridobljeno znanje uporablja pri vzgojnem delu hrane. Pridobljeno znanje uporablja pri vzgojnem delu.  | 
        |
| 
   Diete pri presnovnih obolenjih  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Seznani bolnika in svojce z dovoljenimi in prepovedanimi živili in tehnikami obdelave hrane. Pridobljeno znanje uporablja pri vzgojnem delu.  | 
  
   Naloga: izbere primerna živila. Zna uporabljati tabele za zamenjavo živil.  | 
 
| 
   Dietno zdravljenje debelosti  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Posameznika s prekomerno telesno težo pouči o delovanje diete za zmanjševanje telesne teže.  | 
  
   Naloga: izračun relativne telesne mase, priprava jedilnika za shujševalno dieto.  | 
 
| 
   Dietno zdravljenje anoreksije, bulimije in znižane telesne teže  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
  
   Zna poučiti širše okolje o škodljivosti anoreksije in bulimije Pridobljeno znanje uporablja pri vzgojnem delu  | 
        |
| 
   Dieta pri HIV pozitivnem bolniku in pri bolniku z AIDS em  | 
  
   | 
  
   Seznani bolnika in svojce z načinom prehrane. Pridobljeno znanje uporablja pri vzgojnem delu.  | 
  
   Naloga: izbere živila in postopke za prehrano.  | 
 
| 
   Prehrana onkološkega bolnika in alternativna prehrana v dietetiki  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Seznani onkološke bolnike in svojce o pomenu prehrane. Poučuje okolje o možnih škodljivih učinkih alternativne prehran. Pridobljeno znanje uporablja pri vzgojnem delu.  | 
  
   Naloga: izbere živila in postopke za prehrano onkološkega bolnika. Ovrednoti in poišče napake alternativne prehrane.  | 
 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
| 
    Znanja  | 
   
    Povezava s predmetom  | 
  |
| 
    
  | 
   
    Predmet  | 
   
    Znanja  | 
  
| 
   | 
  
   Anatomija in fiziologija 1.letnik Farmakologija 2.letnik Biologija in mikrobiologija 2.letnik  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Zdravstvena nega in prva pomoč 1.letnik Biologija in mikrobiologija 1.letnik  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Biologija in mikrobiologija 2.letnik  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Etika in psihologija 2.letnik Zdravstvena nega in prva pomoč 1.letnik  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Zdravstvena nega in prva pomoč 1.letnik Etika in psihologija 1.letnik  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Anatomija in fiziologija 1.letnik Zdravstvena nega in prva pomoč 1.letnik  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Zdravstvena nega in prva pomoč 1.letnik  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Osnove kliničnih predmetov 2.letnik  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Zdravstvena nega in prva pomoč 2.letnik Etika in psihologija 2.letnik  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Zdravstvena nega in prva pomoč 1.letnik  | 
  
   |