Izobraževalni program: VRTNARSKI TEHNIK
Sprejeto na 53. seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 30. 11. 2001
VRTNARSTVO
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| 
   Letnik  | 
  
   Oblike izobraževalnega dela  | 
  
   Vaje z delitvijo***  | 
 ||
| 
   
  | 
  
   Teorija (ur)  | 
  
   Vaje (ur)  | 
  
   Skupaj (ur)  | 
  
   
  | 
 
| 
   1.  | 
  
   35  | 
  
   35  | 
  
   70  | 
  
   27  | 
 
| 
   2.  | 
  
   38  | 
  
   30  | 
  
   68  | 
  
   15  | 
 
| 
   skupaj  | 
  
   73  | 
  
   65  | 
  
   138  | 
  
   47  | 
 
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev;
*** delitev dijakov v skupine.
Pri predmetu dijak:
° usvoji temeljna znanja s področja varstva rastlin
° prepozna in uvrsti v sistem najpogostejše bolezni, škodljivce in plevele ter izbere ustrezne načine zatiranja le-teh
° se usposobi za varno delo s kemičnimi pripravki za varstvo rastlin
° prepozna skupine pesticidov in analizira osnovne principe njihovega delovanja
° usvoji in primerja posamezne načine varstva rastlin ter analizira pomen integriranega varstva ter varstva v okviru ekološkega kmetijstva
° se zaveda posledic kemičnega varstva na okolje
° oceni glavne dejavnike za rast vrtnin in primerja pomembnost le-teh
° pozna rastlinska hranila, vrednoti pomen gnojenja, obdelave tal in kolobarjenja
° izbere in zagovarja primerno tehnologijo pridelovanja, oskrbe, spravila in skladiščenja vrtnin, dišavnic in gob
° pozna temeljna znanja s področja semenarstva
° oceni različne načine pridelovanja zelenjadnic
°        
pozna različne načine uporabe zelenjadnic in zelišč v
okrasnem vrtnarstvu in sodobnih vezavah.
  
1. letnik
| 
    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI  | 
   
    FORMATIVNI CILJI  | 
   
    SOCIALIZACIJSKI CILJI  | 
   
    POSEBNOSTI V IZVEDBI  | 
  
| 
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
  
   
  | 
 
| 
   POVZROČITELJI ANOMALIJ NA RASTLINAH  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Kritično ocenjuje človekove posege v tla in atmosfero. Krepi ekološko zavest.  | 
  
   Vaja: prepoznavanje simptomov obolelosti rastlin.  | 
 
| 
   NAČINI ZATIRANJA BOLEZNI IN ŠKODLJIVCEV  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Krepi ekološko zavest.  | 
  
   
  | 
 
| 
   INTEGRIRANO VARSTVO RASTLIN  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Krepi ekološko zavest. Razvija sposobnost opazovanja narave.  | 
  
   
  | 
 
| 
   VARSTVO RASTLIN V OKVIRU EKOLOŠKEGA VARSTVA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   
  | 
  
   
  | 
  
   Krepi ekološko zavest. Razvija sposobnost opazovanja narave.  | 
  
   Ogled: ekološka kmetija.  | 
 
| 
   ZAKON O ZDRAVSTVENEM VARSTVU RASTLIN  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija odnos do delovne odgovornosti. Krepi osebno odgovornost do svojega dela.  | 
  
   
  | 
 
| 
   PREGLED BOLEZNI  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija sposobnost opazovanja narave. Razvija čut za natančnost.  | 
  
   Vaja:  | 
 
| 
   PREGLED ŠKODLJIVCEV  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija sposobnost opazovanja narave. Razvija ekološko zavest. Razvija čut za natančnost.  | 
  
   Vaja:  | 
 
| 
   PLEVEL  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Krepi ekološko zavest. Razvija sposobnost opazovanja narave.  | 
  
   Vaja:  | 
 
| 
   FITOFARMACEVTSKA SREDSTVA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Krepi čut za natančnost. Krepi osebno odgovornost do svojega dela. Razvija sposobnost opazovanja in ocenjevanja. Razvija odnos do delovne odgovornosti.  | 
  
   Vaja:  | 
 
| 
           RAZKUŽEVANJE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Krepi čut za natančnost. Krepi osebno odgovornost do svojega dela. Krepi ekološko zavest.  | 
  
   Demonstracija: razkuževanje v šolskem plastenjaku.  | 
 
| 
   POSLEDICE KEMIČNEGA ZATIRANJA BOLEZNI IN ŠKODLJIVCEV  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Krepi ekološko zavest. Razvija čut za osebno in poklicno odgovornost.  | 
  
   
  | 
 
2. letnik
|  
           VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI  | 
         
           FORMATIVNI CILJI  | 
         
           SOCIALIZACIJSKI CILJI  | 
         
           POSEBNOSTI V IZVEDBI  | 
      
|  
           Dijak  | 
         
           Dijak  | 
         
           Dijak  | 
         
           
  | 
      
|  
           GOSPODARSKI POMEN PRIDELOVANJA VRTNIN  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
|  
           
  | 
         
           
 
  | 
         
           Krepi odnos do poklica in se zaveda njegovega gospodarskega pomena. Razvija sposobnost komuniciranja.  | 
         
           Vaja: ponudba vrtnin na tržnici (vrste in izvor vrtnin).  | 
      
|  
           POMEN ZELENJADNIC IN ZELIŠČ V SODOBNIH VEZAVAH IN V OKRASNEM VRTNARSTVU  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
|  
           
 
  | 
         
          
  | 
         
           
  | 
         
           Vaja: iskanje različnih možnosti uporabe vrtnin in zelišč v sodobnih vezavah.  | 
      
|  
           POMEN ZELENJADNIC IN ZELIŠČ V SODOBNIH VEZAVAH IN V OKRASNEM VRTNARSTVU  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
|  
           
 
  | 
         
           izbere primeren zavarovan prostor glede na okolje za toplotno bolj zahtevne in toplotno manj zahtevne vrtnine  | 
         
           
 
 
  | 
         
           Vaja: zavarovani prostori za pridelovanje vrtnin.  | 
      
|  
           NAČINI PRIDELOVANJA ZELENJADNIC  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
|  
           
 
 
 
 
  | 
         
           
 
 
 
  | 
         
           Povezuje in ocenjuje primeren način okolju prijaznega pridelovanja. Razvija zavest o strokovni odgovornosti do porabnikov, pridelovanja in okolja.  | 
         
           Ogled: mešani posevki. Vaja: najprimernejši pesticidi, ki se lahko uporabljajo pri integriranem pridelovanju vrtnin. Ogled: hidroponsko pridelovanja vrtnin  | 
      
|  
           SEMENSKO BLAGO  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
|  
           
 
 
 
 
 
  | 
         
           
 
 
 
 
 
 
  | 
         
           Razvija natančnost in skrbnost. Razvija samostojnost in odločnost, krepi samozavest.  | 
         
           Vaja: raziskava ponudbe različno embaliranega semena v semenarnah in ogled deklaracij. Izračun nabave semenskega blaga glede na sklop rastlin.  | 
      
|  
           GOJENJE ZELENJADNIC  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
|  
           
 
 
 
 
  | 
         
           
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  | 
         
           
 
 
 
 
 
  | 
         
           Vaja: izdelava zbirke semen vrtnin. Ogled: vrtnine v različnih razvojnih fazah. Vaja: 
 
 
  | 
      
|  
           DIŠAVNICE  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
|  
           
  | 
         
           
 
 
  | 
         
           
  | 
         
           Ogled: dišavnice.  | 
      
|  
           GOBE  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
|  
           
  | 
         
           
 
 
  | 
         
           Razvija odnos do gob.  | 
         
           Ogled: pridelovanje gob.  | 
      
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
° ustno.
| 
    Znanja  | 
   
    Povezava s predmetom  | 
  |
| 
    Predmet  | 
   
    Znanja  | 
  |
| 
   Povzročitelji bolezni in poškodb na rastlinah  | 
  
   Praktični pouk  | 
  
   | 
 
| 
   Načini zatiranja bolezni in škodljivcev  | 
  
   Vrtnarski stroji in naprave  | 
  
   | 
 
| 
   Integrirano varstvo rastlin  | 
  
   Praktični pouk  | 
  
   | 
 
| 
   Pregled bolezni  | 
  
   Drevesničarstvo Okrasne zelnate rastline z aranžerstvom Praktični pouk Zelenjadarstvo  | 
  
   | 
 
| 
   Pregled škodljivcev  | 
  
   Okrasne zelnate rastline z aranžerstvom Drevesničarstvo Praktični pouk Zelenjadarstvo  | 
  
   | 
 
| 
   Plevel  | 
  
   Praktični pouk  | 
  
   | 
 
| 
   Pripravki za varstvo rastlin  | 
  
   Praktični pouk  | 
  
   | 
 
| 
   Razkuževanje  | 
  
   Praktični pouk  | 
  
   | 
 
| 
   Posledice kemičnega zatiranja  | 
  
   Praktični pouk  | 
  
   | 
 
| 
   Gospodarski pomen pridelovanja vrtnin  | 
  
   Podjetništvo  | 
  
   | 
 
| 
   Pomen zelenjadnic in zelišč v sodobnih vezavah in v okrasnem vrtnarstvu  | 
  
   Okrasne zelnate rastline z aranžerstvom  | 
  
   | 
 
| 
   Gojenje vrtnin v zavarovanem prostoru  | 
  
   Podjetništvo Praktični pouk  | 
  
   | 
 
| 
   Načini pridelovanja zelenjadnic  | 
  
   Praktični pouk Podjetništvo Zelenjadarstvo  | 
  
   | 
 
| 
   Semensko blago  | 
  
   Vrtnarski stroji in naprave Podjetništvo Praktični pouk Zelenjadarstvo  | 
  
   | 
 
| 
   Gojenje zelenjadnic, dišavnic in gob  | 
  
   Matematika Podjetništvo Praktični pouk Vrtnarski stroji in naprave  | 
  
   |