Izobraževalni program: VRTNARSKI TEHNIK
Sprejeto na 53. seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 30. 11. 2001
OKRASNE ZELNATE RASTLINE Z ARANŽERSTVOM
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| 
   Letnik  | 
  
   Oblike izobraževalnega dela  | 
  
   Vaje z delitvijo***  | 
 ||
| 
   
  | 
  
   Teorija (ur)  | 
  
   Vaje (ur)  | 
  
   Skupaj (ur)  | 
  
   
  | 
 
| 
   1.  | 
  
   50  | 
  
   20  | 
  
   70  | 
  
   20  | 
 
| 
   2.  | 
  
   48  | 
  
   20  | 
  
   68  | 
  
   10  | 
 
| 
   skupaj  | 
  
   98  | 
  
   40  | 
  
   138  | 
  
   30  | 
 
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev;
*** delitev dijakov v skupine.
Pri predmetu dijak:
° pozna gospodarski pomen okrasnih zelnatih rastlin v vrtnarstvu
° spozna in razume binarno nomenklaturo in strokovno terminologijo
° se seznani z vsemi načini razmnoževanja in zna razlikovati vegetativno, generativno in meristemsko razmnoževanje rastlin
° pozna različne tehnologije pridelovanja okrasnih zelnatih rastlin v zaščitenem prostoru in na prostem
° pridobi znanja s področja vzgoje, razmnoževanja, oskrbe in varstva ter zaščite rastlin
° se seznani z najpomembnejšimi rodovi, vrstami in sortami, primernimi za vzgojo na Slovenskem
° je sposoben razlikovati seme posameznih enoletnic, dvoletnic, trajnic in lončnic
° je sposoben razlikovati čebulo, gomolj in koreniko
° po botaničnih lastnostih se nauči razločevati enoletnice, dvoletnice, trajnice, rastline s čebulo, gomoljem in koreniko ter lončnice
° spozna različne možnosti zasaditve enoletnic, dvoletnic, trajnic, rastlin s čebulo, gomoljem in koreniko na prostem
° razvija sposobnost prilagajanja trgu in tržnim zakonitostim in sledi napredku znanosti in tehnike
° razvija sposobnost opazovanja, ugotavljanja podobnosti in razlik, razmišlja o vzrokih in pogojih pridelovanja
° spozna metode in načine siljenja okrasnih zelnatih rastlin
° se seznani z uporabo posameznih skupin okrasnih zelnatih rastlin, s pogoji uspevanja na prostem in v notranjih prostorih
° pozna pojem sonaravnega vrtnarjenja
° pozna avtohtone in varovane rastline na Slovenskem ter možnosti razširitve pridelovanja v vrtnarijah
° razlikuje posamezne možnosti razmestitve lončnic v prostoru, kombinacije lončnic v nasadkih, ureditev teras, balkonov, cvetličnega okna in izložb
° spozna epifitno deblo in bonsaje
° razvije čut za estetiko
°        
razvije čut za ustvarjalnost.
  
1. letnik
| 
    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI  | 
   
    FORMATIVNI CILJI  | 
   
    SOCIALIZACIJSKI CILJI  | 
   
    POSEBNOSTI V IZVEDBI  | 
  
| 
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
  
   
  | 
 
| 
   RAZMNOŽEVANJE ZELNATIH RASTLIN  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija poklicno in osebno odgovornost za svoje delo. Razvija natančnost, zanesljivost in vztrajnost pri delu. Razvija sposobnost strokovne komunikacije s strankami.  | 
  
   Demonstracija: ogled razmnoževanja rastlin v šolskem rastlinjaku in na vrtnariji. Vaja: seme, plod, sadika, potaknjenec – ugotavljanje osnovnih botaničnih lastnosti.  | 
 
| 
   ENOLETNICE ali annuele – prepoznavanje in razločevanje posameznih družin, rodov, vrst in sort  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija čut za opazovanje in razlikovanje. Razvija natančnost in doslednost. Razvija pripadnost slovenskemu trgu in materialu, vzgojenem pri nas. Razvije ekološko osveščenost pri uporabi okolju prijaznih zaščitnih sredstev.  | 
  
   Strokovna ekskurzija: ogled enoletnic v vrtnariji. Vaja: Ogled: diapozitivi: enoletnice glede na botanične značilnosti in uporabno vrednost.  | 
 
| 
   DVOLETNICE ALI BIENE - prepoznavanje in razločevanje posameznih družin, rodov, vrst in sort  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvije pravilen odnos do sadilnega materiala. Krepi strokovnost in zanesljivost pri delu.  | 
  
   Ogled: diapozitivi: dvoletnice glede na botanične značilnosti in višino rasti.  | 
 
| 
   PREPOZNAVANJE IN RAZLOČEVANJE TRAJNIH RASTLIN V VRTU IN PARKU  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija racionalnost glede izkoriščanja prostora za vzgojo sadilnega materiala. Pridobi odnos do slovenske kakovosti. Ceni delo slovenskih vrtnarjev in se zave vrednot.  | 
  
   Vaja: Ekskurzija: ogled trajnic pri vrtnarju, ki se ukvarja z razmnoževanjem, vzgojo, oskrbo in prodajo trajnic.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   
  | 
  
   Ogled: pravilna priprava sadik za prodajo.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija ekološko zavest pri uporabi zaščitnih sredstev, gnojil, substratov. Razvija čut za varovanje narave kot pomembnega dela naravne dediščine. Razvija sposobnost opazovanja trajnic v naravnem okolju in prenašanja podobnih združb rastlin v urbana naselja.  | 
  
   Vaja: Ogled: javni park, obhišnega vrta, zasaditev grobov.  | 
 
| 
   VODNE IN OBVODNE RASTLINE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija čut za estetiko Razvija osebno odgovornost.  | 
  
   Ogled: diapozitivi: vodne in obvodne rastline. Vaja: grafični prikaz oblikovanja vodnega objekta z naravnim izgledom. Demonstracija: ogled obvodnega vrta.  | 
 
| 
   OKRASNE TRAVE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvije poklicno odgovornost. Razvija doslednost. Razvija čut za estetsko pri vključevanju okrasnih trav v zasaditve z zelnatimi trajnicami.  | 
  
   Vaja:  | 
 
2. letnik
|  
           VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI  | 
         
           FORMATIVNI CILJI  | 
         
           SOCIALIZACIJSKI CILJI  | 
         
           POSEBNOSTI V IZVEDBI  | 
      
| Dijak |  
           Dijak  | 
         
           Dijak  | 
         
           
  | 
      
| ZELNATE TRAJNICE S ČEBULO, GOMOLJEM IN KORENIKO |  
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
|  
           
 
 
 
  | 
         
           
 
 
 
 
  | 
         
           Razvija pravilen odnos do dela. Razvija sposobnost hitrega reagiranja v določeni situaciji. Razvija sposobnost opazovanja, razlikovanja.  | 
         
           
  | 
      
|  
           
 
 
 
 
 
 
  | 
         
           
 
 
 
 
 
  | 
         
           Razvija inovativnost. Razvija čut za estetiko. Razvija sposobnost razločevanja in primerjanja. Krepi vztrajnost pri delu.  | 
         
           Ogled: diapozitivi, čebulnice, gomoljnice in rastline s korenikami. Demonstracija: ogled gomoljnic in čebulnic v vrtu. Ekskurzija ogled vrtnarije, kjer pridelujejo čebulnice in gomoljnice ter rastline s koreniko za rezanje. Vaja: uporaba čebulnic in gomoljnic v zunanjih zasaditvah ob upoštevanju pogojev rasti. Ogled: videokaseta: tullipani, narcise in potonke.  | 
      
| LONČNICE |  
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
|  
           
 
 
  | 
         
           
 
  | 
         
           Razvije čut za estetiko. Razvija sposobnost opazovanja in razlikovanja. Razvija inovativnost.  | 
         
           Demonstracija: diapozitivi posameznih rodov, vrst in sort lončnic glede na njihovo okrasno vrednost.  | 
      
|  
           
 
 
  | 
         
           
 
 
  | 
         
           Se zave odgovornosti do dela. Razvija strokovnost. Razvija sposobnost komuniciranja. Razvija poklicno odgovornost. Razvija sposobnost prenašanja teoretičnega znanja na živa bitja – rastline. Razvija sposobnost prilagajanja tržnim razmeram.  | 
         
           Ogled: lončnice v šolskem rastlinjaku, na šolskem hodniku in v vrtnem centru. Vaja: izdelava seznama najpogostejših lončnic, ki se pojavljajo v javnih prostorih : banki, bolnišnici – na osnovi seznama izdelava grafičnega prikaza.  | 
      
|  
           
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  | 
         
           
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  | 
         
           Razvija sposobnost spremljanja novosti v stroki. Se zave pomena strokovnega znanja za delo v stroki. Krepi zdrave delovne navade. Krepi sposobnost prilagajanja dani situaciji.  | 
         
           Vaja: 
 
 
 Ogled videokasete: zasebno življenje rastlin; titanski kačnik, cvetenje fikusa, mesojede rastline, ananasovke in orhideje.  | 
      
|  
           
 
 
 
 
 
 
  | 
         
           
 
 
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
° ustno.
| 
    Znanja  | 
   
    Povezava s predmetom  | 
  |
| 
    
  | 
   
    Predmet  | 
   
    Znanja  | 
  
| 
   Enoletnice  | 
  
   Botanika Varstvo rastlin Cvetlične vezave Praktični pouk  | 
  
   | 
 
| 
   Dvoletnice  | 
  
   Varstvo rastlin Cvetlične vezave Praktični pouk  | 
  
   | 
 
| 
   Trajnice  | 
  
   Varstvo rastlin Cvetlične vezave Praktični pouk  | 
  
   | 
 
| 
   Lončnice  | 
  
   Botanika Splošno vrtnarstvo Varstvo rastlin Praktični pouk  | 
  
   | 
 
| 
   Vodne in obvodne rastline  | 
  
   Krajinsko vrtnarstvo Praktični pouk  | 
  
   | 
 
| 
   Okrasne trave  | 
  
   Botanika Praktični pouk  | 
  
   | 
 
| 
   Čebulnice, gomoljnice in rastline s koreniko  | 
  
   Botanika Praktični pouk Varstvo rastlin  | 
  
   | 
 
| 
   Osnove oblikovanja Barve Rezano cvetje  | 
  
   Praktični pouk  | 
  
   |