Izobraževalni program: VRTNARSKI TEHNIK
Sprejeto na 53. seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 30. 11. 2001
CVETLIČNE VEZAVE - izbirni predmet
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| 
   Letnik  | 
  
   Oblike izobraževalnega dela  | 
 ||
| 
   
  | 
  
   Teorija (ur)  | 
  
   Vaje (ur)  | 
  
   Skupaj (ur)  | 
 
| 
   1.  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   2.  | 
  
   58  | 
  
   10  | 
  
   68  | 
 
| 
   skupaj  | 
  
   58  | 
  
   10  | 
  
   68  | 
 
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Dijak:
° razvije čut za estetiko,
° razvije čut za ustvarjalnost,
° prepozna cvetlične izdelke in jih zna uvrstiti v določeno zgodovinsko obdobje,
° pozna izvor tipičnih cvetličnih vezav in njihovo simboliko,
° zna primerjati značilnosti posameznih florističnih slogov,
° se nauči veščin skiciranja cvetličnih izdelkov in uporabe skic pri svojem strokovnem delu,
° zna uporabiti pravila dobrega oblikovanja pri izdelavi cvetličnih vezav in pri tem upošteva osnovna načela in načine oblikovanja,
° prepoznava skladne barve in jih zna pravilno družiti v cvetličnih izdelkih,
° loči različne tipe površinskih struktur rastlin in iz njih sestavljati skladne celote,
° se seznani z rastlinami in njihovimi okrasnimi deli, ki jih lahko uporabi pri svojem delu,
° pozna postopke rezanja, pakiranja, prevoza in kakovostnega ohranjanja svežih rezanih rastlin pri skladiščenju in v cvetličarni,
° zna pravilno oceniti čas rezanja rastlin in pozna postopke sušenja in skladiščenja posušenih rastlin,
° zna uporabljati raznovrstna natikalna sredstva, veziva, dopolnilni okrasni material, orodja in pripomočke,
° pozna pomen in način delovanja cvetlične borze,
° spozna organizacijo in način poslovanja Fleurop-a,
° se seznani z osnovnimi značilnostmi japonskega sloga aranžiranja – ikebane,
° se nauči tehnik izdelave cvetličnih izdelkov in dekoracij in pri tem vključuje svojo ustvarjalno energijo,
° pozna simboliko posameznih cvetličnih izdelkov, primerno za različne dogodke in priložnosti,
° sledi modnim trendom v cvetličarstvu.
| 
    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI  | 
   
    FORMATIVNI CILJI  | 
   
    Socializacijski cilji  | 
   
    Posebnosti v izvedbi  | 
  
| 
   ARANŽIRANJE SKOZI ZGODOVINO  | 
  
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija sposobnost povezovanja in primerjanja. Razvija čut za opazovanje. Razvija odnos do preteklosti. Krepi čut za estetiko. Razvija splošno razgledanost.  | 
  
   Prikaz: značilne cvetlične vezave skozi zgodovino (diapozitivi, fotografije). Ogled: obisk muzeja. Ogled: obisk razstave.  | 
 
| 
   FLORISTIČNI SLOGI ARANŽIRANJA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija čut za oblikovanje. Krepi strokovnost. Razvija sposobnost razlikovanja. Razvija sposobnost prostorske predstavljivosti. Razvija čut za natančnost.  | 
  
   Prikaz: cvetlične vezave v različnih florističnih slogih (fotografije, diapozitivi). Demonstracija: izdelava vegetativnega aranžmaja, izdelava vzporednega šopka.  | 
 
| 
   RISANJE SKIC CVETLIČNIH IZDELKOV  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija čut za opazovanje. Krepi natančnost. Se zave oblikovalskih sposobnosti. Krepi vztrajnost.  | 
  
   Prikaz: skice rastlin. Vaja:  | 
 
| 
   CVETLIČNE VEZAVE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijajo čut za estetiko. Krepi natančnost. Krepi vztrajnost. Razvija strokovnost. Razvija sposobnost izražanja. Razvija sposobnost komuniciranja s strankami. Razvija ekološko zavest.  | 
  
   Ogled: cvetlične vezave v cvetličarnah. Prikaz: primeri kakovostnih cvetličnih vezav (knjige, revije, fotografije, diapozitivi). Prikaz: videokaseta na temo poročnih dekoracij. Vaja: ogled novosti s področja floristike na spletnih straneh interneta.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvije čut za vživljanje v določeno situacijo ali dogodek. Razvija sposobnost oblikovanja. Razvija poklicno odgovornost. Krepi čut za skrbnost. Krepi čut za varčnost. Razvija sposobnost komuniciranja.  | 
  
   Vaja: spremljanje novosti na strokovnem področju s pomočjo knjig, revij, videokaset, interneta.  | 
 
| 
   IKEBANA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija čut za oblikovanje. Krepi splošno in strokovno razgledanost. Krepi sposobnost razločevanja in primerjave. Razvija čut za estetiko.  | 
  
   Prikaz: primeri cvetličnih vezav (knjige, revije).  | 
 
| 
   FLEUROP  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija sposobnost komuniciranja.  | 
  
   
  | 
 
| 
   CVETLIČNA BORZA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija znanja s področja marketinga.  | 
  
   Prikaz: delovanje cvetlične borze (videokaseta).  | 
 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
° ustno.
| 
    Znanja  | 
   
    Povezava s predmetom  | 
  |
| 
    
  | 
   
    Predmet  | 
   
    Znanja  | 
  
| 
   | 
  
   Zgodovina Umetnost  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Praktični pouk  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Praktični pouk Okrasne zelnate rastline z aranžerstvom  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Okrasne zelnate rastline z aranžerstvom Strokovna informatika Podjetništvo  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Zgodovina Geografija  | 
  
   |