Izobraževalni program: ŽIVILSKI TEHNIK
Sprejeto na 44.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 1. 12. 2000
BIOTEHNOLOGIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| 
   Letnik  | 
  
   Oblike izobraževalnega dela  | 
 ||
| 
   
  | 
  
   Teorija (ur)  | 
  
   Vaje (ur)  | 
  
   Skupaj (ur)  | 
 
| 
   1.  | 
        
   
  | 
 ||
| 
   2.  | 
  
   55  | 
  
   15  | 
  
   70  | 
 
| 
   skupaj  | 
  
   55  | 
  
   15  | 
  
   70  | 
 
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Dijak:
| 
    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI  | 
   
    FORMATIVNI CILJI  | 
   
    Socializacijski cilji  | 
   
    Posebnosti v izvedbi  | 
  
| 
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
        ||
| 
   POJEM BIOTEHNOLOGIJE IN NJENA INTERDISCIPLINARNOST  | 
  
   | 
  
   Se zave pomena biotehnologije v vsakdanjem življenju.  | 
        |
| 
   BIOTEHNOLOŠKI PROCES  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvije osebno odgovornost do dela z biokulturami. Se zave prednosti in slabosti, ki so povezane z genskim inženiringom. Demonstracijska vaja: imobilizacija kvasovk s ca-alginatom.  | 
  
   Osnove eksperimentalnega dela v biotehnološkem laboratoriju. Varnost v biotehnološkem laboratoriju. Pregled trajnih mikroskopskih preparatov.  | 
 
| 
   BIOREAKTORIJI  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvije odgovornost za previdno ravnanje z napravami.  | 
  
   Predstavitev laboratorijskega bioreaktorja.  | 
 
| 
   SPREMLJANJE IN VODENJE BIOPROCESA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvije spoznanje o stroki.  | 
  
   Vaja: spremljanje in regulacija enostavnih laboratorijskih bioprocesov (aerobnih in anaerobnih).  | 
 
| 
   IZOLACIJA BIOTEHNOLOŠKIH PRODUKTOV  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Oblikuje primeren odnos do dela v laboratoriju.  | 
  
   Vaja: ločevanje biomolekul po velikosti.  | 
 
| 
   BIOTEHNOLOŠKI POSTOPKI  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvije sposobnost strokovnega razmišljanja. Razvije osebnost za čim višji nivo strokovnega znanja. Se zave poklicne odgovornosti.  | 
  
   Ogledi enega ali več biotehnoloških procesov:  | 
 
| 
   ODSTRANJEVANJE ODPADKOV  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Se zave škode, povzročene zaradi nevestnega dela z odpadki. Se zave, da je del okolja. Se zave, da na okolje lahko vpliva sam. Se zave, da lahko s pravilnim odlaganjem in ravnanjem z odpadki sam prispeva k varstvu okolja.  | 
  
   Ogled čistilne naprave.  | 
 
| 
   DOBRA LABORATORIJSKA PRAKSA  | 
  
   | 
  
   Se zaveda pomena dobre laboratorijske in proizvodne prakse.  | 
  
   Skupinsko delo  | 
 
| 
   BIOTEHNOLOGIJA IN DRUŽBA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razpravlja o spornih aktualnih vprašanjih, ki so posledica novih spoznanj v biotehnologiji.  | 
  
   Okrogla miza  | 
 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
| 
    Znanja  | 
   
    Povezava s predmetom  | 
  |
| 
    
  | 
   
    Predmet  | 
   
    Znanja  | 
  
| 
   | 
  
   Biologija Mikrobiologija Fizika Kemija  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Tehnologija Biologija Kemija Mikrobiologija  | 
  
   |