Izobraževalni program: ŽIVILSKI TEHNIK
Sprejeto na 44.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 1. 12. 2000
DIETETIKA IN GASTRONOMIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| 
   Letnik  | 
  
   Oblike izobraževalnega dela  | 
 ||
| 
   
  | 
  
   Teorija (ur)  | 
  
   Vaje (ur)  | 
  
   Skupaj (ur)  | 
 
| 
   1.  | 
        
   
  | 
 ||
| 
   2.  | 
  
   70  | 
  
   70  | 
  
   70  | 
 
| 
   skupaj  | 
  
   70  | 
  
   70  | 
  
   70  | 
 
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Dijak:
| 
    VSEBINE IN INFORMACIJSKI CILJI  | 
   
    FORMATIVNI CILJI  | 
   
    Socializacijski cilji  | 
   
    Posebnosti v izvedbi  | 
  
| 
   UVOD V DIETETIKO  | 
  
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
        |
| 
   | 
  
   | 
  
   Se zave pomembnosti temeljnih pojmov za nadaljnje razumevanje dietetike.  | 
        |
| 
   PREHRANA POSAMEZNIH SKUPIN PREBIVALSTVA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvije občutek pomena pravilne prehrane v posameznih življenjskih obdobjih. Se zave nevarnosti, ki pretijo njegovemu zdravju.  | 
  
   Skupinsko delo: izdelava plakatov.  | 
 
| 
   ALTERNATIVNA PREHRANA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvije sposobnost pravilnejše odločitve glede alternativnega prehranjevanja. Oblikuje pravilen odnos do ljudi, ki se alternativno prehranjujejo. Se zave koristnosti uporabe nekaterih neznanih ali manj znanih živil v prehrani. Se zave pomena čim bolj naravnega načina pridelovanja in predelave hrane ter pomena za zdravje.  | 
  
   Skupinsko delo: izdelava plakatov.  | 
 
| 
   DIETNA PREHRANA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Se zave pomembnosti pravilne razporeditve dnevnih obrokov. Se zave pomena diet za izboljšanje ali pa ohranitve zdravstvenega stanja.  | 
  
   Slikovni material  | 
 
| 
   KLASIČNE DEFICITARNE BOLEZNI  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Se zave posledic neustrezne in enolične prehrane.  | 
  
   Slikovni material  | 
 
| 
   CIVILIZACIJSKE BOLEZNI IN USTREZNA DIETA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvije občutek odgovornosti za opravljeno nalogo. Razvije sposobnost oblikovanja pravilnih rešitev. Se zave pomembnosti zdrave prehrane in zdravega načina življenja za preprečevanje civilizacijskih bolezni.  | 
  
   Slikovni material Skupinsko delo Ogled priprave dietne hrane v bolnišnici.  | 
 
| 
   TEMELJNI POJMI O GASTRONOMIJI  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Spozna strokovne izraze v kulinariki. Spremlja novosti na strokovnem področju. Razvije inovativnost na strokovnem področju. Pridobi zavest o strokovni odgovornosti. Spozna interdisciplinarnost kulture. Prehranjevanja. Razume pomen primernega izražanja, nastopa in nagovora gosta.  | 
        |
| 
   TEHNOLOGIJA PRIPRAVE JEDI  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Se zave pomena pravilne priprave jedi za dobro zdravje in počutje gostov.  | 
  
   Skupinsko delo  | 
 
| 
   FIZIOLOGIJA ČUTIL  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Se zave pomena dobrega počutja ob uživanju jedi.  | 
  
   Vaja: analiza izrazov po hedonski lestvici.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Se zave pomena okusov pri uživanju jedi.  | 
        |
| 
   KULTURA PREHRANJEVANJA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Se zave pomena medsebojne odvisnosti ureditve prostora, sprejema naročil in postrežbe gosta. Spozna usklajenost dekoriranja prostora in mize.  | 
  
   Ogled razstav in strokovnih sejmov.  | 
 
| 
   DOMAČE JEDI PO POKRAJINAH  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Pridobi znanje o etnoloških posebnostih slovenskih pokrajin in jedeh povezanih z njimi. Se zave pomena ohranjanja slovenske kulturne dediščine.  | 
  
   Seminarske naloge Spremljanje strokovne literature.  | 
 
| 
   ZNAČILNE JEDI SVETOVNE KUHINJE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Se zave, da je gastronomija več kot samo umetnost pripravljanja jedi.  | 
  
   Seminarske naloge Spremljanje strokovne literature.  | 
 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
| 
    Znanja  | 
   
    Povezava s predmetom  | 
  |
| 
    
  | 
   
    Predmet  | 
   
    Znanja  | 
  
| 
   | 
  
   Prehrana Tehnologija  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Biologija Prehrana Matematika  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Geografija Prehrana  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Mikrobiologija Prehrana Biologija  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Prehrana Tehnologija  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Biologija Prehrana Tehnologija Praktični pouk Mikrobiologija  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Prehrana Tehnologija  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Prehrana Geografija Zgodovina Tehnologija  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Prehrana Geografija  | 
  
   |