Izobraževalni program: ŽIVILSKI TEHNIK OPERATER
Sprejeto na 17.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 9. 7 1998
TEHNOLOGIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| 
   Letnik  | 
  
   Oblike izobraževalnega dela  | 
 ||
| 
   
  | 
  
   Teorija (ur)  | 
  
   Vaje (ur)  | 
  
           Skupaj (ur)  | 
 
| 
   4.  | 
  
   128  | 
  
   12  | 
  
   140  | 
 
| 
   5.  | 
  
   95  | 
  
   7  | 
  
   102  | 
 
| 
   skupaj  | 
  
   223  | 
  
   19  | 
  
   242  | 
 
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijaki:
4. Letnik
| 
    Vsebine in informativni cilji  | 
   
    Formativni cilji  | 
   
    Socializacijski cilji  | 
   
    Posebnosti v izvedbi  | 
  
| 
   UVOD V TEHNOLOGIJO  | 
  
   Dijaki  | 
  
   Dijaki  | 
        |
| 
   | 
  
   | 
  
   Spremljajo dogajanja v živilski stroki.  | 
  
   Sheme  | 
 
| 
   KLAVNICE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijejo odnos do dela v živilstvu. Zavedajo se pomena znanja s področja tehnologije. Spremljajo strokovne novosti. Zavedajo se ekonomičnosti pri delu.  | 
  
   Vaja: režim hlajenja in hladilna sredstva (strojnica, evidence).  | 
 
| 
   HIGIENA V MESARSTVU  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijejo pozitivni odnos do higiene. Razvijejo občutek odgovornosti. Svoje znanje o delovanju, čistilnih strojev prenašajo na druge.  | 
  
   Vaja: čistilni in razkužilni stroj Sheme  | 
 
| 
   PREDELAVA MESA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijajo občutek odgovornosti. Razvijajo pozitiven odnos do dela v proizvodnji in dela z živili. Razvijejo smisel za ekonomičnost in natančnost pri delu. Spoštujejo delo drugih in svoje znanje prenaša na druge. Sposobni so spremljati novosti. Razumejo odgovornost pri deklariranju. Razvijajo natančnost pri delu.  | 
  
   Vaja: kuter ali volk - tehnično navodilo. Slikovni material, katalogi strojev in opreme.  | 
 
| 
   PRODAJA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijajo sposobnosti osebne odgovornosti.  | 
  
   Računalniška vaja: tehtanje in vodenje evidenc preko računalnika v prodajalni.  | 
 
| 
   TRANSPORT, ODKUP IN OBDELAVA MLEKA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijajo sposobnost dojemanja živilske znanosti. Zavedajo se pomembnosti znanja posameznih tehnoloških postopkov. Prenašajo svoje znanje na druge.  | 
  
   Vaja: fermentor - tehnično navodilo.  | 
 
| 
   MLEČNI IZDELKI  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijajo natančnost, vestnost in doslednost pri delu. Svoje znanje prenašajo na druge. Razvijajo sposobnost osebne odgovornosti. Znajo spremljati novosti na svojem področju.  | 
  
   Vaja - praksa: kritične točke na pakirni liniji.  | 
 
| 
   PRIPRAVA VODE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zavedajo se pomena znanja s področja priprave in uporabe mehke vode.  | 
  
   Vaja: priprava mehke vode..  | 
 
| 
   EKOLOGIJA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijajo odgovoren odnos do varstva okolja. Zavedajo se pomembnosti spremljanja tehnoloških novosti s področja čiščenja odpadnih vod.  | 
  
   Ogled podjetja - npr. Perutnine Ptuj.  | 
 
| 
   TEHNOLOŠKI PROCESI V ŽIVILSTVU  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   KRISTALIZACIJA, EMULGIRANJE, DIFUZIJA, MEŠANJE  | 
  
   | 
  
   Razvijajo tehnološko zavest. Zavedajo se pomena natančnosti pri delu.  | 
  
   Vzorci in sheme strojev in naprav, sheme različnih naprav za kristalizacijo. Vaja: izvedba kristalizacije sladkorja z ohlajevanjem. Ogled delovanja mešalnih strojev v šolski delavnici.  | 
 
| 
   MLETJE, SKLADIŠČENJE, TRANSPORT  | 
  
   | 
  
   Dojamejo pomen osebne odgovornosti za kakovost surovin in izdelkov. Zavedajo se vpliva transporta na kakovost surovin in končnih izdelkov.  | 
  
   Sheme naprav. Demonstracija delovanja naprav. Ogled skladišč. Vaja: kontrola pogojev skladiščenja v šolskem skladišču.  | 
 
| 
   ŽITA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijajo odgovoren odnos do dela. Razvijajo komunikativnost in sposobnost sodelovanja s pridelovalci in sodelavci. Zavedajo se pomena osebne odgovornosti pri upravljanju z različnimi stroji in napravami. Naučijo se opazovati. Razvijajo zavest, da kakovostna surovina pomeni tudi kakovostni izdelek. Upoštevajo predpise.  | 
  
   Vzorci žit in nekaterih poljščin ter mlevskih izdelkov. Sheme Ogled laboratorijev in silosov. Vaja: določanje hektoliterske teže in absolutne teže žit in količine primesi. Diagram mletja pšenice. Ogled mletja žit v mlinu. Spoznavanje zakonodaje.  | 
 
| 
   PEKARSTVO  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Upoštevajo predpise. Pridobivajo občutek pomena kakovosti surovine za kakovosten izdelek. Presojajo ekonomičnost pri uporabi surovin. Razvijajo komunikativnost in sposobnost sodelovanje s sodelavci. Razvijajo odgovoren odnos do dela. Naučijo se opazovati. Pazijo na higieno skladišč in končnih izdelkov. Zavedajo se pomena točnosti in natančnosti pri delu.  | 
  
   Spoznavanje zakonodaje. Demonstracija strojev in naprav. Ogledi različnih faz dela v proizvodnji in šoli. Sheme in prospekti strojev in naprav. Demostracija kontrole pogojev vzhajanja in pečenja. Vaja: izvedba embaliranja kruha v šolskem skladišču. Vzorci različnih vrst testenin.  | 
 
| 
   SLAŠČIČARSTVO IN KONDITORSTVO  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Pridobijo občutek za kakovostno surovino. Zavedajo se odgovornosti pri ravnanju s surovinami. Pridobijo občutek poklicne identitete. Razvijajo natančnost in zanesljivost pri delu. Zavedajo se pomena vzdrževanja strojev in naprav za kakovostno surovino. Razvijajo tehnološko zavest. Razvijajo osebno odgovornost pri delu s stroji in napravami. Pazijo na higiensko proizvodnjo. Razvijajo odgovoren odnos do potrošnika.  | 
  
   Sheme, vzorci Vaja: ugotavljanje lastnosti posameznih surovin. Ogled proizvodnih postopkov.  | 
 
5.LETNIK
| 
    Vsebine in informativni cilji  | 
   
    Formativni cilji  | 
   
    Socializacijski cilji  | 
   
    Posebnosti v izvedbi  | 
  
| 
   SPECIFIČNI TEHNOLOŠKI PROCESI V ŽIVILSKI INDUSTRIJI  | 
  
   Dijaki  | 
  
   Dijaki  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijajo čut za ekonomičnost in gospodarnost. Razvijejo tehnološko zavest o namenu in uporabi posameznih postopkov. Razvijajo odgovoren odnos do dela. Presojajo ekonomičnost posameznih postopkov.  | 
  
   Ogled delovanja sušilnika za živila. Vaja: Sheme Ogled stikalnice. Slikovni material posameznih delov polnilne linije.  | 
 
| 
   TEHNOLOGIJA PROIZVODNJE PIVA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zavedajo se odgovornosti pri kontroli surovin.  | 
  
   Vzorci ječmena, sladu, nadomestkov sladu, kvasa, hmelja.  | 
 
| 
   Sladarstvo  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zavedajo se odgovornosti in natančnosti pri izvedbi.  | 
  
   Vzorci različnih sladov. Senzorična analiza vzorcev slada in ječmena.  | 
 
| 
   Pivovarstvo  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Spoznavajo odgovornost pri vodenju tehnoloških procesov. Zavedajo se pomena natančnosti pri uporabi fizikalnih parametrov. Razvijajo občutek za ocenjevanje.  | 
  
   Sheme in slikovni material naprav v varilnici. Vaja: degustacija vzorcev piva različnih proizvajalcev. Pregled slikovnega materiala posameznih pasterizatorjev.  | 
 
| 
   TEHNOLOGIJA PROIZVODNJE ALKOHOLNIH PIJAČ  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zavedajo se odgovornosti pri kontroli surovin. Zavedajo se pomena kvalitetno opravljenega dela. Razvijajo natančnost pri merjenju. Razvijajo odnos do vestnega, natančnega dela. Povezujejo teoretično znanje s praktičnim eksperimentalnim delom. Zavedajo se odgovornosti pri doziranju posameznih sestavin.  | 
  
   Vaja: Shema: delitev močnih alkoholnih pijač.  | 
 
| 
   TEHNOLOGIJA PROIZVODNJE BREZALKOHOLNIH PIJAČ  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zavedajo se odgovornosti pri kontroli surovin. Spoznajo, da je komercializiranost pri teh proizvodih velika. Spoznajo pomen točnosti in natančnosti pri delu z aditivi.  | 
  
   Ogled delovanja sokovnika, duplikatorja.  | 
 
| 
   TEHNOLOGIJA SADJA IN VRTNIN  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijajo občutek za ocenjevanje. Zavedajo se odgovornosti pri kontroli surovin. Dojamejo pomen pravilne izbire predelovalnih postopkov za ohranjanje posameznih hranilnih snovi v izdelkih. Uporabljajo postopke, ki zagotavljajo boljšo kakovost živil. Zavedajo se odgovornosti pri vodenju procesov. Prenašajo splošno znanje v konkretna delovna okolj.  | 
  
   Sheme strojev Slikovni material različnih sadnih vrst in sort. Vaja: Slikovni material in vzorci posameznih vrtnin. Uporaba plakatov  | 
 
| 
   TEHNOLOGIJA VINARSTVA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijajo natančnost pri merjenju. Spoznajo točnost in natančnost pri delu. Dojamejo pomembnost kvalitetno izvedenih posameznih faz predelave. Spoznavajo pomen točnosti in natančnosti pri delu s čistili.  | 
  
   Slikovni material: bele in rdeče vinske sorte. Vzorci različnih oblik žvepla. Vaja: merjenje vsebnosti sladkorja z oekserjevo tehtnico in ročnim refraktometrom. Vzorci vrelnih veh. Vzorci čistilnih sredstev. Shema: prikaz predelave belega in rdečega grozdja. Prospekti strojev.  | 
 
| 
   TEHNOLOGIJA PREDELAVE RASTLINSKIH MAŠČOB  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
        
   Vaja: vzorci semen, olj in slikovni material različnih oljaric.  | 
 |
| 
   PRIDELAVA RAFINIRANIH IN NERAFINIRANIH OLJ  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Prenašajo splošno znanje v konkretna delovna okolja. Spoznavajo odgovornost pri vodenju tehnoloških procesov. Presojajo ekonomičnost posameznih postopkov. Iščejo optimalne delovne/tehnološke pogoje.  | 
  
   Shema: povezava posameznih postopkov. Prospekti strojev. Vzorci etiket različnih olj. Vzorec žarke masti in žarkega olja. Shema: povezava posameznih postopkov. Vzorci embalaž različnih margarin, majonez.  | 
 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
| 
    Znanja  | 
   
    Povezava s predmetom  | 
  |
| 
    
  | 
   
    Predmet  | 
   
    Znanja  | 
  
| 
   | 
  
   Praktični pouk Regulacije in krmiljenje Fizika Kemija Mikrobiologija  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Praktični pouk Regulacije in krmiljenje Fizika Mikrobiologija  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Praktični pouk Mikrobiologija Regulacije in krmiljenja  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Praktični pouk Regulacije in krmiljenja Mikrobiologija Podjetništvo  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Praktični pouk Mikrobiologija Regulacije in krmiljenja  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Praktični pouk Regulacije in krmiljenja Mikrobiologija  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Praktični pouk Regulacije in krmiljenja Mikrobiologija Podjetništvo  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Kemija Regulacije in krmiljenja  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Fizika Biologija in mikrobiologija Regulacije in krmiljenja  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Kemija Regulacije in krmiljenje Praktični pouk  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Biologija Regulacije in krmiljenje  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Regulacije in krmiljenje Praktični pouk  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Regulacije in krmiljenje Mikrobiologija s higienskim minimumom Praktični pouk  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Krmiljenje in regulacija Praktični pouk  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Biologija Prehrana  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Krmiljenje in regulacije Matematika Mikrobiologija s higienskim minimumom Praktični pouk  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Analiza živil Prehrana Mikrobiologija s higienskim minimumom Praktični pouk  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Analiza živil Prehrana Mikrobiologija s higienskim minimumom  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Matematika Mikrobiologija s higienskim minimumom Praktični pouk Regulacije in krmiljenje  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Regulacije in krmiljenje Praktični pouk  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Regulacije in krmiljenje Mikrobiologija s higienskim minimumom Praktični pouk  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Prehrana Analiza živil Praktični pouk  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Prehrana Analiza živil Mikrobiologija s higienskim minimumom Praktični pouk  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Mikrobiologija in higiennski minimum Prehrana  | 
  
   | 
 
| 
   ° kakavova masa, čokolada, kakav v prahu, žvečilni gumi, bomboni, trajno pecivo, mehko pecivo, masleno listnato testo  | 
  
   Regulacije in krmiljenje Praktični pouk Mikrobiologija s higienskim minimumom Prehrana Matematika  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Praktični pouk Regulacije in krmiljenje  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Praktični pouk Regulacije in krmiljenje Prehrana Mikrobiologija Kemija  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Praktični pouk Regulacije in krmiljenje Prehrana Mikrobiologija Kemija  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Praktični pouk Regulacije in krmiljenje Prehrana Mikrobiologija Kemija  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Praktični pouk Regulacije in krmiljenje Prehrana Mikrobiologija Kemija  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Praktični pouk Regulacije in krmiljenje Prehrana Mikrobiologija Kemija Analiza živil  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Praktični pouk Regulacije in krmiljenje Prehrana Analiza živil Kemija  | 
  
   |