|
Dijaki
|
Dijaki
|
|
Uvod delo v kemijski
učilnici
|
prepoznajo laboratorijski inventar in predvidijo
uporabo le tega
naučijo se varnega dela v laboratoriju
|
Razvijajo
osebno odgovornost, varčnost in ekološko zavest.
|
Laboratorijske
vaje: poznavanje laboratorija in laboratorijskega inventarja ter pravila za
varno delo v laboratoriju.
|
Gradniki snovi
|
|
|
|
zgradba atoma in periodni sistem
povezovanje gradnikov, kemijske vezi
agregatna stanja
zgradba trdnih snovi
|
znajo razložiti in skicirati zgradbo atoma. znajo
določiti število nukleonov in elektronov v atomu ter jih razporediti po
lupinah
razumejo razporeditev elementov v p.s. kot posledico
atomske zgradbe, znajo definirati periodično spreminjanje lastnosti elementov
po skupinah in periodah
razlikujejo princip ionske, kovalentne in kovinske
vezi. znajo razložiti obliko enostavnih molekul
spoznajo in znajo razložiti vrste in lastnosti
kristalov kot posledico njihove osnovne zgradbe
|
Razvijajo
miselne sposobnosti.
|
Demonstracije
modelov.
|
Vrste kemijskih reakcij
|
|
|
|
energija pri kemijskih reakcijah
vplivi na potek kemijske reakcije
|
ločijo in prepoznajo vrste kemijskih reakcij.
razlikujejo endotermne in eksotermne reakcije in odkrivajo vzroke za
energijske spremembe
znajo razložiti energijski diagram
razumejo vpliv koncetracije, velikosti delcev,
temperature in katalizatorja na potek kemijske reakcije
|
Razvijajo
natančnost.
Zavejo
se varčnosti in zanesljivosti.
|
Demonstracija:
primeri eksotermne in endotermne reakcije.
|
Kisline, baze in soli
|
|
|
|
Bronsted-Lowryeva teorija
protolitsko ravnotežje
pH, indikatorji
|
znajo in razumejo definicijo kislin, baz in soli.
Poznajo najpogostejše kisline, baze in soli ter njihovo delovanje
spoznajo indikatorje in osnovni princip titracije in
nevtralizacije
naučijo se definicije pH vrednosti
razumejo pomen pH lestvice
obvladajo različne načine izražanja koncentracij in
znajo definirati ustrezne veličinske enačbe
|
Razvijajo
vztrajnost.
Razvijajo
ekološko zavest, natančnost in zanesljivost.
|
Laboratorijskevaje
dokazovanje kislosti in bazičnosti raztopin z
indikatorji,
Nevtralizacija kislin in baz,
Jakost kislin in baz, določanje pH vrednosti
priprava raztopin z različno izraženimi
koncentracijami (npr.: 5%NaCl, 3% HO, c(HCl)= 0,1 mol/L,itd.).
|
Redoks reakcije
|
|
|
|
galvanski člen in galvanizacija
|
opredelijo pojme: redukcija, oksidacija, reducent,
oksidant
znajo urejati enostavne redoks reakcije
spoznajo redoks vrsto
razlikujejo med galvanskim členom in elektrolitsko
celico
razumejo princip galvanske zaščite površin
|
|
Laboratorijske
vaje:
raztapljanje kovin v kislini,
oksidacija alkohola (alkotest).
|
Nekovine
|
|
|
|
silicij in silicijeve spojine
steklo-sestava in pridobivanje
vrste stekel
korekcijska stekla
tehnična stekla
|
opredelijo značilne nekovinske lastnosti
poznajo surovine za steklo
znajo opisati tehnološki postopek pridobivanja stekla
znajo opisati in razložiti kemijske, fizikalne in optične
lastnosti stekel in parametre, s katerimi ovrednotimo lastnosti stekla
|
Razvijajo
ekološko zavest
Seznanijo
se z nevarnostmi pri rokovanju s to kislino in načini shranjevanja.
|
Demonstracije:
topnost stekla v HF,
določitev lastnosti stekel.
|
optične lastnosti stekla
mehanske lastnosti stekla
kemijske lastnosti stekla
|
sposobni so predvideti spremembe karakteristik in
kvalitete stekla glede na sestavine in dodatke (kronsko, flint, itd.,)
|
Zavedajo
se pomembnosti znanja za ločevanje posameznih tehnoloških postopkov.
|
|
barvanje steklenih in plastičnih stekel
fotoobčutljivo steklo
antirefleksni sloj
napake v steklu
|
seznanijo se s postopki izdelovanja stekel za očalno
optiko.
razlikujejo in znajo opisati načine barvanja stekel
poznajo izdelavo, uporabo in lastnosti filter stekel
in refleksijskih stekel
poznajo načine naparevanja antirefleksnega sloja
spoznajo vrste napak v steklu in načine njihovega
odkrivanja
|
Razvijajo
pripadnost stroki.
|
Vaja:
barvanje sintetičnih stekel.
Računske
vaje: izračun debeline nanešenega sloja.
|
Kovine
|
|
|
|
fizikalne in kemijske lastnosti
kovine za delovne stroje in orodja
barvne kovine
zlitine
korozija in korozijska zaščita
|
obvladajo postopke pridobivanja tehnološko pomembnih
kovin. Znajo našteti in opisati njihove mehanske in elektrokemijske lastnosti
poznajo barvne kovine, njihove lastnosti in
uporabnost v optiki (npr. Rh, Pd, Ti, Be, Al). Znajo izračunavati čistost
žlahtnih kovin
spoznajo sestavo in lastnosti zlitin, ki se
uporabljajo v očalni optiki (npr.:zlati double, belozlati double, itd.)
definirajo korozijo, poznajo osnovne načine
korozijske zaščite
poznajo posebne kovinske nanose, primerne za okvire
očal ali optičnih instrumentov
poznajo kovine kot izvor svetlobe (Na, Mg, ..) in na
svetlobo občutljive kovine (Ag, Se, ..)
|
Zavedajo
se pomembnosti znanja s področja kvalitete materialov.
Znajo
spremljati novosti na strokovnem področju.
|
Laboratorijske
vaje - korozija različnih kovin.
|
Tehnologija izdelave
optičnih elementov
|
|
|
|
oblikovanje in obdelava stekla
brusilna sredstva in brusne plošče
polirna sredstva
loti in talila
|
spoznajo načine obdelave stekla
seznanijo se z orodji za za obdelavo stekla
poznajo surovine za izdelavo brusilnih plošč
znajo opisati proizvodnjo brusilnih plošč in njihovo
delitev glede mehanskih lastnosti, velikosti zrn, namembnosti in obodnih
hitrosti
poznajo polirna sredstva, pripravo in vpliv sestave
na vrsto in kvaliteto polirnih sredstev
definirajo materiale za lote in njihove lastnosti
znajo izbrati prave kombinacije lotov in talil, glede
na material, ki ga lotajo
|
Razvijajo
poklicno identifikacijo
|
Laboratorijske
vaje - demonstracija poliranja različnih vrst materialov z različnimi
polirnimi sredstvi.
|
Organske spojine
|
|
|
|
alkani, alkeni, alkini in aromatski ogljikovodiki
kisikove organske spojine
|
prepoznajo organske spojine v snoveh iz vsakdanjega
življenja
spoznajo pomen ogljikovodikov kot vira energije in
surovin poznajo strukturne značilnosti organskih molekul
naučijo se poimenovanja osnovnih primerov
poznajo strukturo in imena radikalov
znajo razložiti postopno oksidacijo alkanov
poznajo značilne lastnosti in uporabo pomembnejših
estrov, etrov, alkoholov in organskih kislin
|
Zavejo
se škodljivosti in ekološke obremenjenosti narave z določenimi ogljikovodiki.
Skrbijo
za svojo varnost in varnost sodelavcev.
|
Laboratorijske
vaje:
dokaz ogljika, vodika, kisika in žvepla v organskih
spojinah,
primerjava fizikalnih in kemijskih lastnosti med
organskini in anorganskimi snovmi.
Seminarske
naloge - alkoholi, estri, etri in organske kisline ( škodljivost in uporabnost).
|
Polimeri
|
|
|
|
sestava in lastnosti
klasifikacija
|
ločijo osnovni mehanizem reakcije polimerizacije in
polikondenzacije.
znajo razložiti strukturne značilnosti
|
Zavedajo
se okoljske problematike in s tem razvijajo ekološko zavest
|
Laboratorijske
vaje - prepoznavanje umetnih mas.
|
termoplasti in duroplasti
|
definirajo fizikalne in kemijske lastnosti polimernih
snovi
znajo iz lastnosti polimerov sklepati na njihovo
uporabnost
|
|
Preizkusi
fizikalnih in kemijskih lastnosti umetnih mas za izdelavo okvirjev za očala
(vpliv UV žarkov, kislin, izločkov lojnic, itd.).
|
naravni polimeri
kavčuk
ogljikovi hidrati
beljakovine
sintetični polimeri
|
znajo definirati sestavo in lastnosti naravnih
polimerov, njihov pomen za življenje, značilnosti predelave
|
|
|
anorgansko-organski polimeri (polikarbonati,
poliacetati, itd.)
|
ločijo najpomembnejše polimerne materiale (PE, PP,
PS, PVC, PVD, PTFE, PMMA, itd.)
poznajo polimerne materiale, ki se uporabljajo za
izdelavo okvirjev očal in leč, njihovo spreminjanje pri segravanju, v
tekočini in pri zunanjih obremenitvah
|
.
|
|
leče in očalna stekla iz umetnih mas
|
spoznajo umetne mase za izdelavo leč in očalnih
stekel
znajo definirati njihove fizikalne in kemijske
lastnosti
obvladajo postopke obdelave in čiščenja teh
materialov
|
|
|
umetne snovi za kontaktne leče
|
poznajo splošne optične in mehanske zahteve za
materiale, iz katerih so kontaktne leče
razlikujejo materiale za trde in mehke kontaktne leče
|
|
Laboratorijske
vaje:
fizikalne in kemijske lastnosti umetnih mas za stekla
v očalni optiki,
preizkus odpornosti.
|
tekočine za kontaktne leče
|
poznajo osnovne značilnosti tekočin za shranjevanje
in čiščenje kontaktnih leč
|
Razvijajo
pripadnost poklicu.
|
Demonstracija:
tekočine za kontaktne leče različnih proizvajalcev, njihove značilnosti.
|
laki, lepila, kiti
|
poznajo osnovne značilnosti lakov, ki se uporabljajo
za površinsko zaščito in boljši estetski izgled
razlikujejo eno in dvokomponentna lepila
pri lepljenju znajo upoštevati ukrepe za varnost pri
delu
|
Razvijajo
ekološko zavest.
|
Demonstracija:
priprava čiste površine in postopka lepljenja.
|