KATALOG ZNANJA
  GEOGRAFIJA
  POKLICNO-TEHNIŠKO IZOBRAŽEVANJE
  70 ur
  Določil Strokovni svet RS za splošno izobraževanje, na 17. seji dne 7. 7. 
    1998
  
   
  VSEBINA
  I.   OPREDELITEV PREDMETA
    
    II.   USMERJEVALNI CILJI GEOGRAFIJE
    
    III.  VSEBINA IN INFORMATIVNI CILJI PREDMETA
    
    IV.  FORMATIVNI IN SOCIALIZACIJSKI CILJI
    
    V.   DIDAKTICNA - METODICNA PRIPOROCILA
    
    VI.  OKVIRNI SEYNAM LITERATURE
    
    VII. MEDPREDMETNE POVEZAVE
    
    VIII.OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA
  
  
  I. OPREDELITEV PREDMETA GEOGRAFIJA
  Mesto geografije v programu (kurikulumu) šole je utemeljeno s tem, da le 
    ta predmet mlademu človeku pomaga pridobiti znanje, sposobnosti in spretnosti, 
    s katerimi se lahko orientira in razume ožje in širše življenjsko okolje ter 
    ga vzgaja, da bi to okolje znal pravilno vrednotiti in spoštovati. Geografsko 
    znanje je sestavni del temeljne izobrazbe, saj vsebuje vedenja o domovini 
    in svetu ter o varovanju okolja in smotrnem gospodarjenju z njim. Zato je 
    to znanje nujno potrebno vsakemu mlademu človeku pred vstopom v delo ali v 
    nadaljnje izobraževanje. 
  Z uresničevanjem tega učnega načrta želimo dati bodočim "upravljalcem 
    sveta" temelje za razumevanje odnosov med človekom in naravo, zlasti 
    za razumevanje okoljskih problemov.
  Pri geografiji usposabljamo dijake za odgovoren, angažiran in solidaren odnos 
    do naravnega in družbenega okolja ter za reševanje prostorskih problemov in 
    vzajemno sožitje med naravo in človekom.
  Pri pouku geografije dijaki razvijajo pozitivna čustva do lastne domovine, 
    občutek pripadnosti svojemu narodu in državi ter ljubezen do njene naravne 
    in kulturne dediščine. Spoznavanje ljudi in njihovih vrednot doma in po svetu 
    prispeva k razumevanju med narodi ter spoštovanju drugačnosti.
  Z vsebinami in aktivnimi metodami pri pouku geografije razvijamo sposobnosti 
    dijakov za uporabo preprostih raziskovalnih metod, s katerimi pridobivajo 
    in posredujejo informacije o okolju in v okolju ter sposobnosti za uporabo 
    medijev, za urejanje, razlago, uporabo in vrednotenje geografskih informacij.
  Pri geografiji upoštevamo potrebe in interese dijakov ter iščemo odgovore 
    na aktualna vprašanja okolja, v katerem živijo. Razvijamo zanimanje dijakov 
    za domačo pokrajino in za vsakodnevni utrip življenja v širši okolici, v domovini 
    in po svetu ter se odzivamo na dnevne aktualne izzive. Naloga šolske geografije 
    je torej tudi razvijanje zanimanja za dogajanja v lastnem in tujem okolju 
    ter vzpodbujanje k odgovornemu odločanju o pomembnih izzivi življenja v skupnosti. 
  
  Geografija ponuja idealno možnost prepletanja splošnega, strokovno-teoretičnega 
    in praktičnega znanja. Vsebine in cilje geografije v izobraževanju po osnovni 
    šoli prilagajamo glede na izobraževalni program oziroma poklic ter na potrebe 
    in interese dijakov v njem. Takšno geografsko znanje je dragocena osnova številnim 
    strokovno-teoretičnim predmetom.
  Zgoraj navedene cilje dosegamo s smotrnim in aktualnim izbiranjem vsebin, 
    s sodobnimi didaktičnimi oblikami in metodami, s pestrim izborom učnih pripomočkov 
    in medijev ter s čim pogostejšem neposrednim opazovanjem geografskih procesov 
    in pojavov v okolju, kjer nastajajo. Zlasti pouku v realnem okolju posvečamo 
    veliko pozornost, ker s tem omogočamo doživljajsko učinkovitejši pouk.
  II. USMERJEVALNI CILJI GEOGRAFIJE
  Dijaki:
  
  
 pridobijo prostorsko predstavo o sodobnem svetu in domačem okolju. Ta predstava 
    je potrebna za ustvarjalno sprejemanje in razumevanje vsakodnevnih informacij, 
    ki imajo prostorsko razsežnost ter za lastno odgovorno ravnanje in odločanje, 
    
    
  
 razumejo najpomembnejše naravno- in družbeno-geografske procese in pojave 
    tako posamič, kot v njihovih vzročno-posledičnih zvezah, 
    
    
  
 razumejo zakonitosti razmestitev naravno- in družbeno-geografskih procesov 
    in pojavov ter njihov vpliv na razvitost posameznih držav, 
    
    
  
 razumejo geografske vzroke za gospodarsko, kulturno in politično raznolikost 
    sveta ter se stem vzgajajo v duhu tolerantnosti in spoštovanja do drugačnih 
    po jeziku, veri, načinu življenja itd., 
    
    
  
 razumejo občutljivo povezanost med človekom in naravo, 
    
    
  
 razumejo probleme varstva geografskega okolja in se zavedajo pomena prizadevanj 
    za vzdrževanje ravnotežja med človekovimi hotenji in naravo, 
    
    
  
 s spoznavanjem odgovorne vloge človeka kot preoblikovalca geografskega 
    prostora razvijajo sposobnost smotrnega gospodarjenja z okoljem in omejenimi 
    naravnimi viri, 
    
    
  
 razumejo geografske dimenzije in posledice povezanosti današnjega sveta, 
    
    
  
 razumejo pomen geografskih dejavnikov za razširjenost posamezne gospodarske 
    panoge, zlasti za lastno panogo, 
    
    
  
 usposabljajo se za samostojno uporabo geografskih virov in literature (atlasi, 
    karte, statistično gradivo ter grafični prikazi ipd., 
    
    
  
 razumejo pomen geografskega znanja za lastno ravnanje v geografskem prostoru 
    in z njim. 
    
    
    III.VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI PREDMETA 
    
       
        |  
           I. GEOGRAFSKI PROSTOR IN ČLOVEK 
            soodvisnost naravnih in družbenih dejavnikov pri oblikovanju prostora 
         | 
      
       
        |  
           II. PODNEBJE IN ČLOVEK – VPLIV PODNEBJA NA SPECIFIČNO DEJAVNOST 
         | 
      
       
        |  
            
            vpliv vremena in podnebja na dejavnosti človeka, 
            
             
            vzroki za nastanek tople grede in posledice le-te, 
            
             
            klimatski elementi in dejavniki, 
            
             
            klimatski tipi in pogoji za specifično dejavnost človeka, 
            
             
            klimatske značilnosti Slovenije v primerjavi s klimatskimi značilnostmi 
            Evrope na izbranih primerih 
            
         | 
      
       
        |  
           III. VODA, PRST, RASTJE IN ŽIVALSTVO – VPLIV NA SPECIFIČNO DEJAVNOST 
            ČLOVEKA 
         | 
      
       
        |  
            
            odvisnost človekovih dejavnosti od prsti, 
            
             
            spreminjanje lastnosti prsti zaradi intenzivnih posegov človeka, 
            
             
            značilnosti prsti v Sloveniji in v Evropi na izbranih primerih, 
            
             
            glavni ekosistemi v svetu 
            
             
            odvisnost ljudi od vodnega ovoja, 
            
             
            gospodarski pomen voda 
            
         | 
      
       
        |  
           IV. VPLIV SESTAVE PREBIVALSTVA NA SPECIFIČNO DEJAVNOST 
         | 
      
       
        |  
            
            starostna sestava prebivalstva in specifična dejavnost, 
            
             
            izobrazbena sestava in specifična dejavnost, 
            
             
            dejavnostna sestava in stopnja gospodarskega razvoja 
            
         | 
      
       
        |  
           V. GOSPODARSTVO 
         | 
      
       
        |  
            
            osnove za razvoj kmetijstva na izbranih primerih iz Slovenije in 
            Evrope, 
            
             
            značilnosti kmetijstva v Sloveniji in izbranem primeru iz Evrope 
            in sveta, 
            
             
            problematika koriščenja rudnih bogastev, 
            
             
            obnovljivi in neobnovljivi viri energije in degradacija okolja 
            zaradi izkoriščanja različnih virov energije (izbrani primeri iz Slovenije 
            in sveta), 
            
             
            vzroki in posledice nastanka industrijskih pokrajin, 
            
             
            značilnosti industrializacije na izbranih primerih iz Slovenije 
            in sveta, 
            
             
            vpliv različnih vrst prometa na gospodarski razvoj in onesnaževanje 
            okolja, 
            
             
            pomen in problemi turizma na izbranih primerih Slovenije in sveta 
            
         | 
      
    
  IV. FORMATIVNI IN SOCIALIZACIJSKI CILJI
  
    GEOGRAFSKI PROSTOR IN ČLOVEK
  
    
       
        |  
           FORMATIVNI CILJI 
         | 
         
           SOCIALIZACIJSKI CILJI 
         | 
      
       
        |  
           Dijaki znajo: 
         | 
         
           Dijaki: 
         | 
      
       
        |  
           
            na osnovi analize izbranih primerov ugotoviti vzročno-posledične 
            povezave med naravnimi in družbenimi dejavniki pri oblikovanju geografskega 
            prostora 
            
            
            analizirati pomen človeka kot pomembnega dejavnika oblikovanja 
            geografskega prostora 
            
            
            analizirati pomen specifične gospodarske dejavnosti kot dejavnika 
            oblikovanja geografskega prostora 
            
         | 
         
           
            razvijajo sposobnost prepoznavanja vzročno-posledičnih vezi med 
            procesi in pojavi v geografskem prostoru 
            
            
            ugotovijo, da je človek eden od ključnih dejavnikov oblikovanja 
            geografskega prostora 
            
         | 
      
    
    
    
  PODNEBJE IN ČLOVEK – VPLIV PODNEBJA NA SPECIFIČNO DEJAVNOST 
    ČLOVEKA
    
    
 
    
       
        |  
           FORMATIVNI CILJI 
         | 
         
           SOCIALIZACIJSKI CILJI 
         | 
      
       
        |    | 
         
           Dijaki: 
         | 
      
       
        |  
           
            razložiti odvisnost podnebja od geografske širine; 
            
         | 
           | 
      
       
        |  
           
            našteti in opisati klimatske elemente in dejavnike; 
            
         | 
           | 
      
       
        |  
           
            analizirati vpliv človeka na nastanek tople grede, ozonske luknje 
            in predvideti posledice; 
            
         | 
         
           
            spoznajo pomen odgovornega ravnanja z okoljem 
            
         | 
      
       
        |  
           
            opisati klimatske značilnosti Slovenije in jih primerjati s klimatskimi 
            značilnostmi Evrope in ostalih delov sveta (na izbranih primerih); 
            
         | 
         
           
            razvijajo občutek narodne pripadnosti 
            
         | 
      
       
        |  
           
            na izbranih primerih opisati vpliv vremena in podnebja na dejavnosti 
            človeka. 
            
         | 
         
           
            razvijajo sposobnost prepoznavanja vzročno-posledičnih vezi med 
            procesi in pojavi v geografskem prostoru 
            
         | 
      
    
  
  
   VODA, PRST, RASTJE IN ŽIVALSTVO – VPLIV NA SPECIFIČNO DEJAVNOST ČLOVEKA
 
    
       
        |  
           FORMATIVNI CILJI 
         | 
         
           SOCIALIZACIJSKI CILJI 
         | 
      
       
        |  
           Dijaki znajo: 
         | 
         
           Dijaki: 
         | 
      
       
        |  
           
            razložiti proces kroženja vode na Zemlji; 
            
         | 
           | 
      
       
        |  
           
            ovrednotiti pomen voda za človeka in njegovo preživetje ter razvoj; 
            
         | 
         
           
            razvijajo sposobnost prepoznavanja vzročno-posledičnih vezi med 
            procesi in pojavi v geografskem prostoru 
            
         | 
      
       
        |  
           
            opisati gospodarski pomen voda; 
            
         | 
         
           
            spoznajo pomen odgovornega ravnanja z okoljem 
            
         | 
      
       
        |  
           
            analizirati vzroke in posledice onesnaženja vode na študiju primerov 
            iz Slovenije in sveta; 
            
         | 
         
           
            razvijajo občutek narodne pripadnosti 
            
         | 
      
       
        |  
           
            primerjati značilnosti vodnatosti rek v Sloveniji z izbranimi primeri 
            iz sveta; 
            
         | 
         
           
            spoznajo, da v poklicno etiko sodi tudi varovanje okolja 
            
         | 
      
       
        |  
           
            analizirati vzroke in posledice za onesnaženost morja na izbranem 
            primeru iz Slovenije in iz sveta. 
            
         | 
           | 
      
       
        |  
           
            na izbranih primerih opisati odvisnost človekovih dejavnosti od 
            prsti; 
            
         | 
           | 
      
       
        |  
           
            na izbranih primerih ovrednotiti intenzivne posege človeka v kmetijsko 
            pokrajino in spreminjanje fizikalnih in kemičnih lastnosti prsti; 
            
         | 
           | 
      
       
        |  
           
            na izbranih primerih iz Slovenije in sveta analizirati vzroke in 
            posledice erozije in degradacije prsti; 
            
         | 
           | 
      
       
        |  
           
            opisati medsebojno povezanost in odvisnost rastja, podnebja, prsti, 
            vode in človeka; 
            
         | 
           | 
      
       
        |  
           
            analizirati vzroke in posledice spreminjanja ekosistemov zaradi 
            nepremišljenih posegov človeka v prostor, na izbranih primerih iz 
            Slovenije in sveta. 
            
         | 
           | 
      
    
 
   
  
VPLIV SESTAVE PREBIVALSTVA NA SPECIFIČNO DEJAVNOST 
    
       
        |  
           FORMATIVNICILJI 
         | 
         
           SOCIALIZACIJSKI CILJI 
         | 
      
       
        |  
           Dijaki znajo: 
         | 
         
           Dijaki: 
         | 
      
       
        |  
           
            na izbranem primeru razložiti vpliv starostne sestave prebivalstva 
            na specifično dejavnost; 
            
         | 
         
           
            se vzgajajo v duhu tolerantnosti do drugačnih po veri, narodnosti, 
            načinu življenja,… 
            
            
            razvijejo primeren odnos do starejših, do otrok, invalidov ,... 
            
         | 
      
       
        |  
           
            na izbranem primeru razložiti vpliv izobrazbene sestave na specifično 
            dejavnost; 
            
         | 
         
           
            razvijajo občutek narodne pripadnosti 
            
         | 
      
       
        |  
           
            opisati medsebojni vpliv dejavnostne sestave in gospodarskega razvoja; 
            
         | 
           | 
      
       
        |  
           
            analizirati vzroke in posledice selitev prebivalstva na primeru 
            iz Slovenije in sveta; 
            
         | 
           | 
      
       
        |  
           
            na izbranih primerih iz Slovenije in sveta primerjati različne 
            tipe demografskih območij; 
            
         | 
           | 
      
       
        |  
           
            opisati sestavo prebivalstva na izbranih primerih in ovrednotiti 
            sodobne probleme in posledice različne sestave prebivalstva. 
            
         | 
           | 
      
    
 
 
    
GOSPODARSTVO
  
    
       
        |  
           FORMATIVNI CILJI 
         | 
         
           SOCIALIZACIJSKI CILJI 
         | 
      
       
        |  
           Dijaki znajo: 
         | 
         
           Dijaki: 
         | 
      
       
        |  
           
            našteti in opisati kriterije za določanje razvitosti in klasifikacijo 
            držav; 
            
         | 
         
           
            pridobijo predstavo o gospodarski raznolikosti sodobnega sveta 
            
         | 
      
       
        |  
           
            opisati odvisnost kmetijstva od naravnogeografskih dejavnikov (klima, 
            prst) v različnih podnebnih pasovih v primerjavi s Slovenijo; 
            
         | 
         
           
            razvijajo sposobnost spoštovanja raznolikosti sveta 
            
         | 
      
       
        |  
           
            na izbranih primerih analizirati vzroke za probleme kmetijstva 
            v Sloveniji in v svetu; 
            
         | 
         
           
            se učijo objektivnosti pri vrednotenju vplivov različnih gospodarskih 
            dejavnosti na pokrajino 
            
         | 
      
       
        |  
           
            na izbranih primerih iz Slovenije in sveta analizirati vzroke in 
            posledice degradacije okolja zaradi kmetijstva in ovrednotiti ekološke 
            probleme pri proizvodnji hrane v različnih podnebnih pasovih (erozija 
            prsti, uporaba umetnih gnojil, zaščitnih sredstev); 
            
         | 
         
           
            razvijajo pozitiven odnos do domovine in občutek narodne pripadnosti 
            
         | 
      
       
        |  
           
            analizirati vzroke in posledice neenakomerne razporeditve pridelave 
            in oskrbe s hrano po svetu; 
            
         | 
         
           
            razvijajo sposobnost smotrnega gospodarjenja z okoljem in omejenimi 
            naravnimi viri 
            
         | 
      
       
        |  
           
            na osnovi izbranih primerov analizirati vzroke za nastale probleme 
            ob koriščenju rudnih bogastev in njihov vpliv na pokrajino; 
            
         | 
              | 
      
       
        |  
           
            opisati vpliv zalog rudnih bogastev na razvoj industrije v preteklosti 
            in sedanjosti na izbranih primerih iz Slovenije in sveta; 
            
         | 
           | 
      
       
        |  
           
            opisati problematiko zalog rudnih bogastev v Sloveniji; 
            
         | 
             | 
      
       
        |  
           
            primerjati obnovljive in neobnovljive vire energije in jih ovrednotiti 
            glede na njihove prednosti in pomankljivosti: 
            
         | 
           | 
      
       
        |  
           
            s pomočjo tematskih kart navesti glavne svetovne proizvajalce posameznih 
            vrst energetskih virov in jih povezati z naravnimi in družbenimi pogoji 
            za njihovo uporabo; 
            
         | 
              | 
      
       
        |  
           
            na izbranih primerih opisati probleme obremenjenosti in degradacije 
            okolja zaradi koriščenja različnih energetskih virov; 
            
         | 
             | 
      
       
        |  
           
            opisati probleme oskrbe z energijo na primerih iz Slovenija in 
            sveta; 
            
         | 
             | 
      
       
        |  
           
            na izbranih primerih analizirati dejavnike, ki vplivajo na razmestitev 
            industrije; 
            
         | 
             | 
      
       
        |  
           
            opisati proces industrializacije v svetu; 
            
         | 
             | 
      
       
        |  
           
            našteti najpomembnejše industrijske panoge; 
            
         | 
               | 
      
       
        |  
           
            opisati razvoj in usmeritev industrije v Sloveniji; 
            
         | 
           | 
      
       
        |  
           
            na izbranih primerih analizirati vzroke in posledice nastanka ter 
            preobrazbe industrijskih pokrajin; 
            
         | 
              | 
      
       
        |  
           
            opisati pomen prometa za specifično človekovo dejavnost, prednosti 
            in pomanjkljivosti posameznih vrst prometa; 
            
         | 
             | 
      
       
        |  
           
            analizirati vzroke in posledice obremenitve cest v Sloveniji; 
            
         | 
             | 
      
       
        |  
           
            opisati cestni križ v Sloveniji 
            
         | 
             | 
      
       
        |  
           
            na izbranih primerih opisati vplive različnih vrst prometa na onesnaževanje 
            okolja; 
            
         | 
              | 
      
       
        |  
           
            na izbranih primerih analizirati vzroke in posledice množičnega 
            turizma; 
            
         | 
               | 
      
       
        |  
           
            na izbranih primerih opisati učinke turizma v Sredozemlju in Alpah; 
            
         | 
              | 
      
       
        |  
           
            primerjati položaj in razvoj turizma v Sloveniji z izbranimi primeri 
            iz sveta. 
            
         | 
               | 
      
    
  
    
 
   V. DIDAKTIČNO-METODIČNA PRIPOROČILA
 
Vzgojno-izobraževalni cilji geografije za poklicno – tehniško 
  izobraževanje nadgrajujejo vzgojno-izobraževalne cilje geografskih vsebin v 
  srednjih poklicnih šolah. Predmetni katalog je, podobno kot za vse ostale poklicne 
  in tehniške šole oblikovan tako, da ponuja možnost prepletanja splošnega, strokovno-teoretičnega 
  in praktičnega znanja. Vsebine ter zlasti cilji so zasnovani tako, da jih lahko 
  prilagajamo potrebam in interesom dijakov v posameznih izobraževalnih programih. 
  Takšno geografsko znanje je nujna osnova strokovno-teoretičnim predmetom.
Pouk geografije omogoča aktualizacijo in raznovrstnost učnih 
  metod in oblik. Izbira učnih metod in oblik je prepuščena učitelju. Priporočamo 
  pa, da izbere čim bolj aktivne oblike in metode dela. Izbrane metode in oblike 
  naj na preprost, prepričljiv in zanimiv način približajo učencu geografske vsebine.
Frontalnemu pouku se lahko izogne na več načinov, bodisi s 
  programiranim ali polprogramiranim poukom, z delom v dvojicah ali skupinah, 
  s poukom v obliki igranja vlog ali s simulacijami in s pomočjo projektnega učnega 
  dela. Uspešne oblike so tudi, če dijaki pripravijo krajše referate oz. poročila 
  na aktualno temo (politično in gospodarsko dogajanje, komentiranje vremena, 
  naravne nesreče ipd.).
Geografsko in kritično mišljenje razvijamo predvsem s pomočjo 
  problemskega pristopa. Z dijaki se lotevamo zlasti aktualnih političnih, gospodarskih, 
  okoljskih in drugih problemov s pomočjo študija primerov. Za uspešen problemski 
  pouk je primere poleg iz literature mogoče vzeti tudi iz vsakdanjega življenja.
Z dijaki je mogoče organizirati razne oblike sodelovalnega 
  učenja, s čimer razvijamo predvsem sodelovanje med dijaki. Ena od možnosti je 
  argumentirana razprava.
Pomembna je uporaba sodobnega vizualnega gradiva in računalniške 
  tehnologije.
Posebnosti v izvedbi: veliko pozornost je potrebno posvetiti 
  neposrednemu opazovanju, torej pouku v realnem okolju (ekskurzije, terensko 
  delo, druge oblike neposrednega opazovanja) s čimer povečamo doživljajsko učinkovitost 
  pouka.
Takšne oblike pouka geografije omogočajo učencem pridobivati 
  znanje, sposobnosti in vrednote na primarnih lokacijah v bližnji ali daljni 
  okolici šole. To so priložnosti, ko dijaki najlaže povezujejo teorijo s prakso 
  ter spoznavajo in prepoznavajo vzročno-posledične zveze med procesi in pojavi 
  v naravnem in družbenem okolju in kjer se urijo v uporabi preprostih raziskovalnih 
  metod, kot so opazovanje, orientacija, kartiranje, merjenje, poročanje itd.
Na ekskurzijah v slovenske pokrajine dijaki razvijajo prostorske 
  predstave ter utrjujejo geografsko znanje tako, da od blizu opazujejo in preučujejo 
  pokrajino. Ob spoznavanju in doživljanju lepot naše naravne in kulturne dediščine 
  ter ob srečevanju z ljudmi razvijajo ljubezen do domovine in zavest pripadnosti 
  našemu narodu. 
Celodnevne ekskurzije naj bodo interdisciplinarne. Načrtujejo 
  jih učitelji geografije, zgodovine, sociologije, materinega jezika, umetnosti 
  itd., ki skupaj določijo in uskladijo cilje, vsebino in pot ekskurzije.
  VI. OKVIRNI SEZNAM LITERATURE IN DRUGIH VIROV
 
  Odgovarjajoče teme iz učbenika Geografija za poklicne in strokovne šole (DZS, 
    1997).
   
 
  VII. MEDPREDMETNE POVEZAVE
 
  
Vzgojno-izobraževalni cilji so oblikovani tako, da nanje lahko navezujemo 
    vzgojno-izobraževalne cilje strokovno-teoretičnih predmetov.
  VIII. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA
 
Preverjanje in ocenjevanje znanja je najpomembnejša in najbolj 
  občutljiva faza učiteljevega vzgojno-izobraževalnega dela, ki zahteva veliko 
  znanja ne le iz stroke, ampak tudi iz didaktike, psihologije in zakonodaje, 
  ki ureja to področje.
 Preverjanje in ocenjevanje znanja se izvaja v skladu s Pravilnikom 
  o preverjanju in ocenjevanju znanja v poklicnem in strokovnem izobraževanju 
  (UL 49/97).
Kvaliteta preverjanja in ocenjevanja znanja bo na najvišji 
  kakovostni ravni z upoštevanjem strokovnih didaktičnih načel pri preverjanju 
  in ocenjevanju znanja, kot so: uporaba različnih načinov in oblik, upoštevanjem 
  individualnih posebnosti učencev, doslednost, objektivnost, strpnost, načrtovanost 
  in javnost ocenjevanja. 
Preverjanje in ocenjevanje znanja naj bo tako ustno kakor 
  tudi pisno. Pisno preverjanje znanja opravljamo najpogosteje z objektivnimi 
  testi, lahko pa izvedemo tudi test esejskega tipa.
Posebnosti v izvedbi: poleg ocen, pridobljenih, kot 
  to določa Pravilnik o ocenjevanju je možno ocene pridobiti tudi s poljubnim 
  pisnim (seminarska naloga, poročilo o ekskurziji,…), grafičnim ali praktičnim 
  izdelkom (model, maketa,…) ter projektnim delom, nastopom, zagovorom ipd.