Izobraževalni program: ŽIVILSKI TEHNIK
Sprejeto na 44.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 1. 12. 2000
BIOTEHNOLOGIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
|
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
|
1. |
|
||
|
2. |
55 |
15 |
70 |
|
skupaj |
55 |
15 |
70 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Dijak:
|
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
|
Dijak |
Dijak |
||
|
POJEM BIOTEHNOLOGIJE IN NJENA INTERDISCIPLINARNOST |
|
Se zave pomena biotehnologije v vsakdanjem življenju. |
|
|
BIOTEHNOLOŠKI PROCES |
|
|
|
|
|
|
Razvije osebno odgovornost do dela z biokulturami. Se zave prednosti in slabosti, ki so povezane z genskim inženiringom. Demonstracijska vaja: imobilizacija kvasovk s ca-alginatom. |
Osnove eksperimentalnega dela v biotehnološkem laboratoriju. Varnost v biotehnološkem laboratoriju. Pregled trajnih mikroskopskih preparatov. |
|
BIOREAKTORIJI |
|
|
|
|
|
|
Razvije odgovornost za previdno ravnanje z napravami. |
Predstavitev laboratorijskega bioreaktorja. |
|
SPREMLJANJE IN VODENJE BIOPROCESA |
|
|
|
|
|
|
Razvije spoznanje o stroki. |
Vaja: spremljanje in regulacija enostavnih laboratorijskih bioprocesov (aerobnih in anaerobnih). |
|
IZOLACIJA BIOTEHNOLOŠKIH PRODUKTOV |
|
|
|
|
|
|
Oblikuje primeren odnos do dela v laboratoriju. |
Vaja: ločevanje biomolekul po velikosti. |
|
BIOTEHNOLOŠKI POSTOPKI |
|
|
|
|
|
|
Razvije sposobnost strokovnega razmišljanja. Razvije osebnost za čim višji nivo strokovnega znanja. Se zave poklicne odgovornosti. |
Ogledi enega ali več biotehnoloških procesov: |
|
ODSTRANJEVANJE ODPADKOV |
|
|
|
|
|
|
Se zave škode, povzročene zaradi nevestnega dela z odpadki. Se zave, da je del okolja. Se zave, da na okolje lahko vpliva sam. Se zave, da lahko s pravilnim odlaganjem in ravnanjem z odpadki sam prispeva k varstvu okolja. |
Ogled čistilne naprave. |
|
DOBRA LABORATORIJSKA PRAKSA |
|
Se zaveda pomena dobre laboratorijske in proizvodne prakse. |
Skupinsko delo |
|
BIOTEHNOLOGIJA IN DRUŽBA |
|
|
|
|
|
|
Razpravlja o spornih aktualnih vprašanjih, ki so posledica novih spoznanj v biotehnologiji. |
Okrogla miza |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
|
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
|
Predmet |
Znanja |
|
|
Biologija Mikrobiologija Fizika Kemija |
|
|
|
Tehnologija Biologija Kemija Mikrobiologija |
|