SREDNJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: GRAFIČNI OPERATER

KATALOG ZNANJA

1. IME VSEBINSKEGA SKLOPA

UMETNOST IN GRAFIČNO OBLIKOVANJE

2. USMERJEVALNI CILJI

Dijak bo zmožen:

3. POKLICNE KOMPETENCE

OZNAKA

VSEBINSKI SKLOP: UMETNOST IN GRAFIČNO OBLIKOVANJE

RAVEN PRIDOBIVANJA KOMPETENCE

POKLICNE KOMPETENCE

 

 

 

UGO1

Oblikovanje teksta s poznavanjem osnovnih zakonitosti pisav in grafičnega oblikovanja.

OSNOVNA RAVEN

 

 

UGO2

Opredelitev pojma umetnost ter oblikovanje in risanje likovne kompozicije z uporabo osnovnih oblikotvornih likovnih elementov.

OSNOVNA RAVEN

 

 

UGO3

Razumevanje barvnega nauka in barvnega mešanja ter določanje najprimernejšega svetlostnega tona, ki ustreza barvni predlogi, in primernega rastra (točkovni, črtni) k črno-beli slikovni predlogi (barvno in tonsko slikanje).

 

RUTINSKA RAVEN

 

UGO4

Gradnja likovne kompozicije z razumevanjem in uporabo kompozicijskih načel likovnega reda in likovnih spremenljivk.

 

RUTINSKA RAVEN

 

4. OPERATIVNI CILJI

Poklicna kompetenca

UGO1 – Oblikovanje teksta s poznavanjem osnovnih zakonitosti pisav in grafičnega oblikovanja

CILJI

CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ

Dijak/vajenec je zmožen:

  • razlikovati pisave po obliki in vsebini;
  • razločevati različne pisave in črkovne sloge ter njihov pomen;
  • poznati osnovne smernice kvalitetne tipografije (globlji pomen praznega prostora …);
  • poznati posebnosti pisanja in tiskanja;
  • poznati črko kot osnovni gradnik in nosilec vsebine (debelina, velikost, slog …) ;
  • oblikovati in narisati črko po lastni izbiri in določiti pravilna razmerja te črke;
  • narisati različno velike mreže, jih poljubno deformirati in kasneje uporabiti pri deformaciji osnovne črke;
  • načrtovati, pripravljati in zagotavljati ustrezen potek lastnega dela ob upoštevanju delovnega naloga, delovnih (tehničnih) navodil ter organizacijskih in informacijskih danosti.

Dijak/vajenec je zmožen:

  • na podlagi razpoložljivih virov pridobiti podatke o ravnanju z delovnimi sredstvi;
  • upoštevati osnove zakona o varnosti in zdravju pri delu ter druge pravne akte, ki se nanašajo na zagotavljanje varnosti in zdravja pri delu;
  • uzavestiti psihološke in sociološke vidike zdravja;
  • delati z viri in podatki ter pri tem uporabljati informacijsko tehnologijo (sposobnost za učinkovito iskanje, zbiranje, obdelavo, prenašanje ter uporabo virov in podatkov);
  • razvijati poklicno odgovornost;
  • razumeti pomen načrtovanega dela in se navajati na vrednotenje dobljenih rezultatov;
  • načrtovati, pripravljati in zagotavljati ustrezen potek lastnega dela ob upoštevanju delovnega naloga, delovnih (tehničnih) navodil ter organizacijskih in informacijskih danosti;
  • usvojiti strokovnost, ustvarjalnost, poklicno odgovornost, sposobnost komuniciranja, inovativnost, kreativnost in kritičnost;
  • usvojiti natančnost in estetski čut ter občutek za čistost grafičnega izdelka;
  • usvojiti strokovnost, ustvarjalnost, poklicno odgovornost, sposobnost komuniciranja, inovativnost, kreativnost in kritičnost;
  • usvojiti natančnost in estetski čut ter občutek za čistost grafičnega izdelka.

 

Poklicna kompetenca

UGO2 Opredelitev pojma umetnost ter oblikovanje in risanje likovne kompozicije z uporabo osnovnih oblikotvornih likovnih elementov

CILJI

CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ

Dijak/vajenec je zmožen:

  • razumeti vlogo umetnosti v človekovem življenju in njene družbene funkcije;
  • razlikovati oblike in zvrsti umetnosti;
  • odkrivati umetniške funkcije v lastnem poklicu;
  • poznati oblikovalsko izraznost in lastnosti osnovnih likovnih izraznih sredstev: točke, črte, ploskve, oblike in prostora;
  • znati uporabiti različne oblikovalske pristope: perspektivo, stilizacijo, abstrakcijo, simboliko itd.;
  • spoznati kiparske in slikarske materiale in orodja;
  • razumeti osnovne pojme prostorskega oblikovanja;
  • graditi navidezni prostor z uporabo perspektive in drugih globinskih vodil;
  • postavljati dane likovne elemente v urejeno kompozicijo;
  • doseči enotnost likovne kompozicije;
  • razvijati spretnost povezovanja miselnih in likovnih vsebin;
  • razvijati prostorsko predstavo, sposobnost povezovanja in vživljanja, skrbnost, natančnost in ustvarjalnost;
  • graditi ravnovesje v kompoziciji;
  • graditi dominanto v kompoziciji;
  • usvajiti strokovnost, ustvarjalnost, poklicno odgovornost, sposobnost komuniciranja in inovativnost;
  • usvojiti natančnost in estetski čut ter občutek za čistost grafičnega izdelka;
  • narisati risbo z upoštevanjem načela perspektive, pravila proporcev in značilnosti osnovnih risarskih tehnik;
  • narisati risbo z upoštevanjem načela kompozicije in po neposredenem opazovanju.

Dijak/vajenec je zmožen:

  • pisno in ustno komunicirati in sodelovati v pogovoru;
  • upoštevati časovne normative na podlagi delovnega naloga;
  • uporabljati tehnična, delovna ter druga navodila in predpise proizvajalcev v maternem in tujem jeziku;
  • upoštevati zakonodajo s področja varovanja naravne dediščine, biodiverzitete, varstva živih bitij, njihovih ekosistemov in varovanja okolja, zdravja in s tem povezane mednarodne dogovore in konvencije;
  • uporabiti pravne podlage za zdravo in varno delo;
  • uporabljati informacijsko tehnologijo za iskanje, zbiranje, obdelavo, prenašanje in uporabo podatkov;
  • načrtovati in pripraviti potek dela, nadzorovati in oceniti izide dela;
  • zagotavljati kakovost opravljene storitve;
  • komunicirati in reševati probleme;
  • sprejemati odgovornost za načrtovane naloge;
  • razvijati prostorsko predstavo, sposobnost povezovanja in vživljanja, skrbnost, natančnost in ustvarjalnost;
  • usvojiti natančnost in estetski čut ter občutek za čistost grafičnega izdelka.


Poklicna kompetenca

UGO3 – Razumevanje barvnega nauka in barvnega mešanja ter določanje najprimernejšega svetlostnega tona, ki usreza barvni predlogi, in primernega rastra (točkovni, črtni) k črno-beli slikovni predlogi (barvno in tonsko slikanje)

CILJI

CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ

Dijak/vajenec je zmožen:

  • razumeti barvni nauk (barvni krog, barvno telo, barvne dimenzije, barvni kontrasti in harmonija);
  • poznati posebnosti barvnih spremenljivk (valer, dominanta …);
  • razumeti vpliv barve na razpoloženje ter poznati barvno preprostost in izrazitost;
  • uporabljati in utemeljevati barvne kombinacije;
  • razložiti pomen vsebine likovnega dela s poudarkom na motiviki s poklicnega področja (simbolika barv in oblik);
  • poznati barvne prostorske plane in ključe;
  • poznati posebnosti barv v posameznih medijih;
  • razumeti vpliv barve na razpoloženje;
  • poznati barvno preprostost in izrazitost;
  • ločevati različne tonske vrednosti in jih omejiti;
  • na osnovi predloge izbrati najprimernejši način tonskega prenosa (raster – pika, črta; senčenje – modelacija);
  • razvijati občutek za svetlo–temni kontrast, s pomočjo katerega gradi iluzijo tridimenzionalnega prostora.;
  • glede na predlogo določiti najprimernejši tonski prenos;
  • graditi nove tonske vrednosti iz danih materialov;
  • usklajevati tiskovne elemente in barve;
  • poznati in se naučiti uporabljati barve, ki so v skladu z vsebino;
  • uporabljati in utemeljevati barvne kombinacije;
  • razvijati natančnost in čistost grafičnega izdelka;
  • usvojiti strokovnost, ustvarjalnost, poklicno odgovornost, sposobnost komuniciranja, inovativnost, kreativnost in kritičnost;
  • razumeti pomen načrtovanega dela in navajati se na vrednotenje dobljenih rezultatov;
  • razvijati natančnost in estetski čut ter občutek za čistost grafičnega izdelka.

 

Dijak/vajenec je zmožen:

  • pojasniti snovne spremembe;
  • voditi dokumentacijo in evidenco ter ju arhivirati;
  • opraviti tehnološke in tehnične meritve po proizvajalčevih navodilih;
  • upoštevati zakonodajo s področja varovanja naravne dediščine, biodiverzitete, varstva živih bitij, njihovih ekosistemov in varovanja okolja, zdravja in s tem povezane mednarodne dogovore in konvencije;
  • oceniti nevarnosti in dejavno sodelovati pri zagotavljanju zdravega in varnega dela;
  • uporabiti pravne podlage za zdravo in varno delo;
  • uporabljati informacijsko tehnologijo za iskanje, zbiranje, obdelavo, prenašanje in uporabo podatkov;
  • uporabljati informacijske tehnologije pri odkrivanju in evidentiranju napak;
  • načrtovati in pripraviti potek dela, nadzorovati in oceniti rezultate dela;
  • zagotavljati kakovost opravljene storitve;
  • delati v skupini in dosegati konsenz;
  • komunicirati in reševati probleme;
  • razvijati organizacijske sposobnosti;
  • sprejemati odgovornost za načrtovane naloge;
  • predvidevati začrtano dejavnost in iskati racionalne rešitve;
  • organizirati lastno delo, tako da bi ga opravil s čim manj stroški;
  • uporabljati metode in postopke za racionalizacijo uporabe energije, materiala in časa;
  • kritično presojati in odgovorno ravnati na svojem delovnem področju;
  • usvojiti natančnost in estetski čut ter občutek za čistost grafičnega izdelka;
  • razvijati kreativnost in kritičnost;
  • razvijati široko mavrico informacij in senzibilnosti;
  • razvijati kreativnost in kritičnost.

 Poklicna kompetenca

UGO4 – Gradnja likovne kompozicije z razumevanjem in uporabo kompozicijskih načel likovnega reda in likovnih spremenljivk

CILJI

CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ

Dijak/vajenec je zmožen:

  • poznati variacije v kompoziciji;
  • uporabljati in utemeljevati barvne kombinacije;
  • poznati posamezna sredstva ekonomske propagande (oglas, prospekt, plakat, letak, katalog, koledar);
  • določiti in uporabiti najprimernejše likovne spremenljivke in najprimernejša načela likovnega reda;
  • razumeti pomen načrtovanega dela in se navajati na vrednotenje dobljenih rezultatov;
  • razvijati natančnost, estetski čut ter občutek za čistost grafičnega izdelka.

Dijak/vajenec je zmožen:

  • načrtovati in pripraviti potek dela, nadzorovati in oceniti izide dela;
  • zagotavljati kakovost opravljene storitve;
  • delati v skupini in dosegati konsenz;
  • komunicirati in reševati probleme;
  • sprejemati odgovornost za načrtovane naloge;
  • predvidevati začrtano dejavnost in iskati racionalne rešitve, upoštevati zakonodajo s področja varovanja naravne dediščine, biodiverzitete, varstva živih bitij, njihovih ekosistemov in varovanja okolja, zdravja in s tem povezane mednarodne dogovore in konvencije;
  • uporabljati tehnična, delovna ter druga navodila in predpise proizvajalcev;
  • oceniti nevarnosti in dejavno sodelovati pri zagotavljanju zdravega in varnega dela;
  • uporabiti pravne podlage za zdravo in varno delo;
  • uporabljati informacijsko tehnologijo za iskanje, zbiranje, obdelavo, prenašanje in uporabo podatkov;
  • uporabljati informacijske tehnologije pri odkrivanju in evidentiranju napak.;
  • usvojiti natančnost in estetski čut ter občutek za čistost grafičnega izdelka;
  • razvijati kreativnost in kritičnost.