Izobraževalni program: KEMIJSKI TEHNIK
Sprejeto na 29.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 9. 7 1999
FIZIKALNA KEMIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
|
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
|
1. |
|
||
|
2. |
|
||
|
3. |
98 |
42 |
140 |
|
4. |
71 |
31 |
102 |
|
skupaj |
169 |
73 |
242 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijaki:
3. letnik
|
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
|
1. Zgradba snovi |
Dijak |
Dijak |
|
|
1.1. Atom |
|||
|
1.1.1. Atomsko jedro |
|||
|
|
|
Razvija smisel za strokovnost. Razvija smisel za poklicno odgovornost. Razvija samoiniciativnost in zanesljivost. Pridobiva občutek za pomen varovanja zdravja pri poklicnem delu. Se zave povezanosti teorije s prakso tudi v vsakdanjem življenju. |
Ogled video kasete - Atom in molekula. Eksperiment 1 Periodni sistem. Računske vaje. |
|
1.1.2. Elektronska stanja v atomih |
|
|
|
|
|
|
Eksperiment 2 Prosojnice: različni primeri spektrov. |
|
|
1.1.3. Jedrske reakcije |
|
|
|
|
|
|
Eksperiment 3 Eksperiment 4 Periodni sistem. Ogled video kasete - Kaj je radioaktivnost. |
|
|
2. Agregatna stanja snovi |
|
|
|
|
|
|
Razvija smisel za osebno in poklicno odgovornost. Razvija zavest o zahtevah kvalitetnega poklicnega dela. Razvija samoiniciativnost in zanesljivost. Razvija ekološko zavest. |
|
|
2.2. Plinasto stanje |
|
|
|
|
2.2.1. Idealno stanje plina |
|
|
|
|
|
|
Eksperiment 5 Eksperiment6 Eksperiment 7 Eksperiment 8 Računske vaje. |
|
|
2.2.2. Realno stanje plina |
|
|
|
|
|
|
Ogled video kasete - Tekoči zrak. Eksperiment 9 |
|
|
2.2.3. Plinske mešanice |
|
|
|
|
|
|
Računske vaje. |
|
|
2.2.4. Kinetična teorija plinov |
|
|
|
|
|
Računske vaje. |
||
|
3. Prvi zakon termodinamike |
|
|
|
|
|
|
Razvija smisel za odgovornost in osebno zrelost. Se zave skrbnega in premišljenega ravnanja z energijo. Razvija sposobnost hitrega in pravilnega odločanja. Pozitivno sprejema skupinsko reševanje problemov. |
Eksperiment 10 |
|
3.1. Termokemija |
|
|
|
|
|
|
Eksperiment 11 Eksperiment 12 Eksperiment 13 Demonstracija: kalorimeter. |
|
|
4. Smer procesov |
|
|
|
|
|
|
Razvija izrazne spretnosti in sposobnost prenašanja znanja na sošolce. Razvija življensko zrelost. |
Eksperiment 14 |
|
4.1. Drugi zakon termodinamike |
|
|
|
|
|
|
Pozitivno sprejema skupinsko reševanje problemov. |
|
|
5. Kemijska kinetika |
|
|
|
|
5.1. Reakcijska hitrost |
|
|
|
|
|
|
Razvija smisel za odgovornost in osebnostno rast. Razvija sposobnost hitrega in pravilnega odločanja. |
|
|
5.2. Aktivacijska energija |
|
|
|
|
|
|
Eksperiment 15 Eksperiment 16 Eksperiment 17 Eksperiment 18 Eksperiment 19 |
|
|
5.3. Kataliza |
|
|
|
|
|
|
||
|
5.4. Reakcijski mehanizem |
|
||
|
6. Kemijsko ravnotežje |
|
|
|
|
|
|
||
|
6.1. Homogeno ravnotežje |
|
|
|
|
|
|
Razvija samoiniciativnost in zanesljivost. Razvija odnos do strokovnih doktrin, zavest o strokovni odgovornosti in zahtevnosti poklicnega dela. |
Eksperiment 20 Eksperiment 21 Eksperiment 22 Eksperiment 23 Računske vaje. |
|
6.2. Heterogeno ravnotežje |
|
Eksperiment 24 |
4. letnik
|
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
|
7. Fazna ravnotežja |
|
Razvija smisel za osebno in poklicno odgovornost. |
|
|
7.1. Enokomponentni sistemi |
|
|
|
|
|
|
Razvija poklicno identiteto, participativnost in komunikativnost. Razvija osebno zrelost. |
Eksperiment 25 Eksperiment 26 Eksperiment 27 Računske vaje. |
|
7.2. Dvokomponentni sistemi |
|
|
|
|
|
|
Eksperiment:28 Eksperiment 29 Eksperiment 30 Eksperiment 31 Eksperiment 32 Eksperiment 33 Eksperiment 34 Eksperiment 35 Eksperiment 36 Eksperiment 37 Računske vaje. |
|
|
7.3. Idealne raztopine |
|
|
|
|
|
|
Eksperiment 38 Eksperiment 39 Računski primeri. |
|
|
7.4. Neidealne raztopine |
|
|
|
|
|
|
||
|
7.5. Dvokomponentni sistemi tekočin |
|
|
|
|
|
|
Eksperiment 40 Eksperiment 41 |
|
|
7.6. Trikomponentni sistemi |
|
||
|
8. Ravnotežja v raztopinah elektrolitov |
|
|
|
|
|
|
Razvija zanesljivost in vztrajnost. Razvija odnos do strokovnih doktrin, zavest o strokovni odgovornosti in zahtevnosti poklicnega dela. |
Eksperiment 42 Eksperiment 43 Eksperiment 44 Eksperiment 45 Eksperiment 46 Eksperiment 47 Eksperiment 48 Eksperimen 49 Eksperiment 50 Eksperiment 51 Eksperiment 52 Računske vaje. |
|
9. Elektrokemija |
|
|
|
|
9.1. Električna prevodnost raztopin |
|
|
|
|
|
|
Razvija natančnost, inovativnost. Razvija smisel za osebno in poklicno odgovornost. Razvija občutek za pomen varovanja zdravja pri strokovnem in poklicnem delu. Razvija smisel za strokovnost. Razvija osebno zrelost. Razvija zavest o zahtevah kvalitetnega poklicnega dela. |
Eksperiment 53 Eksperiment 54 |
|
9.2. Elektroliza |
|
|
|
|
|
|
Eksperiment 55 Eksperiment 56 Eksperiment 57 Računske vaje. |
|
|
9.3. Galvanski členi |
|
|
|
|
|
|
Eksperiment 58 Eksperiment 59 Eksperiment 60 Tabela: Vrsta standardnih elektrodnih potencialov. |
|
|
|
|
Eksperiment 61 Eksperiment 62 Eksperiment 63 Eksperiment 64 Eksperiment 65 Računske vaje. Tabela: Vrsta standardnih elektrodnih potencialov. |
Učitelj jih izbere in izvede glede na prostorske možnosti, glede na razpoložljivo opremo in kemikalije.
|
Štev. vaje |
EKSPERIMENT |
|
1. |
Določitev Avogadrove konstante |
|
2. |
Električno praznjenje v razredčenih plinih in opazovanje atomskih spektrov z ročnim spektroskopom |
|
3. |
Fotoelektrični pojav |
|
4. |
Zaznavanje aktivnosti različnih radioaktivnih izvorov s praskačem ali z Geigerjevo cevjo |
|
5. |
Določitev relativne molske mase pri efuziji naravnega plina |
|
6. |
Določevanje molske mase plina |
|
7. |
Difuzija: broma in zraka |
|
8. |
Gostota kisika |
|
9. |
Poskusi s tekočim dušikom |
|
10. |
Določanje entalpije kemijske reakcije: cink in raztopina bakrovega sulfata |
|
11. |
Hessov zakon: natrijev hidroksid in klorovodikova kislina |
|
12. |
Svetloba in toplota. Značilni pojavi pri kemijskih reakcijah |
|
13. |
Entalpija hidratacije amonijevega klorida |
|
14. |
Endotermne reakcije z veliko spremembo entropije |
|
15. |
Odvisnost hitrosti reakcije od koncentracije raztopine. Redukcija joda z natrijevim tiosulfatom. |
|
16. |
Odvisnost hitrosti reakcije od temperature. Oksidacija kalijevega jodida z dušikovo (V) kislino |
|
17. |
Vpliv katalizatorja: razpad vodikovega peroksida v prisotnosti manganovega dioksida. |
|
18. |
Vpliv katalizatorja: jod in natrijev tiosulfat ter vpliv ionov težkih kovin |
|
19. |
Kinetika reakcije med jodom in propanonom v kisli raztopini |
|
20. |
Kemijsko ravnotežje pri reakciji železovih (III) ionov z tiocinatnimi ioni |
|
21. |
Ionska ravnotežja: železov triklorid, amonijev tiocianat, amonijev klorid. |
|
22. |
Vpliv spremembe koncentracije reaktantov na položaj ravnotežja kemijske reakcije železovih (III) ionov in tiocianata |
|
23. |
Pomikanje ravnotežja kromat/dikromat z dodatkom kisline |
|
24. |
Heterogeno ravnotežje: nasičena raztopina srebrovega klorida |
|
25. |
Parni tlak: eter, toluen |
|
26. |
Ugotavljanje prisotnosti polarnih molekul |
|
27. |
Taljenje smole |
|
28. |
Koloidne raztopine. Lepilo za tapete |
|
29. |
Sol srebrovega jodida: reakcija dvojne zamenjave: srebrov nitrat in kalijev jodid |
|
30. |
Priprava srebrovega sola z redukcijo (srebrov nitrat, raztopina tanina) |
|
31. |
Tyndalov pojav |
|
32. |
Naboj koloidnih delcev: jajčni beljak in raztopine kovinskih ionov |
|
33. |
Dializa |
|
34. |
Vpliv temperature na topnost plinov v tekočini |
|
35. |
Prenasičena raztopina natrijevega acetata |
|
36. |
Vodomet z vodikovim kloridom |
|
37. |
Vodomet z amoniakom |
|
38. |
Osmoza, osmoskop, odvisnost osmoznega tlaka od koncentracije sladkorja |
|
39. |
Silikatni vrt |
|
40. |
Ločenje zmesi tekoče-tekoče |
|
41. |
Iztresanje joda iz raztopine kalijevega jodida |
|
42. |
Merjenje pH z univerzalnim indikatorjem |
|
43. |
Razredčitev klorovodikove kisline in pH |
|
44. |
Preučevanje odvisnosti pH kislin od njihove koncentracije |
|
45. |
Preučevanje odvisnosti pH šibkih kislin od njihove koncentracije |
|
46. |
Disociacijske konstante šibkih kislin |
|
47. |
Protolotska reakcija raztopine natrijevega acetata |
|
48. |
Protolitska reakcija raztopine magnezijevega klorida |
|
49. |
Delovanje pufra. Acetatni pufer |
|
50. |
Delovanje pufra |
|
51. |
Barve indikatorjev |
|
52. |
Določitev Ka, a)indikatorja, b)šibke kisline |
|
53. |
Prevodnost deionizirane in trde vode |
|
54. |
Prevodnost kisle raztopine. Raztopine kislin |
|
55. |
Elektroliza vode |
|
56. |
Elektroliza vode |
|
57. |
Elektrolitsko bakrenje |
|
58. |
Elektrokemijski členi |
|
59. |
Merjeenje potencialne razlike v galvanskih členih |
|
60. |
Spontanost oksidacijsko redukcijskih reakcij |
|
61. |
Mikrogalvanski člen: cink, žveplova kislina, bakrov sulfat |
|
62. |
Lechlanchejev člen |
|
63. |
Svinčev akumulator |
|
64. |
Lokalni člen |
|
65. |
Korozija na dveh kovinah: baker, železo, kositer |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
|
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
|
Predmet |
Znanja |
|
|
Fizika |
|
|
|
Kemija |
|
|
|
Kemijska tehnologija |
|