Izobraževalni program: LABORATORIJSKI TEHNIK
Sprejeto na 28.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 10. 6. 1999
ANALIZNA KEMIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
|
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
|
1. |
|
||
|
2. |
|
||
|
3. |
70 |
70 |
|
|
4. |
68 |
34 |
102 |
|
skupaj |
138 |
34 |
172 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijaki:
3. letnik
|
Informativni cilji in vsebine |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
||
|
METODE KEMIJSKE ANALIZE |
Dijaki |
Dijaki |
|||
|
|
|
Se zavejo pomembnosti svojega dela. Se zavejo pomembnosti natančnega dela ter izbire ustrezne metode. |
|||
|
GRAVIMETRIČNA ANALIZA |
|
|
|
||
|
|
|
Se zavedajo pomena poznavanja pogojev, ki vplivajo na obarjanje in ločevanje ter na pravilnost rezultata. |
|||
|
VOLUMETRIČNA ANALIZA |
|
|
|
||
|
|
|
Se zavedo pomembnosti natančnega dela. Razvijajo sposobnost komunikacije. Zavejo se pomembnosti povratnih informacij o svojem delu. Zavejo se pomena varnega ter ekološko neoporečnega dela. Urijo se v izračunavanju koncentracije določane snovi v vzorcu. |
Delavnica: obnovijo znanje o vseh njim poznanih klasičnih analiznih metodah in jih med seboj primerjajo. |
||
|
ELEKTROKEMIJSKE ANALIZNE METODE |
|
|
|
||
|
|
|
Navajajo se na samostojnost. Zavejo se prednosti elektrokemijskih titracij pred klasičnimi volumetričnimi. |
Demonstracijski prikaz nekaterih indikatorskih ter referenčnih elektrod, pH metra, konduktometra ter celice za merjenje električne prevodnosti raztopin. |
||
|
Potenciometrija |
|
|
|
||
|
|
|
Urijo se v natančnosti in točnosti izračunavanja. Zavejo se ekološke oporečnosti živega srebra. |
|||
|
Konduktometrija |
|
|
|
||
|
|
|||||
|
Elektrogravimetrija |
|
|
|
||
|
|
|||||
|
OPTIČNE METODE |
|
|
|
||
|
|
|
Navajajo se na iskanje podatkov v literaturi. Spoznajo različne aparature. |
|||
|
Refraktometrija |
|
|
|
||
|
|
|
Vidijo, kako poteka delo v drugih laboratorijih. |
|
||
|
Polarimetrija |
|
|
|
||
|
|
|
Se zavejo uporabnosti optičnih metod. |
|
||
|
Spektroskopske analizne metode |
|
|
|
||
|
|
Iskanje podatkov v literaturi. Ekskurzija: demonstracija spektroskopskih merjenj na Oddelku za spektroskopijo na Kemijskem Institutu. Referati: IR, R ter UV/VIS spektroskopija. |
||||
|
KROMATOGRAFIJA |
|
|
|
||
|
|
|
Se zavejo uporabnosti ter prednosti teh metod. Vidijo, kako poteka delo v drugih laboratorijih. |
Ekskurzija: demonstracija kromatografskih analiz na GC in HPLC na KI. Referati: plinska in tekočinska kromatografija. |
||
|
ELEKTROFOREZA |
|
|
|
||
|
|
|
||||
4. letnik
|
Informativni cilji in vsebine |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
| INSTRUMENT
|
Dijaki
|
Dijaki
|
|
|
|
|
Sodelujejo pri prepoznavanju sestavnih delov instrumenta. |
Delavnice: obnovijo znanje o vseh do tedaj obdelanih instrumentih in poiščejo njihove skupne značilnosti. |
| IZVORI SVETLOBE |
|
|
|
|
|
|
Spoznavajo primernost izbire tipa žarnice za predhodno določen tip instrumenta. |
Demonstracija: prikaz različnih izvorov svetlobe na instrumentih |
|
ELEMENTI ZA IZBIRO VALOVNE DOLŽINE |
|
|
|
|
|
|
Spoznajo pomanjkljivosti posameznih elementov za izbiro valovne dolžine in razumejo napake v rezultatih analiz,ki so posledica le-teh. |
Prikaz različnih vrst filtrov. |
| KIVETE
|
|
|
|
|
|
|
Razumejo pomen pravilne izbire kivet in razvijejo čut za čistočo pri delu. |
Ogled kivet sestavljenih iz različnih materialov,različnih oblik in dimenzij. Vaja: testiranje kivet. |
| DETEKTORJI SVETLOBE |
|
|
|
|
|
|
Se zavedajo podobnosti in razlik med fotonskimi detektorji. |
Vaja: uravnavanje temnega toka na vrednost nič. |
|
NAČINI ODČITAVANJA REZULTATOV |
|
|
|
|
|
|
Urijo se v natančnosti in točnosti izračunavanja. |
Vaja: načini odčitavanja rezultatov. |
| FOTOMETER |
|
|
|
|
|
|
Se usposobijo za natančno delo z merilnimi instrumenti. |
Meritve na fotometrih |
| SPEKTROFOTOMETRI |
|
|
|
|
|
|
Zavedajo se pomena točnega razumevanja sestavnih delov in delovanja spektrofotometrov pri delu v laboratorijih. |
Vaja:
|
|
VRSTE NAPAK PRI MERITVAH ABSORBANCE |
|
|
|
|
|
|
Zavedajo se pomena točnega rezultata v diagnostiki. |
Vaja:
|
| ATOMSKI ABSORBCIJSKI SPEKTROFOTOMETRI (AAS)
|
|
|
|
|
|
|
Se usposobijo za delo tudi na drugih novejših AAS. |
Vaja (demonstracija): prikaz delovanja AAS. |
| TEORIJA EMISIJE SVETLOBE
|
|
|
|
|
|
|
Pridobijo sposobnost uporabe znanja za razlago instrumentov, ki temeljijo na toplotni emisiji ali fotoemisiji. |
|
|
LUMINISCENCA |
|
|
|
|
|
|||
| FLUORIMETRI |
|
|
|
|
|
|
Se zavedajo vpliva visoke napetosti instrumenta na rezultate analiz. So pozorni na vpliv koncentracije in stabilnost vzorca. |
Vaja: delo na fluorimetru. |
| PLAMENSKI FOTOMETER |
|
|
|
|
|
|
Razumejo delovanje plamenskega fotometra, kar jih motivira za študij novejših, bolj izpopolnjenih instrumentov. |
Vaja: delo na plamenskem fotometru z internim standardom. |
| NEFELOMETRIJA |
|
|
|
| TURBIDIMETRIJA |
|
|
|
|
|
|
Sodelujejo v skupini. |
Demonstracija: prikaz nefelometra. Vaja: turbidimetrično določanje beljakovin. |
|
AVTOMATSKI ANALIZATORJI |
|
|
|
|
|
|
Usposobijo se za razumevanje osnovnih funkcij analizatorjev. Zavedajo se pomena pravilnega upravljanja, ter vzdrževanja analizatorjev. |
Vaja: prikaz delovanja analizatorja in delo na analizatorju. |
| KOAGULOMETRI |
|
|
|
|
|
Razvijejo čut za natančno in točno delo. |
Vaja: določanje PČ s koagulometrom pri predmetu hematologija. |
|
| OSMOMETRIJA |
|
|
|
|
|
|
Demonstracija: prikaz delovanja osmometra. |
|
| ELEKTROKEMIČNE METODE |
|
|
|
| ELEKTRODE |
|
|
|
|
|
|
Zavedajo se pomena pravilnega odvzema in shranjevanja krvi za plinske analize. |
|
| UMERJANJE INSTRUMENTOV ZA PLINSKE ANALIZE |
|
|
|
|
|
|||
| AVTOMATSKI POTENCIOMETRIČNI TITRATOR |
|
|
|
|
|
|
||
|
KLORIDNI TITRATOR |
|
|
|
|
|
|
||
| CENTRIFUGE
|
|
|
|
|
|
|
Sodelujejo v skupini. |
Vaja: določanje rpm iz izmerjenega polmera določenega rotorja centrifuge. |
| RADIOKEMIČNE METODE |
|
|
|
|
|
Zavedajo se prednosti teh metod v analitiki in tudi škodljivosti za človekovo zdravje in okolje. |
||
| OSNOVE SUHE KEMIJE |
|
|
|
|
|
|
Zavedajo se prednosti in pomanjkljivosti opisanih metod. |
Referat: osnove suhe kemije. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
|
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
|
Predmet |
Znanja |
|
|
|
|