| VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI  | FORMATIVNI CILJI  | SOCIALIZACIJSKI CILJI  | POSEBNOSTI V IZVEDBI  | 
    
      | PODJETJE *  Dijak spozna:  
            namen podjetja temeljne značilnosti podjetja vpetost podjetja v širše gospodarsko in družbeno okolje  * S skupnim nazivom podjetje (tudi v nadaljevanju) mislimo poleg podjetij v ožjem pomenu tudi druge organizacije, kot so upravne enote, zavodi, pošte, banke, zavarovalnice, javna podjetja.  | Dijak:  
            opiše namen podjetja za okolje v katerem deluje (npr. preskrba prebivalstva, komunalna dejavnost ...) opiše temeljne značilnosti podjetja (vrsta podjetja, velikost, področje delovanja)  | Dijak:  
            se preko posameznega podjetja zave pomena gospodarstva za različne družbene skupnosti (mesta, občine, regije, države) spoznava vpetost podjetja v svoje okolje  | Obisk podjetja  Dijak obišče podjetje in na podlagi obiska izdela poročilo (ali plakat) v katerem prikaže:  
            temeljne značilnosti podjetju (vrsta podjetja, velikost, področje delovanja) pomen podjetja za okolje v katerem deluje (npr. preskrba prebivalstva, komunalna dejavnost ...).  | 
    
      | PISARNA  Dijak spozna:  
            pomen pisarne v podjetju ali drugi organizaciji različne vrste pisarniškega dela  | Dijak:  
            našteje in opiše različne vrste pisarn našteje in opiše različna pisarniška opravila oriše pomen pisarne za podjetje  | Dijak:  
            se preko posamezne pisarne zave pomena pisarniškega dela za celotno podjetje spoznava vpetost pisarne v svoje okolje  | Obisk pisarne  Dijak obišče pisarno (ali več pisarn) in izdela poročilo (ali plakat) v katerem prikaže:  
            vrsto pisarne (npr. glavna, sprejemna, računovodska, kadrovska ...) različna pisarniška opravila (npr. sprejemanje in oddajanje dokumentov, fotokopiranje, telefoniranje ...) pomen pisarne za podjetje.  | 
    
      | DOKUMENTI IN OBRAZCI  Dijak spozna:  
            različne vrste dokumentov pečate in štempiljke pisma in pakete obrazce za pošiljanje in sprejemanje priporočene pošte druge obrazce (položnico, račun)  | Dijak:  
            opremi različne dokumente s pečati ali štampiljkami opremi pošto (pisma, paketi) z vsemi podatki izpolni obrazce za pošiljanje in sprejemanje priporočene pošte izpolni druge obrazce (položnico, račun)  | Dijak razvija:  
            natančnost logičnost iznajdljivost funkcionalno pismenost  
 | Delovne naloge v pisarni:  
            dijak prejme dokument, ki ga opremi bodisi s pečatom bodisi s štampiljko pošto pošiljko (z dokumentom) opremi vsemi potrebnimi podatki izpolni obrazec za pošiljanje (in sprejemanje) priporočene pošte pošiljko vpiše v evidenco o prejeti in poslani pošti dijak izpolni položnico in račun  | 
    
      | UPORABA KOPIRNEGA STROJA  Dijak spozna:  
            funkcije kopirnega stroja nastavitve kopirnega stroja  | Dijak:  
            pripravi kopirni stroj za uporabo (vklop/izklop, vlaganje papirja) nastavi kopirni stroj na izbran format kopiranja in na ustrezno število kopij kopira različne dokumente (glede na zgoraj omenjene nastavitve)  | Dijak razvija:  | Delovne naloge v pisarni:  
            dijak prejme različne dokumente v različnih formatih (določeno število kopij) in jih kopira  | 
    
      | UPORABA RAČUNALNIKA IN TISKALNIKA  Dijak spozna:  
            funkcije in pomen računalnika in tiskalnika računalniški operacijski sistem računalniški program za urejanje besedil  | Dijak:  
            pripravi računalnik za uporabo (vklop/izklop) uporablja računalniški operacijski sistem za oblikovanje map in shranjevanje dokumentov v mape uporablja računalniški program za urejanje besedil (odpiranje novega dokumenta, shranjevanje dokumenta, nastavitev pisave, oblikovanje dokumenta, priprava dokumenta za tiskanje) pripravi tiskalnik za tiskanje dokumentov (vklop/izklop, vlaganje papirja) tiska dokumente  | Dijak razvija:  
            spretnost iznajdljivost računalniško pismenost  | Delovne naloge v pisarni:  
            dijak napiše ali prepiše enostavno besedilo (npr. življenjepis, prošnja) v računalniškem programu za urejanje besedil besedilo shrani v mapo (datoteko) v računalniškem programu besedilo natisne s tiskalnikom  | 
    
      | OBLIKOVANJE DOKUMENTOV  Dijak spozna:  
            strojepisne spretnosti (tipkanje, urejanje besedil) različna besedila in dokumente  | Dijak:  
             tipka znake v osnovni vrsti ter v spodnji in zgornji vrsti  tipka velike začetnice in ločila  tipka številke, matematične znake in druge posebne znake  poudarja, centrira in poravnava besedila  prepisuje različna besedila  samostojno napiše in oblikuje dokument (npr. življenjepis, prošnjo)  | Dijak razvija:  
            natančnost spretnost vztrajnost funkcionalno pismenost  | Delovne naloge v pisarni: 
            dijak oblikuje dokument (npr. prošnjo, življenjepis) v programu za urejanje besedil dokument shrani v računalniški mapi – datoteki dokument tiska in kopira  | 
    
      | UPORABA TELEFONA IN TELEFAKSA  Dijak spozna:  
            pomen in funkcije telefona in telefaksa poslovni bonton pri komuniciranju s telefonom uporabnost telefonskega imenika  | Dijak:  
            sprejema in oddaja telefonske klice pripravi telefaks za sprejem in oddajo telefaksnih sporočil sprejema in oddaja telefaksna sporočila uporablja telefonski imenik  | Dijak razvija:  
            spretnost sposobnost komuniciranja funkcionalno pismenost Dijak se zave pomena bontona pri komuniciranju.  | Delovne naloge v pisarni:  
            dijak pokliče interno ali zunanjo telefonsko številko s pomočjo telefonskega imenika in komunicira z izbrano osebo dijak sprejema in odgovarja na telefonske klice dijak sprejema in oddaja različne dokumente s pomočjo telefaksa  | 
    
      | UPORABA PISARNIŠKIH PRIPOMOČKOV  Dijak:  
            zna spenjati dokumente zna vlagati dokumente in zadeve v fascikle spozna fascikle  | Dijak:  
            spenja skupaj različne dokumente na različne načine in z različnimi pripomočki za spenjanje vlaga dokumente in zadeve v fascikle in pri tem izpolnjuje ustrezne evidence  | Dijak razvija:  
            spretnost iznajdljivost natančnost  | Delovne naloge v pisarni:  
            dijak spenja skupaj različne dokumente na različne načine in z različnimi pripomočki za spenjanje dijak vlaga dokumente in zadeve v fascikle in pri tem izpolnjuje ustrezne evidence  | 
    
      | POZNAVANJE POSLOVNEGA OKOLJA – POŠTA  Dijak obišče pošto, kjer se nauči:  
            oddajati navadno in priporočeno pošto (pisma, paketi) sprejemati navadno in priporočeno (tudi s povratnico) pošto voditi evidenco o prejeti in oddani pošti  | Dijak:  
            oblikuje dokument in ga pošlje po pošti – običajno, priporočeno ali s povratnico – na določen naslov prejme pošto – običajno, priporočeno ali s povratnico oblikuje in pošlje paket prejme in dvigne paket vodi evidenco o prejeti in oddani pošti  | Dijak razvija:  
            samostojnost iznajdljivost sposobnost komuniciranja funkcionalno pismenost  
 
 | Obisk pošte  Dijak obišče pošto, kjer:  
            pošlje pisemsko poštno pošiljko – običajno, priporočeno in s povratnico dijak prejme pisemsko poštno pošiljko – priporočeno ali s povratnico dijak oblikuje in pošlje paket dijak prejme in dvigne paket (na pošti)  vodi evidenco o prejeti in oddani pošti  | 
  
  
    
      | VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI  | FORMATIVNI CILJI  | SOCIALIZACIJSKI CILJI  | POSEBNOSTI V IZVEDBI  | 
    
      | PODJETJE  Dijak spozna:  
            organiziranost podjetja upravljanje podjetja  | Dijak:  
            opiše organizacijsko strukturo podjetja (pisarne, službe, oddelki) opiše način upravljanja podjetja (npr. kot delniška družba, kot samostojni podjetnik)  | Dijak:  
            razume vpetost posameznika v njegovo delovno okolje (podjetje)  | Obisk podjetja:  dijak obišče podjetje in izdela poročilo (ali plakat) v katerem prikaže:  
            organiziranost podjetja (pisarne, službe, oddelki) upravljanje podjetja  | 
    
      | PISARNA  Dijak zna:  
            sprejemati in usmerjati stranke sodelovati s sodelavci urediti delovno mesto  *stranke in sodelavci so v delu v okviru učne pisarne drugi dijaki ali učitelji, mogoča pa je tudi vključitev dijakov v delo pisarne v okolju izobraževalne institucije ali pogodbenih podjetij.  | Dijak:  
            sprejema stranke* v pisarni usmerja stranke do ustreznih sodelavcev ali drugih oddelkov sodeluje s sodelavci pri skupnih nalogah delovno mesto uredi v skladu z individualnimi prilagoditvami racionalno in varno uredi delovno mesto  | Dijak razvija:  
            samostojnost komunikativnost iznajdljivost funkcionalno pismenost  Dijak deluje v skladu s poslovnim bontonom.  
 | Delovne naloge v pisarni:  
            dijak sprejema stranke in jih po potrebi usmerja k sodelavcem ali drugim službam (stranka npr. prinese dokument, sporočilo, paket, dijak pa ustrezno rešuje nalogo) dijak sodeluje s sodelavci pri konkretni nalogi (npr. izdelava kataloga, tako da kopira, spenja, veže itd.) dijak uredi delovno mesto tako, da je prilagojeno njegovim posebnostim ter, da je racionalno in varno urejeno.  | 
    
      | DOKUMENTI IN OBRAZCI  Dijak zna:  
            oblikovati mapo zadeve razporejati zadeve vlagati dokumente in zadeve v fascikle vpisovati zadeve v evidence  | Dijak:  
            oblikuje mapo zadeve razporedi zadevo po abecednem sistemu razvrščanja – »beseda za besedo« vlaga dokumente in zadeve v fascikle vpisuje zadeve v evidence  | Dijak razvija:  
            natančnost logičnost iznajdljivost funkcionalno pismenost  
 | Delovne naloge v pisarni:  
            dijak oblikuje mapo zadeve* in jo razporedi po abecednem sistemu razvrščanja – beseda za besedo dijak vloži mapo zadeve v fascikel dijak vpisuje zadeve v evidence  *dijak oblikuje zadeve na podlagi že izdelanih dokumentov (tudi iz prejšnjega letnika).  
 | 
    
      | UPORABA KOPIRNEGA STROJA  Dijak zna:  
            nastaviti kopirni stroj za različne vrste kopiranja menjavati kartuše za kopirni stroj odpravljati zastoje pri kopiranju  | Dijak:  
            enostransko/obojestransko kopira različne dokumente povečano/pomanjšano kopira različne dokumente menjava kartuše odpravlja zastoje pri kopiranju  | Dijak razvija:  
            spretnost iznajdljivost natančnost  | Delovne naloge v pisarni:  
            dijak kopira različne dokumente na različne načine (enostransko/obojestransko, povečano/pomanjšano) zamenja kartušo odpravlja različne zastoje pri kopiranju  
 
 | 
    
      | UPORABA RAČUNALNIKA IN TISKALNIKA  Dijak zna:  
            uporabljati program za pošiljanje in sprejemanje elektronskih sporočil uporabljati program za iskanje po medmrežju menjavati kartuše za tiskalnik odpravljati zastoje pri kopiranju  | Dijak:  
            sprejema in pošilja elektronsko pošto v ustreznem računalniškem programu sestavi elektronsko sporočilo in ga pošlje sestavi elektronsko sporočilo s priponko in ga pošlje shrani ali izbriše elektronsko sporočilo zna poiskati nekatere naslove na internetu (telefonski imenik, imenik podjetij) zna zamenjati menja kartušo v tiskalniku zna odpraviti zastoje na tiskalniku  | Dijak razvija:  
            spretnost iznajdljivost računalniško pismenost  | Delovne naloge v pisarni:  
            dijak oblikuje elektronsko sporočilo in ga pošlje po elektronski pošti sporočilu pripne različne elektronske dokumente sprejme elektronsko sporočilo in odpre pripeti dokument shrani ali izbriše elektronsko sporočilo poišče elektronske naslove na ustreznih spletnih mestih zamenja kartušo v tiskalniku odpravlja zastoje pri tiskanju dokumentov  | 
    
      | UPORABA  TELEFONA IN TELEFAKSA  Dijak zna:  
            sprejemati, oddajati in vezati telefonske klice sprejemati in oddajati telefaksna sporočila komunicirati v skladu s poslovnim bontonom odpravljati zastoje pri telefaksu  | Dijak:  
            veže telefonske klice znotraj pisarne, v podjetju ali v druga podjetja komunicira po telefonu v skladu s poslovnim bontonom sprejema in pošilja dokumente po telefaksu odpravljati zastoje pri faksiranju dokumentov  | Dijak razvija:  
            spretnost sposobnost komuniciranja Dijak se zave pomena bontona pri komuniciranju.  | Delovne naloge v pisarni:  
            dijak veže zunanje in notranje telefonske klice po telefonu komunicira v skladu z poslovnim bontonom sprejema in oddaja telefaksna sporočila dijak odpravlja zastoje pri faksiranju dokumentov  | 
    
      | PISARNIŠKI PRIPOMOČKI  Dijak zna:  
            uporabljati plastifikator in napravo za uničevanje dokumentov uporabljati različen pisarniški material  | Dijak: 
             plastificira dokumente uničuje dokumente z napravo za uničevanje dokumentov uporablja drobni pisarniški material  
 | Dijak razvija:  | Delovne naloge v pisarni:  
            dijak plastificira dokumente uničuje dokumente z napravo za uničevanje dokumentov uporablja drobni pisarniški material (sponke…)  
 | 
    
      | POZNAVANJE POSLOVNEGA OKOLJA – UPRAVNA ENOTA  Dijak obišče upravno enoto, kjer:  
            se seznani s pomenom upravne enote za posameznika in za podjetje spozna posamezne službe upravne enote in njihove funkcije  | Dijak:  
            odda dokumente v ustrezno službo in jih po potrebi kolkuje uredi vse potrebno za izdajo osebnih dokumentov  | Dijak razvija:  
            samostojnost iznajdljivost sposobnost komuniciranja funkcionalno pismenost  
 | Dijak obišče upravno enoto, kjer se nauči:  
            oddajati in kolkovati dokumente, urediti osebne dokumente in se seznani z delom upravne enote.  | 
  
  
    
      | VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI  | FORMATIVNI CILJI  | SOCIALIZACIJSKI CILJI  | POSEBNOSTI V IZVEDBI  | 
    
      | DOKUMENTI IN OBRAZCI  Dijak zna:  
            opravljati nekatere naloge gotovinskega in brezgotovinskega plačevanja  | Dijak:  
            izpolni položnico izpolni obrazce za dvig in polog gotovine izpolni obrazce za pošiljanje in sprejemanje gotovine izpolni obrazec za brezgotovinsko plačevanje  | Dijak razvija:  
            samostojnost iznajdljivost funkcionalno pismenost  | Delovne naloge v pisarni:  
            dijak izpolni položnico izpolni obrazce za dvig in polog gotovine izpolni obrazce za pošiljanje in sprejemanje gotovine  | 
    
      | UPORABA RAČUNALNIKA  Dijak zna:  
            uporabljati program za elektronsko bančno poslovanje  | Dijak:  
            plačuje preko programa za elektronsko bančno poslovanje  | Dijak razvija:  
            samostojnost računalniško pismenost funkcionalno pismenost  | Delovne naloge v pisarni:  
            dijak plačuje preko programa za elektronsko bančno poslovanje  | 
    
      | POZNAVANJE POSLOVNEGA OKOLJA – BANKA  Dijak obišče BANKO, kjer:  
            se seznani s pomenom banke za posameznika in za podjetje spozna posamezne službe banke in njihove funkcije  | Dijak: 
 
            plačuje s položnico sprejema in oddaja gotovino dviguje in polaga gotovino dviguje gotovino z bankomata, spremlja stanje na računu  | Dijak razvija:  
            samostojnost iznajdljivost sposobnost komuniciranja razvija funkcionalno pismenost 
 | Dijak obišče bančno poslovalnico, kjer se nauči:  
            plačevati s položnico sprejemati in oddajati gotovino dvigovati in polagati gotovino ravnati z bankomatom Dijak spozna bančno poslovalnico. | 
    
      | PISARNA  Dijak izdeluje kompleksne izdelke in opravlja storitve, ki vključujejo znanje celotnega izobraževanja.  Dijak zna:  
            izdelovati, urejati ter pošiljati in sprejemati dokumentacijo uporabljati računalnik, tiskalnik, kopirni stroj, telefon, telefaks, pisarniške naprave in pisarniški material komunicirati s strankami in sodelavci ravnati v poslovnem okolju  | Dijak:  
            izdela dokumente, jih razporeja v zadeve, vlaga v fascikle in o njih voditi evidence dokumente opremi s pečati ali štampiljkami tiska, kopira, veže dokumente pošilja in sprejema dokumente na različne načine (z običajno pošto, preko telefaksa, elektronsko) sprejema, oddaja in veže telefonska sporočila sprejema in usmerja stranke plačuje (gotovinsko in brezgotovinsko)  | Dijak:  
            je sposoben samostojnega reševanja delovnih nalog Dijak razvija samostojnost.  | Delovne naloge v pisarni:  Dijak prejme delovne naloge*, ki jih opravi bodisi sam bodisi v skupini:  
            oblikovanje, pošiljanje, shranjevanje, tiskanje, kopiranje dokumenta (ali dokumentov) komuniciranje s sodelavci in strankami. ustrezno ravnanje v poslovnem okolju  *delovne naloge med seboj niso ločene, temveč so, kjer je le-to mogoče, medsebojno povezane in se nanašajo na isto nalogo (npr. na podlagi telefaksnega sporočila je potrebno izdelati nov dokument, pri tem je potrebno komunicirati s stranko prek telefona in ji dokument poslati priporočeno po pošti).  |