Izobraževalni program: POMOČNIK GOSPODINJE - OSKRBNICE
GOSPODINJSTVO
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| Letnik | Oblike izobraževalnega dela | ||
| 
 | Teorija (ur) | Vaje (ur) | Skupaj (ur) | 
| 1. | 110 | 30 | 140 | 
| 2. | 110 | 30 | 140 | 
| 3. | 50 | 18 | 68 | 
| skupaj | 270 | 78 | 348 | 
Dijaki:
1. letnik
| VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI | 
| RAZVOJ IN OBLIKE GOSPODINJSTVA | Dijaki | Dijaki | 
 | 
| 
 
 
 
 | 
 
 
 
 | Razvijajo čut pripadnosti. Razvijajo odgovoren odnos do novih sošolcev. Razvijajo sposobnost ustvarjanja. | Ogled prostorov za izvajanje praktičnega pouka. Poročanje dijakov o domači samopreskrbi. | 
| higiena | 
 | 
 | 
 | 
| 
 
 
 
 | 
 
 
 
 | Privzgojijo si osebno odgovornost. Razvijajo estetsko zavest. Razvijajo čut za higieno in čistočo. | Seminarske naloge na temo higiena. | 
| hranoslovje | 
 | 
 | 
 | 
| 
 
 | 
 
 | Se zavedajo posledic nepravilnega prehranjevanja. | |
| beljakovine in beljakovinska živila; | 
 | 
 | 
 | 
| 
 
 
 
 
 | 
 
 
 
 
 | Znajo ovrednotiti današnjo porabo beljakovin v prehrani. Zavedajo se pomena beljakovinskih živil. | Vaja: lastnosti beljakovin (zakrknjenje, topnost, ..). Pregled mlečnih izdelkov v trgovini. | 
| maščobe in maščobna živila | 
 | 
 | 
 | 
| 
 
 
 | 
 
 
 | Se naučijo opazovati in razvrščati živila po kvaliteti. | Vaja: lastnosti maščob. | 
| ogljikovi hidrati in ogljikohidratna živila | 
 | 
 | 
 | 
| 
 
 
 | 
 
 
 
 
 | Biti morajo dosledni in odgovorni. Se morajo zavedati posledic prekomernega uživanja sladkorjev. | Vaja: lastnosti sladkorja, škroba. Ogled pekarne. | 
| vitaminsko mineralna živila | 
 | 
 | 
 | 
| 
 
 
 
 | 
 
 
 
 | Razvijajo osebno odgovornost za zdravo življenje. Si privzgojijo čut odgovornosti do pravilne prehrane, saj s pravilno prehrano vplivajo na človekovo zdravje. | Ogled tržnice. | 
| začimbe in dišavnice | 
 | 
 | 
 | 
| 
 
 | 
 
 
 | Si razvijajo sposobnost odločanja in svetovanja. | Ogled zeliščnega vrta. | 
| alkaloidna poživila | 
 | 
 | 
 | 
| 
 
 | 
 
 | Se morajo zavedati posledic uživanja prevelikih količin alkaloidov. | Pregled domačih čajev. | 
| brezalkoholne pijače | 
 | 
 | 
 | 
| 
 
 
 
 | 
 
 
 | Degustacija sokov in gaziranih pijač. | |
| alkoholne pijače | 
 | 
 | 
 | 
| 
 
 
 | 
 
 
 | Morajo biti odgovorni za osveščanje potrošnika o kulturi pitja in vplivu pijače na zdravje. | 
2. letnik
| VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI | 
| KONZERVIRANJE ŽIVIL | Dijaki: | Dijaki: | 
 | 
| 
 
 
 | 
 | Se zavedajo posledic nepravilnega ravnanja z živili. | Dijaki poročajo o domačem konzerviranju živil. | 
| tehnologija pripravljanja hrane | 
 | 
 | 
 | 
| 
 
 
 | 
 
 
 | Si morajo razviti delovno odgovornost za varno delo. Si pridobivajo skrben odnos do ravnanja s toplotnimi napravami. | 
 | 
| gospodinjski aparati in stroji | 
 | 
 | 
 | 
| 
 
 
 | 
 
 
 
 | Pridobivajo ekološko zavest (manj hrupni stroji, okolju prijazni, …). Razvijajo čut za odgovorno ravnanje z aparati in stroji. | Pregled omarice za prvo pomoč. | 
| kuhalna posoda | 
 | 
 | 
 | 
| 
 
 
 | 
 
 | Razvijajo čut za odgovornost. | |
| jedilna in servirna posoda | 
 | 
 | 
 | 
| 
 
 | 
 
 | Si razvijejo smisel za estetiko, odgovornost do inventarja. | 
 | 
| načrtovanje prehrane | 
 | Si razvijajo čut za natančnost | 
 | 
| 
 
 
 
 | 
 
 
 
 | Spreminjajo prehrambene navade. | Sestavljanje jedilnikov. | 
| bolezni zaradi nepravilne prehrane | 
 | 
 | 
 | 
| 
 
 
 | 
 
 | Se zavedajo pomena pravilnega prehranjevanja. | |
| dietna prehrana | 
 | 
 | 
 | 
| 
 
 | 
 | Analize shujševalnih diet. Analiza domačih in zdravstvenih ukrepov. | 
3. letnik
| VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI | 
| POTROŠNIŠKA VZGOJA | Dijaki: | Dijaki: | 
 | 
| 
 
 
 
 | 
 
 
 
 | Si razvijajo čut za pravilnost nakupov. | Izdelava načrta nakupa: a) kratkotrajnih porabnih dobrin, b) trajnejših porabnih dobrin. | 
| bivalno okolje | 
 | 
 | 
 | 
| 
 
 
 
 | 
 
 
 | Razvijajo estetsko in ekološko zavest. Vrednotijo kulturno dediščino. | Ogled starega in novega naselja. Analiza gradbenega načrta. | 
| stanovanje in oprema | 
 | 
 | 
 | 
| 
 
 | 
 
 
 
 | Razvijajo čut za urejenost ter sodobno opremljanje doma. | Ogled trgovine s stanovanjsko opremo. | 
| vzdrževanje bivalnega okolja | 
 | 
 | 
 | 
| 
 
 
 | 
 
 
 | Razvijajo natančnost, strokovnost, estetsko ter ekološko zavest. | Ogled trgovine s čistilnimi sredstvi. | 
| kultura obnašanja | 
 | 
 | 
 | 
| 
 
 
 
 | 
 
 
 
 
 | Razvijajo čut za lepo vedenje in omizno kulturo. Ohranjajo stare šege in navade. | Izvedba praznovanja. | 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
| Znanja | Povezava s predmetom | |
| 
 | Predmet | Znanja | 
|  | Naravoslovje |  | 
|  | Kuhanje in strežba |  | 
|  | Kuhanje in srežba |  | 
|  | Kuhanje in strežba |  | 
|  | Kuhanje in strežba |  | 
|  | Kuhanje in strežba |  | 
|  | Kuhanje in strežba |  | 
|  | Oblikovanje tekstilij in urejanje prostorov |  | 
|  | Oblikovanje tekstilij in urejanje prostorov |  | 
|  | Kuhanje in strežba |  |