Izobraževalni program: POMOČNIK GOSPODINJE - OSKRBNICE
OBLIKOVANJE TEKSTILIJ IN UREJANJE PROSTOROV
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| Letnik | Oblike izobraževalnega dela | ||
| 
 | Teorija (ur) | Vaje (ur) | Skupaj (ur) | 
| 1. | 175 | 175 | |
| 2. | 175 | 175 | |
| 3. | 136 | 136 | |
| skupaj | 
 | 486 | 486 | 
Dijaki:
1. letnik
| VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI | 
| Dijaki: | Dijaki: | ||
| Delovno mesto, delovna sredstva, pribor za šivanje in pravila varstva pri delu. | 
 
 
 | Razvijajo odnos do delovnih sredstev. Pazijo na varno delo. Zavedo se poklicne bolezni. | |
| Ročni vbodi | 
 | ||
| 
 
 
 
 
 | 
 
 
 
 
 | Navajajo se na natančno izdelavo posameznega ročnega vboda. Razvijajo ročne spretnosti. | Vaja: izdelava vajenic za ročne vbode, izdelava vajenice za šivanje gumbov. | 
| Gospodinjski večnamenski šivalni stroj | |||
| 
 | 
 
 
 
 
 
 
 | Pridobivajo delovne navade. Razvijajo čut za natančnost in samokritičnost. | Vaja: šivanje na papir. Vaja: šivanje na tkanino. Vaja: izdelava strojnih šivov. Vaja: robljenje. | 
| Serviete, prti, brisače, zavese, vrečke | 
 
 
 | Znajo uporabiti ustrezne šive pri izdelku. So seznanjeni z izračunom porabe materiala za izdelek glede na končni videz izdelka, oziroma porabo materiala za zavese glede na razmere okna. | Vaja: izdelava serviet, prtov ali brisač. Vaja: izdelava zaves ali vrečk. | 
| Posteljnina | 
 
 
 
 
 | Pravilno izberejo material za posteljnino. Pazijo na kakovost izdelka. Znajo povezati posamezne delovne faze v gotov izdelek. Razvijajo čut za estetiko. | Vaja: strojna izdelava gumbnic. Vaja: izdelava posteljnine. | 
| Specialni stroj za opletanje | 
 
 
 | Razvijajo čut za natančnost. | Vaja: napeljava zgornjega sukanca. Vaja: opletanje s pomočjo specialnega stroja za opletanje. | 
| Gobelinska slika | 
 
 
 
 | Razvijajo natančnost, varčnost, vztrajnost in čut za estetiko. Razvijajo ročne spretnosti. | Vaja: izdelava gobelina. | 
| Preproga ali tapiserija | 
 
 
 | Razvijajo natančnost, vztrajnost, čut za estetiko, kreativnost in ustvarjalnost. | Vaja: izdelava preproge ali tapiserije. | 
| Pletenje | 
 
 
 | Razvijajo ročne spretnosti, vztrajnost in natančnost. | Vaja: vajenica nasnutka, leve in desne petlje. | 
| Kvačkanje | 
 
 | Razvijajo ročne spretnosti, vztrajnost in natančnost. | Vaja: vajenica osnovne verižice in verižnih pentelj. | 
| Vezenje | 
 
 
 | Razvijajo čut za lepo, ohranjajo narodno dediščino, razvijajo ročne spretnosti in delovne navade. | |
| Gospodinjski aparati (pralni stroj, likalni stroj, likalnik, sušilni stroj, sesalec za prah) | 
 
 
 | Razvijajo odgovoren odnos do aparatov. | Ogled šolskih aparatov. Vaja: delo s šolskimi aparati. | 
| Pralna in čistilna sredstva ter pripomočki | 
 
 | Razvijajo ekološko zavest pri uporabi sredstev. Upoštevajo priporočila za varčevanje. | Ogled oddelka s pralnimi in čistilnimi sredstvi in pripomočki. | 
| Pranje perila | 
 | ||
| 
 
 | 
 
 | Razvijajo ekološko zavest pri izbiri in uporabi sredstev. | Ogled pralnice ali kemične čistilnice. | 
| Sušenje perila | 
 | ||
| 
 
 
 | 
 
 | Pridobijo občutek za pravilno izbiro načina sušenja. | Vaja: sušenje perila. | 
| Likanje | 
 | ||
| 
 
 
 
 | 
 
 
 
 | Razvijajo čut za natančnost. Upoštevajo priporočila za pravilno telesno držo. | Vaja: likanje tekstilij. | 
| Zlaganje in shranjevanje perila | 
 | Razvijajo čut za natančnost in red. | Vaja: uredijo šolski garderobni prostor. | 
| Čiščenje | 
 | ||
| 
 
 | 
 
 
 
 | Ravnajo odgovorno. Razvijajo ekološko zavest. | Vaja: čiščenje. | 
2. letnik
| VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI | 
| Predpasnik | Dijaki: | Dijaki: | |
| 
 | 
 
 
 
 | Pravilno izberejo material za predpasnik. Pazijo na kakovost izdelka. Razvijajo čut za ustvarjalnost. | Vaja: našivanje žepa nabiranje materiala v naborek. Vaja: izdelava predpasnika. | 
| Priprava materiala za šivanje polaganje in krojenje Jemanje mer | 
 
 | Razvijajo skrbnost in varčnost z materialom. Razvijajo pravilni odnos do strank. Razvijajo natančnost in poklicno odgovornost. | Vaja: jemanje mer krojaški. Lutki, medsebojno jemanje mer. | 
| Enostavno krilo z elastiko v pasu Vaja: enostaven razporek. | 
 
 | Razvijajo čut za natančnost. | Vaja: izdelava razporka. Vaja: izdelava enostavnega krila z elastiko v pase. | 
| Postopek jemanja krojev iz krojnih pol Krojenje | 
 
 
 | Razvijajo natančnost, strokovnost in osebno odgovornost. Upoštevajo navodila za ekonomičnost krojenja. | Vaja: iskanje v krojnih polah. Vaja: krojenje enostavnega izdelka. Vaja: samostojna izbira in izdelava modela. | 
| Športne hlače z elastiko v pasu Vaja: žep v stranskem šivu. | 
 
 
 | Pravilno izberejo material. Znajo povezati posamezne del faze v postopek. Razvijajo čut za estetiko in samostojno odločanje. | Vaja: žep v stranskem šivu. Vaja: šivanje kratkih hlač. Vaja: šivanje dolgih hlač za prosti čas. | 
| Enostavna majica s kratkimi rokavi | 
 
 
 | Razvijajo natančnost in strokovnost. Razvijajo pozitiven odnos do oblačil. | Vaja: izdelava majice. | 
| Vezenine | 
 
 | Razvijajo natančnost, vztrajnost, čut za estetiko, kreativnost in ustvarjalnost. Razvijajo ročne spretnosti. Ohranjajo narodno dediščino. | Vaja: izdelava vezenin Vaja: izvezen namizni prt | 
| Poslikava in tiskanje tekstilij | 
 
 
 
 | Razvijajo natančnost, vztrajnost, čut za estetiko, varčnost, ekologijo, kreativnost in ustvarjalnost. Razvijajo ročne spretnosti. Znajo kreativno prekriti madeže na majici. | Vaja: poslikava in tiskanje tekstilij. | 
| Pletenje | 
 
 | Razvijajo ročne spretnosti in natančnost. Spoznajo način, kako izpolniti prosti čas. | Vaja: pletenje nogavic. | 
| Kvačkanje | 
 
 | Razvijajo ročne spretnosti, natančnost in vztrajnost. | Vaja: kvačkan rob na prtu. | 
| Popravilo oblačil | 
 
 | Razvijajo sposobnost varčevanja. Razvijajo ročne spretnosti in delovne navade. | Vaja: popravilo oblačila. | 
| Gospodinjski aparati (pralni stroj, likalni stroj, likalnik, sušilni stroj, sesalec za prah) | 
 | Razvijajo odgovoren odnos do aparatov. | Vaja: uporaba gospodinjskih aparatov. | 
| Pralna in čistilna sredstva ter pripomočki | 
 | Razvijajo ekološko zavest pri uporabi sredstev. Upoštevajo priporočila za varčevanje. | |
| Pranje perila | 
 | ||
| 
 
 | 
 | Razvijajo ekološko zavest pri izbiri in uporabi sredstev. | Ogled pralnice ali kemične čistilnice. | 
| Sušenje perila | 
 | ||
| 
 
 
 | 
 | Razvijajo sposobnosti za izbiro primernega načina sušenja. | Vaja: sušenje v sušilnem stroju. | 
| Likanje | 
 | ||
| 
 
 | 
 
 | Razvijajo čut za natančnost. Upoštevajo priporočila za pravilno držo telesa. | Vaja: likanje z likalnim strojem. | 
| Zlaganje in shranjevanje perila | 
 | Razvijajo čut za natančnost in red. | Vaja: zlaganje perila in oblačil. | 
| Čiščenje stanovanjskih prostorov | 
 
 | Razvijajo ekološko zavest. | Vaja: čiščenje. | 
| Čiščenje obutve iz različnih materialov | 
 | Razvijajo čut za higieno. | Vaja: sestavijo čistilni set. | 
3. letnik
| VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI | 
| Športni pulover | 
 
 | Razvijajo natančnost varčnost in osebno odgovornost. Operirajo z znanjem, ki so si ga pridobili pri izdelavi majice. | Vaja: krojenje in šivanje športnega puloverja. | 
| Nepodloženo krilo z zadrgo in všitki | 
 
 
 | Razvijajo čut za natančnost in skrbnost. Razvijajo ustvarjalnost. | Vaja: vstavljanje zadrge. Vaja: izdelava všitkov. Vaja: izdelava nepodloženega krila. | 
| Srajca s kratkim rokavom enostaven ovratnik | 
 
 
 
 
 | Razvijajo natančnost, poklicno odgovornost in vztrajnost. | Vaja: vstavljanje ovratnika. Vaja: izdelava srajce z kratkimi rokavi. | 
| Brezrokavnik | 
 
 
 | Razvijajo vztrajnost, natančnost, čut za estetiko in osebno odgovornost. | Vaja: izdelava brezrokavnika Ogled tekstilne tovarne | 
| Vozlanje (makrame) | 
 
 
 | Razvijajo ustvarjalnost, kreativnost, natančnost, vztrajnost in čut za estetiko. Razvijajo ročne spretnosti. | Vaja: izdelava makrameja. | 
| Pletenje | 
 
 | Razvijajo ročne spretnosti, natančnost, vztrajnost in čut za lepo. | Vaja: enostaven pleten izdelek. Ogled tovarne pletenin. | 
| Kvačkanje | 
 | Razvijajo sposobnost za natančnost in vztrajnost. | Vaja: kvačkan izdelek. | 
| Vezenje | 
 
 | Razvijajo vztrajnost in natančnost Ohranjajo slovensko narodno dediščino. | Vaja: izvezen namizni prt. Ogled tovarne vezenin. Ogled obrtnega sejma. | 
| Tkanje | |||
| 
 
 | 
 
 | Razvijajo čut za natančnost in barvno skladnost. | Ogled tkalnice. | 
| Pranje perila | |||
| 
 
 | 
 
 
 | Razvijajo odgovoren odnos do različnih materialov in pralnih sredstev. | Vaja: čiščenje madežev. | 
| Likanje | |||
| 
 
 
 | 
 
 | Razvijajo sposobnost pravilne telesne drže. | Ogled oddelka z likalnimi pripomočki. | 
| Čiščenje | |||
| 
 | 
 | Pridobijo čut za red in higieno. | Vaja: samostojno čiščenje prostora. | 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Splošno:
Znanja tega predmeta nadgrajujejo znanja iz predmetov naravoslovje in tekstilije.
Konkretno:
| Znanja | Povezava s predmetom | |
| 
 | Predmet | Znanja | 
|  | Naravoslovje |  | 
|  | Tekstilije |  | 
|  | Tekstilije |  | 
|  | Naravoslovje |  | 
|  | Tekstilije |  | 
|  | Tekstilije Naravoslovje |  | 
|  | Tekstilije |  | 
|  | Tekstilije |  | 
|  | Tekstilije |  | 
|  | Tekstilije |  |